Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:12

je avond eten aanvullen met vlees/vis en koolhydraten? En wat extra fruit of boterham? Weet niet wat je allergieen zijn?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 23:18

Wat een heerlijke Eet dag gehad. En mensen denken dat gezond eten niet lekker kan zijn! Fijn thuis voorbereiding!

O: Smoothie van 2 bananen,(anders was hij te waterig) hamdje havermout, amandelmelk, komkommer, lijnzaad en honing
t: vk koekje
L: 3 mgb met veldsla paprika komkommer ui tonijn en pinda pasta
t: 125 gr magere kwark
a: couscous met koriander, zongedroogde tomaat, limoensap, komkommer en zout met dahl curry, brood van de Turk met wat paprika/kaas spread en knoflook olijf jes
T: appel
B: uur fietsen

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:55

@ ChantalSmook

Varken, paprika, nootmuskaat, witte vis, noten, druiven, room, curry, chocola, kafaïne.

Vind het soms nog best een karwei om dingen te vinden waar dat allemaal niet in zit haha. Paprika(poeder) en room zijn echt een ramp!
Maar meestal eet ik 'S avonds wel vlees, iets van pasta/rijst/aardappels en verse groenten. Die soep was even makkelijk.
Dankjewel voor je tips!!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:48

Gebruiker201, ik zou in ieder geval een wat kcal-rijker tussendoortje nemen. In rijstwafels zitten niet zoveel kcal. Mag je bijvoorbeeld wel pinda's? Dan zou je daar een handje van kunnen eten. Of beleg je rijstwafels met pindakaas, avocado of een flinke plak kaas. Verder zou ik proberen wat meer eiwitten aan je eten toe te voegen. Begin 's ochtends bijvoorbeeld met een gebakken eitje op brood, of roerei. Zorg ook dat je altijd iets van vlees, vis of een vleesvervanger bij je avondeten neemt. En wees niet zuinig met lekkere extraatjes bij je eten, zoals zongedroogde tomaatjes, een sausje, blokjes feta, etc.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:48

Planning vandaag
O: schaaltje magere kwark met granola + kopje koffie met Koffiemelk
L: 4 rijstwafels met avocado en 2 gekookte eitjes
T: appel, minneola en banaan
A: ?
T: schaaltje danio kwark

B: 1 paard rijden, 5x 5 min hardlopen met elke keer 1 min rust

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:33

Hoe kun je allergisch zijn voor room maar verder niet voor zuivel?

O: 90gr havermout, 25gr whey, 20gr pindakaas, 1 banaan
L: 70gr havermout, 1 ei, 1 banaan, 20gr honing, cacao
B: 1u KT fullbody
T: 250gr rijst, 150gr broccoli, 125gr kipfilet, 5ml olijfolie
A: 200gr bloemkool, 300gr aardappel, visschnitzel, 15ml olijfolie

Ik ga vandaag voorzichtig kijken wat m'n knie aan kan.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:20

Phorm heb jij toevallig ervaring met reverse dieting?

O. shake van hennepeiwitten
T. plak boekweitcake
L. Rode bieten salade met geitenkaas
T. halve mango
D. Garnalen met spinazie/champignons/zongedr tomaten ricotta/woksel

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:27

Vandaag:
O: 2 speltbth met laagje zonnestroop en belegen 48+ kaas
T: portie witte druiven
L: 2 speltbth met pindakaas
A: volkorenpenne met zelfgemaakte pastasaus van tomatenblokjes, courgette, worteljes en ui
T: rijstwafel met laagje zonnestroop

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:02

Ik heb na de Enercup een reverse diet gevolgd :j Mentaal is het lastig omdat je meer meer meer wilt eten, maar fysiek betaalt het zich zeker uit. Ben inmiddels wel een aantal kg aangekomen(gelukkig), maar maar weinig vet :)

O- 225 gr optimel griekse stijl kers, 40 gr cruesli
L- 2 runderhamburgers, 2 el ketchup, hand tomaatjes
T- 50 gr hazelnootchocolade, 1 peer
D- 1 braadworst, 250 gr aardappeltjes, broccoli, boerensalade
T- stukje fuet, stukje boerenfenegriek
B- 1.5 uur KT
2549 kcal, 280 khd, 113 vet, 102 eiwit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:07

