[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:53

Bruine pistoletjes zijn idd niet zo slecht als je denkt. SOmmige broodsoorten hebben de zelfde aan kcal als je 2 boterhammen neemt en als je een pistolet neemt met goed beleg is dat niet erg.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:08

Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr fruitwafels da's zoooooooo lekker! :) Een wafen gevuld met fruitmoes *kwijl*

Toen ik nog brood e.d. at nam ik altijd walcorn of zuurdesembrood, daar had ik dan of t brood of de harde pistolet vorm van vond ik erg lekker! Met bruine broodjes moet je alleen opletten dat je geen witte met kleurstof koopt hebben ze me ooit wijsgemaakt, vraag me nog steeds af of bakkers dat echt doen :D.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:14

Ow ja ken het wel, vind het vreselijk die fruitwafels. Mijn papa lust die graag. Lijkt me niet zo caloriearm.

Maar wit brood smaakt toch helemaal anders dan bruin, dan zou je dat toch proeven

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:45

Ik zag btw net een heel leuk plaatje voor ons nieuwe topic ergens voorbij schieten ga hem wel even zoeken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:48

Deze manier van scampi's maken is best laag in kcal:

voor 4 personen
- 1 eetlepel olie
- 1 ui fijngesneden
- 2 teentjes knoflook waarvan puree word gemaakt
- 1/2 theelepel chilipoeder ik gebruik extra hot
- 2 theelepels paprikapoeder
- 1/2 theelepels vers gemalen zwarte peper
- 1 theelepel gemberpuree
- 2 theelepels zout 7- 750 gram rauwe garnalen
- 150 ml water
- 1 eetlepel tomatenketchup (je kan ook light gebruiken)

olie in pan verwarrmen ui erin tot ze goudbruin ziet, dan knoflook, chili en paprikapoeder, de zwarte peper, het geelwortelpoeder, de gember en het zout dat dan 2 minuten doorbakken. Dan de garnalen erdoor en 5 minuten bakken dan water erin en tomatenketchup en dan nog is 2-3 minuten opwarmen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:26

Die ga ik volgend weekend ook eens proberen! Klinkt goed!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:11

oehh ik heb zo'n gave polo van Gaastra gezien...hebbuh hebbuh!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:45

scampies ga ik volgende week ook maken. thanx kokkie katia! :D

esprit en edc vond ik altijd top, maar zelfs daar kon ik niet slagen. heb er 2 broeken gepast en die vielen allebei in de 'long' lijn: nog veel te kort en zo extreem lang ben ik niet met mijn 1.74. heb in verhouding wel lange benen (lengtemaat 34), maar dit was echt bizar zo kort.

gaastra heb ik maar over geslagen sanne, dat vind ik zo kostbaar en het lijkt allemaal zoveel op elkaar. zag wel een supergave jas trouwens in de sportwinkel.

alles is trouwens linnen deze zomer. daar heb ik een hekel aan; je ziet er zo snel verfrommeld uit en ook komen er snel knieeen in. ligt wel aan de kwaliteit natuurlijk, maar toch...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:51

Valt me op dat de winkel tegenwoordig kort in broeken gaat. Ik heb 32 en veel winkels hier verkopen alleen maar 32.

Linnen vind ik soms mooi, alleen de witte broek versie voor in de zomer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:53

Wat vreemd dat ze zo kort waren. Ik moet lengtemaat 36 hebben maar kom bij de Esprit nog wel eens redelijk weg.

Gisteren een nieuwe rijbroek gekocht dat blijft toch ook altijd frustrerende ellende. Maat 84 was bij sommige te groot maar 80 paste dan niet en van andere merken kreeg ik 88 weer niet dicht. :roll:
En dan het probleem dat als ik ze dicht krijg het op mijn benen vaak weer veel te los zit.
Uiteindelijk eentje gevonden die hopelijk over een paar weken perfect zit. Kan nu dicht maar er mag wel wat meer speling komen. :o

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:56

Vreemd want de longliners echt te lang en zelfs de verkorte versie is vaak voor mij nog te lang. De broek die ik nu heb is trouwens ook veels te lang dus mijn moeder maar weer even lief aankijken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:01

normaal zit esprit of edc ook wel goed hoor, maar nu dus niet. rare pasvorm iig.
wit linnen is ook mijn favoriet, al heb ik ook een mooie bruine met een krijtstreepje gezien katia.

katja, misschien moeten we het eea ruilen qua lichaamsbouw; bij mij zitten de broeken vaak op mijn bovenbenen strak en kan ik er qua middel nog 2x in :(

ik ga zo lekker brood met aardbeitjes eten. mjam!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:05

Dat zou zooooo makkelijk kunnen zijn als we gewoon wat gewicht op een neer konden schuiven. Maar helaas...
*gaat zo maar weer eens op de hometrainer om dan de kilo's gewoon maar te verbranden*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:05

Goedemorgen meiden!

