Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:15

Jespri schreef:
phormicola schreef:
Ik bleef gaan, danoesje, zelfs 's nachts nog :+

Jespri, ik vind je lijstjes de laatste tijd weer een beetje karig/eenzijdig. Slik je een vitaminepilletje bij voor zwangere vrouwen, in ieder geval?

Ik slik inderdaad de hele zwangerschap vitamine voor de zwangere vrouw erbij. :j
Wat zou ik volgens jou kunnen veranderen?

Eenzijdig maakt mij niet zo heel veel uit (als ik wel gewoon alles binnen krijg tenminste) maar wil zeker niet te weinig binnen krijgen. :)

Als je een pilletje blijslikt is het al wat minder ernstig :)
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat je te weinig vitamine D binnenkrijgt. Zelf blijf ik passen en meten om voldoende D binnen te krijgen en ik faal 5 dagen per week, het is een rotvitamine :+

Jespri

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:41

Haha zou ik je heel eerlijk zeggen dat ik geen eens weet waar vitamine D in zit? O:)

Ik denk dat ik kwa vitamines wel goed zit. Mede ook door de vitaminepil. Kcal bereken ik niet meer omdat ik daardoor juist minder ging eten omdat ik bang was er overheen te gaan. Als ik het zo uit mijn hoofd doe zou ik misschien nog wel een boterham of stuk fruit meer mogen?

Ik ga morgen weer wegen. Ben nu ong 7/8 kilo aangekomen (zondag 21 weken). Is dat een beetje volgens de richtlijnen?
Baby is iets groter als gemiddeld.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:42

O- 2 vk filet americain
T- pre work out, 20 gr dextrose, 20 gr whey, 200 ml magere melk, kleine banaan
L- stukje quiche
T- ?
D- kip(marinade van ketjap, knoflook, ui, djahe, ketoembar), zilvervliesrijst en sajoerboontjes
T- kwark of yoghurt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:43

Dat lijkt mij prima, Jespri. Ik ben met 18 weken nu 5,5kg aangekomen, dus 7/8 met 21 weken is ongeveer op diezelfde lijn :) En zolang je VK het goed vind zit je sowieso wel prima!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:45

Gelukkig! :D Ja de verloskundige en gynaecoloog zijn tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 11:53

Mag ik ook meeposten? Ik vind het wel leuk om een dagboekje bij te houden! Ik ben momenteel op dieet, wil graag die paar kilo kwijt voor de zomer (we kennen het allemaal wel, denk ik...). Het begint eindelijk effect te hebben!

Ik moet erbij vermelden dat ik zo'n 2x per week naar de sportschool ga, waar ik voornamelijk krachttraining doe. Ook rijd ik 1 tot 2 keer per week paard, een lange buitenrit van meer dan een uur per keer. De ene keer rustig aan, de andere keer wat meer tempo.

Goed, mijn voeding vandaag (het is woensdag dus ik kom meteen binnen met een slecht dagboek -> frietdag!).

O: Volkoren boterham met pindakaas
T: /
L: Twee volkoren boterhammen, dun besmeerd met boter en 1 plakje 30+ kaas
T: Volkoren boterham met pindakaas
A: Bord frietjes met stukje kipfilet en speciaalsaus (mayonaise, curry, ui)
T: /
D(ranken): zwarte koffie (geen suiker), water, 1 glas cola light

Beweging vandaag is even niks (behalve heen en weer lopen op het werk), mijn papa is jarig dus ik heb andere plannen dan de sportschool.

En ik mag best wat fruit toevoegen aan mijn dagelijkse eetpatroon...

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:05

Ik vind dat je vrij veel koolhydraten eet, ik mis heel veel eiwitten(vooral omdat je krachttraining doet) en ik zie ook geen fruit en groente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:07

Ik weet nog niet exact hoe het avondeten eruit ziet, dus misschien zit daar ook nog wel sla bij! Normaal eet ik elke dag veel groenten, weinig aardappel en een stukje vlees. Vandaag is precies een slechte dag.

