Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:03

Hoelang moet een avocado liggen voordat hij eetbaar is? En beste in of uit de koelkast? Wil hem toch s proberen dus heb er een gehaald. Kom ik bij de Lidl, hebben ze de watermeloenen in de actie voor 1.60,- p.s. Vandaag :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:05

Een rijpe avocado voelt een beetje alsof je een spier in je bovenbeen indrukt. Zacht maar wel veerkrachtig. Ik bewaar ze op de fruitschaal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:06

Als je het steeltje in kan duwen is ie goed :D Buiten de koeling!

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:09

Gast7391: Is dat geen ondergewicht? Ik ben 69 kilo bij 1.81, maar er zou bij mij echt geen 10 kilo afkunnen. :Y)

O: Overnight oats: 40 gram havermout met amandelmelk, kleine banaan, theelepel cacaopoeder en rozijntjes
B: 3 workouts van fitnessblender: Warm up (8 min), Butt, tights en hips workout (10 min), Total Abs workout (10 min)
T: appel
L: 30 gram havermout met amandelmelk, rozijntjes, kaneel en een eetlepel appelmoes
T: appel, handje ongezouten amandelen
A: Volkoren spaghetti met zelfgemaakte basilicum tomatensaus met mager rundergehakt en groenten
B: 5 uur losgaan op een hardstyle feest. :+
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 27-07-13 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:10

Beetje een slechte eet-dag :')
Ontbijt: twee volkoren knackebrotjes met jonge kaas
Tussendoor: een krentebol met kaas
Middag: een krentebol met kaas
Tussendoor: Aardbeien
Avond: Moet nog, maar volgens mij aardappels, vlees, groente. :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:25

Bedankt voor jullie lieve goede woordjes! Jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik vind het alleen zo moeilijk los te laten omdat ik op vakantie zo anders eet dan thuis en geen controle heb met bijvoorbeeld een weegschaal of kan gaan sporten (ondamks dat we wel heel veel lopen). En wat Chantal zegt herken ik heel goed, mijn gezin heeft niet echt een gezond leefpatroon en de aanleg om snel dik te worden. Me moeder is afgelopen jaar wel 30 kilo afgevallen wat ik natuurlijk heel knap.vind maar niet gezond in mijn ogen (met maaltijdvervangers). Maar ik ben nog 1 week in Amerika en ga prpberen het nog wat meer los te laten. Bedankt meiden!! :D

leuk die receptjes!
En lekkere en goede lijstjes!
Aankomende dagen heb ik even geen wifi in het hotel, geniet allemaal van jullie vakantie :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:25

Je wordt heus niet moddervet van een frietje en een lekkere cupecake bij de Starbucks oid hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:51

Cheetahfan schreef:
Gast7391: Is dat geen ondergewicht? Ik ben 69 kilo bij 1.81, maar er zou bij mij echt geen 10 kilo afkunnen. :Y)

Yep, net aan geloof ik. Maar ik voel me er prima bij ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:53

Dan haal ik de advocado meteen uit de koelkast! :D Wanneer zou ik die kunnen eten? Zou die met een dag of 2 al eetbaar zijn?

Cheetahfan veel plezier bij je feest vanavond!

Mandy zeker gaan doen hoor, lekker genieten en gewoon wat extra's pakken :) .

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 17:56

Gast7391: Dan is het prima toch? :j
Chantal: Haha, dankje. Echt rotmuziek, maar is voor de verjaardag van mijn vriendin. :)

Net gehoord dat we morgen gaan bbqen bij mijn moeder en haar nieuwe vriend, ik mocht mee boodschappen doen... Spareribs, spareribs, speklapjes, toastjes met salades en nog meer spareribs. :\
Ik ga wel groentespiesjes maken :') Hou niet eens van varkensvlees.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:01

Ik vind het ook rotmuziek, maar ieder z;n eigen smaak he!
oh echt spareribs vind ik zo lekker :o als ik ga barbequen eet ik eigenlijk het liefst alleen spareribs en zalm.
Nou ik ga der vandoor dames, fijne avond. Ik ga met het kleffe weer mijn fiets trotseren. Hopen dat de onweersbuien vanavond uit blijven :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:20

EskeGirl schreef:
Ik moest vanwege medicijncontrole op de weegschaal, stond daar ineens 80 kilo, nou was de weegschaal niet helemaal goed, kwam niet helemaal op nul, en ik had kleren aan.
Thuis kom ik meestal rond de 76 kilo uit, maar ben dan ook 1.81m lang.

