_Malu_ schreef:Goedemorgen! Ik zit aan een pannenkoek van 100 gram havermout... toch best veel hihi.
Zuurdesem is idd gezond, maar mijn speltbrood is dan ook altijd speltzuurdesembrood :p
waar koop jij je brood in Groningen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ja, havermout is goed voor de lijn (en sport). Ik maak het zelf met water en eet het warm met honing en vaak ook een banaantje
VogeltjeM schreef:Ik heb gewoon havermoutvlokken, als je die kookt heb je ook papPoeder ken ik niet.. Ben zelf daar altijd een beetje huiverig voor, omdat ik bang ben dat de voedingsstoffen e.d. eruit zijn. Weet niet of dat zo is hoor
Toess schreef:Wij zeggen altijd dat bier gezond is hoor Mara, er zit tenslotte graan in, maarja het is een tarwesoort en nu heb ik hier geleerd dat spelt gezonder is. Misschien moeten we zelf bier brouwen van spelt, hoe blij zul je daar wel niet van worden, alcohol in combinatie met spelt
Nien1984 schreef:phormicola schreef:Ja, havermout is goed voor de lijn (en sport). Ik maak het zelf met water en eet het warm met honing en vaak ook een banaantje
En maakt het dan uit of je vlokken of poeder voor pap neemt? Ik lees over Quaker, maar dat zijn vlokken. Ik zou graag pap maken. Met gekookt water dus? Of gekookte melk?
Toess schreef:Haha ja, die wordt denk ik niet lager door spelt..
Ik ben in de bierbrouwerij van vies Texels bier geweest en die van Hertog Jan, lijkt inderdaad net paardenvoer haha en stinken. Helaas heeft het me niet genezen van mijn liefde voor bier.. Al drink ik het nu ik gezond eet wel veel minder.
Vandaar al die zwaardgevechten e.d. in (de films van) de ME, beschonken mannen zijn vaak wat agressiever..
MrUlbe schreef:ik drink helemaal geen alcoholdat is natuurlijk het beste!
maar ik drink dan weer heel veel aanmaak limonadeof dat zo gezond is
(wel suikervrije)
Colway schreef:@ Mrijn, ik heb verse boerenkool gekocht en in verpakkingen van 150 gr. in de vriezer gedaan, zelfde met andijvie en spinazie, anders kan ik het niet bewaren en wil graag dagelijks afwisselen...
Ik had laatst ook spelt zuurdesembrood, was best goed te doen
Ga denk ik voor morgen een speltpannekoekje proberen te bakken