Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 21:56

Hmm, dan verwacht ik eigenlijk wel dat er nog wat andere waardes wat lager zijn. Ik heb bijvoorbeeld een bloeddruk van 90/55 en ik heb eigenlijk nooit duizelingen en ben nog nooit flauwgevallen. Máár mijn Hb is altijd bijzonder hoog, dus dat compenseert dan weer mooi.
Vrouwen hebben snel last van een wat lager ijzergehalte, dus het zou niet vreemd zijn :) Maar goed, eerst maar afwachten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:10

Mijn moeder heeft dat ook CCCCC; als het een troost is: een lage bloeddruk is beter dan een hoge :(:) Hopelijk helpen de truukjes van de dokter een beetje.

Er is 1 winkel die hier open is tot 20.00, maar das best een eind rijden. Al de rest sluit om 18.30 uur. Dat is ook zo in Gent; 1tje is open tot 20.00, maar later dan dat heb je ze hier niet :)

Ik heb een hele pizza op, maar in mijn buik voelt het alsof ik niets gegeten heb :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:15

Bri wat voor pizza had je, zo'n dunne bodem of een dikke? Doe je goed haha. Meestal zit ik dan bomvol, maar maak er ook altijd salade bij.
irritant dat alles zo vroeg sluit! Ik ben ook zo blij dat ze hier nu zelfs op zondag zelf de openingstijden mogen bepalen en dus tot 20.00 open zijn.

Oh ik had zin om te snaaien, heb net nog ff 2 pakjes toastjes (dus 2 x 6 toastjes) lekker met cottage cheese en hummus gegeten. :~

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:18

Een dunne; er is een nieuw Italiaans restaurant een km van de paarden. Dus ik moest toch even proeven :Y) Er lagen champignons op, artisjok, paprika, olijf en kappertjes. En mozarella.
Ik vind het ook best jammer dat winkels hier zo vroeg sluiten.

Hihi soms kan je echt zo'n drang voelen he, en dan moet je lekkers eten :Y) Cottage cheese heb ik nog nooit geproefd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:24

Ik vind alleen pizza's met een dunne bodem lekker, anders eet ik voor mijn gevoel voornamelijk deeg.

Ben de afgelopen drie dagen uit eten geweest. Sowieso weinig fruit en groente gehad, vanaf morgen maar weer wat normaler eten. Heb echt behoefte aan iets gezonds :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:27

Ik vind ook alleen pizza's met een dunne bodem lekker. Dikke vind ik niet echt lekker. Eet zelf als ik mag kiezen meestal gewoon een tonijn pizza ofzo. Trouwens al even geleden bedenk ik me dat ik pizza gegeten heb. Maar jou pizza klinkt ook wel echt super lekker.

Nog nooit cottage cheese op? Vind dat zo lekker! Moet je echt s proberen. :j

Plien wat voor uit eten ben je geweest? Ook wel eens lekker toch :) !

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:32

Ik heb deze week ook voor het eerst cottage cheese gehad, best lekker. :j

Een pizza is mij altijd te veel. Als het kan bestel ik een kleinere pizza en zelfs dan laat ik de korst vaak nog liggen... Maar ik eet ook bijna nooit pizza, ongezonde vette hap...

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:44

@ Chantal: woensdag als starter antipasti (brood met dippers, olijven, gegrilde groenten, hummus, dadels). Hoofdgerecht mosselen / friet / sla. Geen ruimte meer in mijn buik voor een dessert :')
Gisteren pizza en vandaag dus tortellini.

Karin, verschilt een pizza dan zoveel met andere pasta? M.i. is het allemaal deeg met tomatensaus en kaas en een variatie aan groenten, vlees en / of vis. :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:48

O: twee boterhammen, glas yoghi, glas water
L: drie boterhammen
T: appel
A: varkensvlees, bloemkool, aardappels, beetje appelmoes en als toetje pudding
T: stroopwafel
T: beetje chips

B: bij de fysio getraind (oa loopband en crosstrainer), uur met de honden gewandeld

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:14

Vaak zie je bij een pizza het vet/olie er op staan... pizza's bevatten over het algemeen erg veel kcal.
Maar pasta eet ik zelf ook eigenlijk nooit en als ik al een pastasaus eet dan maak ik hem meestal zelf en doe ik er quinoa bij ipv pasta.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 23:27

C, je bloeddruk vind ik ook meevallen. Ik zit ook vaak rond die waardes, maar heb nooit ergens last van. Maar mijn hb is ook prima. Ik hoop voor je dat je snel van je klachten af bent. En trouwens, misschien een stomme vraag, maar heb je ook gedacht aan hyperventilatie? Dat kan ook soortgelijke klachten geven.

