Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:00

Beterschap Annetje.. Ben bang dat ik ook ziek word. Maandag had ik een wondje op m'n lip gekregen, 's avonds werd ik verkouden. Dinsdag had ik er keelpijn bij gekregen en dinsdagavond voelde ik allemaal opgezette klieren in m'n nek (bij m'n keel).. Vanochtend zweette ik me dood! Maar nu voel ik me wel weer wat beter, dus hoop dat het niet doorzet.

O: 2 bruine boterhammen met D'light Jam
T: Liga Evergreen (1.5 koekje), 1 appel
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: banaan met Sojamelk
T: vast en zeker nog iets
A: aardappels, spruitjes en sateschnitsel

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:07

Dat had ik dus idd ook 2 weken geleden annetje.

Een vriend van mij heeft het nu ook. Hij had gister 39 graden koorts. Zat ie de hele avond te klagen dat hij maar vroeg naar bed moest, omdat hij die nacht nog naar het ziekenhuis moest. Want als zijn ouders ook naar bed gingen dan was er niemand meer om te controleren of hij nog leefde. Daarom ging hij dus liever midden in de nacht naar het ziekenhuis, want daar kwam eens in de zoveel tijd een zuster kijken. Haha! Men heeft toch gelijk als ze zeggen dat kerels altijd verschrikkelijk zielig doen als ze ziek zijn Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:09

Mag je serieus keek en buro schrijven Verward Waarom weet ik dat (als toekomstig docent Nederlands) niet eens?! Bloos! Ik vind het in elk geval stom.

Ik vind het echt poedersuiker dat ik nu ziek ben, net carnaval die voor de deur staat, morgen moet ik gewoon stage lopen. Heb me net maar afgemeld voor de lessen van vandaag want dat lijkt me geen slim plan om daarheen te gaan, maar moest eigenlijk wel. Moeten 7 maart een toneelstuk opvoeren en zouden vandaag de tweede keer oefenen. hebben hierna nog maar 2x te oefenen Nagelbijten / Gniffelen

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:16

Ik heb het nu ook.
M'n keel voelt helemaal opgezet, als een soort spierpijn zeg maar. Onder m'n tong aan de buitenkant. Het voelt heeeel erg vervelend.

Hoop idd dat het niet doorzet, hou niet van ziek zijn.. Boos!

Dat afvallen gaat me echt te langzaam Clown Ik eet ongeveer 1400 cl per dag.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:19

Misschien vindt je lichaam het te weinig en slaat het de kcal op?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:19

Annetje schreef:
Mag je serieus keek en buro schrijven Verward Waarom weet ik dat (als toekomstig docent Nederlands) niet eens?! Bloos! Ik vind het in elk geval stom.

Het is ook stom. Bijzonder lelijk zelfs. Clown

Het heerst wel een beetje geloof ik he? Ik heb gelukkig *klopt af* nog nergens last van.
Eigenlijk wilde ik gaan sporten, maar het regent, de auto is een beetje stuk Koe en ik heb geen zin om 20 minuten te fietsen. Erg he, haha!
Vanavond springles, ben benieuwd.
Vorige keer zei m'n instructeur: Zou je er niet eens een anker aanhangen? Sigaar

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:27

Ik heb ook al braaf paard gereden vanmorgen. Voelde me toen redelijk dus dacht dat het wel kon, maar toen ik thuiskwam voelde ik me echt bagger.
Rijden gaat nog altijd goed. De pony trekt niet eens meer naar de hoefslag toe *LOL* en heeft de zigzaglijntjes al helemaal door.
En zo lief, vandaag hinnikte ze naar me toen ze hoorde dat ik eraan kwam Lovers ofja hinniken, ze brult meer, maar het blijft lief.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:27

ladyjoy schreef:
Misschien vindt je lichaam het te weinig en slaat het de kcal op?

Te weinig?

Hoe weet ik eigenlijk of het te weinig of teveel is Nagelbijten / Gniffelen ??

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:29

Annetje schreef:
En zo lief, vandaag hinnikte ze naar me toen ze hoorde dat ik eraan kwam Lovers ofja hinniken, ze brult meer, maar het blijft lief.

