Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:41

Goed zeg Sizzy! Ja

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:58

Goedzo! Party!!

Ik heb net alweer wat koekjes e.d. op. Zometeen op bezoek bij oma die me ook altijd vol wil proppen. En dan nog naar een verjaardagsborrel. Dus dat wordt wat. Wel geluk dat de borrel aan het eind van de middag is, als ik daar dan te veel op heb sla ik het avondeten voor 1 keertje over, ben toch niet gek op lasagne. Slecht, maaltijden overslaan, maar voor 1 keertje. Bloos

Trouwens wel intensief gereden, jeumig wat was Amo een bommetje. Schrok werkelijk overal van, zette meerdere keren een sprintje in richting huis, ik heb flink moeten werken. Haha!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:58

Tot nog toe een heel actief dagje gehad. Vanmorgen was het zulk lekker weer dat ik maar meteen mijn rijbroek aan heb gedaan. Natuurlijk zat ik er nog maar net erop toen het begin te sputteren. Een half uurtje later reed ik in de plensregen, geen bui helaas, ik was echt sompie nat! Des had er wel zin in, die galoppeerde de crossbaan over, vreugdebokje er tussendoor, ik heb haar maar lekker even laten gaan (des te eerder waren we weer in het bos).
IK had aansluitend de stal willen doen, maar dat leek me niet zo slim, omdat ik zo nat was en nog steeds verkouden... Dus naar huis, droge kleren aan, broodje eten en lopend met de hond naar stal (kwartier wandelen). Stal gemest. Was wel nodig, mijn pensionhouder doet ze 1x per 2 wkn, ik probeer tussendoor nog een keer te mesten, maar daar was dus niks van gekomen. En als je dan bedenkt dat de 1e dag 1 heel pak stro erin gaat, en daarna dagelijks opgestrooid met ca 3/4 pak stro (waar ze 's nachts wel een deel van op eet), kun je nagaan hoeveel werk erin zat. Bijna 3 kwartier voor 1 stal!
Daarna lopend (in de regen, alweer!) naar huis.
En nu kak ik in. Gelukkig heeft Marc vanochtend het huis wat aan kant gemaakt, kan ik effe zitten. Moet eigenlijk hoognodig met de kerstkaarten aan de gang, dan kunnen ze morgen op de post. En dan nog de rest van de foto's uitzoeken (we willen ze laten afdrukken, kan ik met de feestdagen aan het plakken, bleh...), en Verena's trui afbreien (laatste stukje van de mouwen nog), en dan heb ik het wel gehad voor vandaag!

o: 2 brood (zelfgebakken, meergranen)
t:-
l: 4 brood (zelfgebakken, meergranen)
t: fruit
a: marc gaat koken, vermoed patat Knipoog of patat Knipoog
t: fruit

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:41

Zooo vandaag was moeilijk maar heb het volgehouden!
We waren bij familie om kerststukje te maken... allemaal chocolade, koekjes. Heb niets genomen! Haha!

Vandaag:
's morgens heel klein beetje houdbare vla + beetje crueslie
's middags 4 van die dunne plakjes stokbrood met niets
tussendoortje: sultana.
's avonds: 3 pannekoeken 1 met kaas 2 met niets met stroop
's avonds: kwark + crueslie.

Nette dag, toch? Misschien moet ik minder vaak crueslie eten, maar vind het gewoon zo lekker!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:42

Nee kwark + cruslie weer weggelegd in de koelkast... word morgen mijn ontbijt. 'S morgens had ik trouwens nog een kiwi bij. Vanavond nog fruit en dat was het dan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:49

don'ts
1. Op NIET-feestdagen veel snoepen en snacken.
2. Veel witte sauzen kiezen. Saus op basis van room of mayonaise is veel calorierijker dan rode sauzen, zoals tomatensaus en ketchup.
3. Regelmatig frituren. Kies als u frituurt voor vloeibaar vet, dat is beter voor uw cholesterolgehalte.
4. Veel alcohol drinken. Zet ook een karaf water op tafel.
5. Appelbollen of appelflappen eten. Een appelbol of appelflap bevat veel meer calorieën dan een oliebol of een appelbeignet, respectievelijk 570 (!), 400, 120 en 50 kcal.

