hallo, val even binnen, kreeg dit topic als tip...
ben op zoek naar een leuke taart voor mijn zoontje die 8 wordt. Is er hier iemand die er evt 1 voor mij zou willen maken? uiteraard tegen betaling... woon in almere...
Romeo2007
Geplaatst: 30-01-10 17:55
heb nu 3 boltaartjes in de oven zitten
Hier mijn allereerste taart die ik vanochtend heb gemaakt.
Ik kom ook even binnen vallen in dit topic. Volg 't eigenlijk altijd al, maar heb nu een vraag. In een oud tijdschrift heb ik een receptje voor suikerwerk gevonden. Ik kan echter nergens zo'n soort gelijk recept vinden en vraag mij af of dit "suikerwerk" ook een soort van marsepein/fondant is.
Recept: Voor het suikerdeeg (dragant) 5o0g poedersuiker en 50g maïzena zeven en een eetlepel water in het midden scheppen. Een losgeklopt eiwit zacht verwarmen en hierin 2 blaadjes geweekte en uitgeknepen gelatine oplossen. Dit met het gezeegde sap van een citroen bij het poedersuikermengsel schenken. Vanuit het midden al roerend mengen tot een bal en soepel kneden, tot de bal schoon van de kom loslaat. Eventueel de handen met maïzena bepoederen. Het suikerdeeg is, verpakt in plasticfolie, een paar dagen houdbaar in de koelkast. Tijdens het gebruik het deeg steeds afdekken. Als het te slap is nog wat poedersuiker toevoegen.
Sorry voor typfouten, heb het snel even overgetypt.
De taarten in dit topic zijn echt fantastisch mooi! Ik wil zelf ook graag zo'n taart maken maar twijfel nog een beetje met het bestellen van Marsepein, daarom vroeg ik mij af of suikerdeeg marsepein kan vervangen.
ja ik denk het, zag het op de mona-site hij leek me wel lekker!
luckymoon, heb je hem al geproeft??
iloonaa__
Geplaatst: 30-01-10 20:24
ik krijg trouwens een onwijs lekker idee de eerste taart die ik weer ga maken, ga ik vullen met een mona toetje chocolademouse + een laag met slagroom en aardbeien! lijkt me echt heerlijk!!
nu nog in hartje winter aardbeien vinden hahahahhaa
de eerste taart word trouwens een taart voor me zus, als haar huis klaar is.. het wordt gewoon een taart met roosjes etc, niet speciaal een huis... ik denk dat ik dat nl. niet zo goed kan maken
Ik heb niet alles gemaakt hoor. Zij had al heel veel gemaakt aan dingetjes.
iloonaa__
Geplaatst: 30-01-10 21:00
leuke CC's!! zien er vrolijk en erg lekker uit!!
ik heb een superleuk plaatje gevonden, dus misschien dat ik dan wel ga puzzelen, maar het lijkt me wel supermoeilijk ik weet niet of aardbeien nu te koop zijn, lijkt me niet het seizoen voor ik let er eigenlijk nooit zo erg op
ok, ik zal ook even m'n bluder toegeven. Gisteren ging ik een vlaaibodem bakken. Normaal vet ik het bakblik in en doe ik er wat paneermeel op. Laat ie makkelijk los en je proeft er niks van. Gisteren wel. In plaats van paneermeel had ik KRUIDENpaneermeel gebruikt. Heerlijk spul, maar niet echt bij je taarten. Heb snel maar even een nieuwe gebakken.