Vandaag:

O: Twee ovenbroodjes en een eitje
T: Ontbijtkoek
L: Broodje en een boterham

B: 2 pony's + ezel geborsteld, 20-30 minuutjes met de honden gelopen, 10 minuten gefietst.

A: patat en gyros (ik weet het, slecht :=)

Ik was niet vsn plan te gaan lijnen, dat heb ik vroeger ooit gedaan, domste wat ik ooit heb kunnen doen. Het heeft tijden geduurd voordat mijn zelfbeeld weer goed was en voor ik mezelf weer een beetje mooi kon vinden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:21

Heb je altijd zo'n kaal eetpatroon, EskeGirl? Dit dagje heeft erg weinig kleur!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:27

phormicola schreef:
Heb je altijd zo'n kaal eetpatroon, EskeGirl? Dit dagje heeft erg weinig kleur!

Nee hoor, op schooldagen eet ik zeker drie tussendoortjes, vandaag gewoon vergeten tussendoor denk ik :)
En ik denk dat ik vanavond ook nog wel een tussendoortje neem :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 19:00

Zo, ik laat ook maar weer eens wat van me horen. Nette lijstjes iedereen, ik heb tussendoor alles terug- en bijgelezen ookal ben ik op vakantie :) van de 2,5 week hier in Frankrijk heb ik nog ongeveer een midweekje te gaan. Heb tot nu toe niet heel slecht gegeten, maar ook niet geheel gezond.. Brood is hier stokbrood en we gaan meer uiteten dan thuis, gelukkig houd het op bij 'verse pizza's' en 1x Mac. Verder eten we gewoon redelijk Hollandse pot :)

Maar eens een lijstje van gister:
O: stukje stokbrood met brie + 'n halve met kaas
L: half stukje stokbrood met salami, halve met brie + 1 mok cup à soup champignon
T: ongeveer 400gr druiven
A: (uiteten) pizza met tomatenpurree, wat kaas, een heel klein beetje mozzarella, een paar plakjes ham + kruiden
D: bakje vanille yoghurtijs met 3 (volle) schepjes aardbei :9

Vandaag:
O: stukje stokbrood met jam
L: stukje stokbrood met brie + 1 appel
T: kwart/halve (niet zo'n grote) watermeloen
T: solero ijsje + 'n paar handjes naturel chips (enkel gemaak van aardappelen, zout en zonnebloemolie)
A: friet met een paar kipnuggets

Verder drink ik hele dagen water en af en toe op een terrasje of bij de tent een glaasje cola. Begin van de vakantie was kwa fruit wat minder gezond, maar ik probeer het toch op te pakken. Gelukkig zwem en wandel ik hele dagen en ben ik volgens mij nog eerder afgevallen dan aangekomen. Wel baal ik een beetje van het avondeten vanavond, we zouden boontjes met een stukje kip en gekookte aardappelen eten maar de aardappelen waren op en door de raggae festival in de buurt was de supermarkt niet te bereiken.. Dus we hebben het eten van morgen maar gewisseld naar vandaag.

Edit: ohja, het is hier elke dag minimaal 35 graden en dus worden we om 9 uur de tent al uitgebrand en s'avonds gaan we tussen 11 en 12 weer slapen. Voor mijn doen met al het zwemmen, boodschappen doen, wandelen etc redelijk intensieve dagen, aangezien ik de 2 weken vakantie die ik in Nederland had zo goed als niets uitgevoerd had :+ wil dit wel echt weer gaan verbeteren zodra ik weer thuis ben, ik weet hoe belangrijk beweging/sporten etc is. Maar dan doe ik het echt voor de spier- en conditieopbouw, ik wil namelijk echt niet dunner worden..

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:06

Hmmm avocado is lekker! Als je m bij appels in de fruitschaal legt rijpt ie sneller!

En die zelfgemaakte chocolademelk... Ik kan me er niets bij voorstellen dat dat lekker is haha!

Mandy goed dat je gaat proberen om het wat los te laten! Ik hoop dat je nog een week lekker onbezorgd kan genieten.

Ayla mooie vakantielijstjes hoor! Fijne vakantie nog!

