Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:58

O: pannenkoek van ei, melk, meel en zemelen met een banaan erop
T: handje nootjes
L: salade van couscous, sprouty kiemmix, paprika, tomaten en feta. Losse tomaatjes en worteltjes erbij
T: meloen met rauwe ham
T: 2 vk crackers met tapenade en kaas
A: zalm, broccoli, vk pasta
T: mineola

Tips hoor ik graag! :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:58

Kiki, yumm ham met meloen!

O: 70 gr havermout, 4 gr kaneel, 7 gr rijstwavel, 15 gr pindakaas, eiwit
T: Appel, 2 dadels met geitenkaas
L: 2 speltpannenkoeken met kipfilet(40 gr speltmeel, 5 gr chia, eiwit)
T: Appel,
T2: komkommer met wat sla
A: Bloemkool ovenschoten met zoete aardappel en kipgehakt :9
T: 200 gr magere yoghurt met granola en 10 gr whey

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:35

Aah ik zit echt met lange tanden te een nu! Heb een voedingsschema gekregen en ik probeer me aan de hoeveelheid te houden, maar ik zit al na de helft vol!
O: beetje magere yoghurt met appel en een stukje ciabatta brood met hagelslag
T: rest ciabatta brood met pindakaas
L: 2 bammen oude kaas en rucola
T: 1 bam pindakaas
A:(eerste wat ik van het voedingsschema eet) 100 gram rijst, 100 gram perzik, 100 gram chicken tonight perzik, 200 gram witte kool en 100 gram tofu blokjes. Ik probeer het wel op te eten maar dat gaat niet lukken denk ik
D: thee, water en 1 cappuccino
B: paardrijden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:28

Wat is dat nou weer voor voedingsschema dan? :')

Als wij om 21:00 uur eten is het vroeg. Op woensdag eten we meestal wat vroeger, rond 20:00 uur, omdat ik dan door het lesgeven wat vroeger honger krijg. In principe eet ik meestal dus ook geen avond tussendoortje.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:48

Ja erg lekker Gast7391! Ook de combi kokos + ananas is heerlijk.

Mooi dat je gewicht prima is Phor!

Als ik zelf kook eten we vroeg (altijd voor 19.00 uur, tenzij ik van balletles kom, dan is het later). Ook omdat ik het leuk vind dat ik nog een tijd vrij heb eens de afwas er op zit, en ik gewoon nog wat kan relaxen op de bank :)
Als schoonmoeder kookt is het vaak na 20.00 uur, in de zomer soms zelfs 22.00 uur. Dan eet ik ook echt extra tussendoortjes, wat hoewel ik laat lunch (meestal zes uur na ontbijt), trek ik het echt geen uuuuren op mijn lunch. Zoals daarnet, ik heb ook alweer een handje chips op omdat het nog lang wachten is.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:52

Phor, das een schema van de sportschool. Ik ben alleen begonnen met het avondeten maar ga proberen vanaf morgen te beginnen! Ik at gewoon te weinig, kwam soms maar op 1300 kcal terwijl ik echt dacht dat ik goed at. Nu een schema met 1600 kcal, kijken of dat gaat lukken :P

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:58

HorseLove92 schreef:
VogeltjeM die pinda rotje was vast lekker of niet? :D

Planning:
O: 1 kleine banaan- ei pannenkoekje, kopje thee, 5 aardbeien
T: Koffie met halfvolle koffiemelk, glas water, komkommer met tomaatjesof wasa vezelrijk cracker
L: 2 kleine banaan- ei pannenkoekjes, nglas water, komkommer, tomaatjes, maggi tuinkruiden bouillion
T: peer, glas crystal clear
A: 1 pita broodje met sla en beetje shoarma, knoflooksaus en salade bij gemaakt, ijsbergsla, tomaatjes, komkommer, gekookt eitje, augurk, zilveruitjes, beetje sla dressing spa fruit, schaaltje kwark
T: cappuccino (koffie met 100ml halfvolle melk), stukje cote dor chocola
T: glas spa fruit, paaseitje? Of Iets anders lekkers

