Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:13

Rhine_ schreef:
O- bananenkwark
L- 4 cracottes met kaas, peer
T- 250g yoghurt, 2 madarijen
A- rijst, forrel, sla
1310kcal

Nette dag vind ik niet teveel en niet te weinig.

Ik vind het persoonlijk te weinig, mag nog wel 300 kcal bij.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:23

Ontbijt; glas (200 ml) hero ontbijtdrink
Pauze; 2 mandarijnen
Lunch: half broodje kaas, had bij biologie filmpje gezien over het rotten van eten had meteen geen trek meer
Pauze:
Avondeten: bordje boerenkool met magere rookworst

edit: iknow te weinig 900 kcal ong

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:42

O: magere kwark met diepvries aardbeien en bosbessen, zemelen en lijnzaad en healthy mix. Sesamcracker met hagelslag
T: banaan
L: 2 vk boterhammen met achterham, 125 gr vruchtenkwark, klein kommetje heldere kippensoep
T: appel + 1 kikker of muis (zo'n marsepeinen figuurtje)
A: krieltjes in de schil, vegaburger en salade van tomaat, paprika en wat feta
T: handje amandelen denk ik

B: 12 km fietsen, 1 uur Zumba

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:08

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
O: groene smoothie van andijvie, spinazie, mango, banaan en munt.

T: handje gemengde noten en rozijntjes
L: 1 zuurdesemboterham met auberginepuree, tomaat, gele paprika en pijnboompitten, 1 zuurdesem met auberginepuree, avocado, komkommer en pijnboompitten. 2 volkoren crackertjes met roomboter en geitenkaas. Paar rauwe worteltjes.

D: liter water, 2 koppen kruidenthee

T: pepernoten en sinterklaasschuimpjes. Ahummmm. :+
A: speltpasta met uitje, knoflook, gemengde paddenstoelen, rode paprika, oregano, truffelolie en een beetje sojaroom.

D: nog meer water en thee. Chai latte met melkschuim. Glaasje rode wijn.

B: 20 min gewandeld

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:22

O: Rijstebloem :D
T: stukje amandel-kruidkoek bij de C1000, salmiakkogel
L: Flespompoensoep en sla met paprika, komkommer, tomaatjes, Feta, dressing een lekkere ketchup van Heinz Culinair (balsamic vinegar basil and oregano), paar plakjes rookvlees
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, galia, beetje warme custard
A: Prei met tilapia en kerrie/creme fraiche met wat kaas uit de oven, gepofte bataat, Griekse yoghurt
T: Handje rozijnen, plakje rookvlees
D: Groene thee en water

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:23

Anoniem schreef:
Vandaag:

O: havermout met appel en water
T: -
L: 6 roggecrackers met hummus, komkommer en rucola; 1 roggecracker met oude kaas
T: peer, 2 roggecrackers met kaas
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, gewokte kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: peer

B: 28 km fietsen, paard longeren

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:40

Als je er maar van genoten hebt Phormicola! :D
Mm klinkt heerlijk Dani_!
Vervelend dat je er zo beroerd van word Bhriseis :(:)
Hopelijk ben je snel weer fit Jezzi :(:)
Owja dat is waar KarinvdM :)
Phormicola, kokosvet kun je dus ook voor je gezicht gebruiken? Dat ga ik eens uitproberen. Hoe gebruiken jullie dat? Een beetje tussen je vingers warm laten worden en dan over je gezicht smeren, even in laten trekken en afspoelen? Want mij lijkt dat het vet erg op je gezicht blijft liggen? En doen jullie dat dan 's avonds voor het slapen gaan als nachtcreme? (sorry voor de vele vragen, ik gebruik kokosvet nu als haarmasker en ben daar erg enthousiast over, dus wil dit ook graag uit proberen haha! )
ChantalSmook, meestal loop ik rond de 30 minuten 10 kmh op de loopband :)
Rhine_ ik schrik er toch wel van dat je 1310 kcal gezond vind.. Hiermee kom je nieteens aan je BMR en ben je dus eigenlijk je eigen lichaam aan het verwaarlozen.

