Volgens mij is onze huisarts ook niet heel moeilijk met bloedprikformuliertjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:8nnemiek schreef:30 euro is wel goedkoop jaWe gaan het eens navragen!
Volgens mij is onze huisarts ook niet heel moeilijk met bloedprikformuliertjes
Jouw bloed, jouw geld. Wat zou hij moeilijk doen dan?
Het is je goed recht om je bloed te laten checken.
8nnemiek schreef:Ik vind vooral ijzer, B12 en D interessant om te wetenMaar het moet geen paar honderd euro kosten, dat vind ik dan weer zonde aangezien we verder geen klachten ofzo hebben.
Magrathea schreef:Bloemkool hotwings is wel handig om die van tevoren te koken zodat ze zeker weten gaar zijn.
Sonja_vR schreef:O maar dat doe ik ook hoor Dekselnieuwe dingen proberen en gewoon ongezond lekkere dingen
Maar ik probeer de basis gewoon heel gezond te houden , wil er dit jaar ook nog best wat kg vanaf weten te werken (iets met veel te veel lekkere ongezonde dingen)
pien_2010 schreef:Hoe maak je bloemkool hot wings?
evelienn28 schreef:Stille meelezer![]()
Ik heb eigenlijk een vraagje ik wil zuivel uit mijn dieet schrappen.
Ik ben zelf chronisch eczeem patient en het schijnt dat zuivelproducten een uitlokkende factor zijn.
Nu dacht ik aan soja als vervanging, maar dit was achteraf juist geen goeie keus aangezien ik hier wel een allergie voor zou hebben. (overigs nooit problemen mee gehad maar ook soja kan een uitlokkende factor zijn helaas).
Nu wil ik zowel soja als zuivel de komende tijd schrappen.
In de meeste vleesvervangers zit vaak soja dus daar zal ik ook wat creatiever mee moeten zijn, maar nu zit ik vooral met zuivel vervangen.
Nu vallen alle producten met noten al af, dus zat ik te denken aan havermelk of rijstmelk.
Maar misschien hebben jullie hier nog wel tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik een vitamine tekort krijg, eet verder wel veel groentes enzo.
8nnemiek schreef:Ik heb mijn tempeh-artikel online staan, dus als iemand het leuk vind om zelf eens te proberen: hier staat de uitleghttps://www.abcreatief.com/LEKKER/
Volgende week heeft mijn vriend een afspraak voor zijn schouder bij de huisarts (ik typ in eerste instantie altijd DA, hebben jullie dat ook?) en dan gaat hij ook even navragen wat de kosten zijn voor bloed prikken. Ik hoop dat het mee valt!
Jackytje schreef:evelienn28 schreef:Stille meelezer![]()
Ik heb eigenlijk een vraagje ik wil zuivel uit mijn dieet schrappen.
Ik ben zelf chronisch eczeem patient en het schijnt dat zuivelproducten een uitlokkende factor zijn.
Nu dacht ik aan soja als vervanging, maar dit was achteraf juist geen goeie keus aangezien ik hier wel een allergie voor zou hebben. (overigs nooit problemen mee gehad maar ook soja kan een uitlokkende factor zijn helaas).
Nu wil ik zowel soja als zuivel de komende tijd schrappen.
In de meeste vleesvervangers zit vaak soja dus daar zal ik ook wat creatiever mee moeten zijn, maar nu zit ik vooral met zuivel vervangen.
Nu vallen alle producten met noten al af, dus zat ik te denken aan havermelk of rijstmelk.
Maar misschien hebben jullie hier nog wel tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik een vitamine tekort krijg, eet verder wel veel groentes enzo.
Hoi! Misschien rare vraag.. maar ik heb atopische eczeem en ik vroeg me af of je je uiteindelijke ervaring met me kan delen na je een tijd zuivel hebt uitgesloten.