B: niet heel veel kantoorwerk (van 8 tot 17u), heel misschien hardlopen??? als ik zin heb vanavond hardlopen 7.3 km :D

M'n lijstje werd toch beetje anders.. Nu definitief! Alleen vanavond he tussendoortje nog niet helemaal :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:01

Espoir_ schreef:
Phor, das een schema van de sportschool. Ik ben alleen begonnen met het avondeten maar ga proberen vanaf morgen te beginnen! Ik at gewoon te weinig, kwam soms maar op 1300 kcal terwijl ik echt dacht dat ik goed at. Nu een schema met 1600 kcal, kijken of dat gaat lukken :P

Welke idioot zet Chicken Tonight op een sportschema? :') En dan ook nog met groene kool. Ik weet niet hoe lang en zwaar je bent en hoeveel je nog sport, maar ik verbrand al 1600kcal als ik in coma zou liggen. Is dit zo'n standaard gekopiëerd schemaatje voor vrouwen die helemaal de hemel in geprezen wordt? *gaat op handen zitten*

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:16

All you can eat dagje :

O: 150gr magere yoghurt met krokante muesli
L: 2 vezelrijk crackers met hutekase en een kom zelfgemaakte paprikasoep
T: hele zak m&ms
A: tomatensalade van jaimy Oliver met halve focacia, een stuk brie en een halve zak doritos met chili kwark

B: alleen paard gereden

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:37

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel, rozijnen en appel
T: Banaan met 150g kwark
L: gekookte bloemkool met spinazie en wat aardappelschijfjes uit de oven. Kiwi en peer
T: Wat kale melba toastjes en wat toastjes met tomaten tapenade.
A: Champignonsoep van Unox met wat afbakstokbrood. Met een salade van veldsla, komkommer, tomaat en een beetje kaas.

D: 2 glazen rode wijn
B: 30 min fietsen, 40 min hardlopen

Niet een hele nette dag, maar had de hele tijd zin in eten. Morgen weer even een dagje helemaal netjes. Wel super lekker hardgelopen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:52

Lijstje is hier behoorlijk anders geworden. _O-
Paard werd onderzocht en dat liep wat uit, daarbij nodigde mijn ouders ons uit om te komen eten.

Jespri schreef:
O(10:00): 2 speltbroodjes, 1 met jam light en 1 met kaas belegen. + Appel
T: Druiven
L(13:30): Magere kwark met muesli Bananen pannenkoek (2eieren, 1 banaan) met beetje stroop en klein beetje poedersuiker.
T(18:30): Appel Kleine Milky way en Kleine kit-kat
A(20:00): Preistampot met boursin en 2x a la minute filetlapje. Zalm van de grill, gepofte aardappel, paar patatjes en knoflooksaus.
T(21:30):Appel of kwark/vla Ijsje

D: 250ml Yoghurtdrank, 1500ml water, 250ml Cranberriesap, 250ml ice tea, 250ml Sprit light.
B: 10km fietsen,huishouden.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:07

Haha nee het is een schema gebaseerd op gezonde voeding voor een langdurig gezond eetpatroon. Het is samengesteld door een voedingsdeskundige. Ik sport naast 2 paarden rijden niet.

