Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElfBeau_067 schreef:germie schreef:Ik heb per ongeluk de (te kleine) pot met daarin mijn watermeloen beschadigd en nu is ongeveer de helft van de wortel van de plant afgebroken. Ik heb de plant dus verpoot naar een grotere pot en deze staat nu in het water zodat de plant niet uitdroogt. Hopelijk gaat deze het wel redden. Ik heb er 2 meloentjes aan, het is de eerste keer dat ontkiemen en een plant krijgen gelukt is in 3 jaar. Dus nu wil ik ook graag meloenen. Snif snif.
Augurken heb ik te veel. Gelukkig smaken ze naar komkommer, want inmaken is te veel werk. Ik laat ze lekker dik worden en haal dan de schil er af en dan heb je een lekkere snack tussendoor. Dat is iets wat in ieder geval gelukt is dit jaar.
En ik heb 1 tomaat geoogst en die smaakte goed, een vleestomaat. De rest is nog groen. Maar ze lijken nu geen neusrot meer te hebben, wel even afkloppen natuurlijk.
Colakruid? Nog nooit van gehoord, haha.
Wat jammer van je watermeloen germie! Wij hadden een paar jaar terug ook watermeloen in onze tuin. Het ging heel goed. Totdat ‘ie over heel de grond ging kruipen (maar dat was het probleem niet) en er maar geen vruchten aan gingen groeien. Toen zeiden we dag en ging ‘ie volgens mij de kliko in![]()
Ik weet niet of ik het al heb geschreven maar wij hebben dus snack komkommers. Je zou denken dat ze een beetje op augurken lengte zijn zoals bij die van de supermarkt. Maar nee hoor, groeit nog dikker en langer dan onze echte komkommers. Ik denk dat ze allemaal 8 a 9 cm dik worden (snack komkommers).
DemDeempel schreef:Balen Germie, dat heeft zeker een grote impact op de zon in je tuin.
Ik weet niet in welke gemeente je woont maar volgens mij mag een schutting achter een huis maximaal 2.00 meter hoog zijn, voor 1.00 meter. Maar dit zou je kunnen nakijken voor jouw gemeente.
Prairy schreef:Ik zou even checken (en snel) bij de gemeente en eventueel bezwaar maken tegen de hoge schutting. Voor ze er een bijgebouw van maken. Tenzij je je buren heel lief vindt natuurlijk.
MarrieLeen schreef:Hier helaas ook geen goede ervaringen met invriezen in blokjes, geblancheerd of rauw. Wordt allebei snot als je het weer gebruikt, vind ik.
Dus inderdaad, hier ook vers gegeten of verwerkt tot soep.
Dit vind ik overigens een erg lekker recept voor courgettesoep: https://miljuschka.nl/soep-met-courgett ... aardappel/![]()
Of courgette-plaattaart: https://miljuschka.nl/courgette-plaattaart/
Malenka schreef:Overtollige fruitboompjes?![]()
Ik heb er wel eens op gekeken maar toen was het niet erg interessant.