[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:25

Planning vandaag:

O: 2 vk boterhammen theeworst en kiwi
T: perzik
L: yoghurt, muesli, halve eetlepel honing, 3 eetlepels tarwezemelen
T: ? liga ofzo
D: verrassing (bij pgb gezin)
T: fruit

Beweging: 1u 15 min fietsen, 30 min paardrijden

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:21

neem geen voorbeeld aan mijn slechte dag vandaag:

o: yoghurt met all bran
t: 2 plakken suikerbrood
l: hele komkommer (brood heb ik weggegooid, echt heul vies), plak suikerbrood
t: ?
a: mac snack

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:20

Mijn dag gisteren:

O: grooote bak met fruit'n fibre en magere yoghurt
t: 3 bakken koffie
L: 2 bb met kaas/tomaat en rookvlees/tomaat, glas jus
t: appel
D: spaghetti met tomatensaus/groenten, geraspte kaas
t: stukje stokbrood met eiersalade
t: 1 biertje

Totaal: zo'n 1800 kcal

Vandaag:
O: grooote bak fruit'n fibre met magere yoghurt
t: 2 bakken koffie
L: 2 bruine puntjes met huzarenslaatje (zo'n bakje) met een gekookt eitje, klein kopje vissoep
D: ? (wat er in de menza te eten is...)

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:41

@lj: succes met het zoeken naar een job he meid!

vandaag:
O: kom special K, magere melk, 1snee brood (kaas, confi)
T: chocladegranenreep (95 calo's/reep)
L: bord spaghetti, 1 snee brood, kaas (was niet zoveel)
T: appel
A: ??

wat heb ik weer zin in kaasrol jemineetje! Bloos!

ben bezig met leren leren leren en mijn engels ging redelijk en natuurwetenschappen goed vandaag! nog 3 te gaan. Haha!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:01

Mijn examen ging slecht. Was mondeling en dan nog bij zo'n vent die je uitlacht en kleineert. Pfff, stomme vent. Hamer

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:06

ag hump, kopop. ze doen dat omdat ze verwachten dat je nog meer je best doet. zal wel niet zo op jou bedoeld zijn toch Ach gut

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:59

Sizzy schreef:
Mijn dag gisteren:

O: grooote bak met fruit'n fibre en magere yoghurt
t: 3 bakken koffie
L: 2 bb met kaas/tomaat en rookvlees/tomaat, glas jus
D: spaghetti met tomatensaus/groenten, geraspte kaas
t: stukje stokbrood met eiersalade
t: 1 biertje

Totaal: zo'n 1800 kcal

Vandaag:
O: grooote bak fruit'n fibre met magere yoghurt
t: 2 bakken koffie
L: 2 bruine puntjes met huzarenslaatje (zo'n bakje) met een gekookt eitje, kopje vissoep
t: 1 koekje bij de koffie
D: nasi met 2 stokjes sate, satesaus en wat rauwkost
t: bakje boordevol straciatella

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:37

Ohh dat is stom zeg Humphrey... Heel flauw van zo'n iemand...
Lana, fijn dat jou examens goed gingen.

Ik mocht vandaag een uur later beginnen, die moeder van dat kind moest nog vanalles doen en nam roland even mee. En kreeg dat uur gewoon betaald Haha!
Was ook op tijd klaar vandaag, kwart voor 7 lagen ze erin
Nu spullen inpakken, want ga morgen oppassen tot laat en blijf daar slapen en dan naar stal zaterdagochtend (is beide in doorwerth namelijk) Dan ga ik op trektocht met de kar, tweespan hafjes ervoor van een vriendin. Ga met die vriendin en nog een andere Lachen Hoop dat het nog een beetje weer wordt...

Mijn dag:

O: 2 vk boterhammen theeworst
T: perzik
L: yoghurt, muesli, zemelen, kleinke lepel honing
T: appel en paar m&m's..
D: 2 opwarmpannekoeken (met stroop en suiker) Tjaa dat aten ze bij dat gezin. Vind die dingen vies. Zo nog maar wat sla eten. oid

Beweging: 1uur en 15 min fietsen en 30 min paardrijden

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:42

Klinkt als een leuke dag morgen Pivanti!

