xEmily schreef:Bij ons op de markt zijn de zaadjes er wel altijd, met korting als het seizoen net voorbij is (:
Alleen de keuze is ook vrij klein ...
Zijn die zaadjes daar van die site herbruikbaar? Dat als er een tomatenplant is uitgegroeid met vruchten, dat je dan nog de zaadjes uit die tomaat kan hergebruiken? Ik las namelijk dat je dat beter niet bij de supermarktgroenten kon doen, maar als je dat wel kan doen bij d'n deze wil ik het wel een keertje laten verschepen.
@muntdrop ik bedoelde ook dat ze dat hier in de stad ook wel mogen gaan doen, zo'n groot assortiment ^^
Ja dat zou echt leuk zijn! Van tomaten heb je bijvoorbeeld zoveel soorten, groene, gele, witte, gestreepte als ik simpele rode tomaten wil kan ik ze net zo goed in de supermarkt halen

Wanneer er F1 achter de naam staat is het een kruising. Als je daarvan zaadjes uit de vrucht haalt zullen ze allemaal anders zijn en dus niet dezelfde soort.
Andere soorten kun je wel uit de tomaten halen en daar moet dat dezelfde soort uit groeien. In Nederland moet je wel een beetje opletten, sommige soorten doen er namelijk heel lang over om vruchten te krijgen en als je geen kas hebt kan de oogst dus tegenvallen.
http://www.ebay.co.uk/itm/TOMATO-SILVER ... 4168b31118 Dit is bijvoorbeeld een goede soort dit het in Nederland buiten in een pot goed kan doen, en waarvan de zaadjes dus herbruikbaar zijn.