[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:20

katiavl schreef:
Volgens mij is dat omdat ik nog geneeskunde wil studeren dat ik het gewoon een interessante plek vind, en ik kan me daar gewoon volledig ontspannen hahah. Is het niet door de hoeveelheid pijnstillers is het gewoon het niets doen. :P

Ok, Ik loop me juist altijd stierlijk te vervelen en dan dat wachten.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:25

katiavl schreef:
Ik heb echt al zo veel in het ziekenhuis gelegen, van ziek zijn tot veel operaties.
Ik ga zelfs graag naar het ziekenhuis :=

Ben een freak :+

Nou, ik ga alleen al panieken bij het idee :o
Werd een jaar geleden al hysterisch als er een ambulance langsreed :o
Had in die tijd ook heel erg last van paniekaanvallen en hyperfentilatie..

En ja, toen vertelde mijn dokter dat ik een hartruis had en dat dat gecontroleerd moest worden..
Nou, toen heb ik me zitten huilen/hyperfentileren/panieken in die kamer := ..
en ben die week toen heel erg achteruit gegaan qua mn paniekaanvallen + hyperfentilatie (Die kwamen toen steeds vaker)
Op een gegeven moment was mn moeder het zat toen ik weer eens een aanval kreeg op school.. En heeft toen mijn vader gebeld dat hij een afspraak in het ziekenhuis voor me moest maken op die dag (Zou anders nml naar het WKZ gaan maar pas 2 weken later) Zodat mijn moeder mij op kon halen..
Toen ben ik naar huis gegaan, ponsplaatje end opgehaald, langs school gereden om vriendje op te halen (Die toen lessen heeft geskipt om met mij mee te gaan :+: ) Maargoed, toen naar het ziekenhuis..
Komen we in het ziekenhuis aan, en moesten we even wachten, mams ging me aanmelden enz en moest een nieuw ponsplaatje hebben..
in die tijd zat mn vriend met zn arm om me heen en ik lag een beetje tegen zn schouden te hyperfentileren.. Mn vader kon daar niet tegen en vroeg of bas even normaal wou gaan zitten.. Waarop ik zeg; Nee, dat wil hij niet. en tegen mn vriend: blijf ajb zo zitten..
Nou, mn vriend voelde zich heel erg opgelaten maar bleef wel met zijn arm om me heen.. Vader werd alleen maar bozer..
Toen werden we doorgestuurd naar een andere afdeling.. Omdat mijn vader een afspraak voor een foto had gemaakt terwijl er een Hartecho gemaakt moest worden.. (Cardiologie )
Daar aangekomen moesten we weer wachten.. en ik zat weer zo bij Bas (Mn vriend) .. En toen werd mn vader helemaal boos en ei die dat Bas maar eens normaal moest gaan zitten..
Nou, ik zei toen met moeite door die hyperfentilatie tegen mn pa: Pap, ik voel me zo een beetje op mn gemak, en als je het niet aan kan zien ga je maar weg.. Waarop mijn vader het ziekenhuis is uitgelopen en weer terug naar zijn werk is gegaan ;(
Nou, toen werden we ook nog eens weggestuurd bij het ziekenhuis.. Omdat er geen plek was..
Nou, toen was mn dag compleet ;(

En sindsdien ben ik een beetje bang voor ziekenhuizen..
Op de kinderafdeling na, daar voel ik me veilig...
(Misschien omdat ik vroeger in het ziekenhuis heb gelegen, ben 6 weken te vroeg geboren, en de mensen van het ziekenhuis me eigenlijk "gered" hebben.. )

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:25

Oke, dat je zegt mijn verhaal over het ziekenhuis :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:28

Heb van de zomer ook moeten janken toen ik voor een echo moest :+ Ben nogal wat je noemt persimistisch en ga gelijk van het slechtste uit.

Madeira_

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:28

Heb opzich heel veel ziekenhuizen van binnen gezien (denk ook wel meer dan gemiddelde) en heel veel onderzoeken (mijn ogen vooral, wat een ramp) maar operaties nooit zoveel.. 3.. neus en keel amandelen eruit (was ik klein, weet ik niet meer) knie, maagband, en nu dus galblaas..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:30

Jeetje, niet lief van je papa.

Snap dat ziekenhuis geen leuk iets is dan.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:38

ukje schreef:
Heb van de zomer ook moeten janken toen ik voor een echo moest :+ Ben nogal wat je noemt persimistisch en ga gelijk van het slechtste uit.

