Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kebie schreef:Ik heb de knoflook ook weer in de grond gestopt, kon er een mooie bol van de oogst van juni voor gebruiken. Supermarktbollen willen nog wel eens behandeld zijn tegen uitlopen, dan lukt het niet, maar je kan het altijd proberen!
Ik wil dit najaar een fruithaag om de moestuin aanleggen. Iemand toevallig ervaring met een goede mix van kleine fruitbomen en fruitstruiken? En plantafstanden? Ik denk wel dat het maximaal 80 cm hoog moet worden, met wat uitschieters voor de bomen.
Sonja_vR schreef:Ik ben nog geen supermarkt bol tegen gekomen. die niet uitlooptlaat ze maar eens te lang liggen, ze schieten vrijwel allemaal.
Quellian schreef:jilleroo, ik ben ook een newbie, heb maar gewoon wat gedaan afgelopen seizoen, maar heb veel gegoogled.
Ik heb bv ook geen idee welke soort veel kalk of mest wil, daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen en alles voor mezelf op papier zetten/uitprinten en in een map doen die ik in het tuinhuisje leg, zodat ik het makkelijk kan nakijken.
Weet iemand waar ik pootaardappelen het best kan kopen?
De zaden voor volgend jaar wil ik bestellen bij http://www.zadenenzo.nl, zijn niet van die enorme hoeveelheden.
Ik had afgelopen jaar (eerste jaar) zaden van de Lidl, maar dat vond ik het toch 'net niet'.
Knoflook heb ik helaas niet, want ik ga eind van het jaar verhuizen van tuin en meenemen werd lastig, wat ik begreep.