Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:33

Goedemorgen allemaal :)

Ik ben redelijk gezond aan het eten, maar ben sinds gister doodmoe, terwijl ik gister niet veel gedaan heb. Zojuist ontbeten met yoghurt en 2 rijstwafels met kaas.

Gister een mango gegeten maar die was zo rijp dat het meer mangosoep was.

Ik ben nu trouwens bij mensen met een hele grote groentetuin, en ik mag zelf oogsten! Ik ga straks eens kijken wat er allemaal te halen valt. Ik zag in ieder geval snijbonen en lollo rosso die 'rijp' waren.

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:29

Hier komt manief de hele tijd met pizza's en dergelijke aanzetten :roll: Vanaf vandaag maar weer even normaal.

Ik heb ook een ijzertekort opgelopen. Schijnbaar kan mijn lichaam niet tegen elke dag kip eten. Ik heb een half jaar lang niet gevarieerd met m'n vleessoorten bij het diner :')
Nu moet ik leverproducten eten en roodvlees. Helaas zit er in leverproducten nogal wat vet en door m'n ijzertekort-moeheid kan ik niet sporten. Gevolg = aankomen -O-

Ik ga morgen weer aan de gewichten en anders eten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:39

:wave: Ik heb geen idee of ik in eerdere topics heb meegepraat, ik heb in ieder geval wel een tijd meegelezen. Sinds een tijdje ben ik ook zo gezond en puur mogelijk aan het eten en ik wil hier graag meepraten. :j Ik moet me echt beheersen om als ik weinig tijd heb niet voor iets makkelijks met veel conserveringsmiddelen en chemische toevoegingen te gaan. Eigenlijk is het net zo snel om iets gezonds te maken, maar een diepvriespizza is soms wel heel verleidelijk. :o

We hebben dit voorjaar allemaal groente gepoot in onze tuin, maar dat is nog niet klaar. De rucola doet het wel fantastisch, dus ik eet veel salades en van de buurman (met grote groentetuin) krijgen we de laatste dagen veel groente. Andijvie, peultjes, sla en spitskool hadden we van de week. Onbespoten en vers uit de grond!

Ik drink op mijn werk altijd alleen maar water en groene thee, maar thuis vind ik het lastig om niet te gaan voor een glas sap. Wat drinken jullie?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:01

Ik drink water, thee, soms water met een klein scheutje limo, sap en koffie. Soms melk (bijna nooit)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:13

phormicola schreef:
Hier komt manief de hele tijd met pizza's en dergelijke aanzetten :roll: Vanaf vandaag maar weer even normaal.

Ik heb ook een ijzertekort opgelopen. Schijnbaar kan mijn lichaam niet tegen elke dag kip eten. Ik heb een half jaar lang niet gevarieerd met m'n vleessoorten bij het diner :')
Nu moet ik leverproducten eten en roodvlees. Helaas zit er in leverproducten nogal wat vet en door m'n ijzertekort-moeheid kan ik niet sporten. Gevolg = aankomen -O-

Misschien even tijdelijk ijzertabletten? Ik ben zelf helaas ook bekent met ijzertekort en kan zelfs helemaal niet zonder de tabletten. Dit werkt vrij snel en beter en sneller dan wanneer je het bij moet eten. Verder heb je ook nog speciale roosvice met extra ijzer.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:30

Ik heb niet echt last van het suikerbrood in de zin dat ik nu zin heb in suiker. Er zit genoeg suiker in het suikerbrood, haha.

Welkom Imre! Wat leuk dat je een eigen moestuintje hebt! Ook heel leuk om alles te volgen hoe het groeit en alles.

Vervelend van je ijzertekort Phor!

