[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:39

Heey meiden.. even niet bijgelezen, maar ik geraak maar niet uit mijn dip ;(

Zag een nieuweling, welkom! :)

Vandaag een mail gekregen dat ik bapaalde brieven voor 12 mei moet inleveren. Prima, maar ik moet dan ook iets bij de gemeente aanvragen (gemeente is woensdag avond pas weer open) en voordat ik het binnen heb duurt ongeveer 3 tot 4 weken. ;( Dus ik moet stoppen met stage, maar ik ben die papieren gewoon vergeten door mijn operatie. ;( Ik ben ook zo stom bezig!! Grrr. Haat mezelf meer en meer, waarom ben ik zo dom? Waarom moest ik het vergeten? Mijn moeder wilt gelukkig wel naar school bellen. Ik kan ook weer nadat de papieren binnen zijn weer beginnen met stage.

Ik zit op een opleiding wat ik niet wil! Maar waarom ik het doe? Het is mijn tweede keus. Mijn eerste keus kan ik toch niet worden (en alleen maar door mijn beperking). Ik baal echt.. ik denk dat ik toch ga stoppen met deze opleiding, ik trek dit gewoon niet.. Heb vandaag wel 4x gehuild.. ik heb het gevoel ingestort te zijn.. Maar waarom om zoiets kleins? Mijn moeder zegt dat het komt omdat ik in 3 jaar tijd 3x ben geopereerd en nog wat andere nare dingentjes heb meegemaakt, maar dat maken toch meer mensen mee? ;( Pff voel mij zo'n aansteller, maar moet gewoon even alles kwijt, en jullie zijn zulke lieve, trouwe meiden en hebben altijd goed advies.

Ik ga morgen weer trouw bijlezen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:40

Madeira_ schreef:
Heey meiden.. even niet bijgelezen, maar ik geraak maar niet uit mijn dip ;(

Zag een nieuweling, welkom! :)

Vandaag een mail gekregen dat ik bapaalde brieven voor 12 mei moet inleveren. Prima, maar ik moet dan ook iets bij de gemeente aanvragen (gemeente is woensdag avond pas weer open) en voordat ik het binnen heb duurt ongeveer 3 tot 4 weken. ;( Dus ik moet stoppen met stage, maar ik ben die papieren gewoon vergeten door mijn operatie. ;( Ik ben ook zo stom bezig!! Grrr. Haat mezelf meer en meer, waarom ben ik zo dom? Waarom moest ik het vergeten? Mijn moeder wilt gelukkig wel naar school bellen. Ik kan ook weer nadat de papieren binnen zijn weer beginnen met stage.

Ik zit op een opleiding wat ik niet wil! Maar waarom ik het doe? Het is mijn tweede keus. Mijn eerste keus kan ik toch niet worden (en alleen maar door mijn beperking). Ik baal echt.. ik denk dat ik toch ga stoppen met deze opleiding, ik trek dit gewoon niet.. Heb vandaag wel 4x gehuild.. ik heb het gevoel ingestort te zijn.. Maar waarom om zoiets kleins? Mijn moeder zegt dat het komt omdat ik in 3 jaar tijd 3x ben geopereerd en nog wat andere nare dingentjes heb meegemaakt, maar dat maken toch meer mensen mee? ;( Pff voel mij zo'n aansteller, maar moet gewoon even alles kwijt, en jullie zijn zulke lieve, trouwe meiden en hebben altijd goed advies.

Ik ga morgen weer trouw bijlezen.

welke studie doe je nu ook al weer en wat was je eerste keuze? waarom moet je stoppen met je stage als de papieren niet in orde zijn? gaat het om een verklaring van goed gedrag soms?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:46

Angelique, dat is precies waar het om gaat.. Ik doe nu gehandicapten zorg niveau 4, maar het aller, aller, allerliefste zou ik met honden willen werken (die ik dan train tot geleidehond) of fysiotherapeute (bij paarden). Maar ik overweeg nu om een secretaresse opleiding te doen (dat ik dan achter de balie zit bij een ziekenhuis ofzo)..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:46

Ben ook benieuwd naar je eerste keuze?
Meissie, voor je zegt dat je gaat stoppen met deze opleiding moet je bij jezelf gaan of dit geen vlaag is. Wie weet, als je het een paar dagen later nog eens over nadenkt, je het wél een fijne opleiding vindt?

