Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Scubadoo schreef:Mijn peultjes gaan gewoon over de grond...
ayo schreef:Scubadoo schreef:Mijn peultjes gaan gewoon over de grond...
De mijne gaan de lucht in, maar ze staan ook langs een gaas, stond op het zakje dat dat moest. Alleen slakken gaan echt tekeer nu, ik ga maar even korrels strooien want ik ben het echt zat. Wie aan mij heilige heerlijke peultjes komt, komt aan mij
Diana_Mabel schreef:BestrijdingDoordat mollen schade kunnen toebrengen aan grasvelden en tuinen zoeken mensen naar manieren om mollen te verjagen of desnoods te doden. Een veel gebruikt middel is het plaatsen van mollenklemmen in de mollengang. Gebroken glas, pennen met een elektrische spanning, gifgas en andere middelen zijn bedacht, met wisselend succes.
Wat mollen schijnt af te schrikken is de geur die door bloem van het bolgewas keizerskroon wordt verspreid. Het ruikt naar vossen. Een ander diervriendelijk bestrijdingsmiddel is het ingraven van potten of flessen in molshopen. De wind blaast langs de opening van het glas, waardoor een laag fluitend geluid ontstaat. De mol heeft gevoelige oren, en vindt dit geluid buitengewoon vervelend. Er zal dan ook snel een andere woonplaats worden gezocht.
caj2008 schreef:
Ladyloe schreef:caj2008 schreef:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de meloenplant?
Ladyloe schreef:caj2008 schreef:ik had ergens gelezen dat ze dan lekker warm blijven en de grond langer vochtig blijft,
Ja okee, maar dan heb je daarmee een soort "tunneltje" van gebouwd? En kan je door het doek heen water geven?
suuzepuus schreef:Vorig jaar had ik mijn peultjes over de grond maar nu heb ik ze ook naast het gaas in de hoop dat ze gaan klimmen!!
ranna schreef:Ik snap dat het voor jou niet leuk is vanwege je planten dat is het punt niet. Wil alleen duidelijk maken dat het natuurlijk gedrag is en dat het niet kwade bedoelingen zijn. We kunnen ook gewoon het natuurlijke gedrag van andere wezens kunnen accepteren. Maar dat is just my humble opinion.
anneliesdj schreef:Het is waar dat ze de grond loshouden en schadelijke dieren eten maar ze eten ook de goede diertjes; regenwormen en die houden ook de grond los alleen op een wat tuinvriendelijkere manier
ranna schreef:anneliesdj schreef:Het is waar dat ze de grond loshouden en schadelijke dieren eten maar ze eten ook de goede diertjes; regenwormen en die houden ook de grond los alleen op een wat tuinvriendelijkere manier
Oe hemm heulemoal gliek.
Maar ik ben er toch voor om te leren samenleven met andere planeetbewoners. En als ik hoor over kapotte flessen in de aarde stoppen enzo word ik zelf toch best wel heel verdrietig![]()
Maaaar ondertussen ben ik heel blij want het regent hier weer
lieke2 schreef:Speciale planten, uhm. Broccoli maar dan op steeltjes, knolselderij, witte aardbei.
Begon van het weekend zowat allemaal mooi op te komen
Lees trouwens dat ik bij de peultjes beter een stukje gaas kan zetten?