Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:49

ik heb net denk ik de gezondste chocolademelk ooit gemaakt en nog lekker ook omdat ik daar ineens zin in had!

1 banaan
1/2 avocado
scheut rijstemelk
2 eetlepels cacao
paar ijsklontjes
in de blender gooien en mixen maar!
Ik hou van een wat dikkere chocolademelk, maar als je er wat meer rijstemelk of amandelmelk bijgooit wordt hij natuurlijk wat dunner. Suiker is niet nodig door de zoete banaan en de avocado maakt hem heerlijk romig!

Dame23

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:54

Smaakt het ook echt naar chocolade? Dan ga ik dat ook proberen :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:56

Het smaakt naar een hele goeie chocolademelk! Je kunt zelf bepalen hoeveel cacao je erin wilt gooien, ik vond 2 eetlepels echt prima. Wel een goeie rijpe avocado erin, anders krijg je harde stukjes in je chocolademelk gok ik zo :brr:

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 13:59

Oef, ik krijg ineens het briljante idee om eens te gaan proberen dit prutje te mixen (de dikke variant) met wat eitwit en geslagen room en kijken of je het dan kunt laten opstijven in de koelkast. Heb je een soort van best gezonde chocolademousse! Paar gebrande hazelnoten in stukjes erover en je mag best zondigen af en toe :D
(overkomt me wel vaker met mijn maatje 40 overigens haha)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:00

Af en toe een pizza of een patatje vind ik heerlijk, daar kan ik ook echt van genieten :D Maar het moet wel af en toe blijven - 1x per maand vind ik meer dan genoeg.

Mandy, vervelend dat je het idee hebt dat je ouders je niet begrijpen! Ik ga wel met de rest mee: zeker op vakantie is het misschien wel goed om het eens los te laten. Van even iets ongezonder eten ondervindt je lijf echt geen enorme schade. Plus: je bent extra gemotiveerd om weer gezond te gaan eten als je thuiskomt! Dus probeer er voor jezelf die balans in te vinden: af en toe iets ongezonds, dan weer even iets gezonders, etc. Misschien dat je ouders er dan ook wat positiever tegenover staan, als ze zien dat het geen obsessie is zegmaar.

CCCCC, goed dat je bij de HA bent geweest! Wel balen dat er niet direct iets aan te doen is en dat je er eigenlijk maar mee moet leren leven. Ik weet het zo niet uit mijn hoofd, maar er zijn vast bepaalde voedingsstoffen die helpen bij een te lage bloeddruk. Valt altijd te proberen!

Van gister nog:
Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad, amandelpasta, kaneel/gemberpoeder
T: banaan
L: roggecracker met gekookt ei, stuk stokbrood (ten grootte van een pistolet) met pesto/kaas/komkommer
T: cherrytomaatjes (stuk of 15)
A: kapucijners met paprika, courgette en wortel; kropsla met gekookt ei, geraspte wortel, tomaat & ketchup
T: 2 handjes elitehaver (noten + rozijnen/krenten etc), stuk of 5 prikkers met tomaat/basilicum/mozzarella, glaasje versgeperste jus

Brood eten bij de lunch is toch niet echt meer mijn ding, ik word er ontzettend moe van. Morgen maar weer een lekkere salade in elkaar flansen!

[edit] Oh ja, beweging: 5km hardlopen, 20 minuten fietsen + paard verzorgen

En vandaag:
O: overnight oats (havermout, rijstmelk, chiazaad) met cacao en noten, appel
T: cakebeslag :+ (ik denk in totaal een flinke eetlepel)
L: restje kapucijners (1 opscheplepel) met erbij een halve oranje paprika, stuk courgette, kwart avocado en wat witte kool
T: 3 gedroogde vijgen, spinazie/banaan smoothie
A: falafelburgers (zelfgemaakt) met tomaat/komkommer/avocado op een zuurdesembroodje + 'salade' van paprika/komkommer/olijven/feta
T: misschien een stukje van mijn cake

B: halfuur paardrijden, halfuur fietsen, hopelijk vanavond nog een of andere workout

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:02

Whaaaaa ik wil ook paardrijden!! Zo dat moest er even uit. En nu is de regen weg dus dan hoef ik niet meer te spammen maar kan ik weer even verder met al mijn klusjes :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:05

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:10

Je kan ook je laatste post even aanpassen ipv steeds een nieuwe post te maken, danoesje...

