Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:38

Veel gegeten vandaag in vergelijking met hoeveel ik heb bewogen, maar ik heb in ieder geval niet echt slecht gegeten. Ik heb altijd tijdens mijn tentamens meer honger en een enorme drang om te snaaien, nu valt het echter reuze mee :)

B: twee sneetjes volkorenbrood met zuivelspread bieslook light, 30+ kaas belegen, plakjes komkommer, 2 plakjes flinterdunne kipfilet, dun gesmeerde pittige kip salade, een mineola, een cappuccino en een kop thee
T: een volkoren ontbijtkoek reep
L: omelet van twee eieren met kruiden, twee sneetjes brood en een green smoothie van 25g babyspinazie, een halve kleine avocado, 200ml sinaasappelsap en 62,5g ananas
T: een perenijsje
A: hutspot van 250g wortel en ui, 250g aardappelen, een beetje roomboter en halfvolle melk en een tartaartje

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:44

grappig topic!!

O- 1 boterham nutella <3
T- mini doosje rozijnen
L- 1 boterham nutella
T- 1/3 chocolade reep ( we waren naar de orto moesten 25 minuten wachten en daarna boodschappen doen alleen we hadden zo'n honger dat we een chocolade reep kochten)
A- sperziebonen, rusti, kip schotel <3
T 1 blokje chocolaa

Marizi

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:40

Wegens drukte wederom een saai, standaard en ik geef toe, een gemakzuchtig lijstje;

O: 2 speltbth (1 met pindakaas, 1 met roomboter en 48+ kaas)
T: 2 mandarijnen
L: 2 speltbth (1 met pindakaas, 1 met roomboter en 48+ kaas)
A: Zonnatura bio quinoa tomaat/olijf met in olijfolie gewokte roerbakgroente (250 gr)
T: bio boekweitwafel met laagje zonnestroop

D: 3 keer koffie + koffiemelk (automaat), bio muntthee, water

B: stalwerkzaamheden, dressuurles, 30 min wandelen

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:50

Zo weer eens een lijstje, veel te druk gehad om te posten maar nu weer even rustige periode :)

Zidane, misschien wel een standaard lijstje maar nog netjes toch? Bij mij wordt de AH-maaltijdsalade mijn standaard maaltijd wanneer ik het druk heb :P

Gister:
O: 60 gr havermout, 10 gr lijnzaad, 15 gr ongz cashewnoten, 200 ml ongz amandelmelk, 21 gr eiwitpoeder
L: 150 gr tonijn, 15 gr geitenkaas, 130 gr zwarte bonen, 162 gr rode paprika, 79 gr augurk, 25 gr ui, 30 gr chilisaus
T: 1 appel, rijstwafel, 11 gr pindapasta met witte chocolade en rozijnensmaak :9
A: 201 gr zoete aardappel, 103 gr duits biefstuk, 5 gr olijfolie, 350 gr wokgroente, 107 gr champignons, 150 gr tomatenblokjes
T: 1 mandarijn, smartbar
T: 70 gr magere kwark, 400 gr 0% Griekse yoghurt, 20 gr protein snack balls, 10 gr eiwitpoeder, 9 gr 85% pure chocolade
D: water, thee, koffie (1x8gr koffiemelk)
B: 45 min fietsen, 30 min mobiliteit, 1 uur crossfit, 1 uur gymnastics
2172 kcal, 183 eiwit, 54 vet, 234 khd

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:04

Jezzi schreef:
Gisteren
O- 225 gr optimel griekse stijl framboos, 40 gr cruesli
L- 3 matzes, 50 gr filet americain, 15 gr nutella
T- 1 peer, 50 gr hazelnootchocolade
D- 1 wrap, kipfilet, salade, el chilisaus, 1/4e mona bitterkoekjespudding
T- 1 glas aanmaaklimonade, 4 blokjes milka, 1 kokosreep
B- 1.5 uur KT

Vandaag
O- 225 gr optimel griekse stijl framboos, 40 gr cruesli
T- 50 gr hazelnootchocolade
L- 3 matzes, 50 gr filet americain, 60 gr salami pur porc
T- 2 matzes, 30 gr nutella, 1 peer
D- boerenkoolstampot(250 gr aardappel, 150 gr boerenkool, 2 zongedroogde tomaatjes, 50 gr spek, el melk)
T- 225 gr optimel griekse stijl kers, 40 gr cruesli
B- 1.5 uur KT

Nog 500 kcal over voor vandaag, dus nog even zien wat ik toevoeg :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:56

Vandaag:

O/L: volledige witte baguette, 1/2 filet americain en 1/2 48+ kaas
T: kom groentensoep
A: kippenworst, prei in roomsaus, aardappelpuree
T1: 1/2 galia meloen
T2: schaaltje yoghurt met aarbei