Ik plaats morgen even een lijstje en dan moet je maar eens kijken of het was is. Persoonlijk vind ik dat er teveel koolhydraten in zitten!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:24

O: Grutten met cacao en cacaonibs
T: Rode bessen, handje moerbeien
L: roerbak van courgette,champignons, paprika en cherrytomaatjes
T: Ananas, handje moerbeien, 3 dropjes
A: kip, champignons, roerbakgroente, woksaus en quinoa
T: Ananas, 2x vk-rogge cracker, eentje met Heks'nkaas en eentje met rode pesto, rucola en rookvlees (ivm jureren erg vroeg gegeten), handje rijstzoutjes
D: Thee, water en slimpie
B: Paardrijden en 32,5 km op de racefiets

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:40

Vind het ook een aparte samenstelling Espoir. Die rijst is dat 100 gram ongekookt? Ben benieuwd naar een complete lijst morgen. Vind 1600 kcal ook aan de lage kant trouwens. Zeker voor een "langdurig gezond eetpatroon". Tenzij je 1.50 m oid bent natuurlijk, dan heb ik niks gezegd :Y)

Lijst definitief vandaag:
O: choco-boekweitgruttenpap: 60 gr boekweitgrutten, halve theelepel cacao, 25 gr rozijnen, 5 gr amandelschaafsel, 1 dadel, 150 ml amandelmelk + water
T: -
L: roerbakgerechtje met: 100 gr gebakken zoete aardappel, 100 gr courgette, 150 gr wortel, 100 gr doperwten + 2 kleine eitjes (van onze eigen kippen :D ) erdoorheen, en gekruid met verse thijm, basilicum en peper/zout
T: mini-wit bolletje met hagelslag - als 'toetje' na mn lunch :))
T2: 1 appel, 1 banaan met soja yoghurt, vezelrijk muesli, chia zaad
A: spelt-pasta met aubergine, halve courgette, paprika, tomatensaus van verse tomaten, pijnboompitjes en wat griekse yoghurt :9
T: handje walnoten, handje rozijnen, handje vezelmuesli, beetje soja-yoghurt eroverheen

D: water, thee, glaasje witte wijn
B: hele ochtend + middag in en om de stallen aan de slag + 25 min benen, rug, buik, armen training

Toch nog een laatste tussendoortje gepakt, want we aten wat vroeger dan gepland. Erg tevreden met vandaag, totaal geen drang naar snoepen gehad. En dat is wel eens anders geweest de afgelopen 2 weken :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:46

Ik vind dat helemaal niet een gezond schema...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:49

Eliine schreef:
Vind het ook een aparte samenstelling Espoir. Die rijst is dat 100 gram ongekookt? Ben benieuwd naar een complete lijst morgen. Vind 1600 kcal ook aan de lage kant trouwens. Zeker voor een "langdurig gezond eetpatroon". Tenzij je 1.50 m oid bent natuurlijk, dan heb ik niks gezegd :Y)

Lijst definitief vandaag:
O: choco-boekweitgruttenpap: 60 gr boekweitgrutten, halve theelepel cacao, 25 gr rozijnen, 5 gr amandelschaafsel, 1 dadel, 150 ml amandelmelk + water
T: -
L: roerbakgerechtje met: 100 gr gebakken zoete aardappel, 100 gr courgette, 150 gr wortel, 100 gr doperwten + 2 kleine eitjes (van onze eigen kippen :D ) erdoorheen, en gekruid met verse thijm, basilicum en peper/zout
T: mini-wit bolletje met hagelslag - als 'toetje' na mn lunch :))
T2: 1 appel, 1 banaan met soja yoghurt, vezelrijk muesli, chia zaad
A: spelt-pasta met aubergine, halve courgette, paprika, tomatensaus van verse tomaten, pijnboompitjes en wat griekse yoghurt :9
T: handje walnoten, handje rozijnen, handje vezelmuesli, beetje soja-yoghurt eroverheen

D: water, thee, glaasje witte wijn
B: hele ochtend + middag in en om de stallen aan de slag + 25 min benen, rug, buik, armen training

Toch nog een laatste tussendoortje gepakt, want we aten wat vroeger dan gepland. Erg tevreden met vandaag, totaal geen drang naar snoepen gehad. En dat is wel eens anders geweest de afgelopen 2 weken :+

Waar haal jij speltpasta? :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:52

Horse_xx schreef:

In mn achtertuin :D nee mn oom en tevens buurman heeft een biologische winkel waar ze ook allerlei andere verantwoorde producten verkopen. Ik zag vandaag dat ze ook spelt-lasagne hebben en boekweitnoedels :9 Van kokosolie tot goji bessen, ik hoef alleen maar de achtertuin door en ik kan het halen :Y) en alles verantwoord/biologisch. en ik krijg een leuke familie-korting O:)

Maar ik geloof dat het ook gewoon in winkels als Ekoplaza e.d. te vinden is :j

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:02

Eliine schreef:
Horse_xx schreef:

In mn achtertuin :D nee mn oom en tevens buurman heeft een biologische winkel waar ze ook allerlei andere verantwoorde producten verkopen. Ik zag vandaag dat ze ook spelt-lasagne hebben en boekweitnoedels :9 Van kokosolie tot goji bessen, ik hoef alleen maar de achtertuin door en ik kan het halen :Y) en alles verantwoord/biologisch. en ik krijg een leuke familie-korting O:)

Maar ik geloof dat het ook gewoon in winkels als Ekoplaza e.d. te vinden is :j

Wat ontzettend handig! :D Is wel prijzige pasta of niet? (zonder de familiekorting :Y)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:05

Zonder de familiekorting is ie 2,95 voor 500 gram.

Maargoed wel van spelt, biologisch, en niet te vergeten SUPERlekker :9

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:17

Even om onduidelijkheid te voorkomen, alleen het avondeten had ik van dat schema. De rest niet hè :+. Had vandaag sowieso teveel koolhydraten gegeten naar mijn zin.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:23

Chicken Tonight uit een pakje? En wat voor rijst is dat, hopelijk geen witte? Het komt op mij ook niet over als een gezond voedingsschema

O: smoothie van geitenyoghurt, aardbei en banaan. Drie rijstwafel met pindakaas en amandelpasta
T: twee tomaatjes, plakje gerookte kipfilet
L: dubbele speltboterham met hummus, avocado, gekookt ei, tomaat, komkommer, groene paprika en pijnboompitten
T: quinoacrackertje (vandaag een pak gekocht, erg lekker!) met roomboter en geitenkaas
T2: mandarijn
T3: handje walnoten
A: wijtingfilet (witvis) in kokosolie gebakken. En een bloemkoolsalade van geroosterde bloemkool met komijnzaad uit de oven op een flink bed van rucola met basilicum en bosui. Dressing van vers citroensap en sesampasta.

Heerlijk dineetje was dat!

D: 1,5 l spa en veel groene thee met gingseng
B: 20 min wandelen, 20 min fietsen, 45 min bodybalance

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:32

Nee, dat schreef je al, maar dan nog is de inhoud van het lijstje niet gezond.

Chicken tonight is een pot met saus, Dani.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:44

Grote lunch met vriendinnetjes, alles stond op tafel en was echt super lekker. Echt van genoten.
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad/appel
L: Huge! Veel MG stokbrood met o.a. noorse zalm, gekookt eitje, kaas, komkommer en wat pesto. En paar plakjes met chocolade pasta, selderijsalade en rundvlees salade
T: banaan
A: 2 wraps met een mengsel met gehakt, kidneybonen, prei, mais en ijsbergsla en tzazikisaus
T: hoorntje met Italiaanse ijs(Brownie en amarena-kers)
B: 2 x 45 minuten fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:55

Afgemaakt:

Anoniem schreef:
Planning:

O: 2 gekookte eieren op 3 vk crackers
T: 2 vk crackers met pindakaas
L: 6 vk crackers (3x avocado, 3x pindakaas + sambal + komkommer)
T: peer, 2 wortels
A: 2 kleine meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: 2 wortels

B: 45 min spinning 45 min crosstrainer, 15 min buikspieroefeningen

Comments zijn welkom!

Waarschijnlijk weer te laag qua eiwitten he?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:01

Volgens mij valt dat wel mee als je kip bij het avondeten niet maar 3 blokjes was :+