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: 2 manderijnen
L: 1 polderlanden boterham appelstroop, 1 waldcornboterham kaas tomaat, 5 amandelen
T: appel
A: doperwten, gebakken aardappelen, vleesvervanger. Stukjes peer en wat aardbeitjes
T: 250 gram magere kwark met een appel en kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 18 km fietsen, 20 minuten op stal bezig geweest

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 20:41

Karin, heb je nou bloem gegeten als ontbijt? :))

Plien, wat een mooi hardlooptempo heb jij dan zeg! Ik loop meestal zo'n 10 km per uur, maar voor 11,5 zou ik met mijn korte beetjes echt flink moeten doorlopen haha.

Rhine, ik vind het ook een beetje weinig. Misschien kun je vanavond nog een tussendoortje nemen?

Mooi lijstje Gast7391!

Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, banaan en vanille; gekookt ei
T: mini wortel-amandelmuffin (zelfgemaakt)
L: curry van bloemkool, sperziebonen en wortel met kidneybonen en witte bonen
T: oliebol met krenten :+ en een appel
A: volkoren spaghetti met courgette, paprika en verse tomatensaus, beetje kaas
T: mandarijn of peer

B: 8 km fietsen, 5 km wandelen

Ik gebruik trouwens kokosvet ook voor op mijn huid, haal er zelfs mijn make-up mee van mijn gezicht. En ik heb van mezelf erg droog haar, dus daar doe ik ook regelmatig wat kokosvet in :) Werkt super!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:51

1300kcal is mijn bmr zonder activiteit dus dat verwaarloze zal wel meevallen, immers doe ik niet veel op een dag. En ik spaar altijd wat voor het weekend.

Ik ben wel 'jaloers' op jullie die zoveel speciaale lunches en diners maken :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:33

Many schreef:
Karin, heb je nou bloem gegeten als ontbijt? :))
Nee, maar dat staat er ook niet. :D
Rijstebloem, dat is babypap. Ik vond bambixpap en brinta vroeger niet lekker en at daarom vaak een bord babypap als ontbijt. Vorige week zag ik het staan en heb ik het meegenomen, vanillesmaak, en ik vind het nog steeds lekker. :D :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:41

Die ketchup is lekker he, Karin? :)

Ik gebruik kokosolie als een soort van facewash en makeup remover, Mandy. Goed inmasseren en dan maak ik een washandje nat met heet water, wring het uit en haal daar alle olie mee weg. Daarna doe ik als tonic wat citroensap op mijn gezicht en spoel dat niet af. Een gezonde gezichtshuid is aan de zure kant :)
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 26-11-13 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani_

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:45

Ik haal overtollig olie weg met een wattenschijfje. :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:55

EskeGirl schreef:
Tot nu toe:

O: 2 speltboterhammen (pindakaas en halvarine)
B: 5 km fietsen
T: Ontbijtkoek
L: 1 wit bolletje en 2 speltboterhammen (pindakaas, kaas, pasta)
B: 5 km fietsen
T: Spelboterham (droog, geen zin om te gaan beleggen :P )
A: 2 witte bolletjes (gebakken ei en pasta)
B: een uur paardrijden
T: stroopwafel(daar gaat m'n niet zo'n slechte dag :=), boterham, misschien nog een banaan

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:00

O: Boterham halfvolkoren met hagelslag, en boter
L: alleen 0.5L icetea zonder prik
A: Bloemkool met kaassaus en een slavink en aardappeltje
verder: 150 ml coca cola (bijna geen prik meer)
15 minuten (x2) fietsen (school)
een peer, klein
stukje amandelletter (plusminus 5 gram)
100 gram melkchocolade
ik tel mn calorie-inname niet. gewoon omdat ik minstens 1900 op n dag naar binnen krijg, en maximaal kan wel 2700/3000 zijn.. en ik ben een enorme snoeper, en ook n paar kilo's te zwaar..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:02

