Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:14

Hou op met praten over lekkere dingen, de winkels zijn al dicht ^)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:35

LisErm94 schreef:
Ik lijk op iemand uit Congo (qua BMI) volgens die berekening :P
Denk niet dat dat klopt hoor, mijn BMI is vrij laag maar die Congolezen zijn echt een
stuk dunner dan ik ben hoor :+

O/L: 75 gram rode besjes, 80 gram aardbeien, 1 zuurdesem cracker met eiwit, 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk

Edit: typfoutje :o

T: stuk winterpeen, 107 gram kersen, 10 gram pompoenpitten, 5 gram walnoten
A: Veel te veel :+ schepje kippendijtjes in teriyaki saus, 2mini tacodingen met gehakt, 3 stukken stokbrood, vega grilreepjes, 4 garnaaltjes, stuk zalm, stuk witvis, tapastokjes met tapenade, paar olijfjes, salade (met paprika, komkommer, peterselie, 20 gram gegrilde kip, pijnboompitjes), paar champignons, stukjes paprika en courgette, blokje feta, wortels met tapenade, schepje knoflooksaus, als toetje een vrieslollie.
T: 2 raketjes
D: veel water, 1 senseo, spa rood, flesje cola light
B: 40 min fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:13

Uiteindelijke lijstje.
Ik was op het werk en moest heel even van tafel. Kom ik terug was 3 kwart van mijn tomaat weg en vermoedelijk ook een stuk van mijn crispino. Had een client die gauw gejat := . Als goedmakertje gaf hij mij zijn cafe noir koekje bij de koffie. Dus die kon ik niet weigeren :’) en bij de lunch kon ik het zoete beleg echt even niet weerstaan.

O:Havermout pannekoek 50 gr. havermout/200 ML melk/ 1 ei met jam + cracker met kaas
T: Schaaltje Watermeloen
L: 2 BB met kipfilet, 2 sesam crackers met pindakaas en beschuitje met pasta :o
A: halve rode, groene en gele paprika, ong. 200 gr. bieten, klein beetje aardappel (Restje van gister) en crispino + Magere yoghurt
T: cafe noir koekje+ banaantje

B: klein uurtje fietsen + Jillian Shred les 7

Dame23, ik vind je ontbijt en lunch best karig. Het mag wel wat steviger. O/L je altijd zo?
Bhri gewoon naar je lichaam luisteren dan komt het goed :)
Judith eet je dat op vakantie? Ziet er goed uit!
Karin klinkt wel echt super handig! Mooie leidraad.
Phormicola haha. Koekjes/chocola en een laag pindakaas! Ik heb een glazen snoep pot op tafel met koekjes en merci’s. Als ik dan bv iets krijg zoals laatst een doos merci doe ik die daar in. Ik kan van chocola/koekjes super makkelijk afblijven, maar mijn bezoek niet. :P . Chips daarentegen… die moet ik niet hebben.
Danoesje, Baileys ijs? Ohhhh…

Trouwens.. zijn er mensen die jam eten. Welke jam is ‘gezond’? Gewoon iets wat je bij de AH/Jumbo kunt halen. Ik vind dat lekker bij de havermoutpannekoek, mijn pot is nu op en wil eigenlijk een gezondere variant. En welke pindakaas was ‘gezond’? Die blauwe calve creamer?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:16

Ik zou een vrij pure jam pakken, zoals van Bonne Maman oid. In andere jams zit vaak glucose-fructose siroop. Ik zou dus even goed op de etiketten kijken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:20

ChantalSmook, ik vind de 'jam' van ekoland lekker. Dat is meer een vruchtenpuree, geen suiker toegevoegd.

Vandaag:
13.30: 1bb hummus, 2vk beschuit sojaboter/hagelslag. Glas vers kiwi-sinaasappelsap
17.00: Glaasje rosé
19.00: Broodje hamburger, frikadel, paar schepjes huzarensalade

Straks:
- Nog een glas kiwi-sinaasappelsap
- 1vk cracker hummus

Gisteravond heb ik blijkbaar iets met een heel klein beetje pinda gegeten (zwaar allergisch voor). Slik momenteel standaard anti-allergiepillen vanwege jeuk, en die heeft dus de eerste symptomen verdoezeld op een beetje jeuk in mijn oren na. Vanochtend ging ik rechtop in bed zitten en kwam alles van gisteravond (voornamelijk frisdrank :')) er met een grote golf weer uit -O- Ook niet echt eetlust gehad vandaag :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:26

Is een 'jam' als bijv zonnefruit van Zonnatura niet een betere keuze? Dat mag officieel geen jam heten ivm te weinig suikers.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:30

De zonnefruit en Bonne Maman is volgens mij beide bij de AH te krijgen. Ik zal daar van de week 's naar op zoek gaan en etiketjes vergelijken.