Nee, voor de meeste mensen is het niet nodig. Je kunt gewoon op onderhoud gaan eten.
Na mijn koolhydraatarme periode heb ik wel een week overgecompenseerd, maar reverse dieting kun je het niet noemen, aangezien het niet geleidelijk ging.
Mensen die reverse dieten hebben vaak een hele strenge weg achter de rug. Dan is het wel een goed idee, helemaal als ze zo weinig mogelijk willen aankomen in vet. Maar voor de meeste mensen die 'normaal' wat kilo's zijn afgevallen heeft het vrij weinig nut. Behalve als je een eetstoornis hebt ontwikkelt, dan is het makkelijker dan patsboem in één keer genoeg eten.

Edit: inderdaad voor mensen als jezzi :) Na een wedstrijd is reverse dieting een goed idee. Nu weet ik niet wat jij allemaal gedaan hebt, Monnie, dus iets echt zinnigs kan ik niet zeggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:13

Ik heb ook reversed dieting gedaan op advies van (collega)dietist toen mijn lichaam op alle manieren weigerde nog af te vallen nadat ik 15kg kwijt was. Voor mij zorgde dat er weer voor dat mijn lichaam in de reversed dieting al weer kilo's begon te verliezen. Daarna een tijdje op onderhoud gegeten, ongeveer 5maanden en nu weer door onder onderhoud voor laatste kilo's.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:22

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:26

Dankjewel!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 13:01

Gebruiker 201, niet enkel khd maar ook eiwitten en vetten zou ik wat meer toevoegen. Je hebt nu in verhouding veel khd. Wel lastiger met je allergieën, maar als je wel zuivel kunt eten, de volle variant pakken. Of alpro? Ei, zalm, tonijn, kaas, vleesvervangers?

Monnie nog gefeliciteerd trouwens!

Zelf zit ik vrij laag in vetpercentage en kan ik na een periode wat minder eten (absoluut niet zo extreem als bij Jezzi) gewoon in een keer 300 kcal omhoog gaan zonder vetmassa aan te komen. Indien ik niet boven onderhoud ga eten. Als ik naar boven onderhoud ga, maak ik kleine stappen maar meer om zelf te kunnen bijhouden wanneer ik aan kom.

Gister:
O:490 gr griekse yoghurt 0%, 20 gr eiwitpoeder, 30 gr high protein muesli
L: Maaltijdsalade kip AH
T: Funnbar, 61 kcal aan drop
A: kipburger, gebakken banaan, salade, 1 bol vanille ijs na
D: water, koffie (1x 6ml koffiemelk), 3 bier
2649kcal 139 eiwit, 75 vet, 280 khd
B: Enkel drie kwartier wandelen

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:41

O: peer en sinasappel
L: 1 volkoren boterham met sandwich spread
A: 2 meergranen bollen met gerookte zalm en een salade
T: 1 plak kruidcake en Starbucks caramel machiato

B: naast de hond uitaten niet veel meer

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:12

Dankjewel voor de tips, ik zal inderdaad is kijken naar wat extra's; heb net al kaas op mijn rijstewafels gedaan. Smaakte goed! :j

@LisErm94: ik mag inderdaad wel een paar zuivel producten. Zal binnenkort eens yoghurt halen! Zolang er maar geen room in zit. Verder eet ik 'S avonds nu inderdaad vaak zalm, tonijn, kip en wat rundvlees. Toen ik laatst naar vegetarische dingen etc keek zat er in veel paprikapoeder helaas... Inderdaad vervelend; maar ik raak het etikettenlezen wel gewend nu. Sta gewoon versteld over hoeveel troep er in eten zit. Bijvoorbeeld paprikapoeder in snoep; wie verzint het haha.;(

@Pormiloca: geen idee haha. Dat kwam uit de Vegi-test voor mijn darmen en huid. Veel zuivel mag ik ook niet hoor, maar yoghurt bijvoorbeeld wel.

@Many: pinda's mag ik helaas niet (ivm noot). Walnoten mogen wel en die neem ik soms ook. Zongedroogde tomaten is wel een goed idee, super lekker!