Een soortgelijk recept heb ik ook wel in het blad van supermarkten zien staan. :j Laatst volgens mij ook nog in het blad van de Jumbo

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:19

O: 2 knackerbrod met kaas en komkommer, glas karnemelk
T: Mini blokje pure chocola
L: 20 bevroren gepureerde aardbeien, heerlijk ijsje. :+:
T: Meloen
A: Speltpannekoeken met stroop en appel
T: Nog wat fruit denk ik.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:25

Citaat:
havermout met amandelmelk, rozijntjes, kaneel, eetlepel appelmoes en wat stukjed amandell

Dit :oo <3

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:39

Oké ik ga is een super slecht dagje van mezelf laten zien, haha :')

O: 1 boterham met sandwichspread (+ halvarine) 2 beschuiten met pindakaas
T: 1 merci reepje, 2 kopjes chocomelk uit een automaat
L: 2 boterhammen met pure hagelslag + halvarine, 2 gebakken eieren met een paar stukjes 48+ kaas
T: chocolade cote d'or (6 van die kleine stukjes zeg maar)
A: we eten zelf gemaakte pizza

:') oke morgen weer gezond. Zoals jullie kunnen zien had ik vandaag érg veel zin in chocolade. :P Gelukkig blijft mijn gewicht steeds een beetje hetzelfde. Voor een gezonde BMI moet er nog zo'n 5 kg af.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:41

Madeira, dan moet je vast ongesteld worden *\o/* {:}
Ach joh, die BMI is oo niet alles, ben officieel te zwaar maar denk een stuk gezonder dan veel leeftijdsgenoten. Al werd ik er afgelopen week op Ibiza wel onzeker van zeg :S

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:44

danoesje schreef:
Madeira, dan moet je vast ongesteld worden *\o/* {:}
Ach joh, die BMI is oo niet alles, ben officieel te zwaar maar denk een stuk gezonder dan veel leeftijdsgenoten. Al werd ik er afgelopen week op Ibiza wel onzeker van zeg :S

Haha dat klopt ja, dan heb ik ook eigenlijk altijd wel 2 dagen ofzo van die hele slechte dagen omdat ik zin heb in chocolade enzo :P

Mmm dat je onzeker wordt kan ik mij voorstellen, ben ik ook erg vaak -O- Maar moet zeggen, nu ik zoiets heb van, zolang ik vakantie heb (en veel minder druk ben enzo) wil ik gewoon netjes op gewicht blijven. Zodra ik weer naar school ga vind ik afvallen veel makkelijker, komt dan wel weer, even op gewicht blijven is niet zo'n ramp en ik ben nu wat minder geobsedeerd aan het raken omdat ik zie dat ik gewoon af en toe een lekkere bad day kan hebben zonder gelijk kg's van aan te komen :P

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:47

Heel goed! En ook gewoon goed opletten met waarom je iets eet: heb je er echt zin in, of is het gewoonte en verveel je je eigenlijk? Veel dingen zijn te vervangen voor minder slechte zaken maar soms kost dat wel weer extra tijd. Zegt ze terwijl ze een cracker met sandwichspread en gekookt ei naar binnen stopt. Dat vind ik dus HEEL erg lekker :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:49

Ik moest vanwege medicijncontrole op de weegschaal, stond daar ineens 80 kilo, nou was de weegschaal niet helemaal goed, kwam niet helemaal op nul, en ik had kleren aan.
Thuis kom ik meestal rond de 76 kilo uit, maar ben dan ook 1.81m lang.