En die prof doet niet alleen tegen mij zo. Op het moment dat die doorheeft dat je de vragen eigenlijk niet goed weet begint ie kleinerend te doen. Heel frustrerend, maar hij weet het altijd zo te doen dat hij de grenzen niet overschrijdt en dat je er dus ook geen klacht kan tegen indienen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:03

Ohh lekker gemeen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:22

op wat voor manier doet hij dat dan humpf? kleineren is sowieso de regels overschreiden namelijk.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:50

Net m'n frustratie gaan verdrinken met een vriendin Haha! .
BA: Hij maakt bijvoorbeeld van die opmerkingen die dubbelzinnig kunnen worden opgevat, maar die op dat moment (onder ander door zijn lichaamstaal) maar in 1 richting wijzen. Als je daar echter over zou willen klagen kan hij nog altijd zeggen dat je dat als student verkeerd hebt geïnterpreteerd.
Maar goed, de professoren lijken hier zo'n beetje te doen wat ze willen. Rolleyes

Vanaf morgen ga ik trouwens terug echt wat gezonder proberen te eten, merk aan mijn lichaam dat het nodig is.

Sizzy: nette dagen trouwens!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 07:35

Ik moet op 12 juli naar een bruiloft (in Finland Haha!) en wil er dan eigenlijk nog 2 kilo afhebben. Hopelijk pas ik dan weer in de broek die ik aan wil. Dat wordt de komende weken dus streng zijn voor mezelf. Alleen gezonde maaltijden en verantwoorde tussendoortjes, geen snoeperij of snacks en veel bewegen. Nu mijn rug het weer doet kan ik ook het hardlopen weer gaan oppakken, dat scheelt. Lachen

Planning vandaag:
O: kiwi, wasa met kaas
T: bb met kipfilet en komkommer
L: bb met kipfilet en komkommer, bb met kaas
T: (op stal) waarschijnlijk pakje liga
D: sla met tomaatjes, aardappels, schnitzel
T: yoghurt, sinaasappel

Beweging: 16km fietsen, Jónas rijden

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:35

@Humphrey: jeetje wat flauw zeg!

Ow jongens ik heb goed nieuws gekregen Haha! mijn nicht (heeft ook alle diploma's enzo) wilt me les gaan geven als ik een eigen paardje krijg! Ze gaat ook mee om te kijken welke paard ik neem, zij heeft er verstand van en ik heb daar meer vertrouwen in. Ze gaat me ook springen leren Haha! (ik durfde dat nooit aangezien ik dat niet zie maar 1 op 1 moet het lukken!)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:43

Flevogirl, dat is leuk! Lachen
Wind, Zoo bruiloft in Finland, toe maar Haha! gelijk vakantie er aan vast plakken Tong uitsteken

Ben gisterenavond wezen stappen tot half 4, 8 wijntjes op... Voelde me niet al te best vanmorgen... Heb dat na wijn elke keer.. als ik heel de avond mixdrankjes drink (tenminste thuis hebben we dat dan al veel gedronken), dan heb ik nooit ergens last van de volgende ochtend. Na wijn, ben ik misselijk... en krijg k geen eten naar binnen. Anders heb ik juist honger smorgens...

Mijn dag je dan ook heel slecht... slechter kan haast niet pff

O: 4 happen yoghurt
T: -
L: 1 vk theeworst en 2 wentelteefjes (bij oppassen)
D: patat... (hadden de kids al 3 weken niet op, dus wilde dat ze papat eten... anders ligt er nog spagetti in de vriezer mocht ik ook wel pakken, maar ja houd ik dus echt niet van bah)
T: ?

Beweging... 15 min fietsen...

Heb een leuke arabier gezien Lachen Straks even bellen voor wat vragen.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:36

Hai mensen!
Tot een half jaartje geleden was ik dagelijks in dit topic, daarna is het een beetje verwaterd.. Mag ik mij opnieuw aansluiten hier? Lachen
Ik heb in de tussentijd niet stilgezeten; ik ben van 77,7 kilo (september '07) naar 63 kilo (april 2008) gegaan. Maar die 63 kilo stond dus 2 maanden geleden op mijn weegschaal, sindsdien ben ik er niet meer op geweest omdat ik er gewoon echt bang voor ben.

