Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:51

Hier probeer ik strak in het regime te blijven tijdens Pasen, wil het afvallen once and for all eens goed doen. Gister wel een stukje ligt-kwarktaart op vanwege mn vriend zn verjaardag, dat wel :') Maar verder zijn wij ook niet christelijk ofzo dus Pasen gaat lekker een beetje aan ons voorbij met 2 extra vrije dagen om van te genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:39

Vandaag en morgen zal ik nog wel gewoon oppassen, maar Eerste Paasdag gaan we brunchen dus dan zal het vast ongezond worden met iets van pannenkoeken of croissants ofzo. :')

Fijne Pasen iedereen!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:12

Lijstje van gisteren volgens het voedingsschema had er zo uit moeten zien:

O: 2 volkorenboterhammen met alpro smeermargarine, 1 met honing en 1 met 20+ kaas
T: 200 ml magere vruchtenkwark en 1 sinaasappel
L: 2 volkorenboterhammen met alpro smeermargarine, met honing en stukjes appel
T: 200 gram magere vruchtenkwark en een mandarijn
A: 100 gram spaghetti, ui, knoflook, tomaat, versie spinazie, geitenkaas en wat cashewnoten
T: 150 gram magere vanille vla en 2 mandarijnen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het teveel koolhydraten vind bevatten. En moet ook zeggen dat ik de vegetarische variant heb laten maken, aangezien ik geen vleeseter ben.

Mijn lijstje is gisteren geworden
O: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: een plak kaas
L: witte stokbrood met kipsalade (werd gevraagd met een vriendin wat te eten die ik haast nooit zie)
T: / (zat heeel ergvol)
A: ik heb het menu gegeten van het voedingsschema maar dan zonder spaghetti
T: proteïne reep

Ik heb heel veel nog niet in huis. Moet bijvoorbeeld appelstroop en honing halen voor op het brood.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:33

Ook hier de komende dagen lossere lijstjes ivm paasdagen en verjaardag van de oma van mijn vriend. Ze wordt 90 en gaat dat zondag vrij groots vieren geloof ik.

Maar eerst het lijstje van vandaag:
O: (al om 6:00, hond maakte me wakker en aangezien ik toch wilde hardlopen deze ochtend heb ik maar eerst ontbijt gemaakt en daarna even terug naar bed) 60 gr havermout, 250 ml rijstmelk, 1 tl hazelnootolie en halve schep whey. Ik had er banaan doorheen willen doen, maar ik ben bij mijn ouders en iemand heeft tussen gisteravond en vanochtend de laatste banaan gepakt. Was dus niet de enige die 's nachts wakker was geworden :)) .
t: appel en mandarijntje, wilde een shake doen na het hardlopen maar de bananen waren dus op.
L: 2 oberlanderboterhammen met 2 gekookte eitjes en groene pesto. Ik denk zometeen nog 1 oberlander met beetje pindakaas. Heb nog een beetje honger, en wordt een actieve middag.
Planning:
B: les met paard, met de anderen even kroelen in de wei.
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus.
B: lange wandeling met de hond (afhankelijk van het weer 6 km of 4.5 km).
A: geen idee, ik geloof vis en mijn moeder kennende veeeeel groenten :9
t: weet ik nog niet, even kijken wat de rest van vandaag brengt.

Edit: commentaar is altijd welkom

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:55

Espoir_ schreef:
Lijstje van gisteren volgens het voedingsschema had er zo uit moeten zien:

O: 2 volkorenboterhammen met alpro smeermargarine, 1 met honing en 1 met 20+ kaas
T: 200 ml magere vruchtenkwark en 1 sinaasappel
L: 2 volkorenboterhammen met alpro smeermargarine, met honing en stukjes appel
T: 200 gram magere vruchtenkwark en een mandarijn
A: 100 gram spaghetti, ui, knoflook, tomaat, versie spinazie, geitenkaas en wat cashewnoten
T: 150 gram magere vanille vla en 2 mandarijnen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het teveel koolhydraten vind bevatten. En moet ook zeggen dat ik de vegetarische variant heb laten maken, aangezien ik geen vleeseter ben.

Mijn lijstje is gisteren geworden
O: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: een plak kaas
L: witte stokbrood met kipsalade (werd gevraagd met een vriendin wat te eten die ik haast nooit zie)
T: / (zat heeel ergvol)
A: ik heb het menu gegeten van het voedingsschema maar dan zonder spaghetti
T: proteïne reep

Ik heb heel veel nog niet in huis. Moet bijvoorbeeld appelstroop en honing halen voor op het brood.

