Ik heb nu wel een baksteengevoel in mijn maag, en ik las hier dat sommige mensen er niet goed van worden. Ik ga nu op weg naar mijn paard dus ik hoop dat ik er wel tegen kan.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ik heb nu gelezen dat ook havermout niet goed voor je isEr zou een zuur in zitten dat je lichaam onttrekt van mineralen als calcium, etc. Echt joh, niets is tegenwoordig meer goed en ik ga dit stukje info gewoon keihard negeren
F_Orumster schreef:phormicola schreef:Ik heb nu gelezen dat ook havermout niet goed voor je isEr zou een zuur in zitten dat je lichaam onttrekt van mineralen als calcium, etc. Echt joh, niets is tegenwoordig meer goed en ik ga dit stukje info gewoon keihard negeren
Onderzoek, vooral naar voedsel en medicijnen, is helaas vaak zwaar veïnvloed door de geldschieter. Dit komt vast van kellogs die hun afzet ziet minderen
Citaat:Muesli en havermout
Hierin zitten havervlokken, die preventief werken tegen vaatziekten. Ze bestrijden chronische ontstekingen die kunnen leiden tot atherosclerose (aderverkalking). Havervlokken bevatten verschillende gezondheidsbevorderende stoffen, zoals fytoalexinen, die door planten zelf samengesteld worden en een antimicrobiële werking hebben, en fenolzuren met antioxidante werking, die voorkomen dat bloedcellen zich aan de arteriewanden hechten. Ook kunnen havervlokken het cholesterolgehalte verlagen4. Havervlokken zijn een voedingsmiddel met een lage GI (glykemische index), waar het lichaam lang over doet om ze te verteren. Daardoor komt er langzaam glucose vrij in de bloedbaan. Als we een bord havermoutpap of muesli eten, produceert het lichaam een darmhormoon, GLP-1, waardoor we langer een vol gevoel hebben en dus minder naar tussendoortjes neigen.
Raja schreef:Vriendje er op uit gestuurd
Zakje Chia zaden en zakje speltvlokken rijker
Ben heel erg benieuwd!
heb de zaadjes in een beetje water gedaan om te kijken wat er gebeurd
KarinvdM schreef:Hier staat dat havermout wel goed voor je is...Citaat:Muesli en havermout
Hierin zitten havervlokken, die preventief werken tegen vaatziekten. Ze bestrijden chronische ontstekingen die kunnen leiden tot atherosclerose (aderverkalking). Havervlokken bevatten verschillende gezondheidsbevorderende stoffen, zoals fytoalexinen, die door planten zelf samengesteld worden en een antimicrobiële werking hebben, en fenolzuren met antioxidante werking, die voorkomen dat bloedcellen zich aan de arteriewanden hechten. Ook kunnen havervlokken het cholesterolgehalte verlagen4. Havervlokken zijn een voedingsmiddel met een lage GI (glykemische index), waar het lichaam lang over doet om ze te verteren. Daardoor komt er langzaam glucose vrij in de bloedbaan. Als we een bord havermoutpap of muesli eten, produceert het lichaam een darmhormoon, GLP-1, waardoor we langer een vol gevoel hebben en dus minder naar tussendoortjes neigen.
http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=57
Staan wel meer interessante dingen bij.