Ik ben waarschijnlijk wat kilo'tjes aangekomen, ivm een vakantie naar spanje 2 weken geleden.. dat was echt alleen maar friet en pizza eten. Sindsdien heb ik er een beetje moeite mee om weer terug in mn oude patroon te komen, d.w.z. 3 hoofdmaaltijden en 4 tussendoortjes, en alles bij elkaar niet meer dan 1200 kcal. Maar ik ga een serieuze poging wagen voordat het te laat is! Ik wil never nooit meer zo veel wegen..

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:39

welkom terug Wat goed dat je al zoveel bent afgevallen Hoe ziet een dag van jou eruit? 4 tussendoortjes en 3 maaltijden en dan aan maar 1200 kcal komen, vraag ik me af wat je voor dingen eten...

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:58

Nah zo moeilijk is het niet.. Knipoog

's ochtends bijvoorbeeld 2 volkoren crackers met kipfilet of achterham, of halvajam (110 kcal)
Dan tussendoor een appeltje. (60 kcal)
Als lunch bijvoorbeeld 150 ml yoghurt en 40 gram all-bran. (bij elkaar zo'n 200 kcal)
Dan tussendoor een mueslireep, meestal die van de ah, of 2 plakjes ontbijtkoek-met-minder-suiker Clown (120 kcal)
En als ik nog trek heb neem ik nog iets van fruit, alles behalve banaan. (70? kcal)
's avonds dan gewoon avondeten.. (meestal rond de 450 kcal, ik neem altijd mager vlees)
En dan na het avondeten nog een bakje optimel yoghurt ofzo (100 kcal)

Tel alles bij elkaar op .. 1110.
Maar als ik ga sporten (sportschool) of heel actief ben, dan eet ik wel wat meer.. omdat mn lichaam het dan meer nodig heeft.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:21

Maar op 2 crackertjes zou ik niet kunnen leven als ontbijt Knipoog eet altijd 2vk boterhammen of yoghurt met redelijk wat muesli en zemelen er door.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:48

Milou90 schreef:
Nah zo moeilijk is het niet.. Knipoog

's ochtends bijvoorbeeld 2 volkoren crackers met kipfilet of achterham, of halvajam (110 kcal)
Dan tussendoor een appeltje. (60 kcal)
Als lunch bijvoorbeeld 150 ml yoghurt en 40 gram all-bran. (bij elkaar zo'n 200 kcal)
Dan tussendoor een mueslireep, meestal die van de ah, of 2 plakjes ontbijtkoek-met-minder-suiker Clown (120 kcal)
En als ik nog trek heb neem ik nog iets van fruit, alles behalve banaan. (70? kcal)
's avonds dan gewoon avondeten.. (meestal rond de 450 kcal, ik neem altijd mager vlees)
En dan na het avondeten nog een bakje optimel yoghurt ofzo (100 kcal)

Tel alles bij elkaar op .. 1110.
Maar als ik ga sporten (sportschool) of heel actief ben, dan eet ik wel wat meer.. omdat mn lichaam het dan meer nodig heeft.

Je lichaam heeft sowieso, zelfs als je een hele dag alleen maar zit of ligt, meer nodig dan 1200 kcal... Gewoon om de meest elementaire lichaamsfuncties te kunnen uitvoeren. Moet je maar ff via de zoekfunctie naar topics van Laura zoeken daarover.

Even een algemene opmerking: kunnen de links naar de betreffende topics van Laura niet opnieuw in de beginpost worden geplaatst of is het daar te laat voor? Het lijkt me nl een goeie reminder voor ons allemaal....

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 18:50

Een interessante link:
De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Om blijvend en gezond af te vallen, is het van groot belang om voldoende te blijven eten!
Lees dit topic eens door en bekijk de daarin genoemde links eens goed, voordat je begint met lijnen:
Wat (te) weinig eten met je doet...