Brish ik hoop dat jij je ook snel weer wat beter voelt! Wel fijn dat je een pizza hebt kunnen eten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:17

Een kleine pizza bevat al snel boven de 1000kcal, stel je voor als je zo'n grote van Domino's wegwerkt ofzo := Maar afentoe is het erg lekker (moet binnenkort ook weer eens pizza eten :)) )!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 02:56

Vervelend CCCCC, hopelijk kun je met de tips er goed mee leren omgaan!
Is pasta ook zo verschrikkelijk slecht dan? Dat het niet heel goed is en veel kcal bevat wist ik maar ik wist niet dat het echt zo ongezond was? (en ik dacht er goed aan te doen om deze vakantie een paar keer pasta te nemen als de rest pizza had :') )
Vaak word bij uit eten gaan ook slecht gedacht maar dat hoeft niet altijd zo erg te zijn toch? Mits je geen voor hoofd en na gerecht neemt natuurlijk. Maar avondeten doe je thuis ook, dus als je een hoofdgerecht neemt wat bijvoorbeeld geen patat/pizza is dan hoeft het toch niet heel slecht te zijn? Ik moet hier in Amrika elke avond uit eten en meestal eet ik dingen die ik thuis ook gegeten zou kunnen hebben. Pasta met garnalen/ zalm/wit vis met aardappeltjes / soep ect
Of kijk ik hier nu verkeerd naar? :)

Vandaag tot nu toe
10:00 klein stukje bruin brood (hadden niet veel meer) met pindakaas, aardbeien yoghurtje
14:00 (kwamen super leuk 50 jaren stijl diner tegen!) salade (gemengende sla met dressing) paar hapjes soep van het huis, toast (2 kleine geroosterde broodjes met een beetje boter)
D: heel veel water

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 04:33

Pff ik word even gek, me ouders gaan zo erg op me letten wat eten betreft, en nu op vakantie kunnen ze me natuurlijk precies in de gaten houden. Als ik vraag om een appel ipv koelje word ik raar aangekeken, als ik savonds geen patat bij het eten neem (nog geen keer gedaan deze vakantie) is dat vreemd. En owja vragen voor een normaal restaurantje ipv fast food ketel is dat uit den boze. Maar ik vind bij zo een keten gewoon echt niet lekker en heb vrijwel nooit keuze omdat ik geen vlees eet.Als ik bij een pizzaria pasta bestel ipv een pizza word ik vreemd aangekeken. Nu komen de opmerkingen steeds: ga eens wat meer eten! Of: zo vanavond mag je wel eens een bord vol eten dunne.
Verschrikkelijk vervelend..
Snappen ze niet dat ik gezond eten gewoon lekker vind?! En me lichaam niet vol wil duwen met troep. Ik energie krijg van gezond lekker eten. En dat ik misschien een goede pastasalade wel lekkerder vind dat een vette burger.
Ik eet ook best wel eens ongezond of wat ongezonds lekkers tussendoor. En heb ook gewoon genoeg vetjes :D
Maar vind het vervelend hoe me ouders me nu in de gaten houden en die opmerkingen. Nu dacht ik te herinneren dat iemand in dit topic dit ook gehad heeft? Of is er iemand anders die dit herkent of tips heeft om hiermee om te gaan? :)
(voor me lijstje: net speciaal voor ouders 1 oreo gegeten :') )

