Hoop nieuwe gezichten ook, leuk!
Vegan kaas is toch wel heel anders dan koemelkkaas hoor. Zoals hierboven al werd gezegd kun je dan beter eerst n tijdje helemaal geen koemelkkaas eten, zodat die smaakherinnering minder levendig is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonna schreef:Helemaal mee eens. doe ik ook zo. Zelfs nu nog. Een glaasje wijn hou ik er ook in want vind het gewoon heel erg lekker. Maar daar blijft het dan ook bij.Ik houd van lekker eten en daar wil ik niet op bezuinigen. Soms moet een beetje smokkelen met 'gezonde' dingen dus best kunnen
Murthul schreef:Dat denk ik ook Murthul, alleen hou ik kaas en melk (veel minder als vroeger) er wel in, want ik vind het gewoon te lekker.Vegan kaas is toch wel heel anders dan koemelkkaas hoor. Zoals hierboven al werd gezegd kun je dan beter eerst n tijdje helemaal geen koemelkkaas eten, zodat die smaakherinnering minder levendig is.
Magrathea schreef:Maar wij hebben nu al twee recepten van jou toegevoegd, namelijk het notenbrood en dan deze quiche. Ze zijn zeer lekker.Ik moet zeggen, ik doe 99% van de tijd ook maar watDus het is echt niet dat ik een legendarisch kooktalent heb ofzo.
Sonja_vR schreef:Fijn om te horen. Ik kijk er ook altijd naar, alleen begrijp ik niet altijd voor 100% wat er staat vanwege het frans.een hoop van de vleesvervangers zijn schoner dan de originele dierlijke producten
de junkfoody dingen zoals hotdogs bijvoorbeeld , maar ook de kaas bevat niet eens heel vreemde zaken
Pabie schreef:Tout a fait → inderdaadMaar af en toe wat lekkers (ongezond) is gezond voor de geest zou ik maar zeggen haha.
Sonja_vR schreef:Heb ik gegoogeld. Als ik dit hier zie ga ik het ook eens proberen. Komt er namelijk heel goed vanaf in de recensies.zoals seitan is weinig mis mee
poes schreef:Ik ben ook een echte Bourgondiër en vind lekker eten zo erg lekkerBen een echte Bourgondiër ga veel uit eten en op smaak wordt niet beknibbeld.
Magrathea schreef:Nee denk ik ook niet.Kan me niet voorstellen dat het een enorme impact op je gezondheid heeft als je 1x per week geniet van een vegan kaasplankje
Bonna schreef:Pien om nog terug te komen op je vraag: ik eet vegan voor het milieu en voor de gezondheid, maar ik heb niet uit principe moeite met bewerkt eten. Natuurlijk maakt het uit wat er in zit, maar toevoegingen en e-nummers zijn niet per definitie slecht. Ze kunnen ook heel gezonde dingen toevoegen. Zoals vitamine B12 aan vleesvervangers en plantaardige zuivel bijvoorbeeld.
Daarnaast is het ook een beetje de 80/20 regel. Ik houd van lekker eten en daar wil ik niet op bezuinigen. Soms moet een beetje smokkelen met 'gezonde' dingen dus best kunnen