[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:31

Gaucho, je bent helemaal in de stemming door dit weer :)

Maar wat een leuk idee, hoe maak je die? Mijn man is gek op kastanjes. Vooral in gepofte vorm van een straatkarretje.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 14:58

Deze is gemaakt met kastanjemeel, noten, rozijnen en rozemarijn. Heel simpel eigenlijk, en wel de kenmerkende geur / smaak van kastanjes. Gemaakt op basis van dit recept: https://nosugarnocry.nl/taarten/castagn ... -walnoten/

En dan zonder cacao en net gemengde noten ipv walnoten.

pien_2010

Berichten: 44042
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:15

Dit recept heb ik opgeslagen met daarbij hoe je zelf kastanje meel kunt maken. Ik heb altijd zoveel kastanjes en walnoten in de herfst en verse rozemarijn. Helemaal lekker om dit in de herfst te gaan maken.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 15:35

Ik had het nog niet eerder gemaakt maar vond het erg lekker, heel herfstig en niet zo zoet.

DideH
Berichten: 7036
Geregistreerd: 21-03-13

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 16:59

Afbeelding

Maaltijdsalade

_Floortje

Berichten: 1349
Geregistreerd: 06-04-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:05

gaucho schreef:
Deze is gemaakt met kastanjemeel, noten, rozijnen en rozemarijn. Heel simpel eigenlijk, en wel de kenmerkende geur / smaak van kastanjes. Gemaakt op basis van dit recept: https://nosugarnocry.nl/taarten/castagn ... -walnoten/

En dan zonder cacao en net gemengde noten ipv walnoten.


Waar haal je kastanjemeel? :)

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:32

Deze komt bij de Notenshop vandaan, maar hebben ze ook bij Ekoland enzo.

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 17:34

Veggie broodje hamburger.

Afbeelding

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 18:55

Nog gefeliciteerd Miesemuisje :)F .
Niets mis mee hoor, een pannenkoeken restaurant Y)(^) .

Havermout en Brinta (cement noemen wij dat), ik sla even over.

Wat een goed idee Gaucho die kastanjetaart. En nog suikervrij ook!
Ik heb al jaren geen taart of cake gemaakt, mijn combimagnetron bakt er niets van -O- .

Iemand hier nog een goede tip voor een combimagnetron met een goede ovenfunctie? Het LED display van de mijne is stuk dus ik denk dat ik binnenkort aan een andere toe ben. Het instellen is nu een soort loterij geworden.
Afbeelding
(Hier staat 900 W)

Ik had vandaag sticky zalm met broccoli, groene asperges en sugarsnaps.
Afbeelding

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:09

Zelfgemaakte champignonsoep :D

Afbeelding

Naan, tzatziki, tomatentapenade, aubergine, halloumi en rode ui
Afbeelding

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:19

Afbeelding

Roodvos, heb helaas geen tips voor je..

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:34

Oeh wat lekker allemaal <3

Wil je perse combi Roodvos? Ik had tijdens mijn keukenverbouwing een heel fijn oventje, maar dat is geen combi.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:38

Goede avond!
Zou ik me ook mogen melden hier? :)
Ik ben niet heel dol op koken, haha, maar probeer wel graag wat nieuws uit. En als het dan goed smaakt, dan word ik daar echt wel blij van. :D

Zijn er hier meer mensen die alleen wonen? Hoe doen jullie dat met koken? Ik maak een normale hoeveelheid/normaal gerecht en daar eet ik twee dagen van, soms zelfs drie. En tussendoor dan krieltjes o.i.d., dus heb altijd wel vlees, groente en aardappeltjes in de vriezer liggen.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe anderen dat aanpakken. :D

Vandaag geen culinair hoogstandje. :+ Maar wel heel lekker. Pannenkoeken!

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:42

Ik maak inderdaad vaak meerdere porties, of combineer met andere bestanddelen / als lunch etc.

lynnXtubbie

Berichten: 690
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:46

Afbeelding

Exitium

Berichten: 7207
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:48

Ik eet meestal twee dagen op rij hetzelfde. Nu net de tweede portie macaroni van gisteren op bijvoorbeeld. Hou ik bij de boodschappen ook rekening mee, dus ik heb niet vaak extra vlees of iets in huis (tenzij er wat in de vriezer ligt ofzo). Morgenochtend komen ze weer met de lijst die ik afgelopen weekend gemaakt heb, en van het weekend kan ik weer een nieuw lijstje maken met ideeën voor vanaf volgend weekend.

Jilletje

Berichten: 8179
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 20:49

Okee nu zijn we klaar met uit eten gaan :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44042
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:05

Lekker Jilletje!

marygoround

Berichten: 798
Geregistreerd: 24-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:33

Ziet er goed uit Jilletje!

Toen ik nog alleen woonde wisselde ik wel vaak af, dan kookte ik op dag 1 en 2 iets anders en at ik dan op dag 3 de restjes van dag 1 (of met dezelfde producten) en op dag 4 van dag 2. Moest me er wel toe zetten op het begin om elke dag ‘echt’ te koken maar eten is te lekker om dat niet te doen en het werd gelukkig al gauw gewoonte.