Ik tel ook niet, gok dat ik rond de 2000-2200 binnen krijg. Ben afgelopen week 0,6 kilo afgevallen terwijl ik best veel had gesnoept, minder bewogen en ziek was. Dus maar even in de gaten houden.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:06

O: 1 bruine boterham met hagelslag.
T: sultana koekje.
L: 2 bruine boterhammen met kaas.
T: 2 biscuitjes.
A: een halve mozzarella pizza.
D: flesjes water en 1 glas sap.
B: 35 (x2) fietsen (school) en een uur fitness.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:15

Rhine_ een bmr van 1300, ik dacht dat altijd wel een stukje hoger is. Dus bij deze sorry want als je minimaal je bmr eet heb ik niets gezegt :)

Bedankt Phormicola, dat ga ik eens een tijdje uitproberen en kijken wat het met mijn gezicht doet :D

DeEenhoorn, misschien proberen je lunch en ontbijt wat te vergroten zodat je wat minder snel geneigd bent te snoepen? :)

Oef al de hele tijd koolhydraten trek, en wat ligt er in de kast? Cruesli met choco stukjes.. :9 Snel me bak kwark met appel erdoor naar binnen gewerkt en zit nu gelukkig vol dus kan het weerstaan haha!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:24

EskeGirl schreef:
Ik tel ook niet, gok dat ik rond de 2000-2200 binnen krijg. Ben afgelopen week 0,6 kilo afgevallen terwijl ik best veel had gesnoept, minder bewogen en ziek was. Dus maar even in de gaten houden.

Heb het even ingevuld en je zit rond de 1700 kcal.

O1: zuurdesemcracker
O2: croissant met jam, half stuk stokbrood met klein beetje omelet
T: mandarijn
L: low fat saucijzenbroodje
T: 2 zuurdesemcrackers
T: gekookt ei
A: 2 opscheplepels gebakken aardappelen, 2 opscheplepels snijbonen, 2 opscheplepels wortels en een gemarineerde kipfilet
T: 5 gram chocola (werd er zo misselijk van := )

Als ik dit invul kom ik niet aan 2000 kcal, maar ik red dat eigenlijk nooit. Heel slecht dagje trouwens vandaag :')
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 26-11-13 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:26

Dankje Amira!
Met warm eten zal ik ook wat meer binnen krijgen (vlees, aardappels, groente). Dinsdag komt dat gewoon niet uit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:33

Plien91 schreef:
O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, water, honing, cacao
T: Banaan
L: 2 meergranenboterhammen geitenkaas/honing sambal/kaas, 150g magere kwark met appel/kaneel 1 meergranencracker met gekookt ei+ketchup
T: 2 1 mandarijnen
T2: 1 meergranenboterham hüttenkäse
A: Hutspot met rookworst en spekjes
B: 14km fietsen, misschien vanavond nog 30min pilates

Ik kom nu (met valtaf.nl, echt veel handiger dan de eetmeter!) op ongeveer 1679 kcal. Dus ik denk dat ik zometeen nog een blokje pure chocola neem :9.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:43

Ik ben echt maar een ukie :') ik denk dat ik ongeveer 1700 kcal per dag verbrand.
Morgen lekker brood als avond eten dus dan stijgen de kcal :-)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:47

O- Havermout met ongezoete sojamelk, banaan, kaneel en een snee roggebrood met appelstroop.
T- Appel
L- 2 BB met pindakaas
A-
T- Mandarijn.