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:30

O: 2 crackers met kaas en tomaat + glas verse jus
T: sinasappel + 1 kop kruiden thee
L: 2 vk boterhammen met zuivelspread tuinkruiden en daar op een plak gerookte zalm
T: muslireep + kop groene thee
A: gebakken aardappels, zigeuner snitzel, broccoli
T: aardbeien yoghurt
T: blikje cola zero

B: 10 km hardgelopen

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:05

O: Bio vanilleyoghurt (boerenland) + 7 el eat natural
T: 2 digestives
L: 3 bth + boter + grilham/komkommer/tomaat, gestampte muisjes, speculoos. 4 cherrytomaatjes
T: 1 glas vruchtensap
A (20:00): Klein bakje 'Glory Bowl Salad (tofu/spinazie/bieten/wortelrasp/amandelen/bruine rijst <3
T (23:00): Bakje vla, appel en een pakje evergreen

Zo, even het een en ander ingehaald :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 00:07

Ik zou zeggen van die zelfgemaakt jam. Gewoon puur van fruit gemaakt, zijn zat boertjes die dat verkopen.
Dan heet het geen jam, want het mag alleen jam heten als het met minder dan 35% fruit is gemaakt.

Ik plaats even geen lijstjes want ze zijn grotendeels slecht en inspiratieloos, doe ik niemand een plezier mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:52

ChantalSmook schreef:
Judith eet je dat op vakantie? Ziet er goed uit!

Haha nee was dat maar waar, mijn lijstje op vakantie was een drama en dankzij al het brood e.d. moest ik na mijn vakantie echt wel weer in een goed ritme komen. := Ik heb momenteel nog gewoon 'schoolvakantie' aangezien ik studeer. Heb wel een bijbaantje dus werk wel, maar absoluut geen dagelijks ritme. :+

Lijstje voor vandaag:

B 15 min yoga
O: Smootie van andijvie, mango, banaan en sojamelk.
L: Twee plakjes roggebrood met appelstroop en geitenkaas.

Voor de rest ben ik nogal inspiratieloos en weet ik nog niet hoe mijn werkdag er uit gaat zien.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:47

O: 50gr havermout/magere melk en beschuit met cottage cheese
T: 3 MG crackers (2 x kaas+mosterd en slankie smeerkaas) verleiding op het werk -.-'
T: Bakje watermeloen
L: 2 BB + 2 MG crackers met kaas/kipfilet/sandwichsspread
T: Banaan
A: Barbecue bij vriendin + watermeloen

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 10:48

En we zijn weer lekker aan 't werk!

O; Overnight Oats met vanilleyoghurt en cacao, aardbeien, 1 el lijnzaad, gojibessen en 1 el jam
T; Hand gemengde noten met cranberry's
L; 3 vb met kipfilet en 3 wortels
T; 3 mandarijntjes en een eatnatural mueslireep
A; Aardappels, groente, vlees
T; Appel, glas rijstmelk

B; 1 uur paardrijden
B; 30 day shred level 1 dag 2

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:47

Leuk! (:
Ik zal ook eens bijhouden wat ik eet :j
In de vakantie is het erg verleidelijk elke middag een tosti oid te maken, maar ik probeer nu wat gezondere dingen.

O; meusli met yoghurt, mok thee
T; kleine sprits + kleine almond joy reep (chocolade met kokos), 2 glazen ranja
L; boterham met kaas & plakjes komkommer, beschuit met jam & appel, glas melk.
T; nog geen idee
A; pizza tonijn

Ik heb al paardgereden & stal uitgemest,
zodadelijk ga ik hardlopen, maar dat duurt niet zo lang want ik ben nog niet zo goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:59

Een tosti hoeft helemaal niet slecht te zijn en is prima te combineren met groente of fruit. Afhankelijk van de hoeveelheden beleg en saus natuurlijk.

Geitenkaas met verse spinazie is bijvoorbeeld erg lekker, simpel kaas met tomaat ook. Kaas met banaan en een beetje kerrie is ook heerlijk en niet heel ongezond. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:03

O: overnight oats (havermout, rijstmelk, chiazaad) met appel en kokos, havermout/pindakaaskoekje
T: kiwi
L: flinke hand spinazie met een kwart courgette, zwartoogbonen, feta, paar kappertjes + olijfolie/kruiden etc
T: 6 worteltjes, handje noten
A: stamppot andijvie met paprika en misschien tofu

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:06

Vandaag:

O: 500gr roeryoghurt, 150gr watermeloen, 1 banaan, 1 appel, 15gr hennepzaad, 10gr eucalyptus honing
T: 2 rijstwafels, 15gr biopindakaas
L: 40gr havermout 250ml amandelmelk, 20gr proteinepoeder, 1 banaan, 15gr eucalyptus honing, kaneel
B: Killer Buns, level 2
A: 60gr pandanrijst, 2 tartaartjes, 200gr bloemkool, 50gr champignons, 20gr roomboter, 20gr parmezaanse kaas, scherpe saus van 40gr roeryoghurt, 20gr ajvar, heel veel scherpe kruiden, specerijen en Surinaamse sambal. 1 grooooot glas rosé

2165kcal

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:17

T: banaan
O: 2 vk boterhammen met appelstroop (ging vanmorgen hardlopen, dus tussendoortje en ontbijt even omgekeerd)
L: havermoutpannenkoek (200 ml sojamelk, 50 gr havermout, 1 ei, 1 appel) en een cracker met heksenkaas
T: bakje watermeloen
D: plaattaart met groenten (bladerdeeg belegd met sausje van pesto en een klein beetje crème fraiche met daar bovenop tomaten, courgette en paprika)
T: bakje magere vla met 1 el lijnzaad en 3 el tarwezemelen

B: 25 minuten hardlopen
B: 1 uur paardrijden

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:32

Goed idee Laura, zo'n plaattaart! Dat ga ik binnenkort ook weer eens maken!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:45

Ja ik vind t altijd erg lekker! En je kan er lekker mee variëren, je kan er op doen wat je maar wil :-)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:09

Vandaag even een poging doen tot een gezond dagje :D
O: 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk, 7.5 gram zemelen, 100 gram aardbeien & 80 gram rode bessen
L: 2x snee vk brood (72 gram), 5 gram blue band, 12 gram kaas, 1 champignon, 200 ml magere yoghurt met 1 beschuit en 85 gram aardbeien
T: 93 gram bospeen, 1 vrieslollie en 75 gram kersen
A: 1 groenteschijf, 60 gram (ongekookt) vk spaghetti, 1 gele paprika, 100 gram champignons en 1 ui, 6ml olie om mee te bakken
T: 200 gram magere kwark met 75 gram rode besjes, 1 vrieslollie
D: 1x groene thee, veel water en spa rood, 1 glaasje holy soda <3
B: 2x blogilates workout (snap niet hoe zij zo enthousiast kan zijn terwijl ze die workouts doet :P ), straks waarschijnlijk nog 1.5 uur fietsen

Chantal ik ga vanavond even testen of de hoeveelheden overeenkomen, zou het namelijk zo niet precies weten. Voordat ik het in mijn calorieteller invoer weeg ik het namelijk ongekookt of gekookt af (afhankelijk van of ik alleen eet of niet) en niet beide.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:45

Mijn dagje:

O: Glas chocomelk
t: rijstewafel
m: 2 ciabatta's met tonijn + glas cola
t: stukje komkommer
a: hamburger, rode kool, gekookte aardappels
t: appel

b: 5 km hardlopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:10

phormicola schreef:
Vandaag:

O: 500gr roeryoghurt, 150gr watermeloen, 1 banaan, 15gr hennepzaad, 10gr eucalyptus honing
T: 2 rijstwafels, 15gr biopindakaas, 5 digestives
L: 40gr havermout, 250ml amandelmelk, 20gr proteinepoeder, 1 banaan, 15gr eucalyptus honing, kaneel
B: Killer Buns, level 2
A: 60gr pandanrijst, 2 tartaartjes, 200gr bloemkool, 50gr champignons, 20gr roomboter, 20gr parmezaanse kaas, scherpe saus van 40gr roeryoghurt, 20gr ajvar, heel veel scherpe kruiden, specerijen en Surinaamse sambal. 1 grooooot glas rosé

[s]2165kcal[s] 2218kcal

PMS-aanpassingen, hopen dat ik het hierbij kan houden :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:14

O; Bak muesli met melk en een banaan + water
B; Drie uur werken
L; Omelet met twee eieren, paprika, tomaat, mais, ui en kaas. En een volkoren broodje zalm, sla en tomaat.
B; Drie uur werken + 1u fietsen
T; Fruitkick en een snackajack.
T; Smoothie appel, witte druiven,limoen, spinazie, magere yoghurt en honing. Daarna nog chiazaad en kokosnoot snippers erboven op. En een maiskolf.
B; 1 uur paardrijles + 30 min fietsen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:15

O: 100g magere kwark met een beetje agavesiroop, glas vers kiwi-sinaasappelsap
B: 3km hardlopen
L: 2vk crackers hummus, schaaltje sojavla
B: 5km fietsen
T: Kopje koffie, 3 bastognekoekjes

Planning:
A: Aardappelen, verschillende gegrilde groenten, 100g koolvis
B: 1u bodybalance
T: Peer + 5 dadels