Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarrieLeen schreef:Mooi mandje vol!
Wij hebben wéér engerlingen onder de aardbeien, schijtbeesten. Terwijl we op een ander vak nu de aardbeien hebben geplant dan vorig jaar. Stom!
Macs schreef:Wauw wat een plant! Ik zou hem lekker laten staan!
Ik zelf knip alle blaadjes tot aan de eerste vrucht weg.
En ik schroom ook niet om wat overige takken en bladeren die geen vrucht dragen weg te knippen, zolang er bovenop maar genoeg zit voor fotosynthese.
Quir schreef:Ahh maar ik vind dat hele verhaal wel leuk!![]()
Bomenkweker kan ik wel eens kijken of ik die kan vinden! Zou graag appelbomen (liefst 2 of 3 verschillende soorten), een peer (eventueel een stoof peer als dat zou kunnen?), een zoete kers en een perzik zou het ook moeten doen geloof ik.
Heb nu een appelboom staan, maar echt geen idee wat voor een dat is. Weet ook niet of je dat kan achterhalen?
[ [url=m/8TgwD8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RbRqrh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HLPT7A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die blijft uiteraard wel staan en dan staan hier en daar wat restjes oude fruitbomen die dood zijn, die gaan wel weg. De berken en linde blijven ook staan.
Vanuit het huis gezien, stenen huisje rechts kan niet weg (dat is onze waterput en pomp). De andere "bakken" staan vol onkruid en verwilderde frambozen. Rabarber is nu al deels weg. Het stuk is 55m breed en 45m diep tot aan het huis.
[ [url=m/cuHETI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vanaf de andere kant, een derde van het stuk is ongeveer in de schaduw van de grote lindebomen. Misschien dat daar maar een zwembad komt in plaats van moestuin.![]()
[ [url=m/fDb67n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ijNw1A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Links half dode rabarber en rechts verwilderde frambozen (komen ook niet echt mooie frambozen aan)
[ [url=m/nFFYmw.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ehm het grote kweek gedeelte haha, 15ha graan en gras voor volgend jaar. Dan komen hier jonge paarden op.
[ [url=m/30P8l0.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik wil inderdaad heel graag (eetbare) bomen en struiken in en rondom de weides gaan planten. Ook beetje natuurlijke beschutting tegen wind, regen en zon. En ziet er gewoon leuker uit dan strakke grasveldjes.
Bedankt in ieder geval! Ik ga even kijken naar wat je noemt.