D: water, 1x koffie met melk en suiker
B: /

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:07

LisErm94 schreef:
Zidane, misschien wel een standaard lijstje maar nog netjes toch? Bij mij wordt de AH-maaltijdsalade mijn standaard maaltijd wanneer ik het druk heb :P

Haha ja, wel netjes in de zin dat er geen gekke of hele ongezonde dingen bij zitten, maar als ik naar jouw lijstjes kijk of naar die van naar die van bijvoorbeeld Jezzi of Phormicola dan zijn die veel gevarieerder (mijn O en L zijn dikwijls hetzelfde (want als je vijf min. op de klok hebt voor je trein gaat wat is dan makkelijker om broodjes te smeren -O- ), mijn stofwisseling is vast nauwelijks verrast door mijn gewoontes en jullie lijstjes zijn zo te zien ook beter, zo niet perfect afgestemd op de beweging van die dag. Ook netjes dat je de voedingswaarden zo netjes weet vast te leggen (my FP?). Ieder weekend neem ik me voor om recepten te zoeken en meer tijd en energie te steken in de voorbereiding van het eten, zodat geen dag hetzelfde is, maar dan schiet dat er zo vaak bij in door stal-dingen en sociale activiteiten dat tegen de tijd dat ik een keer thuis ben met de spreekwoordelijke lamp uit op de bank in slaap val :+ Dat i.c.m. een chronisch slaapgebrek (kan de slaap domweg niet vatten) maakt dat de uitvoering van gezond en verantwoord totaal nog niet wenselijk verloopt.

*zeur en klaagmodus uit* :')

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:27

O: Gezonde bananenpannenkoeken
L: Salade, gegrilde courgette en leftover pasta (inclusief groentesaus)
T: Banaan of appel oid
D: Zwarte bonensoep, groentensalsa, home made guacamole en wat nacho's :9
T: Stoofpeertjes of een stukje extra pure chocolade

Wat minder fruit vandaag, maar wel veel groentes :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:07

Niet teveel zorgen over maken Zidane, als je weer lekker slaapt en wat meer energie hebt komt dat wel :j In mijn prep at ik ook ongeveer hetzelfde elke dag, gewoon omdat ik überhaupt niet de puf had om na te denken over wat ik anders zou kunnen eten.
Verder gebruik ik inderdaad MFP :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:18

_Zidane schreef:
LisErm94 schreef:

Haha ja, wel netjes in de zin dat er geen gekke of hele ongezonde dingen bij zitten, maar als ik naar jouw lijstjes kijk of naar die van naar die van bijvoorbeeld Jezzi of Phormicola dan zijn die veel gevarieerder (mijn O en L zijn dikwijls hetzelfde (want als je vijf min. op de klok hebt voor je trein gaat wat is dan makkelijker om broodjes te smeren -O- ), mijn stofwisseling is vast nauwelijks verrast door mijn gewoontes en jullie lijstjes zijn zo te zien ook beter, zo niet perfect afgestemd op de beweging van die dag. Ook netjes dat je de voedingswaarden zo netjes weet vast te leggen (my FP?). Ieder weekend neem ik me voor om recepten te zoeken en meer tijd en energie te steken in de voorbereiding van het eten, zodat geen dag hetzelfde is, maar dan schiet dat er zo vaak bij in door stal-dingen en sociale activiteiten dat tegen de tijd dat ik een keer thuis ben met de spreekwoordelijke lamp uit op de bank in slaap val :+ Dat i.c.m. een chronisch slaapgebrek (kan de slaap domweg niet vatten) maakt dat de uitvoering van gezond en verantwoord totaal nog niet wenselijk verloopt.

*zeur en klaagmodus uit* :')

Wat Jezzi zegt, je vooral niet te veel gaan stressen over voeding en zo gezond mogelijk blijven eten. Slaap en andere activiteiten moeten ook gewoon doorgaan. Ik eet ook regelmatig hetzelfde en wanneer ik het druk heb houdt ik het al helemaal simpel hoor ;)
Fatsecret gebruik ik voor het bijhouden van mijn macro's. In tegenstelling tot ''vroeger'' eet ik nu een stuk minder clean (bijvoorbeeld regelmatig wat lekkers, bijna standaard eiwitrepen, krokante muesli oid). Plus ik vul na vaak gedurende de dag mijn app in en probeer mijn macro's zo netjes mogelijk te halen. Maar niet meer zoals eerder al een exacte planning klaar voor de dag. Dat scheelt mij veel tijd en gezien ik geen wedstrijden rondom fysiek heb, is dat voor mij te veel tijd en moeite.
Dus niet stressen, probeer zo gezond mogelijk te eten maar enkel als je je daardoor fitter en blijer voelt. Niet als dit je extra stress/frustratie oplevert ;)
Niet te streng zijn voor jezelf :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:23

mijn ontbijt is ook altijd hetzelfde. Ik vind het lekker, het helpt me aan mijn eiwitten dus waarom niet? Lunch probeer ik te varieren door tijdens het schrijven van mijn weekmenu ook de lunch al te bedenken, dat helpt goed.