Ik heb bij me ouders uit eigen tuin frambozen en kruisbessen gegeten, nomnomnom. Heb vandaag al wel een ijsje gehaald, maar ze hebben deze week eenmalig basilicumijs en dat moest ik natuurlijk proberen! Het ijs wordt daar helemaal zelf gemaakt (heb het ook een keertje mogen doen) en smaakt echt heerlijk! Dus een bolletje basilicum en aardbei en man wat was dat lekker! Zometeen lekker naar de manege paardrijden. Zit eraan te denken om morgen misschien een pluktuin op te zoeken en daar wat blauwe bessen te plukken voor een paar euro. Aangezien we zelf geen blauwe bessen hebben moeten we ze maar ergens anders vandaan halen. En zelf plukken is altijd een extraatje. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:40

Phylos schreef:
phormicola schreef:

Misschien even tijdelijk ijzertabletten? Ik ben zelf helaas ook bekent met ijzertekort en kan zelfs helemaal niet zonder de tabletten. Dit werkt vrij snel en beter en sneller dan wanneer je het bij moet eten. Verder heb je ook nog speciale roosvice met extra ijzer.

Ik word ziek van ijzertabletten. Pillen en mijn lijf gaan sowieso niet goed samen.

De Roosvice ga ik even kopen dan, klinkt goed!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:47

Basilicumijs? Waar is dat, Mara? Klinkt lekker!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:23

Haha in het pittoreske dorpje Diever bij ijssalon Smaak. Ze hebben daar echt héérlijk ijs! :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:40

Ik ben ook weer wat beter bezig, heb nu elke dag geluncht met een salade (sla, tomaat, komkommer, feta, linzen / sla, tomaat, ei, tuinbonen). Voel me er veel beter om.
Vanavond lekker volkoren spaghetti maken uit het receptentopic :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:50

Basilicumijs is verukkelijk!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:51

Wel net even te ver weg. Jammer, als het in Groningen was had ik het gekocht! :))

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:52

Heeft de italiaanse ijssalon in de stad niet zoiets? Misschien hem op het idee brengen ;)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:04

Misschien even tijdelijk ijzertabletten? Ik ben zelf helaas ook bekent met ijzertekort en kan zelfs helemaal niet zonder de tabletten. Dit werkt vrij snel en beter en sneller dan wanneer je het bij moet eten. Verder heb je ook nog speciale roosvice met extra ijzer.[/quote]

Ik word ziek van ijzertabletten. Pillen en mijn lijf gaan sowieso niet goed samen.

De Roosvice ga ik even kopen dan, klinkt goed![/quote]

Die roosvice is niet zo lekker maar helpt bij mij ook erg goed. Zit echt zo'n metaal smaakje aan maar goed het helpt. Hopelijk helpt het bij jou ook goed. Leverprogducten bleh! dat krijg ik gecht niet weg . Je zou als rood vlees misschien eens longhaas kunnen proberen als je normaal ook van rode biefstuk houdt. Is een stuk goedkoper en ik vind het lekkerder als een gewone biefstuk. Bestel het bij de keurslager voor 12,50 p.kg alleen moet het dan nog ontvliest worden en 1 stukje moet eruit gesneden worden...

Succes ermee!

mmm dat basilicum aarbei ijs klinkt goed!

Lekker al die verse groenten en het fruit uit eigen tuin. Hier geen eigen moestuin maar krijg soms wat toegestopt van de mensen voor wie ik paarden rij

ben vanaf nu weer een paar dagen offline...(druk druk druk haha, maar wel leuke dingen hoor)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 20:40

Ik heb de roosvice ook, maar inmiddels niet meer nodig. Het heet 'roosvice ferro'en staat meestal ergens bij het zonnaturaschap!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:08

Of bij de kinder/babyafdeling. Met dreumesmelk enz. Die kinderkoekjes bevatten ook allemaal een hoop ijzer.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:20