Lijstje vandaag adv jullie tips:
O: 3 boterhammen. 1 ossenworst, 1 aardbeienjam, 1 gestampte muisjes. Beker melk.
L: 3 boterhammen. 2 ossenworst, 1 gestampte muisjes. Met 4 glazen aanmaaklimonade
T: 2 rijstwafels met pitjeskaas
A: cordenbleu, 2 aardappels, 2 handjes groentencombi prei/ui/boontjes, 1 eetlepel zelfgemaakte witte saus. Met 2 glazen water
T: na het eten nog een handje walnoten
B: 5,5 op stal gewerkt

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:22

Gebruiker201, pinda's zijn geen noten :)* maar vallen onder de peulvruchten. Heb je ze al eens geprobeerd want het zou kunnen dat je dus niet allergisch bent voor pinda's :) En is het dan niet gewoon dat je gevoelig bent voor zuivel maar je dus tot op zekere hoogte wel gewoon zuivel kunt innemen? Misschien eens proberen met half glaasje melk en dat na een paar dagen iets uitbouwen en zo verder totdat je een reactie krijgt? Dan weet je ongeveer hoeveel zuivel jij kunt innemen. Zoals ik het nu begrijp ben jij intolerant voor zuivel, niet helemaal maar gedeeltelijk aangezien je nog wel wat zuivel kunt verdragen. Bij een allergie krijg je namelijk een directe reactie (rode uitslag, rode ogen enz) doordat het immuunsysteem wordt ingeschakeld. En kun je dus dat product/stof waar je allergisch voor bent helemaal niet verdragen ook niet in kleine hoeveelheden dit omdat jouw immuunsysteem het ziet als lichaamsvreemd en dat moet bestreden worden. Bij een intolerantie treden de reacties vaak pas later op. Bij een intolerantie is het zo dat je een bepaald stofje (enzym) mist om bijv. zuivel af te breken (het immuunsysteem wordt dus niet ingeschakeld). Jij hebt waarschijnlijk nog wel het enzym om zuivel af te breken maar niet voldoende waardoor je grote hoeveelheden zuivel niet kunt verdragen. Door dus kleine beetjes in te nemen en dit langzaam uit te bouwen kun je op een gegeven moment jouw grens vast stellen. Zuivel is namelijk wel een hele goede manier om aan je eiwitten te komen en calcium enz.

Mijn lijstje is iets veranderd
O: magere kwark met granola + 2 kopje koffie met koffiemelk
L: 4 rijstwafels met 1 avocado en 2 gekookte eitjes, 1 rijstwafels met pindapasta
T: 1 banaan, 1 appel, 1 minneola + thee
A: lasagna (verse lasagna bladen, knofloop, courgette, prei, tijm, oregano, salie en roomsaus van room, boter en bloem met Parmezaanse kaas)
T: schaaltje toffee bolletjes vla

B: 1 paard rijden, wilde nog hardlopen maar uiteindelijk te horen gekregen dat ik mijn scriptie niet heb gehaald dus de hele middag daar mee bezig geweest

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:44

Vraagje, hoe zijn jullie ooit begonnen met kracht training. Ik had dus besloten meer aan de gang te gaan zelf omdat ik met werken de groepslessen niet gecombineerd krijg. Ik wil voornamelijk mijn armen zelf gaan trainen. en ook wat oefeningen gericht op mijn benen maar die pak ik best veel bij hiit/cardiocore. Mijn buik en rug worden voldoende aangepakt tijdens groepslessen en ik kan naar speciale abs class bij de sportschool. ik was al op websites aan het kijken maar ik vraag me af hoe jullie zijn gestart.
Lijkt me wel fijn om zinvol aan de slag te gaan als ik toch zelf gericht ga trainen. Stellen jullie zelf je schema´s e.d. samen. En is er een topic hier waar jullie graag in zitten?

O: 60 gr havermout,appel, kaneel, rozijntjes, amandelmelk
L: kommetje tomatensoep, wit brood van de turk met paprika/kaas spread met tomaat,komkommer, bladspinazie en olijfjes en een ander stuk met pinda pasta (Best flink)
T: 2 plakjes salami
T: kwark
A: vriendje gaat een verse hamburger maken, met een broodje en salade
T: banaan en wellicht een rood wijntje in de bios
B: uur fietsen en uur cardio core

