Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:05

Ze zien er wel heeeerlijk uit Patricia.

Had iemand misschien nog antwoord op mijn vraagje?
Hoe lang doen jullie die parelmold in de diepvries, zodat ze er goed uitkomen?

Die decopen heb ik wel zien liggen, ik ben benieuwd hoe hij werkt!

S_in_Balance

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:08

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:17

Ik meld mij ook bij dit topic!!
Volgende week weer een traktatie op de planning, we hebben gekozen voor cupcakes met roze marsepein en een wit paardenhoofdje ;)
misschien leuk een paar voorbeelden van mijn laatste taarten en cupcakes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik moet nog flink werken aan het beter uitrollen van mijn marsepein :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:19

Ik heb een vraagje, ik wil graag een vriendin een workshop cadeau doen, maar ik vind alle workshops die je op internet tegenkomt vrij prijzig. Opzich natuurlijk logisch, maar ik vroeg me af of er misschien iets anders te regelen valt wat goedkoper is.

Nu vroeg ik me af of er toevallig hier bakkers zijn in de omgeving van de ronde venen, eventueel Amsterdam of iets wat makkelijk bereikbaar is met het Ov, voor ons een workshop zou willen organiseren? Het geeft helemaal niks als het niet 'professioneel' is, maar misschien vind iemand van jullie het ook wel leuk om zoiets een keer te proberen? Ik zou eventueel nog mijn eigen spullen, heb verschillende kleuren marsepein en decoratie, mee willen nemen om de kosten wat te verlagen.

Ik had zelf een bedrag rond de 15/20 euro p.p in gedachte. Ik heb geen idee of dit haalbaar of reëel is, maar ik dacht ik kan het altijd hier voorstellen ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:20

LindaV schreef:
Ze zien er wel heeeerlijk uit Patricia.

Uhu.... :') *toch raar dat ze zo verbranden in enkele minuten.. Ben echt bang dat t m'n oven is -O- *
Afbeelding

Een antwoord op je vraag, ik doe de parelmold helemaal niet in de vriezer :n Ze komen er bij mij prima uit :j Doe met mijn dust-kwastje een heel klein beetje bloem verdelen in de mold en dan met die balletjes-tool (de grote) een worstje in de mal proppen. Dan randjes voorzichtig wegsnijden (zo horizontaal over je mold heen) en dan onderste boven leggen, dan kan je ze er zo uit 'floepen' :)

DewiRox, als je eigen spullen hebt, kan je dan zelf niet een leuke workshop in elkaar zetten voor je vriendin? :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:23

DewiRox schreef:
Ik heb een vraagje, ik wil graag een vriendin een workshop cadeau doen, maar ik vind alle workshops die je op internet tegenkomt vrij prijzig. Opzich natuurlijk logisch, maar ik vroeg me af of er misschien iets anders te regelen valt wat goedkoper is.

Nu vroeg ik me af of er toevallig hier bakkers zijn in de omgeving van de ronde venen, eventueel Amsterdam of iets wat makkelijk bereikbaar is met het Ov, voor ons een workshop zou willen organiseren? Het geeft helemaal niks als het niet 'professioneel' is, maar misschien vind iemand van jullie het ook wel leuk om zoiets een keer te proberen? Ik zou eventueel nog mijn eigen spullen, heb verschillende kleuren marsepein en decoratie, mee willen nemen om de kosten wat te verlagen.

