in de set van 8 zitten 2 verschillende kleuren roze... dus dan neem ik aan dat er in de set van 12 ook wel het een en ander aan roze zit (hopelijk) en anders inderdaad kan ik dat altijd nog proberen.
Vooral niet gaan googelen op Crisco, dan krijg je een beetje verkeerde ideeën.
Wildflower
Geplaatst: 12-01-10 10:42
laura1987 schreef:
we willen wel je resultaat zien he !
Ik zal er aan denken daarna gaat die naar de collega's van mijn moeder die zeuren al maanden om weer een taart van mij.
Ik ga denk ik nog wel een kleine versie voor thuis erbij maken (want wil hem echt wel proeven ) Enig idee hoe biscuit stijgt in een klein ovenschaaltje?
Pfff, ik heb gisteren nog om 23.45 uur een biscuit in de oven gegooid voor het geboortetaartje, die ga ik vanmiddag na m'n werk vullen en bekleden. Handig als je in slaap valt op de bank, dan wordt het laaaat voordat je in bed ligt als je nog moet bakken
Wildflower
Geplaatst: 12-01-10 11:11
Wie van jullie gebruikt voor de biscuit onderstaande recepten van de Leukste taarten maak je zelf website? en welke bevalt jullie beter? Ik heb laatst de bovenste gedaan maar dan ipv maizena custard gebruikt (maizena was op) maar vond hem wel erg droog.
Basisbiscuit Ingrediënten 5 eieren 150 gr. suiker 125 gr. bloem 25 gr. maizena zakje vanillesuiker zout
Biscuit 2 Ingrediënten 1 ei (M) 30g suiker 30g bloem snufje zout Voor een springvorm van 24cm heb je ruim voldoende aan 5 eieren.
Ik heb me dat eigenlijk altijd afgevraagd: waarom is de mix makkelijker? Wat hoef je niet toe te voegen als je het met een mix maakt? (Ik neem aan dat je nog steeds boter en eieren moet toevoegen?) Ik vind het namelijk helemaal niet lastig om het zonder mix te maken. Enige vervelende is die temperatuur van de oven steeds hoger zetten, maar dat moet met de mix toch ook?
In een biscuit gaat sowieso geen boter, dat is juist het verschil met cake.
Over het verschil van mix - zelf maken kan ik je geen antwoord geven, heb het allebei nog nooit gedaan.
benangelique
Geplaatst: 12-01-10 11:33
ik gebruik ook de mix. ideaal en werkt snel.
ik gisteren nog 2 boltaartjes voor na mijn bevalling gemaakt. vriezer puilt uit. zal vanavond ff proberen de foto's te uploaden, want kan het kabeltje nu niet vinden.
MootjeK
Geplaatst: 12-01-10 11:33
Oh oeps, nee natuurlijk geen boter.
Mayo
Geplaatst: 12-01-10 11:34
Ik voeg bij de mix alleen eieren en water toe en soms een zakje vanillesuiker.
Ik heb al een leuk idee voor het geboortetaartje, nu hopen dat de uitvoering ook zo leuk word
MootjeK
Geplaatst: 12-01-10 11:36
Maar dan is maken met mix toch hetzelfde proces als zonder mix? Behalve dat ik dan nog wat maizena en suiker bij mijn bloem moet doen? Ik zie de toegevoegde waarde van de mix niet zo. Of zitten daar nog extra smaakstoffen aan of zo? OK, misschien moet ik wat langer mixen om de suiker te laten smelten, maar voor de rest zie ik niet wat het nou toevoegt.
Volgens mij kan je met de mix ook gewoon alles bij elkaar gooien, en mixen maar? Als je het zelf maakt moet je eerst heel lang je eieren en suiker kloppen, en dan voorzichtig de bloem er door spatelen.
ik heb ook bewust geen mix gedaan omdat ik een beetje hetzelfde idee had als jou MootjeH... maar de eerste lijkt dus de meest succesvolle (naast de mix )
Wildflower
Geplaatst: 12-01-10 11:45
NieneWiep schreef:
Volgens mij kan je met de mix ook gewoon alles bij elkaar gooien, en mixen maar? Als je het zelf maakt moet je eerst heel lang je eieren en suiker kloppen, en dan voorzichtig de bloem er door spatelen.
Ze verkopen in de super ook een soort antiplakspray van baukje ofzo.. In een busje, werkt ook prima!
MootjeK
Geplaatst: 12-01-10 11:51
Het is ook een beetje gemakzucht van mij, geen mix gebruiken. Die andere ingrediënten heb ik wel in huis of kan ik even snel bij de supermarkt halen, mix moet ik weer bestellen. Moet denk ik wel weer een ladingkje marspein gaan inslaan binnenkort, want ik geloof dat ik nu toch echt door de voorraad heen begin te raken. Nou ja, eerstvolgende taartgelegenheid is pas in april, dus ik heb nog even de tijd.
Oh bij mij is het júist gemakzucht, de mix gebruiken.
Ik weeg de mixpoeder af in de beslagkom, gooi er een beetje water bij en de eieren, zet het in de standaard en laat het 13 minuten op de hoogste stand mixen en hoppa, klaar
Het verschil is denk ik dat ik geen mixer in een standaard heb. Als ik toch sta te mixen kan ik net zo goed af en toe even wat in de bak erbij gooien he. (Er staat wel een KitchenAid of iets aanverwants op mijn verlanglijstje. Maar ja, dat lijstje is zo lang...)