Edit: Hm, waarom blijven die dingen niet in links staan? Anyway, de naam van het topic is iig al handig om te zoeken.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:18

Hm ik dacht dat ik wel gevarieerd en genoeg at, ik heb ook écht genoeg aan dit.. in ieder geval voor mn ontbijt, want 's ochtends heb ik gewoon echt geen honger. Die 2 crackers krijg ik er met moeite in Knipoog

Nou geef ik eerlijk toe dat ik een tijd lang heel verkeerd bezig ben geweest (rond de 750 kcal per dag), waardoor ik nu erg snel aankom. Dat terwijl ik het er juist af wil hebben, dus ik ben erg voorzichtig.. maar wat zou ik er dan nog bij kunnen eten en wanneer? Wat denken jullie?

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:33

Jeeetje, had ik hier net een heel bericht getypt, valt de stroom uit. Vervelend. Clown

Maar dus:
Hoooooi allemaal.
Voor de vierde ga ik weer proberen met jullie mee te doen. Heb al meerder keren mee gedaan dus, maar het lukt elke keer maar niet. Op het moment gaat het wel erg goed, en om vol te houden is het denk ik slim om toch maar weer hier mee te doen. Haha! Ik twijfelde elke keer of ik nou weer zou posten aangezien ik het de laatste keer echt maar een week heb volgehouden ofzo. Bloos

Een maand geleden woog ik zo'n 71,4. Dit door vreselijke freetbuien. Echt vies gewoon hoe veel ik dan eet. Bloos Maar dus, inmiddels weeg ik 68,3. Maar dit weeg ik al echt 2 weken of iets. Ik kom maar niet onder die 68, erg demotiverend dus! Ik voel me al wel veel beter nu ik zo gezond eet! Voel me weer fijn in mijn lichaam enzo. Haha! En mijn moeder zei trouwens ook dat ze het aan mij zag dat ik mij weer beter voelde. Top dus.

Ik zie trouwens ook dat er weer veel nieuwe zijn: ik ken bijna niemand meer hier! Alleen Sizzy, Humphrey, en vast nog wel een paar. Knipoog

Mijn dagje:
O: 2 BB, 1 x beemster kaas lite, 1 x kipfilet. Flesje knorr vie.
L: Kom Special K, halvolle melk en aardbeien. Echt heeeerlijk is dat.
T: pakje Liga milk breaks.
T: banaan ( stond helemaal te trillen na het hardlopen dus vandaar dat ik even een banaan had gepakt ipv een appel )
A: gehaktdagschotel ( mager gehakt, rijst, appel, sperziebonen, en een sausje. Vingers aflikken )

Wel een nette dag denk ik zo. Verder heb ik nog hardgelopen en buikspieroefeningen gedaan. En veel water gedronken natuurlijk.

Oh voor de buikspieroefeningen doe ik trouwens 8 min. abs. Tong uitsteken Weet niet of jullie dat kennen hoor haha! Als je even op youtube intypt: 8 min. abs. krijg je het filmpje te zien. Beetje "debiel" om dat na te gaan doen, maar het helpt bij mij wel! Clown

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:48

Welcome back kenso0! En veel succes Knipoog .

Milou: Hm, ik vermoed dat je door een periode zo weinig te eten je stofwisseling nogal vertraagd hebt, waardoor je nu bij het minste wat je meer eet direct bijkomt. Je kan je stofwisseling terug versnellen hoor, maar ik raad je echt eens aan om die topics van Laura door te lezen. Ze legt het 10 keer beter uit dan ik dat kan. Clown En mss hebben andere mensen in dit topic nog bruikbare tips.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:11

Ok, ik zal die topics eens zoeken dan Lachen
Ik weet inmiddels ook wel redelijk hoe het zit met stofwisseling etc, dat is nu net waarom ik met een dilemma zit.. Als ik meer ga eten ben ik bang dat ik aankom, maar deze hoeveelheid blijven eten is aan de andere kant misschien weer ongezond..
Ik denk dat ik een middenweg moet zoeken, iets meer eten en dan wat meer sporten of zo.

In ieder geval, morgen ga ik even op mn gemakje die topics zoeken .. ik moet nu oppassen Knipoog
Doeg Kusje