www.voedingscentrum.nl

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:50

Vind eigenlijk dat je wat weinig hebt gegeten Flevogirly.. Ik zou ´s ochtends en ´s middags wat meer eten, en juist ´s avonds wat lichter. Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:03

Sokje: ja eigenlijk heb je wel gelijk. Het was eigenlijk dat ze alleen maar stokbrood hadden + soep. Maar lus geen soep dus ja had alleen maar stokbrood gegeten Tong uitsteken maar pannekoeken ben ik helaas wel gek op... Ga morgen proberen wat beter te verdelen Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:04

Maar af en toe eten waar je gek op bent geeft ook niks. Haha!

Bedoel alleen te zeggen dat het beter is om vroeg op de dag wat meer te eten.. Maar ja, als de omstandigheden er ff niet naar zijn. Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:21

Ja precies Knipoog ik snap wat je bedoelt. Normaal gesproken is dat bij mij ook het geval, maar ja vandaag kwam het niet helemaal uit. Ik eet nu een appel en een banaan, naja, da's tenminste gezond + lekker Haha!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:24

TSje, ik zeg nooit meer wat tegen Marc!
Gisteravond vroeg hij of ik zin had in een rum-cola. Niet dus, en ik zei tegen hem: je neemt altijd maar wat lekkers voor jezelf mee, en niet voor mij. Hij: wat voor lekkers dan? Ik: drop of chocola.
Is hij vanmiddag naar mijn vader geweest, komt ie terug met een grote zak gemengde drop. Eeks!

De zak is al een heel eind leeg. Niet alleen door mij hoor, de kids hebben vanmiddag ook wat gehad, en hijzelf ook het nodige....

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:28

Gisteravond was echt té erg. Ik was op een verjaardag en heb steeds mixjes gedronken (die eruit zagen alsof ze uit de sloot gehaald waren, groen, zwart, donkerblauw enz..) en twee wijntjes. Na een wijntje of wat ging ik natuurlijk loos met de bak slagroomsoesjes voor mijn neus, daarna gingen de chocolaatjes eraan, toen de worteltjes en de komkommer en als laatste ook nog eens de paprika chips. Clown Maar ik heb van iedere hap genoten Haha! vooral de slagroomsoesjes! Dát was lang geleden zeg!
Ik had verder een (expres) heeeeel erg magere dag (ongeveer 800kcal) dus kom qua kcal nog onder de 2000 uit gisteren.

Vandaag ook wel nette dag:
o: 2x boterham met stroop, glas melk
l: 3x maaltijdcracker met cremette, mandarijn
t: 1x evergreen krent, 1x speculaasje
d: 3x gekookte aardappel, sla, komkommer, veel spruiten, roerbakgroenten

Ik probeer wat meer groenten en fruit te eten. Vooral savonds probeer ik in plaats van de gebakken aardappels of macaroni oid een extra schep groenten te nemen. Lijkt me gezonder, of het ook zo is weet ik niet eigenlijk, maar oké.

Gisteren was mijn beweging: 1/2 paardje rijden, 1/2 fietsen, 2 uur staan op het feestje en verder veel slapen, eten koken en afwassen

Vandaag beweging: 1 uur blauwbekken op het voetbalveld met het idee om te kijken naar vriendje, die natuurlijk net vandaag reserve was Rolleyes , 1/2 paardje rijden, 2 uur stallen mesten, eten koken, afwassen.
En morgen weer stage, dus nu snel douchen en lesplannen in elkaar fixen.

Riette: Toch wel lief van hem dat ie dan meteen iets voor je meeneemt. Beetje jammer dat het niet in je dieet past, maar ach, een paar dropjes kunnen toch geen kwaad? Schijnheilig

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:31

Ow, nu vergeet ik helemaal te zeggen dat ik na het avondeten wel een flinke lepel slagroomijs met slagroom gegeten heb Bloos Maar rest van de dag is vrij magertjes, dus het mocht wel van mezelf.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:28

Mijn dag is flink in het water gevallen.
Maar morgen heb ik het flink druk dus dat wordt weer netjes. Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:39

Alvast mijn planning voor morgen:
o: glas karnemelk, 2x cracker met pindakaas (oeeehooee heb daar nu al zin in Kwijl )
t: 2x cracker met cremette of jam
l: 2x cracker met cremette of jam + grote appel
t: 2x evergreen krent
d: volgens mij wordt het een soort van gigantische visstick met rijst, maar ik weet het niet zeker.

