Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
poes schreef:Gaby: veel vrienden in de horeca en zelf altijd wel een bijbaantje erin gehad, nu nog. Maar ik hou vooral van eten haha! Ik check restaurants altijd op gault milleau en Michelin. Vanaf 14/20 bij GM is het altijd wel ok. Vanaf 15 dik dik ok. 16 is eigenlijk altijd ster in mijn ervaring. Gelukkig serveren die allemaal wel gewoon vegetarische menu’s op aanvraag!
Ik ga ook regelmatig lekker uit eten: ongeveer eens per maand tot per 3 maand.
Wat zoek je precies qua eten? Sommige keukens (Italiaans/ Aziatisch/zuid-Amerikaans) hebben ontzettend vaal vega opties terwijl andere keukens dat van origine veel minder hebben. En wat voor ervaring zoek je? Uitgebreid menu met aangepaste wijnen of ? Ik ga ook wel regelmatig alleen eten en vind het zo bijzonder vaak.
poes schreef:Dat moet te doen zijn hoor Gaby! Zeker als je bvb ergens de lunch neemt![]()
Ik weet wel dat ze in België niet overal even blij met je zijn als je geen wijn drinkt. Want daarop wordt het geld verdiend. Gelukkig worden ze ook hier steeds creatiever mee. Heb wel eens de optie gezien om een menu met aangepaste zelfgemaakte ijsthee’s te nemen.
Citaat:Mar_fay ik vind het een uitdaging om het te gaan maken. Maar ik heb misschien een hele stomme vraag namelijk waar eet je dit sausje bij? Waar is dit lekker bij?En sterke espresso is dit sterke koffie, tenminste ik neem dit aan? Ik heb nog nooit koffie in sausjes geprobeerd, dus dat lijkt me wel een uitdaging ook als het om smaak gaat. Dus slapen zal er die nacht wel niet meer bij zijn (laatste kopje koffie hier altijd rond 10.00 uur in de ochtend)
J0anieke schreef:Wat ik me nu heel erg afvraag... Letten jullie erop of de wijn ook vegetarisch is? Of vinden jullie dit te ver gaan?
Ik eet bv. ook geen snoep meer waar gelatine in zit, maar ik hoorde dus laatst van een vriendin dat zij daar niet op let, terwijl ze al vegetariër is vanaf jongs af aan.
Paulina schreef:J0anieke schreef:Wat ik me nu heel erg afvraag... Letten jullie erop of de wijn ook vegetarisch is? Of vinden jullie dit te ver gaan?
Ik eet bv. ook geen snoep meer waar gelatine in zit, maar ik hoorde dus laatst van een vriendin dat zij daar niet op let, terwijl ze al vegetariër is vanaf jongs af aan.
Als je alles zelf maakt dan weet je wat erin zit
evelienn28 schreef:Stille meelezer![]()
Ik heb eigenlijk een vraagje ik wil zuivel uit mijn dieet schrappen.
Ik ben zelf chronisch eczeem patient en het schijnt dat zuivelproducten een uitlokkende factor zijn.
Nu dacht ik aan soja als vervanging, maar dit was achteraf juist geen goeie keus aangezien ik hier wel een allergie voor zou hebben. (overigs nooit problemen mee gehad maar ook soja kan een uitlokkende factor zijn helaas).
Nu wil ik zowel soja als zuivel de komende tijd schrappen.
In de meeste vleesvervangers zit vaak soja dus daar zal ik ook wat creatiever mee moeten zijn, maar nu zit ik vooral met zuivel vervangen.
Nu vallen alle producten met noten al af, dus zat ik te denken aan havermelk of rijstmelk.
Maar misschien hebben jullie hier nog wel tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Wil natuurlijk wel voorkomen dat ik een vitamine tekort krijg, eet verder wel veel groentes enzo.