Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:16

Andijvie heb ik geprobeerd, maar dat vond ik echt ontzettend vies. Ik vind daar zo'n bittere nasmaak aan zitten.

Volgens mij heb ik postelein in de supermarkt zien liggen laatst, zal ook eens kijken naar snijbiet. Bedankt voor de tips!

@Eliine, handig zo'n groentetuin zeg! :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:51

ja ok verse sap ja, maar niet uit pak ;)

ik doe gewoon water zodat het niet te dik word.

snijbiet wil ook wel eens proberen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:44

met verse sap klinkt ook lekker zeg!

zo ik heb mijn boodschappenlijstje door gegeven, en mijn moeder is al op pad geweest :D

ik heb nu ;

appels
bananen
sinaasappelen
advocado's

en uit de vriezer;
bladspinazie
bosvruchten
mango
gemengd fruit

havermout en mijn moeder had een pak alpro amandelmelk meegenomen, schijnt ook lekker er doorheen te zijn?

dus we kunnen morgen aan de slag *\o/*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:04

Hallo!

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in een gezondere leefstijl. Sinds kort begonnen met fruitsmoothies van Innocent, ben er helemaal gek op :9
Eigenlijk kom ik nooit aan de aanbevolen hoeveelheid groente (zeg maar nooit!). De structuur van groente vind ik vooral heel vies, de smaak ook niet geweldig. Maar ik ben me er wel bewust van dat ik het móet eten.

Iemand tips hoe ik het beste kan beginnen en wat ik nodig heb voor groene smoothies qua blender oid?
En proef je echt een groentesmaak of is het fruit wel zo overheersend dat ik niet echt het idee heb dat ik alsnog groente eet? :=

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:44

@Niwla ...mango is lekker in de smoothie , of verse ananas .... :9

Leuk Rianne_ ...met de groene smoothies ga je echt veel gezonds binnen krijgen .

Voor smoothie beginners :
beginnen met meer fruit dan groente .
De banaan doet het goed , mango is lekker gewoon eerst de fruit soorten pakken die je
zelf lekker vind .Daar doe je dan bv een handje spinazie bij , goed blenden niet kijken hoe het eruit
ziet ...proeven .
Naar gelang kun je dan meer groente toevoegen , en verschillende combi,s proberen ...
Succes ...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 07:39

Vanochtend :

Verse avocado , witte druiven , 1 kiwi en +/- 70 gram rucola melange .
Geeft een mooie licht groene smoothie ....

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:56

Klinkt lekker met avocado, ga ik ook eens proberen :j

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:06

Nou vanmorgen m'n eerste smoothie gemaakt.

Met;

Blokjes bevroren bladspinazie, stukjes bevroren mango, havermout, 1 banaan, een halve advodo en chiazaad.

Maar ik weet de hoeveelheid nog niet goed hoeveel ik erin moet doen? Ik had het nu aangemaakt met water, maar ik vond het zeker niet vies, maar eigenlijk weinig smaak eraan.....

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:24

Ik vind avocado erg lekker door een smoothie, maar dat heeft wel een wat sterkere smaak er tegenover nodig vind ik, ik combineer avocado vaak met appel en citroen en/of sinasappelsap (vergeperst) en muntblaadjes, maar in ieder geval iets met wat meer 'pit' dus ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:27

Dat lijkt mij ook fleur :j

Rockey, ik vind bevroren groente en fruit altijd veel minder smaken dan vers. Misschien ligt het daar aan?

Vanochtend:
Sla
Koriander
Komkommer
Mango
Banaan
Sinaasappel
Lijnzaadjes

Sla komt me nu mn neus uit zeg, maar moet het pak opmaken van mezelf :+

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 11:53

rockey schreef:
Nou vanmorgen m'n eerste smoothie gemaakt.

Met;

Blokjes bevroren bladspinazie, stukjes bevroren mango, havermout, 1 banaan, een halve advodo en chiazaad.

Maar ik weet de hoeveelheid nog niet goed hoeveel ik erin moet doen? Ik had het nu aangemaakt met water, maar ik vond het zeker niet vies, maar eigenlijk weinig smaak eraan.....

volgende keer overnacht laten ontdooien in de koelkast
was nu te koud denk ik

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:23

Vandaar misschien! Dan haal ik het er vanavond al gewoon uit voor morgen vroeg .

Heb net bij de hanos ook het gezonde groene smoothie boek gekocht, lekker ideeën op doen!

Thanks meiden .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 19:49

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:38

Zoals fleur_yen als schrijft neutraliseert de avocado de smaak , een goede combi met rucola die van zich
een intensieve smaak heeft .
Verder moet je gewoon proberen ....en dan kom je er van zelf wel achter wat je lekker vind .

