Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Humphrey

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:52

Ik heb zowel de pil als de nuvaring geprobeerd. Van de pil werd ik eigenlijk alleen maar depressief de we(e)k(en) voor ik ongesteld ging worden en compleet gek van mezelf omdat ik helemaal geen reden had om depressief te zijn Haha! . En de nuvaring: dat ding bleef bij mij niet zitten, het gleed altijd weg. Nochtans bracht ik hem wel goed in maar ja... Ik ben nu aan de anticonceptiepleister? Heerlijk: geen stemmingswisselingen en maar één keer per week er aan moeten denken.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:55

Jamy schreef:
Hmm ik ben ook zeker een paar kilo aangekomen van de pil, maar ja liever dat dan baby's Knipoog

daar wordt je pas echt dik van Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:56

ROFL

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:57

Zo ik snap er niks van. Ik eet normaal max 2 beschuitjes als ik ziek ben maar nu heb ik de hele tijd honger (ja ik hoor mijn buik de hele tijd brom geluiden maken!)..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:58

Zo ik gooi lekker mijn planning door de war. Ik zou pas om 1400 mijn lunch eten, maar heb nu zo'n honger! En totaal geen zin in de geplande sinaasappel natuurlijk. Dus ik zit nu al aan mijn lunch.

LJ: Eten dan! Misschien dat je normaliter te weinig eet en daarom nu juist ziek bent? Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:58

Ben alweer terug van school, toets geloof ik een beetje verknald.
Net nieuwe schoenen gehaald voor fitness/BBB, waren in de aanbieding Haha! scheelt weer 20 euro. Zo maar even mijn lunch maken en dan weer beginnen met leren.. Ben de toetsweek nu al zat.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:59

Ik heb eigenlijk geen idee of ik ben aangekomen door de pil, ik ben namelijk in de brugklas begonnen met de pil en dan wordt je sowieso zwaarder door vrouwelijke vormen. Tijdje geleden wel gestopt, helaas niet afgevallen en nu sinds een maand of twee weer begonnen maar niet aangekomen, al kan dat ook haast niet omdat ik op dieet ben natuurlijk.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:11

Annetje schreef:
LJ: Eten dan! Misschien dat je normaliter te weinig eet en daarom nu juist ziek bent? Knipoog

Hehehe ik en te weinig eten? Ik eet meer dan de meeste hier en zit vaak rond de 17/1800 kcal per dag!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:12

Gelukkig heb ik geen toetsweken meer Haha! Dat was nog zo toen ik op de Havo zat Knipoog

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:21

Ik heb vakantie Vork

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:22

Oehhh lekker! Ik niet, moet gewoon werken Boos!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:26

Citaat:
Veel mensen proberen allerlei strenge diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. De terugval wordt wel verklaard door te stellen dat een streng dieet het lichaam op een ‘zuinige stand’ zet, waardoor het verloren gewicht er weer snel aanzit wanneer weer ‘gewoon’ wordt gegeten. Daarvoor is echter geen wetenschappelijk bewijs.

Wanneer iemand veel meer dan een kilo per week afvalt, bestaat het risico dat er spierweefsel wordt afgebroken. Dat vertraagt de basaalstofwisseling. Verder heeft iemand die is afgevallen, minder energie nodig dan vroeger bij eenzelfde activiteitenpatroon. Een lager lichaamsgewicht heeft namelijk een lagere basaalstofwisseling en ook lichamelijke activiteit kost minder energie, vanwege het lagere gewicht.

Om de kans op een terugval zo klein mogelijk te maken, is het belangrijk geleidelijk af te vallen (gemiddeld een halve tot een hele kilo per week) en na het afvallen het eetpatroon blijvend aan te passen en voldoende te bewegen.

Hier even een stukje van het voedingscentrum voor mensen die het fijn vinden dat ze in korte tijd zoveel afvallen Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:28

Citaat:
Ik sport heel veel, maar val niet af, hoe kan dat?
Wie gaat sporten, bouwt meer spierweefsel op. Dat is goed voor de gezondheid en ook goed voor het figuur, maar de weegschaal laat geen lager gewicht zien. Dat komt doordat spieren de plaats van vet innemen en spieren zwaarder zijn dan vet. Naarmate u meer spierweefsel hebt, verbruikt u echter ook meer energie bij dezelfde activiteiten. Als u niet meer gaat eten, zult u op termijn afvallen

En voor de mensen die Boos! zijn als ze geen verandering op de weegschaal zien terwijl ze elke dag sporten Knipoog

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:30

Haha! Je bent geweldig dame

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:31

Toen ik begon ooit met de pil kreeg ik ook de mycrogynon. Vreselijk ding, alleen maar jankbuien, stemmingswisselingen en dat soort oliebol. Ook binnen no time 3 kg aangekomen dus eigenlijk ook heeeel snel meegestopt. Na 2e strip al. Doc zei dat ik langer moest proberen maar daar had ik echt geen zin in. Toen ik stopte voelde ik me meteen een stuk fijner. Niet afgevallen trouwens. Toen om een lichtere pil gevraagd, kreeg de Yasmin, niks aangekomen maar die zat buiten de verzekering en daar werd gezegd dat je op lange termijn wel aankwam. Toen een soortgelijke (lichte) pil gekregen de neocon, die ik nu nog steeds slik. Heel fijn ding en gelukkig ondanks dat ie licht is wel heeeeel veilig Tong uitsteken.

