Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jarrah

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:55

Mocca schreef:

Ik zou de banaan in de ochtend vervangen door een ander stuk fruit, bananen bevatten erg veel calorieën.
Verder eet je niet vreselijk veel, misschien een kracker minder tussen de middag?

En ik ben juist zo gek op bananen
Haha, nee hoor, ik denk dat dat wel een goed idee is, ik zal het eens gaan proberen (maar mijn banaan voor vandaag zit er iig al in )
Bedankt voor de tip!!!

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:01

Als je je banaan wilt blijven eten moet je dat gewoon doen hoor
Een banaan bevat 90 kcal, een sinaasappel 65, dus erg veel verschil is het niet, je kan beter kijken naar je brood beleg etc. Naja zie mijn verhaaltje op de vorige blz.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:12

125 volgens mij, 2 keer een appel bijna. Maar daar let ik eigenlijk ook niet zo op...eet niet elke dag bananen maar toch twee keer per week, heerlijk als je gesport hebt of nog moet gaan...geeft echt energie.

Weet iemand waar je koolhydraatarmere broden kunt KOPEN? Ik heb er nu zelf een gemaakt maar dat ga ik echt niet elke dag doen Vind het nl wel een erg dure broodmix...of misschien weet iemand waar je ergens anders van die zakken om zelf te maken kan kopen? [die wel een normale prijs hebben ]

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:22

zucht.... ben aankomend ongesteld en nu kats chagereinig....
zou een bak ijs me weer blij maken???

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:28

scooby schreef:

Hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
Val je alleen niet af, of kom je ook aan?

uhmmm, vind het een beetje moeilijk om dat zo hier neer te zetten aangezien veel mensen mij persoonlijk kennen, maar ik zie het gewoon als een goed stimulans om er wat aan te gaan doen
Ik ben 1.74 lang en weeg nu 74 kilo schaam (ik wil 10 kilo kwijt)

Blijkbaar is je energie nu in balans. Als je gewich kwijt wilt, zul je minder energie binnen moeten krijgen of meer bewegen. Ik denk dat meer bewegen in jouw geval niet echt nodig is dus zul je nog eens kritisch naar je voeding moeten kijken.

Ik loop overigens pas sinds 3 weken hard, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft dat ik nog niet afgevallen ben?

Wat voor boterhammen eet je, en wat doe je erop?
Je hoeft niet minder brood te eten, maar wel wat anders op je brood doen, als je nu bijv. 48+ kaas erop doet, kun je de volgende keer beter 30+ kaas nemen, of smeerkaas. Of wat anders zoals, jam(light?), achterham, gestampter muisjes etc.
altijd 1 boterham met achterham en 1 boterham met gekleurde hagelslag

Het plakje ontbijtkoek, gaat daar (room)boter op?
nee daar doe ik niks op

Dat zou je weg kunnen laten, of er halvarine op te doen(geen idee of dat te eten is)
Krackers bevatten niet geheel weinig kcal, maar dat valt te verwaarlozen.
Aardappelen gekookt? Wat voor vlees? aardappelen altijd gekookt ja! en vlees verschilt altijd, maar ik let wel op als we heel rijk vlees hebben, neem ik maar een klein stukkje
Nou ja, je kan zelf misschien op internet eens rondzoeken wat minder kcal bevat, maar toch in de buurt komt van wat je wilt eten.

Gr. Jocelyn

Ik zal nog eens even verder gaan zoeken op internet!!
Héél erg bedankt voor de tips, dat stimuleerd ook weer om extra mn best te doen!!

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:34

Ik snap niet wat iedereen zeurt over bananen hoor.. Een boterham bevat meer calorieen...

Maargoed, vis is erg lekker vind ik

O: pakje crackers, cup-a-soup, klein bakje yoghurt en een mandarijn
T: 2 plakjes volkorenkoek, 2 tarwebollen met kerriesalade en kipfilet (had een btje honger....)
L: evergreen, kiwi

@ jarrah: Zoveel eet je niet vind ik hoor. Ik denk dat ik nog wel het meeste eet hierzo

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:43

@ supergirl, oeh lastig. Probeer 't ijs toch te laten staan. Ga lekker een stuk wandelen ofzo, even je gedachten ergens anders.

@ mensen die cruesli eten 's ochtends, vergelijk het aantal calorieën van verschillende merken en smaken eens, kan echt veel verschil inzitten.
Ik nam eerst altijd Noten cruesli, maar die blijkt nog meer calorieën te bevatten (1900 nog iets per 100 gram) dan Caramel of Chocolade (1700 nog iets) cruesli. Heb nu Cruesli energie genomen, zitten 1600 C in. Er zitten van die platte grannen dingetjes in, die ik heeel lekker blijk te vinden, daarvan kun je ook pakken van kopen met alleen zulke flakes erin, en die zijn nog beter voor de lijn.

Mijn planning van vandaag:

O: magere yoghurt met cruesli energie
T: kiwi
L: 4 crackottes
T: kiwi of een appel
A: kopje heldere kippensoep + 2 geroosterde boterhammen

Vanavond hele avond werken (bediening) en vandaag een uur gefietst, zometeen m'n pony rijden.

