Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:31

Oliver dat is echt te weinig, vooral omdat je ook nog lang gaat sporten. Hier schiet je niks mee op!!! en suepergirl, ik vind echt dat ook jij maar weinig eet hoor!

Mijn dag:
o: grote kom magere yoghurt met muesli van zonnatura
t: tentamen, heb wel 2 liter water gedronken!
l: groot bord komkommer/paprika salade met beetje vinaigrette en flink wat gebakken blokjes tofu
t: wordt een (of twee) appel(s) en een plakje volkoren ontbijtkoek
a: roerbakschotel met vis uit de oven

Vandaag qua beweging een erg slechte dag, maar ik moet echt nog even leren voor mijn tentamens.... morgen ga ik weer lekker een uurtje fitnessen.

jarrah

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:36

Ooow mén, die tentamens zijn helemaal niet goed voor mij!!
Ik zit de hele dag thuis te leren en kan de verleiding gewoon niet weerstaan! Ook voel ik me rot omdat ik mijn paard al een aantal dagen niet gezien heb en waarschijnlijk zaterdag pas weer zie en dan nog de spanning van de tentamens en mijn merrie die nog maar 10 dagen hoeft te dragen!!! Ik word echt gék!! Ik ga nu weer even wat snaaien ik kan het niet laten!!!
Zodra het veulen en mijn tentamens afgelopen zijn ga ik wel weer met goede moed er tegenaan, maar nu lukt het even niet!!!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:40

LittleAnn schreef:
Oliver dat is echt te weinig, vooral omdat je ook nog lang gaat sporten. Hier schiet je niks mee op!!! en suepergirl, ik vind echt dat ook jij maar weinig eet hoor!

Ja ben niet zo lekker vandaag dus hou het even rustig met eten.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:00

O:1 tarwebrood met beetje hagelslag en dieetboter+mok thee met zoetjes
t: kleine appel
l: 1 kaisserbol met komkommer, ham, kaas, gekookt ei
1 tosti bruinbrood, miniwitbroodje tosti (met weinig ham en kaas)
1 knackebrot slankie smeerkaas

Beetje te grote lunch moeder had allemaal lekkere dingen gehaald ... kon het niet laten...

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:09

Definitieve update :p

O: 2 grooote boterhammen + cappuccino
T: Fruit
L: Soep/knekkers/salade
T: Fruit/kwark/cappuccino/klein beetje studentenhaver
A: Maaltijdsalade en veg. gegrilde filé stukjes

Fitnessen trek ik vandaag niet meer, paardrijden geen tijd voor..nouja wel een end met de hond gewandeld en ik moet nog een paar keer weg vandaag dus dat komt wel goed

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:37

Mocca schreef:
Ik moet nu nog 2.2 kilo.
Jemig, ik ben in al die tijd dat ik nu op dieet ben nog nooit zoveel afgevallen, terwijl ik meer eet dan in het begin.

Jup, dat had ik in de tijd dat ik me écht goed in me vel voelde bij mij ook zo, lekker een chocolaatje etc etc en toch doorgaan met afvallen .
Maar zoals je ziet houd dat ook weer op, al voel ik dat ik me nu alweer een stuk beter ga voelen en als ik het goed heb ben ik ook weer wat afgevallen, ik pas iig alles mooier dan ooit, zondag in de stad kon ik makkelijk jasjes maat 38 hebben (normaal 40 ivm brede schouders ) en ook broeken maat 38 zaten prima!

Hoe groot is jouw ontbijt eigenlijk Mocca? Dus hoeveelheid muesli en yoghurt?

Mijn dag;

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk
T: Cup a soup helder (bouillon)
L: 2 volkorenboterhammen met Becel light en 20+ kaas en een sinaasappel
T: Appel en een kapje/sneetje vers volkorenbrood (daar moord ik voor.. )
D: Ik denk zilvervliesrijst, aantal kleine gehaktballentjes + jus, gemengde groenten en toe een bakje Optimel vla

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:48

mijn definitieve voedsel voor vandaag :

o: brinta met magere melk
t: -
l: 2 volkoren boterhammen met slankiekaas
t: fruit, bouillon met 3 crackers en een snack-a-jack
d: prakje met gehakt, broccoli, tomaat en saus, tagliatelli en kaassaus..
toetje: yoghurt met honing

genoeg calorieen in het avondeten in ieder geval.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:48

Hmm mijn dag is niet zo heel goed Het valt mee opzicht met ongezond zijn, maar ik heb gewoon erg veel op.
Ik ga het maar niet neerzetten ook

Om 19.30 heb ik een sollicitatiegesprek.. bij een bakkerij!!
Helemaal slecht als ik daar ga werken, dan neem ik iedere keer lekker eten mee naar huis