Heb vanmiddag erge buikgriep gekregen.. Had net een mandarijn geprobeerd maar dat bleef er niet in. Hopen dat het morgen beter gaat! Ik zal ook even valtaf.nl gaan gebruiken, heb namelijk nu geen flauw idee hoeveel cal ik binnen krijg.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:53

Mooie lijstjes allemaal. :) Ik ga vanaf volgende maand op kamers en kan nog wel wat tips gebruiken qua goedkoop, maar toch gezond eten. Hier thuis was dat heel makkelijk, omdat mijn moeder alles koopt (chiazaad, lijnzaad, kokosmeel, amandelmeel, noten etc) en de superfoods zijn niet echt goedkoop. Dus als er iemand tips heeft? :)

Mijn lijstje;
O: 40 gr havermout, 10 gr lijnzaad, blokje pure chocola
T: rijstwafel, appel, 15 gr amandelen
L: Smoothie van banaan en hand spinazie + rijstwafel
T: Mandarijn, ei (allee eiwit)
A: Aardappels ( 2 ong), blikje doperwtjes en een hamburgertje (Moest snel wat eten wat al klaar was ivm werk) Yoghurt met muesli

Weer te weinig kcal vandaag. Wil echt wat extra's toevoegen. Kom nu rond de 1500 wat ik echt te weinig vind.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:10

Ben wel benieuwd of dat verschil maakt Bri, mij lijkt het logisch dat je het enigszins moet opbouwen.
Van veel vetten in een keer wordt ik nu ook behoorlijk misselijk :P
Maar dat wat Judith zegt is ook wel interessant om te testen, ik merk persoonlijk geen verschil tussen natuurlijke of onnatuurlijke bronnen maar misschien jij wel.
Beterschap Jezzi!
Ik sta nooit op de loopband Chantal, maar ren buiten rond de 12 km/u. Maar als ik op tempo train dan zorg ik dat ik stukjes langzaam afwissel met sprintjes zodat ik echt uithoudingsvermogen kweek.
Oe chocoqruesli dat was ooit mijn vaste ontbijt :9
Jij ook beterschap Allstarlove!
Gelukkig kun je vaak wel lang met de superfoods doen Horse, dus als je ze eenmaal hebt kun je er weer even tegenaan. Superfoods via internet bestellen is vaak wat goedkoper als in de winkel maar echt goedkoop is het helaas nog niet nee.. Net lijstje verder maar iets erbij is wel een slim plan inderdaad :)

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 140 gram appel met kaneel
T: 2 vk crackers met 10 gram appelstroop, 80 gram tomaat
L: 55 gram vk roggebrood met 14 gram kaas, 1 appel, 1 mandarijn, 96 gram komkommer, 15 gram 85% pure chocolade
T: 1 mandarijn, 28 gram whey perfection
A: 175 ml groentesoep, stukje runderworst, gekookte aardappelen, schep broccoli, schep bloemkool
T: 150 gram magere kwark, 270 gram magere yoghurt, 1 beschuit, 1 mandarijn
T: 18 gram 85% pure chocolade
2040kcal
D: 1xkoffie, veel groene thee en water
B: 25 min fietsen, 20 min wandelen, 30 min arctrainer kracht interval, 1 uur kickbox, avondje stal waarvan 40 min rijden

Whey perfection cookie dough smaakje vind ik best lekker, alhoewel mijn voorkeur wel gaat naar de vanille milkshake maar deze is ook prima te doen gelukkig :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:28

Wow Plientje wat een indrukwekkend tempo!

Lekker Karin :D in België geven ze baby's altijd pap van pletkoek, fruit en sinaasappelsap.

Veel beterschap Allstar!

Reinigen met olie werkt inderdaad erg goed! Ik heb wel nagespoeld met een tonic op basis van olie, die had ik toch nog staan.
Wel uitkijken Mandy, het kan best dat je helemaal nog geen nachtcreme nodig hebt :)

Leuk dat je die ook lust Lis! Ik moet me wel even zo'n shaker aanschaffen, wegens te lui om de mixer te gebruiken...

Ik ben niet meer gaan hardlopen wegens dagplanning totaal in de war, en drink nu ongezoete sojamelk met 10 g Whey. Spannend :p