[edit] hele domme typo Rolleyes

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:48

En mijn planning;
O: 2 volkoren boterhammen (achterham)
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen (cornedbeef)
T: sinaasappel
A: ?
T: bakje magere joghurt

Verder lekker intensief, iig 1 paardje rijden, misschien 2. Flink fietsen. En verder stort ik me op mijn scriptie, die moet nu toch echt af.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:50

Annetje: wat is cremette? Heb er echt nog nooit van gehoord Tong uitsteken en vullen crackers wel zo dat je de hele dag geen honger hebt? Ik zou dat denk ik niet volhouden... Bloos!

Mijn planning voor morgen:
's morgens: kwark (halfvolle, geloof ik vanille/kiwi smaak) + crueslie + misschien fruit + water
Tussendoor: evergreen + pakje drinken (chocomelklight denk ik)
's middags: 2 boterhammen met iets van jam ofzo + stukje ontbijtkoek + fruit - misschien - + thee / magere melk
Avondeten; moet ik verzinnen weet nog niets Bloos + toetje
T3: fruit

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:00

Planning morgen (de yoghurt moet op ja Schijnheilig)

o: yoghurt
t: appel
l: 2 boterhammen met gekookt ei
t1: appel
t2: yoghurt
a: ?
t: yoghurt, mandarijnen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:10

Haha lekker aan de joghurt. *LOL*
Ik heb al het snoep wat ik voor mijn verjaardag heb gekregen beneden op het aanrecht gezet, in de hoop dat het morgen op is.
Het lag hier op mijn bureau en dat is toch echt te verleidelijk.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:51

Mijn weekend is prima geslaagd als ik de planning doorlees. Tong uitsteken

Heb alleen vannacht 3 cola-berenburger, 7 baco's en 1 fles rosebier gehad. En een frikadel en een kroket. Ik was vanochtend meteen een kilo zwaarder als gisterochtend. Bloos Zal wel vocht geweest zijn denk ik zo... Hoop ik... Nou ja, ben meteen afgestraft met een flinke kater...

Morgen:
o- 1 ontbijtkoek met becel light
t- mandarijn
l- tosti
t- glas chocomel light
d- witlof, aardappels en gehaktbal
t- mona licht en lekker aardbei/framboos

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 00:05

Sizzy schreef:
Mijn dagje:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: -
L: fruitsalade, warme chocomel en wat worteltjes
T: cup a soup
D: groentensoep, stokbroodjes, 1tje met brie en salade
T: 1 hand kruidnootjes

Vanmorgen wedstrijd gehad Lachen 181 punten en m'n eerste winstpunt in de L2 Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 00:33

Beetje rare dag gehad, niet zoveel tijd gehad om te eten.
O: 3 crackers met jam en slankie
L: 1 boterham met slankie
t: cracker met slankie
A: zalm met pasta

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:26

O: 2x snee meergranenbrood. 1x half met jam, 1x half met pindakaas.
T: Appeltje
L: Bruine boterham met appelstroop
T: Sultana
D: ?

Beweging: rondhobbelen op school.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:33

Aanpassing:
O: kwark (halfvolle denk ik, met vanille en kiwi smaak) + crueslie + water + 2 mandarijnen.
T1: yogi drink (magere) + sultana 1,5 koek weggegeven zelf 1,5 koekje zelf gegeten.
L: hm.. denk 2 boterhammen + 1 plak ontbijtkoek met boter + magere melk/thee + fruit misschien.
T2: groente/fruit.
D: iemand ideetjes? Weet niet wat ik moet koken... Wel iets makkelijks he. Lachen
Denk geen tussendoortjes meer, misschien groente of fruit denk dat ik wortels ga kopen ben ik echt dol op Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 11:34

Het valt me op dat ik niet afval als ik deze planning aanhoudt... Weet iemand wat ik verkeerd doe? Iemand tips?