Gister heb ik hardgelopen, ging goed, denk dat ik zeker wel 20 minuten gerend heb, ik hoop dat ik snel meer conditie krijg
Vandaag stuk met de hond gelopen, hardlopen had ik niet genoeg tijd voor en zin in.. En de hond moest evengoed naar buiten.
Heb nu wel tijd, maar heb net gegeten dus dat gaat ook niet.
Morgen weer hardlopen in elk geval

Ik ben in elk geval gezond bezig wat betreft beweging!
Qua eten wat minder, maargoed.. Dat komt wel weer, morgen nieuwe poging

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:00

Ontbijt: 2 krentenbollen (werk op de markt, was even niets anders voor handen) en een pakje vifit

Tussendoor: appeltje

Lunch: stukje vis, mueslibol, plakje ontbijtkoek.

Tussendoor: appeltje

Avond: Pilaf denk ik

Is dit een redelijke dag?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:25

Ilse schreef:
Hoe groot is jouw ontbijt eigenlijk Mocca? Dus hoeveelheid muesli en yoghurt?

Joghurt weet ik niet precies, gewoon een normaal schaaltje. Zal het morgen ochtend wel eens wegen...
En twee eetlepels muesli, wel volle eetlepels. Heb het wel eens met minder geprobeerd, maar dan krijg ik honger dus dat doe ik niet meer.

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:26

Oef sl, ik ben destijds echt kilo's aangekomen toen ik bij de bakkerij werkte, elke zaterdag mochten we het gebak opeten omdat het anders naar de varkens ging... en wat dacht je van paaseitjes met pasen? Is echt veel te snel in je mond gestopt! Iig succes met je sollicitatiegesprek.

Sokje, ik vind het niet erg veel. Is die pilaf met zilvervliesrijst? En hoe heb je het stukje vis klaargemaakt? Wat doe je aan beweging?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:28

LittleAnn schreef:
Oef sl, ik ben destijds echt kilo's aangekomen toen ik bij de bakkerij werkte, elke zaterdag mochten we het gebak opeten omdat het anders naar de varkens ging... en wat dacht je van paaseitjes met pasen? Is echt veel te snel in je mond gestopt! Iig succes met je sollicitatiegesprek.

Nouja, ik hoop dat ik me gewoon een keer helemaal doodziek eet, zodat ik het nooit meer doe
Bedankt in elk geval, ik hoop dat het gaat lukken, wil echt graag werken

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:29

Sokje, vind het wel netjes maar iets meer zou ook mogen hoor! Zeker appels vullen niet erg en krijg je een hongergevoel van. En wat is pilaf?

riskjuhruled

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:43

Mocca schreef:
Sokje, vind het wel netjes maar iets meer zou ook mogen hoor! Zeker appels vullen niet erg en krijg je een hongergevoel van. En wat is pilaf?

bij mij vullen appels juist wel heel goed!!

ik was vorige week een halve kilo afgevallen( mocht ook wel weer aangezien er 2 bij waren gekomen deze week ging het ALWEER slecht ik kan het niet meer opbrengen om overal van af te blijven en maandags en dinsdags ben ik vrij dus zit ik veel alleen thuis en dan is het helemaal niet te doen!

ik ben blij als de fysio zegt dak weer mag gaan werken, dan ben ik iig weg van huis en beweeg ( erg) veel!

zo dadelijk weer naar de lijnclub, ik hoop dat het hetzelfde is gebleven maar we zullen zien...

kunnen jullie me weer oppeppen om weer fanatiek verder te gaan?

morgen ga ik kleren shoppen en dan ben ik daarna vaak wel weer erg fanatiek

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:27

na 98378494303 mislukte pogingen van mijn "oude" dieet, heb ik zelf een nieuw dieet samengesteld. Wat vinden jullie ervan? wat moet er aangepast worden?

Het beleg op de boterhammen moet minimaal zijn. Geen smeerseltjes of zoetigheid, Gewoon kaas en vleeswaar.

Zo vaak mogelijk per week groente eten. Als er geen groente is, dan zo min mogelijk van de ongezonde hap eten.

Absoluut geen tussendoortjes. Alleen op zaterdagavond mag er wat lekkers gegeten / gedronken worden.

Geen sausjes bij het eten, behalve bij gerechten waar het hoort!

Uit de lijsten van hieronder mag steeds per dagdeel maar 1 ding gekozen worden.

’s Morgens:
Boterham
Plakje ontbijtkoek
Bakje yoghurt
Granen [cornflakes, muesli etc.]