Zo ik ben weer terug. Redelijk goed gegeten van het weekend (als je in ogenschouw neemt wat er allemaal voor verleidingen langskwamen haha)De verleiding van patat wordt wel minder hoe langer je achter de frituur staat. Heb een half bakje gegeten als avondeten .Nu er weer even een paar dagen streng tegenaan.
Vanmorgen begonnen met een glas warme melk en 3 el lijnzaad en tussendoor half bakje aardbeien en 200 gr gekookte linzen.
Vanavond een restje van gister: Kabeljauw met pesto en pasta met broccolie walnootsausje.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:56

Oe klinkt allemaal goed hesterve! En inderdaad, als je de hele tijd zelf boven de frituur staat vergaat de trek naar patat wel. :P

Ik ben weer thuis in Groningen en heb alweer lekker boodschapjes gedaan. Alhoewel ik moet zeggen dat we thuisthuis ook aardig gezond gegeten hebben. Steek me ouders langzaam aan met het 'gezonde' eten. Zo zijn we naar een biologisch supermarktje geweest in een dorpje verderop, groentes en fruit gehaald bij van die zogenaamde 'pluktuinen' en thuis lekker vers kokerellen. We komen er samen wel. :P

Vanavond ga ik voor een zelfgemaakte zomerse lichte pizza met lekkere tomatensaus met basilicum, echte buffelmozarella en parmezaanse kaas, cherrytomaatjes, paprika en meer ui, knoflook en verse basilicum. nomnomnom. :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:44

Dat klinkt lekker Mara.
Ik zag laatst, bij ecoplaza geloof ik, spelt pizzabodems! Was niet eens zo duur, 2 in een pak geloof ik. Ga ik binnenkort wel eens proberen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:13

Hallo dames!

Ik heb de afgelopen dag niet zo gezond gegeten, maar vandaag weer wel. Net lekkere lasagne gekookt met Nieuw Zeelandse spinazie uit andermans :P tuin. Was erg lekker!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 22:47

Oe, ben wel benieuwd Phylos hoeveel die kosten! Normaal koop ik gewoon bij de Ap ´gewone´ kant en klare bodems, ook 2 in 1 pak. Geen idee meer welk merk en hoe duur, maar als het gezonder kan en het kost niet veel meer dan wil ik dat zeker proberen. :D

Jou avondeten klinkt ook goed Toad! Hopelijk blijft het weer een beetje de goede kant op gaan qua gezond eten. :)

Ik moest vanavond Deli vullen bij de ap en heb relatief best veel vragen gekregen naar biologische vleeswaren en kazen, was echt verbaasd. Waren haast de enige vragen die ik vanavond kreeg. Helaas hebben wij zelf niet zoveel biologisch, maar heb toch een paar mensen blij kunnen maken. :)

Morgen weer lekker fruit inslaan op de markt en denk ook wat noten halen. Heb een zakje elitehaver van de ap maar vind het niet te eten. Alles smaakt naar die rozijnen, blegh. Geen aanrader.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 11:16

Lekker verse spinazie Toad!

Goed dat je je ouders aansteekt met gezonder eten Mara Kan je daar ook lekker eten .

Vanmorgen(gister klaargezet) een bio speltbrood gebakken met zongedroogde tomaatje en kaas. Smaakt goed! Jammer dat de zelfgebakkenbroden niet zo lang vers blijven maar maak er nu een collega ook gelukkig mee die geen tarwe mag :)
Vanavond iets simpels eten . Ga vanuit mn werk de kinderen van mn zus ophalen die komen logeren, gezellig. Nog even bedenken wat ik met ze kan gaan doen. Had al zitten denken om met ze te gaan kanoën als het weer mee zit maar wat als het lang regent?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:51

ik heb trek iin brood enzeau...lekker koolhydraten...dus ga maar eens snel aan het werk, dan denk ik er niet aan :=

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 10:51

Ik heb daarnet een gezonde appeltaart gebakken :D met magere kwark in plaats van boter! En uiteraard speltmeel en havermout. Ben zeeeer benieuwd, hij is nu aan het afkoelen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 11:05

Ben benieuwd of hij lekker is! Zoja, post maar eens een receptje als je wil :D