Zelf gebruik ik ook alleen verse producten , behalve af en toe gevroren frambozen ...
Voor morgen heb ik verse ... :9

@Dani_ ; Beter is het je bladgroente te wisselen , dit heeft te maken met de alkaloiden die groentes
bevatten .Zoalng je daar kleine hoeveelheden van binnen krijgt is het geen probleem is het zelfs goed .
Op het moment dat je weken lang dezelfde bladgroente blijft eten , gaat het je tegen stijden .

http://voedzo.nl/biologisch-2/de-bedenk ... smoothies/

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:56

Groene ehhh rode smoothie nu :=

75 gr rucola melange
1 kiwi
125 gr verse frambozen :9
1 kleine banaan .
glas water .

Goed voor iets meer dan een halve liter .

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:19

Goede morgen! Ik heb net een smoothie spinazie- banaan en sinasappel op! Mag ik me dan ook melden hier? ;)

Ik gebruik overigens ook superfoods in mijn smoothies: Gerstengras, chiazaad, maca poeder en hennep zaadjes. Verder eet ik naast mijn smoothie 's morgens altijd nog wat moerbeien en Goji bessen. Ik neem de smoothie als ontbijt. Dit omdat ik iets wilde minderen met brood en ik van gezond eten hou!

Wat was jullie reden om smoothies te gaan drinken?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:28

Mijn reden was om meer groenten binnen te krijgen :j Ik vind dit een lekkere manier om elke dag voldoende groente te eten. Lekker met een banaantje of mango erbij en hop zo weer 100 gram extra binnen :9 Met alleen avondeten red ik de 200 gr meestal niet, en heb ook niet elke dag tijd om bij mn lunch extra groenvoer te eten. Dus vind dit een hele lekkere en handige oplossing!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:19

Eten jullie naast jullie smoothies ook nog los fruit?

Ik had vanmorgen een smoothie met spinazie, bosvruchten, mango, peer, banaan en mandarijn en havermout en deze smaakte al veel beter!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:45

Vieees.. -O- Heb net een smoothie gemaakt met 150 gr. spinazie, 1 appel, 1 banaan & 1 mango.. Het smaakt naar gras! :=
Doe ik iets verkeerd, te weinig fruit misschien?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:29

rockey schreef:
Eten jullie naast jullie smoothies ook nog los fruit?

Ik had vanmorgen een smoothie met spinazie, bosvruchten, mango, peer, banaan en mandarijn en havermout en deze smaakte al veel beter!

Ja rond 3 uur altijd. Maar is gewoonte

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:02

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:21

Marliesvr schreef:

Eigenlijk dezelfde als jij , minder brood eten , daarbij meer fruit en groente en weinig Kcal .

@rockey Verder eet ik nog dagelijks zeker 3 stukken fruit . :9 , en bij het avond eten ook nog groente .

@Rianne_ 150 gr spinazie in je smoothie is wel erg veel , denk idd dat je verhouding fruit/groente niet
goed is .
Begin echt met 2 a 3 stukken fruit en daarbij 1 hand groente , laat het fruit overheersen .
Ik als ervaren smoothie drinker heb gemiddeld 75 gr bladgroen in mijn smoothie .

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:20

Marliesvr schreef:
Goede morgen! Ik heb net een smoothie spinazie- banaan en sinasappel op! Mag ik me dan ook melden hier? ;)

Ik gebruik overigens ook superfoods in mijn smoothies: Gerstengras, chiazaad, maca poeder en hennep zaadjes. Verder eet ik naast mijn smoothie 's morgens altijd nog wat moerbeien en Goji bessen. Ik neem de smoothie als ontbijt. Dit omdat ik iets wilde minderen met brood en ik van gezond eten hou!

ik doe zelfde als jij en ook als ontbijt

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:21

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:00

Ik drink m'n smoothies als lunch, makkelijk meenemen en ik wil m'n havermout ontbijtje niet laten staan! De reden hiervoor is ook om snelle koolhydraten zoveel mogelijk te vermijden! Maar de combi havermout ontbijt en smoothie lunch werkt bij mij super, ik voel top, heb veel energie, minder trek in zoetigheid en inmiddels al een kleine 5kg kwijt :j

M'n smoothie van vandaag:
glas vers geperste sinaasappelsap
halve avocado
paar worteltjes
3 grote bevroren aardbeien
bevroren granaatappelpitjes
bevroren blokjes mango
1.5 glas water

Ik wilde eigenlijk vandaag een dagje 'zondigen' zonder groente, maar later toch de avocado erdoor gedaan, die het eigenlijk alleen nog maar lekkerder maakte, zit er echt van te genieten! :)