’s Middags:
3 Boterhammen
2 Boterhammen en een plakje ontbijtkoek
2 Boterhammen en een bakje yoghurt

’s Avonds:
Wat de pot schaft

Tussendoor:
3 gezonde tussendoortjes

Een gezond tussendoortje is een stuk fruit óf een sapje. Een plakje ontbijtkoek telt voor 2 tussendoortjes.

wat vinden jullie ervan? tips erg welkom! ook een aanrader voor een geheel ander soort dieet is welkom!!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:41

@ riskjuhruled; tja, ik weet niet wat jou persoonlijk kan motiveren. Ik heb ook periodes dat het allemaal niet meer wil en ik geen motivatie meer heb, en dan werkt shoppen heel goed. Dus misschien voel je je daarna beter.

@ Kipje; 1 boterham of 1 plakje ontbijtkoek is écht niet genoeg als ontbijt hoor. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Als je 's ochtends goed ontbijt heb je de rest van de dag minder honger, en om de caloriën moet je je geen zorgen maken, die raak je gedurende de dag wel weer kwijt. Middageten vind ik dan wel weer goed. Maar waarom telt ontbijtkoek als twee tussendoortjes? Het bevat evenveel caloriën als een appel, en minder dan een banaan, dus daarvoor moet je het niet laten.
Je moet niet te streng voor jezelf worden, dan ben je het na een week al zat.

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:16

Ik fitness ongeveer 4 a 5 keer in de week een uurtje, waarvan 40 min cardio.
Verder rij ik ongeveer 5 a 6 keer in de week paard. De vis was gebakken, maar het vlees is evengoed gezond toch?

Heb nu net een salade op trouwens, ipv pilaf
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 05-04-06 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:17

@ Mocca

bedankt voor de tips!

Wat adviseer jij dan als ontbijt?
Is het bijvoorbeeld ook goed als ik een boterham eet met daarbij een stuk fruit?

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:24

Ja hoor, je moet eten wat je zelf lekker vind.
Ik nam altijd twee volkorenboterhammen met mager beleg, en dan soms nog een stuk fruit of ontbijtkoek erbij.
Tegenwoordig neem ik een schaaltje magere joghurt met muesli, vult ook heel goed en ik vind het erg lekker (heb muesli met chocoladesnippers ).
Variatie is ook goed, zeker ook voor de stofwisseling, dus bijvoorbeeld de ene dag twee boterhammen, dan weer 1 boterham met een stuk fruit, dan weer eens joghurt, en zo afwisselen.

Ook net wat jij 's ochtends weg krijgt, in het begin kon ik echt niet meer dan 1 boterham wegkrijgen, maar stikte ik rond 11 uur van de honger. Toen een week doorgezet en echt twee boterhammen gegeten (tegen mijn zin), maar ik had geen honger meer, en de week erna kon ik niet meer zonder die tweede boterham.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:45

foutje
Laatst bijgewerkt door More op 05-04-06 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:49

More schreef:
O:1 tarwebrood met beetje hagelslag en dieetboter+mok thee met zoetjes
t: kleine appel
l: 1 kaisserbol met komkommer, ham, kaas, gekookt ei
1 tosti bruinbrood, miniwitbroodje tosti (met weinig ham en kaas)
1 knackebrot slankie smeerkaas
t: banaan
d: 2 aardappeltjes, rode bietjes, schnitzel, met een beetje jus, kommetje joghurt
t: word appel

Ik heb 2 liter water op, en heb 1 uur (zware) paardrijles gehad (was heel leuk)
Ik dacht dat ik vandaag heel veel had gegeten maar het valt me nog mee
Beetje te grote lunch moeder had allemaal lekkere dingen gehaald ... kon het niet laten...

aangepast

@ mocca: vult 1 kom joghurt zonder musly ook? want k lus geen musly

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:57

Nou alleen yoghurt vult niet hoor!
Dan zul je er echt iets bij moeten eten, een boterham ofzo.
En dan wel een flinke bak yoghurt

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:58

Haha ook geen cruesli? Er zijn heel veel soorten, en ze smaken allemaal anders. Punt is dat muesli of cruesli heel goed vult, en alleen joghurt niet zo erg. Lust je het echt niet zou ik bijvoorbeeld bij je joghurt een plak ontbijtkoek oid nemen.

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:16

Ik heb net 2 dagen vol vreten achter de rug
Was weg met school en dan ontkom je er haast niet aan.
Maar morgen beginnen we weer gewoon en volgende week weer wegen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:35

Hmmm de weegschaal mag het raam uit wat mij betreft, er klopt echt geen zak van in vergelijking met wat ik zelf zie. Vanavond : 72 kg :| Terwijl ik steeds dichter bij mijn gewenste figuur kom, ehhhhhhhh? Ik vind het nogal vreemd Het is een analoge dus hij zal het wel goed hebben, maar het blijkt dus nogmaals dat ik geen waarde hoef te hecten aan zo'n getalletje :/