Ik heb qua lengte enzo wel altijd goed broeken vinden.. Ik heb alleen 44 dus dat is wel wat lastiger.. gister witte rijbroek gekocht in maat 88, heb nog aardig wat speling erin, maar dat vind ik niet zo erg :) te strak zit niet lekker.

Moet even kwijt hoor..
Heerlijk, ben weer opgestaan met buikkrampen. Ik hoop zo dat 't die bacterie in mijn maag is, want dan neem ik een kuurtje van 10 dagen heb en dan ben ik van alle vage klachten verlost... Wouw klinkt geweldig. :) Maar ja.. ;(

Ga dus vandaag maar niet rijden. Kijk even hoe het vanmiddag gaat ook maar Martin Gaus afzeggen.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 03-05-09 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:08

balen paulien!

pff, hoor net dat een leerling van onze school afgelopen vrijdag is overleden. hij is voor de vakantie opgenomen in het ziekenhuis met het noro-virus en is daar dus uiteindelijk aan overleden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:10

Ja inderdaad, dan zou ik men lovehandle naar mijn achterwerk verschuiven.

Of gewoon naar de vuilbak zucht, de extra kilo's zijn er nog niet af had gehoopt op vocht maar helaas.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:17

Balen paulien, BA nooit leuk om te horen (sorry weet nooit zo goed wat ik daarop moet zeggen).
Laatst bijgewerkt door ukje op 03-05-09 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:22

Wat vreselijk, ik dacht dat het goed te behandelen was.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:28

dat dacht ik ook katia. ik ken de leerling niet persoonlijk, maar dit komt wel heel dichtbij zo.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:34

Ik weet niet hoe het kind was natuurlijk kende hem helemaal neit maar weet wel dat mensen die al zwakker zijn eerder ergens aan kunnen overlijden dan andere. Longontsteking willen mensen ook nog wel is aan overlijden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:37

gezond kereltje verder naar mijn weten. misschien is er wel een infectie bijgekomen, ik weet het niet. verdere details horen we bij de opzet van de herdenkingskdienst woensdag.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:42

Heeee lieve meiden!!
Das lang geleden :=
Ga ook niet bijlezen nu :o Want ben volgens mij dinsdag ofzo voor het laatst geweest? :=
Woensdag naar een vriendin in groningen gegaan, daar koninginnenacht gevierd en súpergezellig allemaal!! Donderdagochtend daar over de markt geweest enzo en halverwege de middag alweer richting huid gegaan ;( Die avond nog hier met een groepje naar de meierblis geweest, ook érrug lache!! :)) Vrijdag langgge dag op 't werk, daarna lekker op het strand gelegen en daar gegeten en 's avonds eigk zo m'n bed in gerold := Gister naar school geweest en was daarna zó kapotmoe dat ik al om half 10 ofzo in bed lag en er vanmorgen pas om 10 uur uit kwam rollen :o Had het even nodig geloof ik := M'n ouders zagen al dat ik gewoon even 'op' was, dus m'n pa is al naar 't peerd geweest, dat is wel heel lief :j
Afgelopen week natuurlijk weer veulste veel slechte dingen gegeten/gedronken := Dus nu weer proberen het gezonde ritme er in te krijgen :)
Heb ik hier veel gemist? :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:44

Je kan altijd diagonaal lezen ben je inneens bij

Arme ouders is enige wat ik kan bedenken.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:46

zeker arme ouders katia. wat een verdriet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:50

Ik moet woensdag een interview gaan afleggen op de Kdienst in een universitair ziekenhuis. Een vriendin moet naar de oncologiedienst in een ander ziekenhuis. Ben blij want ik zou nooit het verdriet van die mensen en ouders aankunnen.