@ Cece, 's ochtends cup-a-soup?

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:51

VanillaQueen schreef:
125 volgens mij, 2 keer een appel bijna. Maar daar let ik eigenlijk ook niet zo op...eet niet elke dag bananen maar toch twee keer per week, heerlijk als je gesport hebt of nog moet gaan...geeft echt energie.

Het verschilt een beetje welk tabel je erbij pakt. Ik pak altijd de NEVO-Tabel of de daarvan afgeleidde Eettabel, beschikbaar via het voedingscentrum. Deze vind ik vrij betrouwbaar, gezien deze door mijn opleiding werden aanbevolen

Tis maar hoe je he ziet, een banaan levert veel energie, maar minder eenvoudige koolhydraten, waardoor je bloedsuikerspiegel beter in balans blijft. Een appel bevat misschien minder kcal, maar doordat je bloedsuikerspiegel snel stijgt en snel daalt, doe je veel minder lang met deze energie.

@ Jarrah; dat je nog maar 3 weken hard loopt heeft er niet veel mee te maken, het is toch energie die je verbruikt. Het is echter wel van belang hoe hog je hartslag zit en hoe je op dat moment energie verbrand. Als je vet wilt verbranden moet je volgens mij tussen de 70- en 80% van je maximale hartslag zitten(dat is 220 min je leeftijd). Je zou een hartslag meter kunnen gebruiken, maar dat is als je het heel erg serieus wilt nemen.

Achterham is prima! bevat vrij weinig vet, het is echter wel een ander verhaal als je schouderham neemt, dus blijf bij de achterham

Tsjah, je zou verder nog eens kunnen nadenken over in wat voor vet je je vlees bakt, grillen vraagt minder vet, dus is een wat vet-vriendelijkere methode. Maar eigenlijk is het soort vet meer van belang voor de hard en vaten(het bekende verhaal over de verzadigde vetten).

Verder denk ik eigenlijk dat je wel goed eet als ik het zo zie! Veel succes!

Gr. Jocelyn

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:56

Oliver schreef:

@ mensen die cruesli eten 's ochtends, vergelijk het aantal calorieën van verschillende merken en smaken eens, kan echt veel verschil inzitten.
Ik nam eerst altijd Noten cruesli, maar die blijkt nog meer calorieën te bevatten (1900 nog iets per 100 gram) dan Caramel of Chocolade (1700 nog iets) cruesli. Heb nu Cruesli energie genomen, zitten 1600 C in. Er zitten van die platte grannen dingetjes in, die ik heeel lekker blijk te vinden, daarvan kun je ook pakken van kopen met alleen zulke flakes erin, en die zijn nog beter voor de lijn.

Cruesli bevat ook onwijs veel vet, volgens mij net zoveel als chips; ±27 gram per 100 gram.
Niet echt een aanrader.

Btw, wat erg lekker s ochtends is; havermoutpap, magnetron 2 minuutjes, evt. suiker kaneel, rozijntjes(30 sec. in magnetron in water laten wellen)

Belsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:59

Ok ik heb teveel gegeten ... Mijn eiwitportie + mijn vleesje voor vandaag omdat ik tot zes uur les heb en dan de file induik richting huis.
Scampi's met "pasta" zaaaaaaaalig toch

Bananen is niets mis mee trouwens, gewoon geen massa van opeten.

Oliver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:08

@ Scooby, In mijn nieuwe cruesli energie zit 9,5 gram vet per 100 gram. Is dat ook veel?

Hoeveel calorieën bevat havermoutpap?

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:14

Mijn dagplanning:
o:magere yoghurt
t: muffin (ik had geen geld bij me voor iets gezonders)
l: maaltijdsalade van ah met kip en een vruchtensmoothie
t:geen idee
a: volkoren pasta mnet tomatensaus, mager gehakt en groenten uit de oven.

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:22

Brood bevat ongeveer 2 gram vet per 100 gram, dus ja ik vind dat vrij veel. Cruesli is een geroosterd graanproduct, waar vrij veel vet bij gegooid word, terwijl de onbewerkte producten helemaal niet zo veel vet bevatten.
Ik zie trouwens dat cruesli minder vet bevat dan 27 gram, maar tussen de 15 en de 20.

Havermoutpap bevat 75 kcal per 100 gram(bereid) en 3,2 gram vet.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:51

Mocca schreef:
O: Schaaltje magere joghurt met muesli
T: Plakje ontbijtkoek
L: 1 boterhamn halvajam, 1 gebraden gehakt
T: Kiwi, plakje suikerbrood, 2 paaseitjes en 2 koekjes
A: Gekookte aardappels, spinazie à la creme, runderrollade
T: -

Ooow wat haat ik de middagen. Misschien moet ik maar wat meer gaan ontbijten of lunchen, want heb rond 3/4 uur zóveel honger dat ik naar alles binnen handbereik grijp.

