Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Met zo veel tomaten zou ik wat dikkere saus maken en inmaken. Ik heb afgelopen jaar potjes verzameld van de euroshopper van AH, mooie potjes met witte deksels van zo'n 700ml en daar gaat veel in!
Als je de tomatensaus dan eerst filtert met kaasdoek dan kun je het ergste water eruit halen en houd je echt een dikke saus over![]()
Maar ik heb ook veel tomaten soep gemaakt![]()
De tomaten in de pan, stampen en even laten koken.. dan met een blender goed klein maken en door een zeef duwen met een lepel.. terug in een pan en aan de kook brengen.. bouillon tablet erbij, kruiden erbij, en als ie bijna klaar is nog wat creme fraiche![]()
Paar keer per week lasagne of pizza of spaghetti maken en je bent er zo doorheen
safina schreef:Knoflook geoogst. Tot mijn grote blijdschap heeft de Inchellium Red het super gedaan. Echt een fantastische knoflook: smaakt heerlijk en groeit goed. Dit jaar ook een aardige opbrengst van Rose de Lautrec, de kaviaar onder de knoflook. Dat wordt stinken!
bertie schreef:safina schreef:Knoflook geoogst. Tot mijn grote blijdschap heeft de Inchellium Red het super gedaan. Echt een fantastische knoflook: smaakt heerlijk en groeit goed. Dit jaar ook een aardige opbrengst van Rose de Lautrec, de kaviaar onder de knoflook. Dat wordt stinken!
Waar had je die Rose de Lautrec gekocht, safina?