Nu woon ik samen en zorg ik gewoon dat er altijd voldoende groente in huis is en eten we iets te vaak buiten de deur :D
Gister dus ook haha, Mezze vooraf en vegetarische tajine als hoofd
Afbeelding
Afbeelding

En vanavond flat bread met gemarineerde oesterzwam, geroosterde bloemkool en aubergine met tomaat uit de oven

Afbeelding

DideH
Berichten: 7036
Geregistreerd: 21-03-13

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 21:44

Oehh ziet er allemaal weer goed uit mensen! Dat naanbrood ziet er ook lekker uit!

Ik hoop dat ik jullie binnenkort ook lekker kan maken met uitetensfotos :D

Charlottemv
Berichten: 909
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 05:45

Dat naanbrood ziet er zeker lekker uit! Mag ik daar een recept van?

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:12

Moge!
Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10870
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:43

Ontbijtje in de auto zodat ik zo snel mogelijk de medicatie mag hebben, dan mocht niet op nuchtere maag.
Afbeelding

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 09:51

Lisette0 schreef:
Goede avond!
Zou ik me ook mogen melden hier? :)
Ik ben niet heel dol op koken, haha, maar probeer wel graag wat nieuws uit. En als het dan goed smaakt, dan word ik daar echt wel blij van. :D

Zijn er hier meer mensen die alleen wonen? Hoe doen jullie dat met koken? Ik maak een normale hoeveelheid/normaal gerecht en daar eet ik twee dagen van, soms zelfs drie. En tussendoor dan krieltjes o.i.d., dus heb altijd wel vlees, groente en aardappeltjes in de vriezer liggen.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe anderen dat aanpakken. :D

Vandaag geen culinair hoogstandje. :+ Maar wel heel lekker. Pannenkoeken!

[ [url=m/nRdahx.jpg]Afbeelding[/url] ]


ik kook (bijna) iedere dag ook voor mezelf maar heb er eerlijk gezegd helemaal geen moeite mee! Ik hou niet van restjes dus kook iedere dag iets anders. Ik vries vlees wel in porties in. Dus vers haal ik bijna nooit, afgelopen week zag er zo uit:
M: biefstuk met edameboontjes (diepvries), paprika en rijst
D: pasta met feta en snoeptomaatjes
W: rendang (rest ingevroren) met sperziebonen en pitabroodjes
D: noodles van wortel en courgette en kipgehakt

Ik hou heel erg van groenten, dus daar eet ik best veel van (een bakje snoeptomaatjes bij de pasta, een hele courgette als noodles). En de rest zoals rijst/pasta en vlees/vis kan je afwegen en invriezen per portie. Pita broodjes eet ik dan bijv. het open pakje als lunch en de kokosmelk voor de rendang maak ik komende week wel een curry mee ofzo. :)

Roodvos

Berichten: 6769
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 10:08

gaucho schreef:
Wil je perse combi Roodvos? Ik had tijdens mijn keukenverbouwing een heel fijn oventje, maar dat is geen combi.
Ja, ik heb helaas geen ruimte voor 2 aparte apparaten.
Jouw keuken is heel mooi geworden Gaucho <3!

Lisette0 schreef:
Goede avond!
Zou ik me ook mogen melden hier? :)
Ik ben niet heel dol op koken, haha, maar probeer wel graag wat nieuws uit. En als het dan goed smaakt, dan word ik daar echt wel blij van. :D

Zijn er hier meer mensen die alleen wonen? Hoe doen jullie dat met koken? Ik maak een normale hoeveelheid/normaal gerecht en daar eet ik twee dagen van, soms zelfs drie. En tussendoor dan krieltjes o.i.d., dus heb altijd wel vlees, groente en aardappeltjes in de vriezer liggen.
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe anderen dat aanpakken. :D
Welkom Lisette. Dit is een heel verslavend topic kan ik je vertellen :D .

Ik woon ook alleen. Ik kook om de dag en maak dan 2 porties. Ik wil niet 2 dagen achter elkaar hetzelfde eten, dus ik doe 1 portie in een bakje in de vriezer en dat eet ik dan een week later. Het is soms idd wat teveel voor 2 porties. Dat eet ik dan de volgende dag als lunch of, als ik een paar van die "restjes" in de vriezer heb, plan ik een keer een kliekjesdag.
Het is een beetje afhankelijk van het gerecht hoe ik dat invriezen doe. Pasta, rijst, noedels, aardappels, quiche maak ik gewoon helemaal klaar en verdeel ik dan. Een ovenschotel, zoals de zalm met groente van gisteren, verdeel ik gelijk over 2 (oven)schalen. De eerste maak ik gaar en eet ik direct op. De tweede doe ik half tot driekwart van de oventijd (kan mooi terwijl ik zit te eten) en vries ik dan na afkoelen in. Bij het weer opwarmen bak ik het dan gelijk helemaal af.
En ik heb altijd een kant-en-klaar uit de supermarkt in de vriezer, zoals een pizza of een lasagne oid.
Ik maak ieder weekend een weekmenu waar ik precies mijn boodschappen op inkoop. Een soort HelloFresh idee maar dan naar eigen fantasie.