Zal inderdaad wel uit de ogen komen

Ik hou echt alleen een mooie aardappel over zonder pitjes, snij niet bijzonder dik of dun volgens mij.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weissjee schreef:Ik meld mij ook maar eens. Ik Lees al een tijdje mee en heb wat vraagjes.
Sinds een jaar woon ik samen. Aangezien wij een dakterras hebben heeft mijn vriend een bak gemaakt die ik als moestuin gebruik. Afgelopen zomer stonden hier oa broccoli, erwten, bonen, radijsjes, uien en tomatenplantjes in.
Op dit moment staan er 4 boerenkoolplanten in. Ik heb geen idee welk ras, als plantje gekocht. Maar wanneer kan ik de boerenkool precies gaan oogsten? En wordt boerenkool nog voorgekookt of hoe gaat dat precies? Aangezien de nerf van het blad af moet, denk ik?
Hier een foto van mijn boerenkool:
http://www.mijnalbum.nl/Album=LDIXMRO4#A8F3VTPJ
Volgend jaar wil ik nog een bak erbij hebben, om iets meer te kunnen verbouwen aangezien deze bak heel snel vol staat. De doperwten, uien en radijsjes komen sowieso terug. Ook wil ik dan meer tomatenplantjes omdat wij erg vaak pasta saus zelf maken.
Weten jullie toevallig tomatensoorten die goed zijn voor pasta sauzen?
8nnemiek schreef:Ik vind meel juist steeds duurder worden. Vorig jaar betaalde je nog 27 cent voor een kilo. Nu ben je al rond de 50 cent kwijt, en volkorenmeel een euro.. Boekweitmeel is al helemaal duur. En ik vind het leuk om zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn.. het lijkt me gewoon leuk om eens brood uit eigen tuin te hebben![]()
Ik heb een keukenmachine waar ik een graanmolen bij kan kopen. Het leuke aan eigen graan en meel lijkt me dat het écht vers is. Meel is niet zo lang houdbaar, maar graan wel, dus dan kun je het graan ergens opslaan en pas als je deeg gaat maken het graan malen.. dan heb je pas écht vers brood/pasta enz