Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prompter schreef:Ik zou het niet weten Germie, heb dat nog nooit gehad bij mijn aardappelen. Wel frustrerend!
Hier nog een plaatje van de kalettes. Het zijn een soort mini-boerenkooltjes, die net als spruitjes aan de stengels groeien. Het zijn mooie grote planten met een paarse stengel en nerven
[ [url=m/a3bCUy.png]Afbeelding[/url] ]
Symke schreef:Oh die kalettes wil ik ook proberen!
Malenka leuke site is dat!
Maar waar heb jij die vaste kool bijv gevonden?
Die met die reuze bladeren?
Zoiets wil ik ook nog
Vind perma en voedselbos zo leuk
Maar alles aanplanten is zo duur en beetje bij beetje is lastig want eigenlijk moet er dan eerst een strook drastisch leeg gehaald waar
Ben nu van de heuvel zijkanten vd paarden een beetje perma aan het maken. Daar zou die kool goed passen!
MarrieLeen schreef:Wat grappig die kalettes, nog nooit van gehoord!
En leuk ook om zelf te enten!
Wij hebben hier coloradokevers op de aardappelen. In het begin veel larven eraf gemept in een emmer.
Tussentijds een poosje lakser in geweest, en nu is bijna al het groen van de planten opgegeten.
Gelukkig kunnen ze wel uit de grond inmiddels, maar blegh wat een vieze beesten.
En nu hopen dat ze niet doorgaan naar m'n courgette en komkommer...
DideH schreef:Mijn eerste vijg![]()
[ [url=m/YX3xn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
MissWeenie schreef:Hier gaat het echt heel goed met de No-dig moestuin volgens Charles DowdingDe eerste keer even wat extra werk met het karton/compost, maar dit is maar eenmalig. Wát een verademing! Ik heb nu oprecht minimaal 95% minder onkruid dan voorheen. Als ik per week in totaal 10 minuten bezig ben met mini onkruid eruit trekken is het veel, en dan moet ik er bijna naar gaan zoeken ook nog. Dus alleen op dat vlak al een aanrader! Veel tijd over.
Momenteel staan buiten: aardappelen, uien, wortelen, prei, bloemkool, broccoli, 2 soorten bonen, witte kool, koolrabi, knolselderij, pompoen en verschillende sla. De aardbeien heb ik zelf verprutst![]()
In de kas staan: 4 soorten tomaten, 2 soorten paprika’s, komkommer, augurk, Luffa en basilicum. In pot nog munt, bieslook, oregano en peterselie.
En qua bloemen: dahlia’s, zonnebloemen, zinnia’s, rozen, stokrozen, afrikaantjes en oost-Indische kers.
Laats ook begonnen met voorzaaien voor het najaar in de hoop alles draaiende te houden!
Had ook even een foto gemaakt van wat er momenteel allemaal aan zit te komen, soms vergeet je stil te staan bij al dat moois:
[ [url=m/Cm40xK.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vorig jaar voor de leuk:
[ [url=m/5Guad5.png]Afbeelding[/url] ]
denice schreef:Oh ik wil ook weleens zo'n perfecte broccoli kweken! Wat is het geheim??