Probeer even te kalmeren, slaap wat en praat dan morgen met wijze mensen erover :) Misschien kijk je dan anders tegen de dingen aan dan nu ;)

Over die brieven, wie zegt dat je moet stoppen met stage? Jij of de stagebegeleider, opleidingshoofd,...? Bel morgen even naar school en leg alles uit, wie weet willen ze wel samen met je naar een oplossing zoeken ;)

:(:)

Madeira_

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:47

Armaris, diegene die stage regelt zegt dit.. En, helaas, ik denk al heel lang zo over mijn opleiding (ik denk nu een maand ongeveer?)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:48

Madeira_ schreef:
Angelique, dat is precies waar het om gaat.. Ik doe nu gehandicapten zorg niveau 4, maar het aller, aller, allerliefste zou ik met honden willen werken (die ik dan train tot geleidehond) of fysiotherapeute (bij paarden). Maar ik overweeg nu om een secretaresse opleiding te doen (dat ik dan achter de balie zit bij een ziekenhuis ofzo)..

Is een secretaresse opleiding iets wat je echt wilt? Dan moet je dat doen :)
Waarom kan je niet met honden werken? Kan je hun reacties niet zien aankomen? Zijn er geen aanpassingen mogelijk?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:49

Madeira_ schreef:
Armaris, diegene die stage regelt zegt dit.. En, helaas, ik denk al heel lang zo over mijn opleiding (ik denk nu een maand ongeveer?)

Als dat zo is raad ik je aan om toch te overwegen te stoppen :) Hoeveel jaren moest je nog gaan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:51

Madeira_ schreef:

waarom zou je niet met honden kunnen werken of als fysio? zijn beiden pittige opleidingen, maar de haalbaarheid daarvan zit hem meer in je intellect dan in je zicht lijkt me?
wat zegt marting gaus van je plannen?

hoe zit het nu met de papieren voor je stage? welke papieren zijn er nodig en waarom zou je stage stopgezet moeten worden als die papieren niet aanwezig zijn?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:54

Ow lieve meiden, dankjulliewel dat ik even mijn hart mag luchten :+:

Armaris, mijn eerste keuzes blijven met dieren.. lastig he.. maar blijf ze geweldig vinden. Ik kan reacties niet van honden zien, maar ik denk dat ik wel fysio kan worden, daarvoor moet je voelen, niet waar? Maar ik doe nu MBO 4, en geen HBO.. Deze opleiding duurt nog 2 jaar.

Angelique, ze waren eerst verbaast toen ze hoorde dat ik bijna blind was, maar ik kreeg wel veel complimenten, dat ik een harde werker was en ''feeling'' had met honden. Alleen ik dacht zelf dat ik het niet kon, mijn lerares had altijd gezegd: doen wat je hart wilt. En nu baal ik dat ik daar niet naar heb geluisterd..

Over dat gedrag, dat moet de gemeente huis dus aanvragen ofzo, en dat duurt ongeveer 3 tot 4 weken (dan is dus 12 mei allang voorbij) ik was helemaal vergeten dat ik dat moest aanvragen, vanwege operatie onder andere. ;(

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:58

Ik zou je, net als BA, adviseren om met Martin Gaus te praten over je plannen, wie weet kan hij je wel helpen/doorverwijzen/...
Is fysiotherapeut bij paarden dan niet hetzelfde? Aangezien deze ook kunnen reageren, is maar een vraagje ;)

Lieverd, geloof in jezelf en als MG 'groen licht' geeft zou ik het erop wagen :(:) :*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:58

wanneer je aanvraag voor goed gedrag de deur uit is, is dit afdoende voor je stage. ze mogen je hierop niet weigeren namelijk.
mocht je het naadje van de kous willen weten moet je me maar even een pb sturen.

op het moment dat je je hart gaat volgen, kies je er dus voor om met je huidige opleiding te stoppen en iets in de richting van MBO dierhouderij oid te gaan doen?
je bent te vaag; welke opleiding zou je precies willen (eerst dus MBO)?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:02

Armaris, ik denk dat een gesprek op school ook echt nodig is.

Angelique, zij heeft het wel gezegd in de mail, dat ik dan niet mag komen op stage.. Maar ik moet zoeken wat ik kan doen voor MBO om door te stromen naar fysiotherapeute/iets met honden te willen doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:03

wat voor stage doe je momenteel dan precies?