Vandaag:

O: Twee ovenbroodjes en een eitje
T: Ontbijtkoek
L: Broodje en een boterham

B: 2 pony's + ezel geborsteld, 20-30 minuutjes met de honden gelopen, 10 minuten gefietst.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 14:56

Eskegirl, mooie lengte. Ik ben met mijn 1.68 al snel een propje. Weeg tegenwoordig rond de 72 en daar ben ik al heel blij mee, jaren rond de 75 gezeten met zelfs een uitschieter in een niet zo'n fijne tijd naar 80...Mja in Ibiza lijkt iedereen slank, strak en bruin. Behalve de Engelsen {:}

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:00

Vandaag weer met frisse moed er tegen aan!

Ik ben trouwens ook 1.81 en 76 kg. Cool! Wil er graag nog 3/4 af voor t mooie.

O; Krentensnee met kaas, 2 knackebrod met rookvlees en een sinaasappel
T; Mango/banaan smoothie
L; Gegrilde kip en wokgroenten (prei, paprika, ui en courgette)
T; Handje gemengde noten en wat aardbeien
A/T; BBQ! + 2 jillz

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:37

BMI vind ik ook niet zo heel betrouwbaar. Ligt ook echt aan je bouw maar bv ook aan je cupmaat. Ik schommel nu tussen de 66/67 kg en ben 174 groot. Ik heb een volle D cup, als ik een A of een B'tje zou hebben zou het goed kunnen dat ik opeens onderaan van 'gezond' zit en tegen het randje van ondergewicht zou zijn terwijl mijn BMI nu goed is bv.

Mijn doel is nog steeds om misschien iets platter buikje, smallere bovenbenen en smallere heupen. Verder spieren trainen/op gewicht blijven. Ik gok dat ik op 64/65 perfect zou zijn.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 15:51

Ik vind BMI ook niet zo betrouwbaar. Vind sowieso dat lengte en gewicht niet echt met elkaar te maken heeftn, het gaat meer om de verhoudingen. :-)
Ik ben 1.82 en 61 kilo

O: omelet van 2 eieren
L: zelfgemaakte mini pizza op het werk, diameter van 10 cm gok ik zo, hehe
T: 50 gram cherrytomaatjes en een peer

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:03

Nou gister een keer lekker gezondigd :D
O: 120 gram ananas, 45 gram rode besjes, 75 gram havermout, 175 ml ongezoete sojamelk, 5 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen
L: 1x vk roggebrood met 10 gram appelstroop, 1x zuurdesum cracker met 15 gram ham, 100 gram winterpeen, 85 gram kersen, 50 gram rode besjes
T: 1 appel, 120 gram magere yoghurt met 100 gram aardbeien en 100 gram ananas, 1 vk snee roggebrood zonder iets
A: uit eten; visstoofpotje met als bijgerechten aardappeltjes uit de oven (besprenkeld met olie en kruiden dacht ik te proeven) en broccoli, schep salade.
T: Tijdens het uitgaan 1 kipnugget met zoetzure saus, rond drie uur 's nachts 1 snee vk roggebrood met appelstroop en wat aardbeien denk ik :+
D: 1x koffie, 1 ice tea green, veel water, spa rood, tijdens het uitgaan vrij veel biertjes en 1 shotje
B: 20 min durende arm-workout video, 20 min fietsen, 40 min wandelen, uitgaan met 1 kruk. Ben snel geneigd nu ik weer meer kan om dan ook gelijk weer volle bak te gaan bewegen.. Maar vandaag verplicht rustig aan:)

Chantal: Holy Soda is de eerste frisdrank die laag ik calorieën is en gemaakt is uit natuurlijke ingrediënten, plus ik vind het nog superlekker ook :)

Wat betreft BMI.. Ik vind het niet echt een betrouwbaar iets, momenteel is mijn BMI 19.5 en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog echt niet super slank ben.
Terwijl vriendinnetje van mij een hoger BMI heeft (rond de 23) en wel echt heel slank is. Daar zou echt niks afkunnen terwijl er bij mij nog wat af mag :P

Vandaag:
O: 1 appel, bak magere yoghurt met 3 eetl krokante muesli rozijnen (niet thuis)
L: 45 gram rode bessen, 100 gram kersen, 75 gram havermout, 150 ml ongezoete sojamelk, 5 gram lijnzaad, 7.5 gram zemelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:06

danoesje schreef:
ik heb net denk ik de gezondste chocolademelk ooit gemaakt en nog lekker ook omdat ik daar ineens zin in had!