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:15

Erg is dat hè
En dan vooral 's middags als je alleen bent...

Mijn dag ging ook niet echt super...
O: magere yoghurt met musli
T: sinaasappel
L: 2 crackers met kipfilet
T: 2 paaseitjes, 2 engels dropjes, mandarijn, krentenbol
A: macaroni met rauwkorst
T: - (ik ga lekker streng doen )

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:18

O: Drie stukken brood [koolhydraat arm[er] ] + cappuccino
T: Appel
L: Salade, knekkers , soep, glas optimel
T: Bakje kwark / appel
A: Waarschijnlijk spinazie/veg.burger ofzo

En absoluut geen zin meer om te fitnessen, ik ben echt dood, paardrijden ging er lekker heftig aan toe.....en die tegenwind dan op de fiets, mennnnnn

Naja, ik denk dat ik mezelf nog wel een cappuccino toesta na het eten *hookeeeed

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:39

Mijn dag is verpest en gaat vast nog wel erger worden ook straks

7.00 : groot glas jus + appel
12.30 : 2 boterhammen met sandwichspread
15.00 : wit bolletje met ei, tomaat en boter
16.30 : boterham met halve groentenburger en paar plakjes kaas

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:20

Wat is er zo erg aan je lijstje dan Allemaal gezonde dingen toch?

Mijn maaltijd wordt toch maar een maaltijdsalade..ik ben echt te moe om te koken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:24

Die van mij gaat lekker vandaag, heb helemaal de Cup a Soup Helder uitgevonden, de helder varianten bevatten nauwelijks calorieen! 1 ofzo .

O: Kom Fruit n Fiber met magere melk (blijf ik zó lekker vinden )
T: Cup a Soup helder en mandarijntje
L: 2 volkorenboterhammen met Filet Americain en een kiwi
T: Appel
D: Stampot rauwe andijvie met spekjes, vegaburger en als toetje een bakje Optimel yoghurt.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:42

VanillaQueen schreef:
Wat is er zo erg aan je lijstje dan Allemaal gezonde dingen toch?

Mijn maaltijd wordt toch maar een maaltijdsalade..ik ben echt te moe om te koken

Nou t moest een balansdag zijn, en ik heb meer gegeten dan eigenlijk nodig was, ik had helemaal geen trek!

Zo mijn eigen avondeten maken, nog iemand een leuk idee?

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:53

kenso0wlover schreef:
Mijn moeder had een paar blikjes van Slim fast drinkmaaltijden meegenomen, om uit te proberen. Dus vandaag maar is geprobeerd.

O : 1 bruine boterham met sandwishspread
t: appel
L : drinkmaaltijd Slim Fast
T: kiwi
A: bloemkool, aardappels en vales rolls( of zoiets )
T: 3 zoete witte wijn en 1 hamburger
Iemand anders nog ervaring met deze drinkmaaltijden ?

Even aangepast
Mijn dag gisteren ging zo goed Tot de avond dan..

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 17:55

Ik heb zelf ook wel eens die slimvast geprobeerd maar ging er verschrikkelijk van snaaien 's avonds. Misschien heb jij hetzelfde?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:01

Mijn dag tot nu toe:

o: 4 lepels brinta met magere melk
t: klein handje nootjes
l: 2 meergranenboterhammen met slankiekaas
t: heel klein koekje + kiwi
d: spaghetti met wilde zalm/ bladspinazie/ tomaten gebeuren.

Zit vanavond thuis dus hoop dat ik me kan inhouden.

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:07

Mwa het viel opzich wel mee maar ik was met een vriendin de stad in, en ja als ik eenmaal in de kroeg zit, en de wijntjes ook nog is maar 1 euro kosten.. Ja dan kan ik ze niet laten staan. En als ik dan eenmaal wat gedronken heb krijg ik ook weer snel heel erg zin in zo;n lekkere hamburger van de Burger King!Ondanks de snaaibui van gisteren toch nog afgevallen!

Mijn dag is tot nu toe lekker gegaan!
O: 2 rijstwafels met op de ene een plake 20 + kaas en op de andere een plakje boerenham (= mager vlees )
T: 1 rijstwafel
L: 2 bruine boterhammen met boerenham, opkikker
T: cola light, appel
A: een gerecht met brokkoli, eier-mie, gamba's en kip, er zitten niet veel calorieen in door de grote hoeveelheid groente

Vanavond ga ik wel weer naar breda om te poolen maar hopelijk kan ik me vandaag wel inhouden.. Soms is het echt zo moeilijk maar als ik het dan weer een dag vol heb gehouden dan ben ik gewoon trots op mezelf, vooral als het getal op de weegschaal ook nog positief is

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:33

Sizzy schreef:
Mijn planning vandaag:

O: twee boterhammen, pindakaas en appelstroop
L: twee bruine boterhammen, pindakaas en achterham
T: appel en een sultana hartig
D: zilvervliesrijst met indiase curry, kip en sperziebonen

Even m'n avondeten aangepast, verder aan mn planning gehouden