Oh, aanvulling... In Portugal heet de zoete aardappel: batata doce

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:wat een leuke sitetomaten, kijk eens op diana's mooie moestuin (mooiemoestuin.nl) die heeft van een best aantal rassen een beschrijving staan, ook welke het buiten goed doen(hele vroege soorten die snel klaar zijn) en ze verkoopt ook zaad van een aantal soorten, dan kun je eens wat proberen zonder gelijk een flinke hoeveelheid zaad te hebben , prijzen vallen ook hard mee
8nnemiek schreef:Ik kom me ook eens melden hier, als beginnend-moestuin-aanlegster![]()
Ik zit eindelijk lekker gesetteld in mijn huisje, dus vanaf dit voorjaar wil ik een moestuintje gaan aanleggen.. Maar hoe.. dat moet ik eerst nog gaan uitzoeken. Dus ik hoop hier een hoop bruikbare tips te vinden!
Ik heb al een laagstam pruimenboompje staan.. een citroenenboom die waarschijnlijk bevroren isen wat verschillende frambozenstruikjes die vorig jaar wat te droog hebben gestaan
![]()
En wil er dit jaar sowieso een aantal van de volgende plantjes in zetten; radijsjestomaten, paprika, pepers, broccoli, wortels, uien, prei, aardbeien.. champignons.. en misschien wat aardappelen.
Zijn er nog meer lekkere planten voor de beginners?
En zijn er verschillende soorten? Welke aardappelen zouden jullie bv aanraden?
Wie kan mij alvast een beetje op weg helpen?![]()
We hebben hier zandgrond.. ik neem aan dat ik deze het beste kan mengen met wat andere grond (en mss paardenmest?).. wat werkt bij jullie het beste?
En waar kan ik aan goede en betaalbare zaadjes en plantjes komen? Is er toevallig een online winkel?
Ik had al een tip gelezen dat je tomatenzaadjes rechtstreeks uit een tomaat kan halen en laten schimmelen in water.. Kan dit met meer planten? Paprika waarschijnlijk ook?
En zijn er zaadjes die nu al gepoot kunnen worden, of begint dat allemaal pas rond maart/april?