Misschien wil ik op den duur ook wel spiraaltje, hoef je tenminste niet dagelijks om te denken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:37

Aaah.. ga ik net een ei bakken.. mislukt ie gewoon! Voor de eerste keer in m'n leven haha. Omdat ik het met zo weinig mogelijk boter probeerde te bakken Tong uitsteken
En ik wil van een plakje oude kaas smikkelen.. Ik snijden, hup kaasmes in m'n hand

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:11

Ik slik de microgynon. En ik heb dus echt enorme stemmingswisselingen maar heb meer het idee dat het iets van de afgelopen tijd is. Of misschien besef ik het nu meer dat ik stemmingswisselingen heb.
Er schijnt wel een lichtere versie van de Microgynon te zijn, maar dan kan ik niet meer doorslikken waarschijnlijk.

Hoe zit dat met die pleister? Hoe werkt dat precies?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:11

ladyjoy schreef:
Aaah.. ga ik net een ei bakken.. mislukt ie gewoon! Voor de eerste keer in m'n leven haha. Omdat ik het met zo weinig mogelijk boter probeerde te bakken Tong uitsteken
En ik wil van een plakje oude kaas smikkelen.. Ik snijden, hup kaasmes in m'n hand

Ach gut

't Zit je allemaal niet mee he? Haha!
Waarom bak je niet in olijfolie?

Ik heb net 2 meergranenbroodjes op, 1x met 2 gekookte eieren en ham, en 1 met halvarine en appelstroop. Vingers aflikken

***edit***
Zit nog steeds maar op zo'n 1200kcal. Zij zijn groot en ik is klein! Echt een omschakeling hoor, wat moet ik nou eten? Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:15

Annetje schreef:
Planning voor morgen:
o: 2x knackebröd, 2x plak kandijkoek
t:/
l: 4x knackebröd
t: plak kandijkoek, banaan
d: rode kool met appel uit diepvries, gepofte aardappels, sla/salade, champignonsoep en een vegetarische linzenburger

Aangepast.
Beweging: Helemaal niets, of je moet naar de wc lopen, omkleden, computeren en thee zetten tot beweging rekenen. Sigaar
Ik ben lui vandaag. En vind mezelf zielig omdat ik spierpijn heb van gisteren (moest voor het eerst weer alle stallen in een keer doen en heb dat in dezelfde tijd gedaan als de helft van de stallen, dus was echt kapot en zit nu met spierpijn Bloos )
Ben ook neit gaan paardrijden. Ga dat ook niet meer doen. Zit zelfs nog in mijn pyama Schijnheilig ga me NU omkleden. Hond laten plassen. Boodschappen doen.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:16

Humphrey schreef:
Zo, ik heb me deze ochtend even gewogen en ik ben eindelijk onder de 61 kg gezakt Go jij! Go jij! .
Vorige zaterdag: 61.3 kg
Vandaag: 60.9 kg

Planning:
O: Glas appelsap, boterham met hagelslag, boterham met kaas
T: Soja-banaandrankje, handje druiven
L: Groot glas sinaasappelsap, boterham met kaas, boterham met zwarte woudham
T: Banaan
T: Appel
D: Nog geen idee

Beweging: 2 uur rugbytraining, half uur fietsen

Zo, even aangepast. 1010 kcal zonder avondeten, netjes dus.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:16

sokje87 schreef:
***edit***
Zit nog steeds maar op zo'n 1200kcal. Zij zijn groot en ik is klein! Echt een omschakeling hoor, wat moet ik nou eten? Clown

Wat heb je allemaal al als eten?
Je kunt bijvoorbeeld pindakaas op je brood doen ipv iets magers. Een handje pinda's eten. Een banaan eten. Enz...
Er is genoeg te bedenken wat ook nog eens gezond is hoor!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:18

Huilen Huilen Huilen

Kreeg net een mail van de examencommissie met daarin het bericht dat ik niet toelaatbaar ben op de premaster van Bedrijfskunde...#$^#$%$#%

Citaat:
De Examencommissie vindt het zeer spijtig u te moeten mededelen dat u helaas niet toelaatbaar bent voor de HBO Premaster Business Administration 2007-2008. Zoals u waarschijnlijk al weet, staat uw HBO-opleiding Food & Business (CROHO-code 34432) niet op de lijst van toelaatbare opleidingen, zoals vastgesteld in onze toelatingsprocedure en naar onze informatie is uw HBO-opleiding onvoldoende verwant aan bedrijfskunde.

Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet zeggen Huilen Huilen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:19

sokje87 schreef:
't Zit je allemaal niet mee he? Haha!
Waarom bak je niet in olijfolie?

Ik heb net 2 meergranenbroodjes op, 1x met 2 gekookte eieren en ham, en 1 met halvarine en appelstroop. Vingers aflikken

Nee daar heb je gelijk in Lachen
Olijfolie trekt mijn spastische darm niet. Vindt ie niet leuk Knipoog

Lekkere lunch heb jij op!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:22

Sizzy Ach gut Balen zeg! wat nu?

Ladyjoy: Mijn moeder kan ook niet tegen olijfolie. Lijkt me wel vervelend, want in veel restaurants bakken ze daar toch juist in?

Ik ben nog steeds neit van mijn stoel af trouwens. Zouden de mensen het merken wanneer ik in mijn pyama naar de edah wandel?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:24

Ik weet het ff niet.... Scheve mond ik wil dit echt heel graag (master Marketing management). Ze zeggen niet eens waarop ik ben afgewezen, dus dat ga ik eerst maar eens proberen te achterhalen...