Raad jij aan om die laatste boterham te vervangen door een proteïneshake bijvoorbeeld? Die heb ik wel thuis staan, dus kan ik gemakkelijk maken en meenemen naar het werk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:11

Ik vind niet dat je teveel koolhydraten eet, maar je beleg is misschien niet zo handig. Ik beleg mijn brood altijd graag met sla, komkommer, tomaat en daar dan vleeswaren en/of kaas bij. Dan kun je zelf nog kiezen of je mager beleg neemt of wat vetter. Ook doe ik graag wat tzatziki ipv boter op m'n brood, bij de Lidl kost een potje tzatziki geen drol.
En als je geen patatdag hebt ga ik verder met advies :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:16

Je tips neem ik mee, klinkt erg lekker, ook die tzazikitip! Ik doe inderdaad regelmatig een plakje komkommer op mijn boterham met kaas, dat maakt het net wat frisser!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:49

Planning:

O: 2 gekookte eieren op 3 vk crackers
T: 2 vk crackers met pindakaas
L: 6 vk crackers (3x avocado, 3x pindakaas + sambal + komkommer)
T: peer
A: 2 kleine meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten

B: 45 min spinning

Comments zijn welkom!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:32

Zo, maar weer eens mn lijstje plaatsen, misschien ga ik er dan weer wat gezonder van eten :+ Al is vandaag prima in orde moet ik zeggen :j Maar ben de structuur een beetje kwijt door dat ik binnenkort ga verhuizen en op het werk het erg druk is ivm de paas. En daardoor eet ik soms echt alles wat los en vast zit omdat ik niet genoeg lunch bijv. Nouja over 3 weekjes ben ik als het goed is helemaal verhuisd dus dan hopelijk ook weer wat meer structuur in mn eten.

O: choco-boekweitgruttenpap: 60 gr boekweitgrutten, halve theelepel cacao, 25 gr rozijnen, 5 gr amandelschaafsel, 1 dadel, 150 ml amandelmelk + water
T: -
L: roerbakgerechtje met: 100 gr gebakken zoete aardappel, 100 gr courgette, 150 gr wortel, 100 gr doperwten + 2 kleine eitjes (van onze eigen kippen :D ) erdoorheen, en gekruid met verse thijm, basilicum en peper/zout
T: mini-wit bolletje met hagelslag - als 'toetje' na mn lunch :))
vanaf hier planning:
T2: 1 appel, 1 banaan met soja yoghurt, vezelrijk muesli, chia zaad
A: spelt-pasta met aubergine, halve courgette, paprika, tomatensaus van verse tomaten, pijnboompitjes en wat griekse yoghurt :9
T: in principe niks

D: water, thee, glaasje witte wijn
B: hele ochtend + middag in en om de stallen aan de slag

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:43

@ Gast7391, ik zou persoonlijk bijvoorbeeld die 2 vk crackers als tussendoortje vervangen door een (bonen)salade oid. Maar verder eigenljk weinig aan te merken.

Ik zie veel mensen die 's avonds geen tussendoortje nemen. Eten jullie dan laat?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:45

Jespri schreef:
O(10:00): 2 speltbroodjes, 1 met jam light en 1 met kaas belegen. + Appel
T: Druiven
L(13:30): Magere kwark met muesli Bananen pannenkoek (2eieren, 1 banaan) met beetje stroop en klein beetje poedersuiker.
T: Appel
A: Preistampot met boursin en 2x a la minute filetlapje.
T: Appel of Magere kwark

D: 250ml Yoghurtdrank, 1500ml water, 250ml Cranberriesap, 250ml ice tea, 250ml Sprit light.
B: 10km fietsen, huishouden.