Over lengte/gewicht: ik ben 1.78 m en weeg 73,4 kg. Ik wil graag 70 kg wegen, maar ik kom van de 81 dus ben al heel blij met waar ik nu ben :)
Vandaag geen eetlijstje van mij, hoef van mijzelf vandaag niet op te letten :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:37

mandy358 schreef:
Bedankt voor jullie lieve goede woordjes! Jullie hebben ook helemaal gelijk! Ik vind het alleen zo moeilijk los te laten omdat ik op vakantie zo anders eet dan thuis en geen controle heb met bijvoorbeeld een weegschaal of kan gaan sporten (ondamks dat we wel heel veel lopen). En wat Chantal zegt herken ik heel goed, mijn gezin heeft niet echt een gezond leefpatroon en de aanleg om snel dik te worden. Me moeder is afgelopen jaar wel 30 kilo afgevallen wat ik natuurlijk heel knap.vind maar niet gezond in mijn ogen (met maaltijdvervangers). Maar ik ben nog 1 week in Amerika en ga prpberen het nog wat meer los te laten. Bedankt meiden!! :D

leuk die receptjes!
En lekkere en goede lijstjes!
Aankomende dagen heb ik even geen wifi in het hotel, geniet allemaal van jullie vakantie :D

eens met wat de andere zeiden. Gewoon lekker een patatje eten meid *\o/*

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:52

Niks mis mee hoor, alles met mate. Ga hier maar eens even de pompoen tot puree stampen en visje bakken:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:57

Met mijn 1.65m en 50 kilo is mijn gewicht volgens de BMI ook te laag, maar ik voel me er prima bij. :)

O: overnightoats met havermout, chia, kwark, water, alpro vanilledrink en verse aardbeien
T: Nectarine, handje kersen met wat slagroom, stukje pure chocolonely en 2 bananenschuimpjes
L: Paprikasoep en een kapje met cottage cheese, sla, kalkoenfilet en paprika
T: Nectarine, abrikoos, wat dropjes
A: Mexicaanse kipburger, kropsla met tomaat, paprika, komkommer, dressing en wat kwark en nog 'wat' pure chocolade na
T: borrel met wrs wat chips
D: Groene thee, water, slimpie en Alpro vanilledrink

Ik had nog even willen gaan hardlopen maar de batterij van mijn hardloophorloge bleek niet opgeladen te zijn, beetje vreemd want hij hing wel aan mijn computer. Hij hangt nu aan de gewone lader in het stopcontact en nu ga ik morgenochtend maar een rondje maken.
Verder niet zoveel beweging gehad, m'n paard staat op rust na een behandeling door een chiropractor, heb wel wat in de tuin gedaan, stallen en wei gemest en huishouden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:59

Ik heb maar 3/4 van m'n workout gedaan. Volgens mij moet ik binnenkort weer ongesteld worden, dan kan ik mentaal slechter doorduwen tijdens de workout :(

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:04

*knip*, was offtopic!
Laatst bijgewerkt door Laura1589 op 27-07-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:09

Edit, *knip* dan slaat mijn post ook nergens meer op.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 27-07-13 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:18

Klopt Karin, ik dacht dat we in t Jillian HK-topic zaten, foutje! Heb m even geschrapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:19

O: Tosti met kaas en salami
T: -
L: halve komkommer en handje chipjes met guacamole.
T: 1 smurf ;)
A: Pasta met philadelphia light, spekjes, uitje en sla met komkommer/rode paprika/uitje/olie & balsamico azijn
T: perenijsje, sinaasappel
D: Groene thee/zwarte thee en water

Heel sneu lijstje eigenlijk, maar ik heb zo weinig bewogen vandaag en totaal geen honger door de hitte.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:50

LisErm94 schreef:
Vandaag:
O: 1 appel, bak magere yoghurt met 3 eetl krokante muesli rozijnen (niet thuis)
L: 45 gram rode bessen, 100 gram kersen, 75 gram havermout, 150 ml ongezoete sojamelk, 5 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen

A: 125 gram (na koken) zilvervliesrijst, 275 gram courgette, 1 groenteschijf, 7.5 ml wok-olie, teentje knoflook en 157 gram winterpeen, als toetje 1 vrieslollie (34kcal)
T: 200 gram magere kwark met 1 sinaasappel erdoorheen
T: ik zit nu lekker aan een bakje met 10 gram pompoenpitjes en 60 gram rode druiven :9
D: veel water, mok zwarte koffie, 2 glazen spa rood, 1 glas holy soda

Mandy en Ayla geniet nog maar lekker van de vakantie, en probeer niet te veel aan je eetpatroon
te denken. Vakantie is veel te leuk om daar continue mee bezig te zijn! :)
Maar makkelijker gezegd dan gedaan hoor ;)