Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jamy schreef:Hmm ik ben ook zeker een paar kilo aangekomen van de pil, maar ja liever dat dan baby's
Annetje schreef:LJ: Eten dan! Misschien dat je normaliter te weinig eet en daarom nu juist ziek bent?
Citaat:Veel mensen proberen allerlei strenge diëten om af te slanken en krijgen er daarna de verloren kilo's weer bij en soms meer. De terugval wordt wel verklaard door te stellen dat een streng dieet het lichaam op een ‘zuinige stand’ zet, waardoor het verloren gewicht er weer snel aanzit wanneer weer ‘gewoon’ wordt gegeten. Daarvoor is echter geen wetenschappelijk bewijs.
Wanneer iemand veel meer dan een kilo per week afvalt, bestaat het risico dat er spierweefsel wordt afgebroken. Dat vertraagt de basaalstofwisseling. Verder heeft iemand die is afgevallen, minder energie nodig dan vroeger bij eenzelfde activiteitenpatroon. Een lager lichaamsgewicht heeft namelijk een lagere basaalstofwisseling en ook lichamelijke activiteit kost minder energie, vanwege het lagere gewicht.
Om de kans op een terugval zo klein mogelijk te maken, is het belangrijk geleidelijk af te vallen (gemiddeld een halve tot een hele kilo per week) en na het afvallen het eetpatroon blijvend aan te passen en voldoende te bewegen.
Citaat:Ik sport heel veel, maar val niet af, hoe kan dat?
Wie gaat sporten, bouwt meer spierweefsel op. Dat is goed voor de gezondheid en ook goed voor het figuur, maar de weegschaal laat geen lager gewicht zien. Dat komt doordat spieren de plaats van vet innemen en spieren zwaarder zijn dan vet. Naarmate u meer spierweefsel hebt, verbruikt u echter ook meer energie bij dezelfde activiteiten. Als u niet meer gaat eten, zult u op termijn afvallen
ladyjoy schreef:Aaah.. ga ik net een ei bakken.. mislukt ie gewoon! Voor de eerste keer in m'n leven haha. Omdat ik het met zo weinig mogelijk boter probeerde te bakken![]()
En ik wil van een plakje oude kaas smikkelen.. Ik snijden, hup kaasmes in m'n hand
Annetje schreef:Planning voor morgen:
o: 2x knackebröd, 2x plak kandijkoek
t:/
l: 4x knackebröd
t: plak kandijkoek, banaan
d: rode kool met appel uit diepvries, gepofte aardappels, sla/salade, champignonsoep en een vegetarische linzenburger
Humphrey schreef:Zo, ik heb me deze ochtend even gewogen en ik ben eindelijk onder de 61 kg gezakt.
Vorige zaterdag: 61.3 kg
Vandaag: 60.9 kg
Planning:
O: Glas appelsap, boterham met hagelslag, boterham met kaas
T: Soja-banaandrankje, handje druiven
L: Groot glas sinaasappelsap, boterham met kaas, boterham met zwarte woudham
T: Banaan
T: Appel
D: Nog geen idee
Beweging: 2 uur rugbytraining, half uur fietsen
sokje87 schreef:***edit***
Zit nog steeds maar op zo'n 1200kcal.Echt een omschakeling hoor, wat moet ik nou eten?
Citaat:De Examencommissie vindt het zeer spijtig u te moeten mededelen dat u helaas niet toelaatbaar bent voor de HBO Premaster Business Administration 2007-2008. Zoals u waarschijnlijk al weet, staat uw HBO-opleiding Food & Business (CROHO-code 34432) niet op de lijst van toelaatbare opleidingen, zoals vastgesteld in onze toelatingsprocedure en naar onze informatie is uw HBO-opleiding onvoldoende verwant aan bedrijfskunde.
sokje87 schreef:'t Zit je allemaal niet mee he?![]()
Waarom bak je niet in olijfolie?
Ik heb net 2 meergranenbroodjes op, 1x met 2 gekookte eieren en ham, en 1 met halvarine en appelstroop.