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:49

Idd Oliver, valt mij ook op. Als ik s'avonds niets meer pak val ik om of snack aanval.... Ik moet echt iets hebben bij de koffie (ik drink maar 1 kopje koffie per dag dus mag ook wel dan vind ik)
Ben benieuwd naar anderen. Ik eet trouwens mijn avondeten tussen 18.30 en 18.45 met een uitzondering af en toe dat ik pas half 8 eet.
Of misschien ligt het aan de hoeveelheden? Zou ook kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:50

Oliver schreef:
@ Gast7391, ik zou persoonlijk bijvoorbeeld die 2 vk crackers als tussendoortje vervangen door een (bonen)salade oid. Maar verder eigenljk weinig aan te merken.

Ik zie veel mensen die 's avonds geen tussendoortje nemen. Eten jullie dan laat?

Het zijn idd nogal veel crackers := Had helaas even niets anders in huis.
Ik eet vaak 's avonds nog wel iets (fruit meestal) maar post dat achteraf :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:05

Ik eet vaak laat. Ik eet na mijn tussendoortje vaak nog een tussendoortje (om 17:00) waarna ik naar stal ga. Meestal ben ik dan 20:00/20:30 thuis, ga dan koken en eet hooguit nog een bakje kwark met fruit, verder niks meer nodig :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:08

Ik eet heel verschillend. Meestal rond 6/7 uur maar gisteren was het pas 8 uur/half 9. Na het eten doen wij vaak een bakje vla/kwark/yoghurt ofzo maar als wij zo vroeg eten stel ik die wat uit naar later anders kom ik echt niet in slaap. :=

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:47

Ik heb meestal tussen lunch en avondeten meerdere tussendoortjes en vaak 's avonds niets meer. Ik lunch op werk vrij vroeg (12:00 uur) en red het anders niet tot het avondeten. Wij aten gisteren bijvoorbeeld om 20.15 uur.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 14:51

Wij eten meestal rond 18.00 uur, en ik eet daarna vaak geen tussendoortje meer, tenzij ik trek krijg. Maar meestal red ik het prima op mijn avondeten :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:57

O: Schaaltje yoghurt met ananas en muesli, drie stukjes meergranenbrood met kaas, ham, komkommer en een gekookt ei
T: Vier mentos
T: Stuk of 8 groentencrackertjes
L: Twee roggecrackers met jam, drie mais/rijstwafels met pindakaas
T: Appel
A: Witte rijst, coconut cream curry, gebakken kip
T: Stukje fruit&nut melkchocola

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:58

Ik zelf ga meestal meteen uit mn werk sporten. Dan ben ik rond 19.30u thuis en moet dan nog koken. Vaak eet ik mn tussendoortje dan tijdens het koken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:13

Wij eten meestal rond 19.00 uur. Soms iets eerder soms iets later. Als ik zin heb neem ik nog wel iets hoor, maar zeker doordeweeks ga ik redelijk bijtijds naar bed en ik voel me prettiger als ik niet nog net gegeten heb. In principe eet ik na 8 uur 's avonds niet meer, daar voel ik me het lekkerst bij. Weekend is weer anders natuurlijk.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:16

Planning vandaag:

O: Volle yoghurt, havermout, whey, lijn- en chiazaad
T: 2 bananen + koffiechoc
L: Volle yoghurt, havermout, lijnzaad en cacoa, komkommer + 2 tomaten
A: Quinoa, 400 gr wokgroente en bonenburger

Dagen dat ik sport eet ik rond 17.30 meestal yoghurt met havermout en rond 21.30 uur warm. Dagen dat ik niet sport rond 20.00 uur.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 15:30

Bij ons staat het eten altijd klaar tussen half zes en zes uur (:

O: Banaan-ei pannenkoekjes (banaan, ei, 3el havermout, olijfolie) met magere kwark besmeerd + halve appel
L: 2x boterham met halve plak kaas + half gekookt ei en mosterd, 1x boterham met achterham en mosterd, 200ml tomaten/groente soep (met balletjes en vermicelli).
A: Braadworst, bloemkool, witte rijst + selfmade sinaasappel/magere kwark ijsje.

B: 30 Day Shred (dag 4) + No More Trouble Zones