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:53

Chantal, ik ben eigenlijk begonnen met heel veel op internet lezen. Bijvoorbeeld over het aantal herhalingen dat je het beste kunt doen, welke oefeningen waar goed voor zijn, en waar je op moet letten om bijvoorbeeld blessures te voorkomen. Toen ben ik gewoon begonnen :)) Ik raad je wel aan om meteen een schema te laten opstellen in je sportschool, en om iemand te vragen om de eerste keer met je mee te lopen. Dan weet je in ieder geval dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert. En gooi er niet meteen teveel gewicht op. Beter eerst werken aan een goede uitvoering met wat minder gewicht.
Ik heb nu weer een schema van mijn sportschool, maar heb ook wel tijden zonder schema getraind. Dan deed ik gewoon waar ik zin in had :+. Maar een schema is toch prettiger, dan werk je wat doelgerichter en kun je je vooruitgang ook beter zien.
Was je vriend niet een fanatieke sporter? Kun je niet een keertje met hem gaan sporten om een beetje wegwijs te worden in de oefeningen etc?

Lijstje:
O: speltcracker met roerei van 2 eieren, rijstwafel met pindakaas
T: Oh Yeah bar
L: broccoli en paprika met tempeh en een soort satésausje
T: appel, banaan, 2 schuimpjes
A: ? eet bij mijn vriend en die zorgt voor het eten

B: hopelijk een halfuurtje hardlopen

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:11

@ venthe: o sorry dat wist ik niet! Hij stond wel aangevinkt op mijn lijstje van de test wat ik niet meer mag in ieder geval.

Zoals jij het beschrijft ben ik volgens mij inderdaad intolerant ipv. allergisch. Ik krijg bij niks gelijk buikpijn en puistjes maar pas later.
Vanaf volgende week mag ik weer 1 voor 1 heel langzaam dingen proberen, als ik dat zal willen. Om te kijken hoe mijn huid dan ook nog/weer reageert op bepaalde voedingswaren.
Mijn huid is wel veel beter geworden dus het heeft wel gewerkt! Ik denk dat ik eerst de chocola ga testen 2 weken lang (mis de hot chocolat -O- ) en dan zuivel omdat jullie dit als tip geven om meer te eten

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:28

Oh sorry ik had niet in de gaten dat je al hulp bij iemand had gezocht voor je intolerantie. Loop je bij een diëtist of ergens anders?
Warme chocolade melk is toch ook bereid met melk?
Maar ik begrijp dat je nu dus een soort eliminatie dieet doet (alle producten die verdacht zijn elimineren en weer langzaam terug brengen in je voedingspatroon). Dat is een goede manier! Ik zou goed met die gene die je helpt overleggen wat je als eerst weer moet gaan introduceren. Als je geen zuivel mag is het gewoon heel lastig omdat het in veel producten zit en omdat juist die producten vaak een hoge voedingswaarde (vooral eiwitbron) hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:32

Many ja klopt. Hij sport veel maar hij zit bij een andere sport school dus hij kan geen ronde met mij mee lopen ofzo. Thuis heeft hij wel gewichten e.d. en hij wilde me wel uitleg geven. Ik wilde hem ook voorleggen wat ik gevonden had op internet qua oefeningen e.d. Alleen we hebben een beetje langs elkaar heen gewerkt. Je kunt wel een soort personal trainer nemen voor 55,- dan heb je drie lessen geloof ik. Maar goed ik dacht dat zelf best ook wel vast het begin moet lukken met internet maar er zijn zoveel soorten schema's en website's :) Dank je wel in ieder geval!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:35

Chantal, kun je niet een keertje mee naar zijn sportschool als 'introducee'? Zeg je gewoon dat je erover denkt om daar te gaan sporten en dat je graag eens een keertje wilt proefsporten. Dat mag ongetwijfeld :) Maar inderdaad, zelf kun je het ook hoor! Het belangrijkste is om gewoon te beginnen, dan merk je vanzelf wat goed voor jou werkt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:44

Ik ben net als many gewoon begonnen na veel lezen.
Inmiddels ben ik bijna pt en heb ik een aantal fitness diploma's op zak. Je mag altijd pb'en :)

Marizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:45

_Zidane schreef:
Vandaag:
O: 2 speltbth met laagje zonnestroop en belegen 48+ kaas
T: portie witte druiven 1 rijstwafel met gekookt eitje
L: 2 speltbth met pindakaas
T: appel handje witte druiven
A: volkorenpenne met zelfgemaakte pastasaus van tomatenblokjes, courgette, worteljes en ui + zalm
T: ?

wijziging :o