Mag wel hoor, ik heb het ook van internet. stukjes appel toevoegen aan het beslag, en kaneel naar smaak aan je vanillebotercreme. that's it haha
Girassol
Geplaatst: 29-09-12 23:15
lieniminnie schreef:
Hmm nee dat weet ik zo niet ik weet wel dat sponscake een vrij vetvrije cake is!
Jammer, maar in ieder geval bedankt voor je reactie Ik heb meteen even gekeken naar sponscake, klopt het dat het een beetje doet denken aan spekkoek?
_Mara_
Geplaatst: 29-09-12 23:19
SpikkelFire schreef:
Mag wel hoor, ik heb het ook van internet. stukjes appel toevoegen aan het beslag, en kaneel naar smaak aan je vanillebotercreme. that's it haha
Welk recept van internet dan precies? Ik wil nu precies hetzelfde recept als jou gebruiken, dan weet ik gewoon dat het aan mij en/of mijn oven ligt als ze mislukken want dan doe ik precies dezelfde stappen als jou. En bij jou zijn ze gelukt.
Gewoon in de supermarkt, zijn van die kleine flesjes van dr. Oetker, bij de bakspullen. Maar ik ga het voortaan halen bij de aziatische supermarkt hier. Daar hadden ze vele grotere verpakkingen die niet heel duur waren geloof ik.
Mijn appel-kaneelcc staan in de oven en ze zien er al een stuk beter uit als de citroencc. Heb ik dan eindelijk het magische recept gevonden?!
Dankje, dankje en nog eens dankje SF! Ik heb voor het eerst in me leven degelijke cupcakes geproduceerd die echt hemels smaken! Hier het verslag en de foto: http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... pakes.html Ik hoop niet dat je het erg vind dat ik je foto gebruikt hebt? Ik heb in ieder geval de credits aan jou gegeven.
Ik vind ze er leuk uit zien! En die rode papiertjes is inderdaad wat sfeervoller!
SpikkelFire
Geplaatst: 30-09-12 15:22
Haha superleuk! En goed gedaan Die rode bakjes zijn idd erg leuk, ik heb ze ook maar besteld (samen met nog 10 soorten, ze gaan erg snel ). Wat voor appel heb je gebruikt? Ik proefde bij mij een beetje weinig appel, maar dat kan ook komen door mn verkoudheid.
Ik geef trouwens za. 20 oktober een cupcake proeverij bij mij thuis. Weet niet of er hier mensen zijn die het leuk vinden om te komen? Gratis mini cc's in 4 nieuwe smaken en je kan ze ook in het groot kopen (ga er maar een hoop bakken ). Als er mensen van hier komen wil ik ook wel uitleggen hoe je die toeven doet enzo. En wat tips en tricks geven.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 30-09-12 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Hahaha, ja bij jou zal het wel snel gaan met de bakvormpjes. Ik haal ze eens in de zoveel tijd bij de Xenos. Ik heb gewone Elstar gebruikt, of ik ze echt héél goed proefde... hmm, het is vooral een soort appeltaartsmaak die ik erbij kreeg. Ik proefde de appel opzich wel, denk ik.. nu breng je me aan het twijfelen! Haha. Ik eet er vanavond nog eentje bij BZV en dan zal ik er eens op letten of ik hem duidelijk proef of niet.
20 oktober kan ik helaas niet! Had het wel leuk gevonden! In ieder geval wel een leuk idee, die proeverij
_Mara_
Geplaatst: 30-09-12 15:41
Ik zou graag komen SF! Maar Gouda.. hmm, ik moet eerst even kijken of dat betaalbaar is vanuit het hoge noorden. Al heb ik wel een ideetje, misschien dat ik bij een vriendin in Utrecht kan logeren en dat ik haar meesleep. Utrecht-Gouda is toch wat beter te doen (en betaalbaarder) dan groningen-gouda. En die tips en tricks zijn toch ook wel erg verleidelijk om toch te komen. Ik zal even kijken en overleggen!
Laatst bijgewerkt door _Mara_ op 30-09-12 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt
SpikkelFire
Geplaatst: 30-09-12 15:41
Hahah ja Utrecht is niet zo ver weg, 20 minuutjes. Laat maar weten, zou het leuk vinden!
_Mara_
Geplaatst: 30-09-12 15:53
En je kan 2 mensen op het gastenlijstje bijschrijven! Vriendin is enthousiast en ik was het al en nu nog meer nu ik dus maar 7 euro hoef te betalen voor het OV ipv. 30. Dus count me en mijn vriendin in. Wij komen dus per trein, moeten we dan nog per bus verder of is het loopbaar vanaf het station?
EDIT: zal je wel even een mail sturen, is misschien wat handiger en gaan we minder offtopic.
Ik heb net de koffiecake gemaakt. Even wachten tot de glazuur goed uitgehard is en dan vanavond bij de koffie eens even proeven . Ben benieuwd, glazuur zelf was inderdaad bitter, maar heb de cake nog niet geproefd!
Laurabram
Geplaatst: 30-09-12 18:24
Jammer SF, 20 okt kan ik niet . Gouda is op zich wel te doen voor mij. Wel een heel leuk idee
En nog meer promotie voor je proeverij SF! : http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... ieren.html Al is het grootste deel dat mijn blog bezoekt mensen uit dit topic volgens mij, haha. En ik heb vanavond heerlijk genoten van mijn vijgen baksels, echt een super mooie, delicate vrucht.
SpikkelFire
Geplaatst: 30-09-12 22:53
Bedankt Mara voor de promotie! Alleen het stukje over de miniworkshop klopt niet helemaal... dat houd ik namelijk niet, het is alleen dat ik aan jullie iets wilde laten zien om te helpen met de toeven. Omdat sommige mensen hier een beetje moeilijkheden mee hebben, kan ik wel even een techniek laten zien. Het is dus niet de bedoeling dat ik een workshop ga houden haha! Het gaat dus echt alleen om de proeverij.