Wat lief!
Ik heb ook zo'n pennypaard. Die hinnikt als je roept en rent mee naar het hek van de wei enzo. Clown

@Mik
Kijk even naar die link op de 1e pagina: Wat te weinig eten met je doet. Staan oa een aantal links in waar je kunt berekenen hoeveel kcal je nodig hebt per dag.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:35

sokje87 schreef:
Annetje schreef:

Wat lief!
Ik heb ook zo'n pennypaard. Die hinnikt als je roept en rent mee naar het hek van de wei enzo. Clown

Mijn paard blijft het grootste pennypaard van allemaal (aangezien ze al tig keer in de penny heeft gestaan Haha!)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:36

Penny rules! Rock-on, dudes!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:38

Ja die link had ik al eens gelezen. Maar moet je dan datgene eten waarbij die zegt dat je dus dan 'afvalt'?? Ik bedoel bij, afvalt, onderhoud en aankomen Knipoog

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:42

Jawel. Dat is de bedoeling.

Maarrrr, omdat velen van ons hier, en jij ook waarschijnlijk, vele honderden kcal onder dat aantal zitten, is het verstandig om eerst het aantal kcal wat je nu eet langzaam op te bouwen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:42

Ik neem net een bakje vruchtenyoghurt, maar we hebben dit keer optimel 0% vet yoghurt, daarvan is een bakje iets in de 68 kcal, terwijl de magere vruchtenyoghurt die we normaal hebben 160 kcal is... Nog een behoorlijk verschil dus Nagelbijten / Gniffelen
(moet ik wel meer extra gaan eten om aan m'n kcal te komen Tong uitsteken

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:43

ladyjoy schreef:
sokje87 schreef:
Wat lief!

Mijn paard blijft het grootste pennypaard van allemaal (aangezien ze al tig keer in de penny heeft gestaan Haha!)

Hihi! Pennypaard ten top dus! Vork Wat grappig.
Ik denk dat Viralda niet naar me toe zou komen in de wei, ze vindt de wei zooooo leuk! Als je daar aankomt, rent ze denk ik eerder weg dan dat ze naar je toe komt. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haar nooit uit de wei gehaald heb. Als ik kom staat ze altijd weer op stal.
In de bak komt ze wel naar me toe, op commando. Zo van 'pony hierrrrrr *klakt tong*' en pony komt. *LOL*

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:44

Heeej,

Was ik ook weer sinds lange tijd. Ben half januari weer begonnen met lijnen. Ben tot nu toe 4,8 kilo afgevallen. Wil in totaal zo'n 15 kilo afvallen, dus nog 10,2 te gaan.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:47

Annetje schreef:
Hihi! Pennypaard ten top dus! Vork Wat grappig.
Ik denk dat Viralda niet naar me toe zou komen in de wei, ze vindt de wei zooooo leuk! Als je daar aankomt, rent ze denk ik eerder weg dan dat ze naar je toe komt. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik haar nooit uit de wei gehaald heb. Als ik kom staat ze altijd weer op stal.
In de bak komt ze wel naar me toe, op commando. Zo van 'pony hierrrrrr *klakt tong*' en pony komt. *LOL*

Ja hihihihi Haha!

Yen hinnikt wel vaak naar mij als ik eraan kom, ook al ben ik nog 50 meter verderop. En dan komt ze naar het hek toelopen Lachen
Maar in de bak komt ze niet naar me toe als ze losstaat (ze heeft nogal last van dominantiegedrag), maar als we aan het werk zijn (grondwerk) of als ze in een goede bui is Lachen loopt ze me overal achterna.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:48

Maar ik eet al een dag of 20 ong 1400-1500 kcal perdag, en ik heb 't idee dat ik veel meer eet als dat ik eerder deed!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:51

Mensen eten ook vaak te weinig!! Ik eet tegenwoordig wel makkelijk het dubbele, al dan niet meer, dan wat ik eerst altijd at.

Ik ga deze week proberen op te bouwen naar 1700+ kcal, want ook met de opkomende ski-vakantie, moet ik wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen enzo...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:53