Als ik heel eerlijk ben vind ik dit een regelrecht bullshit schema :o Ik mag hopen dat je hier niet veel voor hebt betaald.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 13:34

Geniet allemaal alvast van de komende dagen!

Vandaag:
O: 90 gr haver met 200 ml ongezoete amandelmelk, 1 appel, wat walnoten, rozijnen, koekkruiden, lijnzaad, cacao nibs en hennepzaad
T: 1 wit paaseitje
L1: 1 mini afbakpistoletje met kruidekaas, wat tomaat en een plakje kaas
L2: restje boerenyoghurt aangevuld met magere yoghurt, 3 verse dadels, appel, rozijnen, paar pecannoten, sesamzaadjes en cacaopoeder
A: ? gezellig eten met vriendinnen vanavond
T: ? Vast nog wel iets van chips oid

B: stalwerkzaamheden
D: water, koffie met geklopte melk, vanavond vast nog wel iets van wijn en/of andere drankjes afhankelijk of we nog gaan stappen

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:29

Haha nee 0,0. Mijn vriend werkt in de sportschool en dit is daar nu nieuw dus ik vroeg of er een schema voor me gemaakt kon worden :P.

Ik mis variatie etc. Vind het veel brood en weinig salades. Eerst had ik een ander schema gekregen waar ik soms ZEVEN! boterhammen op een dag moest eten en dan ook bij het avondeten nog rijst of aardappelen moest nemen.

Vond het wel leuk om een schema te krijgen, maar ik als super leek zag al meteen dat dit echt niks was :+...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:31

Als het een rijbewijs was, dan had degene die dit heeft gemaakt 'm bij een pakkie boter gekregen :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:18

Ik vraag me wel af wat voor iemand dat is, die die schema's maakt...

Pasen is tegenwoordig ook al een groot vredefestijn geworden begrijp ik?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 16:38

Ik vind het ook niet het beste schema ooit, om het zo maar te zeggen := gelukkig heb je er niet voor betaald Espoir!

Karin, dat is wel iets van de laatste jaren geloof ik. Natuurlijk voor een groot deel te danken aan de supermarkten, die er heel handig op inspringen met 1001 paasspecials enzo :)) Maar het uitgebreide paasontbijt/de paasbruch is wel van alle tijden toch?

O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad, hennepzaad en honing; appel
T: appel
L: volgranenbol met tuinkruidenkaas en geroosterde rode ui en paprika
T: 4 wortels
A: volkorenwrap met quinoa, rode bietjes, feta, noten, spinazie en avocado
T: hangt er vanaf of ik die grote chocoladepaashaas kan weerstaan die hier voor me staat :+

B: klein stukje fietsen, paard longeren + verzorgen, vanavond nog een uur wandelen

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:42

O: Twee roggecrackers met jam, mueslireep (al om 6.30, vandaar de vele ochtendtussendoortjes)
T: Suikervrije granenreep
T: Handje lotusbloem boontjes
T: Cornetto
L: Witte rijst, rode curry met kip, roergebakken groentes, omelet (van alles een schepje)
A: Rijstnoodles met varkensvlees, garnalen, gemalen pinda's en tauge (pad thai)
T: Stukje fruit&nut chocola

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:56

O: 200g biogarde met appel, lijnzaad en speltvlokken
T: klein stukje olijvenbrood
L: omelet van 2 eieren met ui en kaas op 2 vk crackers; 3 vk crackers met pindakaas
T: peer
A: thaise soep (visfond/kokosmelk, mie, paddenstoelen, paprika, taugé, chinese kool)
T: handje blauwe bessen

B: 30DS level 3, poetsen/grondwerk etc.

Comments welkom!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:00

Dag is nog niet voorbij, maar dit is het wel zo'n beetje:

O: 1 bagel met roomkaas, 2 plakjes metworst, 2 plakken camembert, rucola en komkommer, 1,5 kop zwarte koffie
T: stuk verse ananas, 1el pinda's
L: flink bord restje Mexicaans van gisteren met een kleine tortilla, zure room en kaas
T: bak Turkse yoghurt, scheutje rijstmelk, halve mango, granola en een handje rozijnen
T: dun plakje eigen baksel mango cake :9
A: Lamsballetjes met munt, 1 of 2 pitabroodjes, tzatziki en een simpele komkommer/tomaten salade

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:11

Zo lang als ik me kan herinneren vieren wij Pasen met uitgebreid tafelen... Voor katholieken is het toch ook het belangrijkste feest van het jaar?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:15