Ik had zelf een bedrag rond de 15/20 euro p.p in gedachte. Ik heb geen idee of dit haalbaar of reëel is, maar ik dacht ik kan het altijd hier voorstellen ;)

Het kan... Maar dan staat iemand het praktisch gratis te doen :)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:26

marktplaats had laatst een cupcakeworkshop voor 20 euro volgens mij. dus goed de dagacties in de gaten houden!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:26

Als je bedenkt wat het kost aan ingredienten om een taart te maken dan is die 40/50 euro die een gemiddelde workshop kost echt niet veel. Degene die de workshop geeft moet er ook de materialen, ruimte en zichzelf van betalen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:28

En de stroom / afschrijving van de oven en materialen :)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:28

20 euro + een ritje op mijn paard?
Nee, flauwekul. Het is inderdaad niet veel, maar ik dacht, ik kan het altijd even proberen.
Zelf een workshop organiseren is inderdaad ook een leuk idee, maar het leek me leuk om er dan gewoon helemaal een dagje uit van te maken.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:30

Ik had meer zoiets van, misschien is er hier wel iemand die het eens leuk vind om zoiets te proberen en ons zeg maar als proefkonijnen te gebruiken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:35

Als ik heel eerlijk ben, degene die de kunde hebben om een workshop te geven zouden het niet voor dat bedrag moeten doen (mijn inziens) en degene die op dit moment nog niet de kunde beheersen moeten wat mij betreft geen workshops geven. Die kunnen je nog zodanig weinig bijbrengen dat je er mijn inziens überhaupt geen geld voor zou moeten betalen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:38

nouja heb je een pbtje gestuurd dewirox ik ben altijd wel bereid iemand te helpen voor 1 maal.

over de decopen ik heb hem van een ander merk en opzich als je een stille hand heb kan het fijn zijn voor de royal icing alleen moet je icing niet te dun zijn

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:54

dancertje schreef:
nouja heb je een pbtje gestuurd dewirox ik ben altijd wel bereid iemand te helpen voor 1 maal.

over de decopen ik heb hem van een ander merk en opzich als je een stille hand heb kan het fijn zijn voor de royal icing alleen moet je icing niet te dun zijn

Thanks :) Hij lijkt me wel prettig, omdat je hem gewoon als pen kan vasthouden en geen ingewikkelde grepen hoeft te kunnen beheersen. Zag ook iets wat een beetje werkt als injectiespuit, dat lijkt me heel onhandig schrijven.
Ik denk dat ik vanmiddag eerst maar even oefen met wat lijntjes trekken :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:12

ik heb dus dat ding waar je bovenop nogmoet duwen en dan knijpen die injectiespuit dus :P

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:16

patricia
heb je over of combi-magnetron? ik heb he nl ook eens met biscuit gehad dacht ik hem nog even aan te zetten en waarschijnlijk op verkeerde knopje geduwd zodat magnetron erbij aanging

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:26

Ik heb ook wel eens met een combi gehad dat ik na het voorverwarmen iets verkeerd deed en dacht hem te hebben gerest, maar de oven uiteindelijk op vol vermogen ging blazen. Dat werd een zwarte pizza ;(

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:51

Een stille meelezer hier. Heb een vraagje waar jullie misschien wel antwoord op weten.
Heb voor vrijdagavond 2 taarten nodig. Wegens tijdgebrek moet ik er 1 vandaag maken. Nu wil ik een bolvorm bakken met biscuit, vullen met bonbonbloc vulling en gieten met ganache.
Hoe kan ik deze het beste bewaren tot vrijdag? Koelkast of invriezen en vrijdag er uit halen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:53

Vriezer; in een taartdoos of pedaalemmerzak (transparant) en donderdagavond eruit halen en IN de koelkast laten ontdooiten (nog in de taartdoos of pedaalemmerzak. Ongeveer een half uurtje voor serveren uit de koelkast, doos, zak halen. Dan kan eventueel condens opdrogen.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:56

Oke bedankt! En dan donderdagavond uit de vriezer halen of zou vrijdag ochtend ook volstaan? Het is voor vrijdagavond.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:00

donderdagavond

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:11

Oke dank je wel!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:13

Trekt de condens niet in de fondant en marsepein als je het ingepakt in de koelkast laat ontdooien?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:31

Patricia, wat raar zeg. Of verkeerde knopje ingedrukt of oven kapot denk ik.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:05

nou macarons zijn alweer mislukt nu met de how to van de leukste taarten maar echt stap voor stap gevolgt is dus gewoon niet weg gelegd voor mij :P