O: kwark met vanillekwark enzo haha
T: 2 mandarijnen, Francisco koekje
L: smart protein shake, rijst met groente
T: 2 fransico koekjes en een paar dropjes, wat rauwkost
A: ei en 3 eiwitten tot omelet met berg groente er bij, en 1/2 boterham
Geen beweging, hele dag op kantoor vergaderd en dan is de droppot en koekpot echt heel verleidelijk...

O: dus gewoon weer kwark met vanillekwark, muesli en noten
L: salade met kip, ei, komkommer, sla en wat spekjes
A: fried rice and beef
T: whey shake
B: uurtje crossfit

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:31

Vandaag:

O: 250gr kwark, 5gr kokosolie, 30gr havermout, 10gr rozijnen, 10gr whey
T: Cappuccino, glas verse jus
L: Kleine kom linzensoep, stukje brood, 30gr pure choc
T: ??
B: 2 uur spinning
A: 90gr kipfilet, 250gr courgette/paprika/champignons, 200gr zoete aardappel
T: 250gr kwark, 10 gr whey

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:02

Ik eet juist bijna elke dag hetzelfde! :D Daar word je het oudst mee denk ik altijd maar :+
Maak je niet druk joh!

O: 90gr havermout, 1 ei, 20gr honing, 10gr kokosolie, cacao
L: 70gr havermout, 1 ei, 20gr honing, 150ml amandelmelk
B: KBAT level 1
T: 250gr zilvervliesrijst, 165gr wortel, 125gr gekookte kipfilet, 5ml olijfolie
A: 180gr pasta, spinazie, ui, 2 gekookte eieren, 15ml olijfolie. Appel met kaneel en stevia uit de magnetron.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:06

Vandaag :)
O: roggebrood met jonge kaas
T: 2 blokjes melk chocolade
L: boterham met pindakaas
T: stukje slagroomtaart (broertje was geslaagd voor auto theorie)
A: onbekend moet vanavond werken en we krijgen een personeelsbuffet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 16:34

O: 2 beschuiten met kaas, 1 rijstwafel met pindakaas, smoothie van 1 banaan, 1 minneola, paar aardbeien en wat yoghurt.
T: pistoletje hummus, glas water, appel.
L: high tea met mijn moeder samen. Veel thee dus en lekkere hapjes.
A: zilvervliesrijst, broccoli, kalkoenfilet.
T: thee en een koekje/fruit denk ik.
B: weinig, 3.3 km lopen. Peesblessure van mijn paard speelt weer op dus ik rij een tijdje niet en ik heb gisteren hardgelopen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:24

Vandaag
O: schaaltje magere kwark met granola en een banaan + 2 kopjes koffie met koffiemelk
L: 4 rogge crackers met zelfgemaakte tonijnsalade (tonijn uit blik op water, magere kwark, augurken, appel, ui, scheutje olijfolie en kruiden) + 2 dadels
A: kom pompoensoep (Unox) met 2 tosti's van speltbrood en belegen kaas, 2 plakjes kipfilet en klodder ketchup
T: schaaltje daniokwark
T2: 5 meergranen biscuitjes + kop koffie met koffiemelk

B: weinig

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:31

O: 2 sneetjes volkorenbrood met roomboter, 1 plakje 30+ belegen kaas en stroop en een halve kleine avocado
T: smoothie van 1 sinaasappel, 62,5g ananasblokjes en 25g spinazie
L: 2 sneetjes volkorenbrood met pindakaas en 30g jam
A: 100g tortellini, 120g pikante saus, een halve courgette, een halve prei en 100g rundertartaar