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 07:36

*oeps sorry voor 3 posts*
Om me lijstje compleet te maken, avondeten kwamen we een buffetje tegen. Dus ik weer van alles een heeup klein beetje henomen zodat veel kon proeven, wat ik nog weet(ik vergeet vast wat, en speciaal voor bovenstaande post lekker vaak opgeschept zodat ouders dat konden zien, zelfde reden heb ik ook een heel klein beetje van toetjes genomen) klein schepje vega soep, veel van de salade bar (gemengde sla, wortel, mais, komkommer, bonen, pitjes, croutons, knoflookdressing ect) 1 heeel klein pizza puntje (het was naast salade een pizza en pasta buffet) en verder wat kleine schepjes pasta/spagetti/pasta salade, mini beetje soft ijs, mini mini hapje brouwnie, heel klein stukje cheesecake, fruitjes, iets van appel crumble en appel hapje. Ja ik neem altijd echt mini beetjes om gewoon even te proeven :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:44

Mandy ik denk dat je mij eerder bedoelde. Ik zei ook laatst dat mijn moeder vond dat ik zo smal was en kreeg toen een mini magnum in mijn handen geduwd waar ik van baalde.

Ik ben ivg met vroeger nu 'smal' en vergeleken met onze familie thuis (aanleg om dik te worden en geen super gezond eet en beweegpatroon) waar eigenlijk iedereen wel bijna echt te zwaar is.
Maar ik weet zelf dat ik gewoon goed eet, af en toe zondig en ik gewoon echt hard mijn best moet doen om het zo te houden en veranderen. Dus ik kan het redelijk langs me neer leggen maar ben bij hun wel geneigd me sneller aan een eetpatroon aan te passen en toch maar iets te pakken uit gewoonte.
Ik baal dan vooral omdat als ik zondig ik dat nu doe met iets wat ik écht lekker vind of wanneer ik er echt van geniet en niet omdat andere het eten of ik min of meer verplicht ben om iets te eten omdat anderen vinden dat dat moet.
Ik kan van zo'n stap avond gister dan echt genieten (Ik gok 6 zoete wijn, een shotje en een frietje sate saus op het einde?) Maar dan pak ik vandaag echt weer als balansdag. Je moet voor jezelf een balans vinden, Maar ik weet niet hoe jij er nu uit ziet en of ze het niet eens zijn met je leefpatroon omdat het totaal anders is of dat je echt (te) dun aan het worden bent?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 09:54

Mandy: gezond eten en gezond over eten nadenken, daar hoort ook afentoe iets slechts bij ;) Dus aan de ene kant snap ik je ouders wel hoor. Ik kijk ook een beetje wantrouwend naar je vakantielijstjes. Je eet erg weinig en ik heb nog niets vakantie-achtigs gezien. Vakantie is ook de tijd om dat soort dingen een beetje te laten gaan, he :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 10:31

O: 50 gr havermout met magere melk en cracker met hummus
T: Laatste restje watermeloen :o
L: 3 BB met kipfilet,cottage cheese en kaas en 1 ei
T: Druiven
A: 100 gr aardappel, milner kaasburger, berg rode bieten en wat tomaat/sla/komkommer
T: Naar vriendinnetje, Ik gok daar nog iets.

B: Jillian Shred les 6 + 40 minuutjes fietsen

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 11:51

Mandy: Dat had ik ook met mijn ouders. :j Het is echt heel lastig... Je doet het natuurlijk voor jezelf, maar het is niet leuk als je je onder 'druk' voelt staan. Maar je moet natuurlijk wel een beetje genieten! Je lijstjes zijn nogal karig, en iets lekkers kan af en toe echt geen kwaad! Ik vind veel gezonde dingen nu ook echt lekkerder dan ongezond, dus je kan dat duidelijk uitleggen. Maar een ijsje of een toetje, of wat frietjes moet gewoon kunnen. :j Je hoeft natuurlijk geen vette hamburgers en allerlei gefrituurde oliebol weg te werken. :') Dat zullen je ouders vast begrijpen toch?

