Ik heb gisteren kastanjepuree gemaakt, en vandaag kroketjes ervan gemaakt

Afgelopen weekend heb ik eindelijk eens de Bosch keukenmachine gekocht met de raspen enzo erbij. Wat is dat handig zeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:De etiketten voor de wijn plak ik vast met melk. Tip van een wijnmaker, en dat werkt inderdaad perfect! Misschien ook een idee voor inmaakpotten![]()
En hier wacht ik ook totdat de kastanjes zelf vallen. En dan doe ik ze in een emmer water en de kastanjes die niet goed zijn komen boven drijven.
Kruisje erin en 15 minuten in de oven op 200 graden
Quellian schreef:Wow, dat is een knoeperd!!
Paardenmest vind ik een beetje dubieus als ik dat mee moet nemen naar de moestuin. Zie mezelf namelijk niet echt stront van de mesthoop in een vuilniszak staan scheppen
Jolandaa_ schreef:Hier word redelijk verse paardenmest gebruikt. Opa doet dit al 68 jaar (hij is 88), en nooit een miezerige oogst ofzo gehad. Soms wat minder maar door de hoeveelheid die hij toch heeft valt t nooit tegen. Meestal een overschot.. kun je nagaan dat wij met 10 kleinkinderen en 10volwassenen 2 dagen bonen aan het rengen waren en alles geweckt werd..nog jeugdtraumas ervan. Zo ging het ook met de flodderbonen, wortels, peren, peultjes en boterbonen. Over bieten rapen te zwijgen
![]()
Ook zijn broer die tegenover woont doet het op de zelfde manier.
Hij zij wel dat je kunstmest nooit op de plant moet gooien. Zorgen dat het echt op de grond ligt. Kunstmest activeert ook de mest in de grond..
zigranta schreef:NenaC schreef:weet iemand wanneer je precies kan zien of de knoflook goed is?>
Wanner heb je ze geplant dan? Mijne van vorig jaar heb ik er begin juli uitgehaald? Als het loof geel wordt zou je moeten kunnen oogsten.