'iets met honden' is te vaag; dat zoekt niet makkelijk. overleg eens met je collega's en met MG over wat je daar doet, hoe zij daar terecht gekomen zijn en welke opleidingen er mogelijk zijn.
als je fysiotherapie wil gaan doen, zal je een zeer uitgebreide MBO vooraf moeten doen (als dat lukt, misschien moet je wel perse havo of vwo met natuurkunde en biologie, weet ik niet)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:05

Angelique, je hebt gelijk, ik moet daar mij ook in verdiepen.. Maar ja, ik had het zo laten zitten omdat ik dacht dat het niet in mij zat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:07

je moet niet denken, maar luisteren naar wat anderen zeggen.

ik ga slapen, tot morgen meiden!

enne paulien, niet piekeren maar handelen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:12

benangelique schreef:
je moet niet denken, maar luisteren naar wat anderen zeggen.

ik ga slapen, tot morgen meiden!

enne paulien, niet piekeren maar handelen.

:+: dankjewel!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:17

Ik ga ook naar bedje toe.
Veel sterkte paulien, en als er iets is, wij zijn er voor je :* :*

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:23

Goeiemorgen!

Paulien, ik ga met Angelique mee! stoppen met piekeren en twijfelen en dubben en ga je hart volgen meis! Je kan veel meer dan je zelf denkt volgens mij en je belemmert jezelf er mee en dat is zo zonde! Je bent gewoon een topwijf, onthou dat nou es :D (bedoel het lief hoor, voor het geval het anders overkomt ;) )

Hier ook, met goed ontbijt kom ik veel beter de dag door :j
Heb nu vanmorgen al 3 boterhammen op, over een uurtje nog 2 ofzo :)
Oh, kan mn dag er meteen wel even ingooien, ben nou toch bezig!

O: 3 vb appelstroop
T: 2 vb fricandeau
T: druiven (geen idee hoeveel, heb een pond druiven in mn la staan :+ )
L: 2 vb grillham, 2vb kaas
T: appel
T: 2 crackers smeerkaas
D: ?? (zusje mag kiezen, die is jarig)
T: stukje vlaai vrees ik

Zo, ben vandaag met de auto, en de auto zei aan het einde van de afrit van de A13 ineens: 'doe het zelf maar' :oo Was blij dat ik net van de snelweg af was zeg, hij viel zomaar uit :=
Hij startte wel weer, maar pff, knijp hem nu wel een beetje omdat ik er vanmiddag natuurlijk wel mee naar Oude Tonge moet voro dat sollicitatiegesprek :=

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:21

Paulien, je moet idd doen wat je hart je ingeeft en waar een wil is, is een weg he. Wel jammer dat je wil stoppen met deze opleiding.

het is 10 voor half negen en zit al op school. Vakantie tijd he dan is het lekker rustig in de bus.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:46

Zit er in tomatensoep helder echt maar 20 kcal? Kan toch niet :=

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:53

:wave:
Lijkt me weinig maar ik kan er naast zitten.
het lukt me bijna nietm eer om bij te blijven nu ik weer bijna volledig werk. g wel een pgong doen maar zie het wel

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:04

Lijkt mij ook, zal wel een beetje te maken hebben met hoe je hem maakt, beetje groenten en veel water of zoals mama beetje water en een heel groentenbos.

Maar toch kom je echt snel aan kcal pfff

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:13

Ik ga morgen weer wegen en hoop dat het een beetje klopt. Ik voel me opeens weer extra dik maar heb aan de andere kant het vermoeden dat ik juist teveel afgevallen ben de afgelopen week.
Nog 1 dagje wachten dan weet ik meer...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:42

katiavl schreef:
Zit er in tomatensoep helder echt maar 20 kcal? Kan toch niet :=

DIr heb ik ook heel vaak bij bepaalde producten maar geloof maar gewoon wat er opstaat. En anders even nazoeken in tabellen ofzo.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:52

Goedemorgen meiden :)

Angelique, ben nu op http://www.loi.nl aan het kijken, wat voor opleidingen er zijn en hoe dit in zijn werking gaat (je werkt dan thuis en moet dan 1x per week echt naar school, scheelt mij een hoop reiswerk, al reis ik dan natuurlijk wel naar andere dingen).