B: bijna niks behalve naar werk lopen en terug 2x20 minuten, hele dag gestudeerd

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 00:26

Lijstje vandaag:
O: 60 gr havermout, 15 gr lijnzaad, 15 gr ongz cashewnoten, 20 gr eiwitpoeder, 175 ml ongz amandelmelk
L: 84 gr tonijn, 110 gr reuzenbonen, 133 gr paprika, 17 gr geitenkaas, 30 gr chilisaus, 111 gr augurk, 41 gr ui
T: 400 gr 0% Griekse yoghurt, 10 gr eiwitpoeder, 30 gr krokante muesli chocolade
T: appel, 2 mandarijnen, protein&oats bar (tijdens/na trainen)
A: 130 gr duits biefstuk, 206 gr zoete aardappel, 5 gr olijfolie, 150 gr tomatenblokjes, 47 gr ui, 184 gr aubergine, 79 gr champignons
T: 15 gr 85% pure chocolade
D: water, thee, koffie
B: 45 min fietsen, 1 uur crossfit, 1 uur krachttraining, 30 min mobiliteit
2286 kcal, 156 eiwit, 283 khd, 61 vet

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:35

Vandaag hele dag werken op jumping Amsterdam in onze stand.
O: 450 g Skyr framboos/cranberry + kop koffie met Koffiemelk
T: cappuccino
L: couscous falafel maaltijdsalade (ah)
T: 2 dadels
A: grote portie pasta van de julia's
T: schaaltje danio kwark

B: hele dag in de stand werken (staan, heen en weer lopen en sjouwen)

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:16

Mijny schreef:
O: 2 sneetjes volkorenbrood met roomboter, 1 plakje 30+ belegen kaas en stroop en een halve kleine avocado
T: smoothie van 1 sinaasappel, 62,5g ananasblokjes en 25g spinazie
L: 2 sneetjes volkorenbrood met pindakaas en 30g jam
A: 100g tortellini, 120g pikante saus, een halve courgette, een halve prei en 100g rundertartaar

B: bijna niks behalve naar werk lopen en terug 2x20 minuten, hele dag gestudeerd

Nog een halve liter peren cider gedronken in een bar met mijn vriend, even ontstressen voor mijn tentamen morgen :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:34

phormicola schreef:
Ik eet juist bijna elke dag hetzelfde! :D Daar word je het oudst mee denk ik altijd maar :+
Maak je niet druk joh!

Hoe kom je daarbij? Als je altijd dezelfde genetische rassen eet put je die plm 10.000 cellen van je lichaam elke dag juist uit. Zij hebben dan geen tijd om te vernieuwen en gaan kapot, terwijl je met de rest (70.000) van de cellen die daar voor gereserveerd zijn niets doet. Eenzijdig eten is heel erg slecht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:18

Monnie_ schreef:
phormicola schreef:
Maak je niet druk joh!

Hoe kom je daarbij? Als je altijd dezelfde genetische rassen eet put je die plm 10.000 cellen van je lichaam elke dag juist uit. Zij hebben dan geen tijd om te vernieuwen en gaan kapot, terwijl je met de rest (70.000) van de cellen die daar voor gereserveerd zijn niets doet. Eenzijdig eten is heel erg slecht.

Heb jij wel eens naar phormi's lijstjes gekeken??? Als er hier nou iemand NIET eenzijdig eet, is zij het....

Ben elke dag jaloers op wat ze eet, mooi gevarieerd etc :))!!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:34

Vandaag
O- 225 gr optimel griekse stijl kers, 40 gr cruesli
T- peer
L- ?(op pad met werk)
T- 50 gr hazelnootchocolade
D- boerenkoolstamppot met spekjes
T- 150 gr griekse yoghurt
B- rustdag

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:24

Monnie_ schreef:
phormicola schreef:
Maak je niet druk joh!

Rustig maar hoor :+ Al die mensen die 115 jaar worden zeggen altijd dat ze al 80 jaar op cream crackers en filet Americain leven ofzo :') Was dus een geintje!

Thanks Sodera :D

Vandaag
O: 70gr havermout, 1 ei, 1 appel, 1tl kokosolie, 15gr appelstroop, kaneel, nootmuskaat, kurkuma en een snufje stevia
L: 200gr gekookte groene linzen, sla, tomaat, ui, 150gr kip, 10gr kokosolie
T: 165gr wortel, 1vkb met 25gr pindakaas, 1 sinaasappel
A: 150gr pasta, 200gr sperziebonen, ui, 100gr hamlap, 15ml olijfolie
B: beetje fietsen en boodschappentassen + kind dragen

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:41

Sodera schreef:
phormicola schreef:
Maak je niet druk joh!

Heb jij wel eens naar phormi's lijstjes gekeken??? Als er hier nou iemand NIET eenzijdig eet, is zij het....

Ben elke dag jaloers op wat ze eet, mooi gevarieerd etc :))!!

Ze zegt dit zelf :+ :+ :+ ? Dit verzin ik dus niet!

En phorm, voor jou is het misschien een geintje omdat jij meer van voeding weet, maar voor anderen als jij zoiets zegt nemen ze dat dus aan als waarheid. Ik had/heb namelijk ook niet het gevoel dat het een grapje was, maar goed :)