1 banaan
1/2 avocado
scheut rijstemelk
2 eetlepels cacao
paar ijsklontjes
in de blender gooien en mixen maar!
Ik hou van een wat dikkere chocolademelk, maar als je er wat meer rijstemelk of amandelmelk bijgooit wordt hij natuurlijk wat dunner. Suiker is niet nodig door de zoete banaan en de avocado maakt hem heerlijk romig!

oh wow, klinkt goed!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:14

Ik ben 1.78m en momenteel rond de 72kg. Ik wil vooral dat m'n lichaam een mooiere vorm krijgt en een tikje minder vet. Heel veel hoeft er niet meer te veranderen wmb :)

danoesje: dat klinkt als een heerlijke chocomel! Ik heb weleens chocomousse gemaakt van avocado, banaan en cacao, dat vond ik ook erg lekker!

Vandaag:

B: 12km fietsen, 1u lesgeven :+ vegen, etc
O: 4 Tarvo boterhammen, 5gr roomboter, 25gr pindakaas, 2 puntjes La Vache Qui Rit, 1 banaan, 1 sinaasappel, 2 kale Digestives
B: 12km fietsen
L: 50gr havermout, 15gr speltvlokken, 20gr oerzoet, 20gr proteinepoeder, 5gr cacao, 40gr cruesli, 1 banaan, 250ml amandelmelk
B: Killer Buns, level 2
A: 70gr pandanrijst, 200gr paksoi, 1 ui, 1 paprika, 100gr taugé, 200gr kipfilet, 40ml ketjap, 25gr kokosvet. Toe: 150gr aardbeien

2667kcal

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:16

Die chocolademelk klinkt lekker zeg!

Ik ben 1m81 en weeg 71. Vind mijn lijf mooier als ik 68 weeg, maar wil er niet voor gaan lijnen ofzo.

Vandaag:
11.30: Halve galia meloen, 2 glazen karnemelk
B: 3 km hardlopen
B: Boodschappen doen, 4 zware tassen 3 trappen op sjouwen -O-
15.00: Schaaltje sojavla
16.00: Vk cracker grillworst

Planning:
A: Rundertartaar, krieltjes uit de oven, salade (ijsbergsla/komkommer/tomaat/zilverui/augurk met balsamicodressing). Toetje: Bastognekruimels met magere kwark en zomerfruit :9
T: Stokbroodjes met hummus, wijntje

Overdag wel te weinig gegeten. Was veel later thuis van de supermarkt dan gepland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:17

Ik weeg 59 kg bij 1.81 m.

Mijn lijstje (planning):

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: aardbeiden
L: salade van komkommer, tomaat, wortel, champignons, chinese kool en pijnboompitten, met 3 vk crackers
T: 8 gedroogde vijgen
A (etentje): zelfgemaakte gazpacho en gado gado; kersen en aardbeien toe

B: uur fietsen, 30 min paardrijden, 15 min NTC

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:42

Chocomelk van avocado kan ik me niet zoveel bij voorstellen! Proef je de avocado erg goed?
Lijkt me wel grappig om een keer te proberen!

O: 2 volkoren boterhammen 1 pindakaas 1 jam + koffie
L: gebonden kippensoep + 3 volkoren boterhammen
T: banaan + gekookt ei
D: bbq! kip stokjes, groentes + wat bruin stokbrood
T: karamel ijsje :9 en miss nog stuk fruit