Bhris, Wij ook en met paaseitjes zoeken en schilderen maar daar ben ik al een tijdje te oud voor haha.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:15

Afgelopen week in rome echt een rare week gehad :))

Lekker gegeten, veel pizza klein ontbijt en weinig goede dingen maar dat ging prima :D
Vandaag:

O: 1 banaan, glaasje sinaasappelsap
T: raffaello chocola, 1 choco croissantje, 1 panini met kaas en kalkoen
L: 1 omelet met champignons, ham en ui, beetje patat met ketchup
A: 1 halve pizza met ham

Ga weer rustig wat schoner eten. Begin zo met een lekkere geitenkaas salade

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:18

Binnenkort weer met de baby Jespri :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:21

Bhriseis schreef:
Zo lang als ik me kan herinneren vieren wij Pasen met uitgebreid tafelen... Voor katholieken is het toch ook het belangrijkste feest van het jaar?

Wij doen dit ook, maar meer als met kerst: gewoon een goede reden om schaamteloos lekkere dingen te eten :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:25

Bhriseis schreef:
Binnenkort weer met de baby Jespri :D

Ja leuk haha! :D Vind dat toch altijd wat hebben.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:00

O: 90 g haver, 300 ml rijstmelk, 2 el kokos, 1 el lijnzaad, water; glas ongezoete sojamelk
B: Paarden verzorgen
B: BR Workout 3
L: Schaaltje met romanesco, cherrytomaatjes, radijzen, komkommer; bord speltpasta van gisteren met tomatensaus (kruiden, bleekselderij, champignons, olijven) en wat parmezaan, 3 milka paaseitjes
T: Ananas met magere roeryoghurt
T: Pakje zoute crackers met light roomkaas en cherrytomaatjes 3 zoute crackers en een handje chips
A: 1 opscheplepel puree, falafelburger, sla en tomaatjes (azijn+olie) en wat koude romanesco
B: 1 uur ballet
T: Schaaltje vanillepudding Milkshake van 1 bolletje ijs met halfvolle melk

Hihi ik herinner me je lijstje van vorig jaar nog Phor; iets met een grote chocoladen paashaas, hapjes met truffelsmaak en pasta carbonara :D Geniet er van dit jaar!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:26

WOW, dat je dat nog weet :oo :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:35

Bhriseis schreef:

Maar wat heeft dat met je volvreten te maken? Ik snap dat niet.
Vroeger gebeurde dat alleen met kerst. Bovendien heeft Pasen, of welke christelijke feestdag dan ook, voor de meeste Nederlanders geen enkele waarde meer.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:36

O: muesli met melk
T: banaan
B: 20 minuten zwemmen 45 min lopen
L high tea :)
T: -
A: stukje quiche 1 peer 200 ml verse sinaasappelsap

Wel tevreden over vandaag. High tea was heerlijk en de rest vd dag was.netjes voor mijn doen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:50

Ik vreet me niet vol :o Maar dat je belangrijke gebeurtenissen of feestdagen, of zelfs rouwdagen, 'viert' met eten, dat is toch een eeuwenoude traditie? Ik vind niets zo heerlijk als met mijn vriend genieten van lekker eten en lekkere drank om belangrijke dagen mee te vieren. Heerlijk vind ik dat, een hele dag tafelen en terwijl herinneren en kletsen over wat er die dag nou zo belangrijk is :)

Voor mij heeft Pasen wel degelijk een waarde, aangezien ik katholiek ben.

Edit: Ik heb een bizar geheugen Phor, waarmee ik de kleinste en meest nutteloze details onthoud... maar iets belangrijk, o wee!
Laatst bijgewerkt door Bhriseis op 18-04-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:51

KarinvdM schreef:
Bhriseis schreef:

Maar wat heeft dat met je volvreten te maken? Ik snap dat niet.
Vroeger gebeurde dat alleen met kerst. Bovendien heeft Pasen, of welke christelijke feestdag dan ook, voor de meeste Nederlanders geen enkele waarde meer.

Ik vind volvreten zo negatief klinken bij wat ik zie als een lekker lang weekend. Ik ga gewoon samen brunchen met mijn familie (doen we al jaren) en daarna naar mijn schoonouders. En ja, dan eten we vaak wat uitgebreider, maar om dat nou volvreten te noemen :? Bij Kerst heb ik die associatie ook niet hoor. Het wordt ons vanuit de supermarkten wel opgelegd maar het is maar net welke invulling je daar als consument zelf aan geeft.