Ik was toen ook meteen bang dat ik dan een hartaanval zou krijgen daardoor en dood zou gaan :o
Kon toen niet helemaal helder denken door die paniekaanvallen :o

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:40

Tja heb ook al heel wat meegemaakt in ziekenhuizen ik kan me voorstellen dat je er bang van wordt :j
Ik kan echt een boek schrijven er over.
Net mijn vader weer aan de telefoon gehad en het werkelijk schandalig wat er allemaal gebeurd :n

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:40

Ja dan versterkt het een hoop als je paniekaanvallen hebt. Kreeg door die aanvallen ook last van paniekerig gedrag dus ben blij dat het nu gewoon over is en dus ook die paniekaanvallen over zijn.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:41

Gaat het wel al beter met je vader?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:51

meiden, een balansdag is een gezonde dag, geen magere dag! zie echt erg weinig kcal gepland staan...
ik doe dat ook, maar ik doe het onder leiding van een voedingsdeskundige en word dus scherp in de gaten gehouden. na het afvallen krijg ik ook weer menu's om op gewicht te blijven en te normaliseren met eten.

geweldig vind ik ziekenhuizen! zo bijster interessant allemaal! toen mijn opa op de IC lag heb ik de mensen daar ook honderduit gevraagd over alle apperatuur waarop hij aangesloten was :+

nou, hans is echt niet gezellig. erg stil en hangerig. misschien gaat ie ziek worden? hij voelt zich ook een beetje bleh, maar heeft uitstekend gegeten! pannenkoekjes smaakten goed.

morgen:
o: 2 vb rookvlees
t: appel, kleintje yoghurt
l: 2 vb 30+ kaas, mandarijn
t: banaan, kleintje yoghurt
a: aardappelen, sperzieboontjes, kipfileetje
t: halve verse ananas

b: 10.000 stappen lopen, 1 uur easyrobics, ROM

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:54

Ik ben absoluut niet bang voor ziekenhuizen of wat dan ook. Scheelt net als Katia denk ik, doordat het me allemaal interesseert. Heb zelf ook die kant uit gestudeerd, stages op verschillende afdelingen gelopen, geweldig. Nu loop ik al een jaar wekelijks ziekenhuis in en uit, of lig weer 's in het ziekenhuis. Kan niet zeggen dat ik me erop verheug, maar vind het ook totaal niet erg. Oké, even uitgezonderd van de MRI dan. Verder vind ik alles best, naalden etc. Tijdens m'n studietijd moesten we zelfs op elkaar leren prikken, sondes inbrengen etc. :+

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:56

Ik vindt het ook allemaal bijster interresant wat er in het ziekenhuis gebeurd maar kom er gewoon te vaak.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:56

Arjan voelt zich ook een beetje zo :+ DIe is ook hangerig en de verwarming staat erg hoog :D

Gaat wel weer beter met mijn vader. Hij heeft alleen veel te veel vocht gehad en dat is natuurlijk dom, maar oke.Verder had hij vandaag een beetje een verhoging vandaag, en door de antibiotica een schimmelinfectie in zijn mond, maar dat is normaal :j

Toen mijn vader op de IC lag heb ik ook om alle suitleg gevraagd vond het ook mega interessant hoor. Ook van de jongen die toen naast mijn vader lag heb ik dingen gevraagd, wel met toestemming van de familie natuurlijk :j

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:57

Fijn dat het beter gaat met je vader Sakkia!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:58

SannevdM.. ik vind opzich ziekenhuizen ook niet erg, het interesseert mij ook wel en ondanks hele nare ervaringen ben ik ook niet meer bang voor prikken of wat dan ook. Maar overgeven met buikwondjes ben ik wel bang voor geworden :+

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:59

Nou, ik vind het opzich wel interessant, maar best wel eng :o

SannevdM

Snap ik hoor Paulien!

SAKKIA

Prikken ben ik ook niet bang voor. Ik kan ook spuiten, illegaal, heeft mijn vader me geleerd. Nadat hij een nieuwe elleboog kreeg was het soms voor hem een beetje moeilijk om het zelf te doen. Dan hielp ik hem altijd even :j Als mijn moeder er niet was dan he, want zij hielp eigenlijk altijd.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:00

Terwijl ik eerst echt super vaak in het ziekenhuis kwam om naar de oogarts te gaan :+
Zag nml bij mijn geboorte maar 10% Met mijn linker oog := ..
Gelukkig is dat door afplakken enz bij de laatste keer 75/80 %

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:01

insuline spuiten kan ik ook; had een leerling bij wie ik dat moest doen.

fijn dat het beter gaat met je vader sas!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:02

Bokkers!

Ik heb even niet zoveel tijd gehad om uitgebeid mee te kletsen!

Morgen ga ik weer hard mijn best doen!

Sizzy

Ik ben ook niet echt bang voor ziekenhuizen eigenlijk, vroeger 'alleen' drie keer aan mn ogen geopereerd (stond scheel :+ )

ukje

Heb nog steeds een oogoperatie te goed :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:03

Sanne, gelukkig maar

Sakkia, super dat het beter gaat met je vader

Patries, ben jaloers op jouw :P wil ik ook. Zie nu met links 3 procent en met rechts 1 procent. Maar dankzij mijn slechtziend heid heb ik een geweldige hond!! :+:

Lijkt mij niet zo'n handig idee als ik moet prikken. :+