Ik had vanmorgen de pee in: weegschaal: 75 kilo!!! Dat zou dus weer 2 kilo zwaarder (!) zijn dan vorige week. Tsja Marc is jarig geweest, dus ik heb wel extra taart en m en m's gehad, maar dat is toch geen 2 kilo??? Marc zei al: da's allemaal vocht, is morgen wel weer weg, maar ik was er zelf toch niet gerust op.
Vanmorgen op het werk wel veel geplast, en net toch nog maar een keer op de weegschaal. Geeft ie (half gekleed) nog 75 kilo aan, en dat na de lunch en 2,5 beker melk. Of het was idd vocht, of de weegschaal is niet goed, of het spookt hier (wat ik denk, aangezien meerdere lampen het spontaan begeven en een dag later wel weer branden ?!?
Marc heeft gister voor mij wat body-workout dvd's van i-net geplukt. Ben benieuwd. Straks maar eens een half uurtje Tae bo met billy blanks volgen. Hopen dat dat beter werkt dan die Nederland in beweging die er halverwege steeds mee stoppen....
Verder krijg ik wel beweging genoeg vandaag, vanochtend gewerkt, vanmiddag dus vrij en even tae bo'en en om 17:00 moet ik weer werken.
Morgen de hele dag vrij, maar e auto moet 's ochtends voor de apk, en ik heb tegen marc gezegd dat ik de auto wel wegbreng en dan lopend naar huis kom (is een half uur), neem ik de hond wel mee. kan hij in de tussentijd de kinders wassen en aankleden.
's middags wil ik paardrijden, ongeacht het weer, het is al weeeeken terug dsat ik voor het laatst gereden heb! 's Avonds gaan we met mijn vader naar de Chinees, nog voor de trouwdag van mijn vader en moeder.

Vandaag:
o: 2 broodjes
t: 1 biscuit, 1 snack a jack
l: 2 bruine bollen, 2 krentenbollen
t: appel?
d: 2 bruine bollen, 2 krentenbollen
t: 2 appels

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:54

Ik snap alleen niet helemaal waarom je steeds méér calorien eet? Kun je me dat kort en bondig uitleggen??

(problemen met lange-teksten-lezen Nagelbijten / Gniffelen )

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:56

Riëtte schreef:
's middags wil ik paardrijden, ongeacht het weer, het is al weeeeken terug dsat ik voor het laatst gereden heb!

Morgenmiddag wordt het wel lekker weer! Niet zoals vandaag (het is woensdag, ben ik vroeg vrij maar rijden zit er voor mij niet in nu.. vies weer!).

Waar rijd jij eigenlijk Riëtte? Je hebt geen eigen paard toch?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:00

Mik_ schreef:
Ik snap alleen niet helemaal waarom je steeds méér calorien eet? Kun je me dat kort en bondig uitleggen??

Omdat je lichaam voedingsstoffen nodig heeft om te functioneren. Wanneer je lichaam niet genoeg binnen krijgt, gaat je lichaam op spaarstand. Of te wel, je leeft op minimum gebruik, en alles wat je dan extra binnen krijgt, wordt op geslagen als vet. Oftewel, eet je een keer op een verjaardag een stukje taart, of gewoon doordeweeks een paar koekjes; kom je meteen ontzetend aan.

Wanneer je voldoende eet, draait je stofwisseling echter op volle toeren en wordt alles goed verbrand en kan je dan dus ook makkelijker een keer een uitschietertje verwerken.

En verder is het wel echt nuttig om die, ookal is het lang, tekst te lezen. Ik ben een ADHD-er en heb ook genoeg problemen (gehad) met lezen van teksten, als je daar tips over wilt hebben moet je maar PB-en Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:02

Mik_ schreef:

Ok, het zit zo. Persoon A weegt 70 kilo en heeft per dag 2000kcal nodig omdat gewicht in stand te houden, om voldoende voedingstoffen binnen te krijgen etc etc.
Om af te vallen moet A 1800kcal eten, zodat het lichaam steeds iets meer verbrand dan het binnenkrijgt, maar nog wel voldoende voedingstoffen etc ontvangt.
Echter, A eet maar 1200kcal. Het lichaam ontvangt te weinig voedingsstoffen/kcal/etc om voldoende te functioneren. Hierop zegt het lichaam: Ok, A is een echte Hollander en dus flink zuinig. Aangezien ik niet weet wanneer ik wel voldoende binnenkrijg, kan ik maar beter alles opslaan wat ik binnen krijg!
A valt dus voor geen meter af, omdat het lichaam niet optimaal gebruik maakt van de mogelijke verbranding.

Om wel goed af te vallen, zal A meer moeten gaan eten, zodat het lichaam weet dat het niet alles wat binnenkomt op moet slaan, maar gewoon goed kan verwerken en afvoeren.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:04

Hahaha, maar wat nou als A een duitser of een belg is?? Clown Tong uitsteken

Maar wat daar ook nog bij komt, je zal wel tijdelijk afvallen wanneer je te weinig eet. Maar zodra je weer genoeg gaat eten, zal je lichaam dus weer onmiddelijk aankomen. Ook met al die crash-diëten die er ook zijn... Mensen vallen er kilo's van af, maar je hoort net zo vaak dat ze een paar maand nadat ze gestopt zijn met het dieet weer net zo zwaar zijn.