Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spetterlover schreef:ik heb net een koekje gegeten met chocola
Laura schreef:
Vraagje: Als jij al normaal niet aan de 1400 kcal kwam; hoe ben je dan te zwaar geworden? Ik weet wel zeker dat jouw stofwisseling niet optimaal op verbranden staan.
Laura schreef:Hoe kwam je normaal dan aan je 1400 kcal? Met welke voeidngsmiddelen?
Laura schreef:
Als je na een feestje meteen 2 kg zwaarder bent; dat is echt niet goed hoor. Ookal zijn die er meteen weer af (vind je het gek - als je twee dagen amper eet)
Laura schreef:Sjakie: jij bent dietiste, roep jij eens wat....
Laura schreef:Hmmm... ik weet niet of je dit horen wil, maar ik vind dit ' normale' eetpatroon niet goed. Ongeacht de calorieen, maar gezien de voedingsmiddelen.
Laura schreef:Je ontbijt betaat uit snelle suikers en koolhydraten. En proteinen uit de melk. Ik weet niet heoveel vezels een landoogst heeft...? Ik mis fruit.
Laura schreef:Je tussendoortjes en lunch; is dat witbrood? Weer lege koolhydraten. Zorgen voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel, maar verder helemaal niks. Volkorenbrood zet je lijf aan het werk - dan moet het aan de slag om het te verbranden! Mis weer fruit en vezels. Is die kaas 45+ of mager?
Laura schreef:Thee met suiker en melk en een biscuitje: Weer loze koolhydraten uit de suikers...
Laura schreef:Frisdrank? Waar is je water...?
Laura schreef:Oftewel, je energie haal jij uit snelle geraffineerde suikers. En die zijn vaak juist nog meer de boosdoener voor aankomen dan vetten.
Dit was dus je ' gewone eetpatroon' waarmee je niet voldoende afviel, dit heb je bijgesteld naar de helft?
Laura schreef:Probeer dit eens:
ontbijt: glas tomatensap of Tomaat
muesli met yoghurt of twee sneetjes bruin brood met een eitje
appel of kiwi
Laura schreef:tussendoor: sneetje volkorenbrood met light spread en appel
Laura schreef:lunch: salade met sneetje bruinbrood en gerookte kipfilet, appel
of een sneetje bruinbrood met ei en tomaat en een stuk fruit
Laura schreef:diner: portie volkorenpasta met een tomatensausje met gehankt, champignons en een portie brocoli, stuk fruit en schaaltje yoghurt toe. Of een stuk zalm of witvlees met een protie groenten en een aardappel, optimel en een stuk fruit toe.