Chantal: Mooi lijstje! Snel een nieuwe watermeloen kopen. :))

Ik heb gister allemaal lekkere recepten gevonden voor overnight oats etc, dus ben weer helemaal gemotiveerd! :D

O: Overnight oats: 40 gram havermout met amandelmelk, kleine banaan, theelepel cacaopoeder en rozijntjes
B: 3 workouts van fitnessblender: Warm up (8 min), Butt, tights en hips workout (10 min), Total Abs workout (10 min)
T: appel
L: 30 gram havermout met amandelmelk, rozijntjes, kaneel en een eetlepel appelmoes ( Probeersel, ben benieuwd. :+ )
T: ?
A: Volkoren spaghetti met zelfgemaakte basilicum tomatensaus met mager rundergehakt en groenten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:10

phormicola schreef:
Mandy: gezond eten en gezond over eten nadenken, daar hoort ook afentoe iets slechts bij ;) Dus aan de ene kant snap ik je ouders wel hoor. Ik kijk ook een beetje wantrouwend naar je vakantielijstjes. Je eet erg weinig en ik heb nog niets vakantie-achtigs gezien. Vakantie is ook de tijd om dat soort dingen een beetje te laten gaan, he :)

Ben ik met je eens hoor.
Toen ik 16 was at ik op vakantie tussen de middag elke dag een broodje hamburger bij een stranttent en verder genoot ik ook.
Ik was toen sowieso helemaal niet met eten en gezondheid bezig.
Bij jonge meiden vind ik het sowieso riskant en niet gewenst als ze zo met eten bezig zijn.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:23

Dank je Cheetahfan. Overnight oats is dat gewoon havermout toch? Rozijntjes er in is ook wel lekker :j

Ohh ik ben heel mijn appartement aan het poetsen want het is eindelijk een beetje koel met het weer dat omgeslagen is, kom net een potje tapenade tegen van zongedroogde tomaat :o het potje is ong. 300 kcal maar ik ben echt iemand die heel dat potje in 1 keer weg kan werken als tussendoortje dus ga het maar vast plannen voor mijn avond eten := . Iemand nog een lekker idee om het ergens in te verwerken? Anders van de week maar salade eten met geroosterd brood en tapenade

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:36

Mjammie, net geluncht met mijn heerlijke gisteravond in elkaar gebouwde pastasalade met speltpasta, cottagecheese en heeeeel veeeeel groente!
Zal altijd gezonder zijn dan met witte pasta. Waar ik overigens altijd veelteveel van kan eten omdat ik dat zo lekker vind en er dus maar niet aan begin :9

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:37

chantal, je zou er een groentegerecht mee kunnen maken? of nee nog beter: vis ermee instrijken, in de oven gooien en dan met pompoen/zoete aardappelpuree!
Vriendlief mag overigens geen puree meer maken, die had niet goed afgegoten dus het werd uuuh pompoensoeperigachtigederrie :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:48

Misschien is het omdat ik geen vlees eet, maar ik heb nog geen vet zien liggen op een verse pizza (behalve de kaas dan). De drie plaatsen waar ik al eens pizza bestel, maken ze de dingen voor je neus: deeg uitrollen, tomatensaus en groenten er op en hopla. Behalve dat het deeg van tarwe is, heb ik er dan ook niet echt problemen mee. Oke, die dingen zijn kcal-bommen, maar veel kcal wil toch ook niet zeggen dat het ongezond is? Of zeg ik nu heel blonde dingen :P?

Mandy: ik snap zo goed dat je het heel lastig vindt, maar probeer misschien voor je zelf om het om de dag los te laten? Of om elke dag 1 ding te eten wat ondeugend is, bijvoorbeeld een snack of een ijsje of een portie frietjes bij je avondmaal? Ik vind dat je eigenlijk erg weinig kcal eet in verhouding tot al je beweging :* Sterkte hoor meid!

Dankje Laura!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 12:58

ChantalSmook schreef:
Dank je Cheetahfan. Overnight oats is dat gewoon havermout toch?

Ja, maar het heeft een nacht 'in de week' gestaan.

Zonder vlees zal zeker verschil maken Bhris.
Aangezien ik wel vlees eet en salami ook echt op een pizza vind thuishoren zie ik wel vet en olie op mijn pizza, als ik er eentje eet.
Maar een pizza valt bij in ieder geval niet onder de noemer gezond eten. Erg veel groente zit er vaak niet op een je zit inderdaad al snel aan de 1000 kcal. Persoonlijk eet ik dan liever wat anders. :)