Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mentaal is het lastig omdat je meer meer meer wilt eten, maar fysiek betaalt het zich zeker uit. Ben inmiddels wel een aantal kg aangekomen(gelukkig), maar maar weinig vet 
Na een wedstrijd is reverse dieting een goed idee. Nu weet ik niet wat jij allemaal gedaan hebt, Monnie, dus iets echt zinnigs kan ik niet zeggen. 
maar vallen onder de peulvruchten. Heb je ze al eens geprobeerd want het zou kunnen dat je dus niet allergisch bent voor pinda's
En is het dan niet gewoon dat je gevoelig bent voor zuivel maar je dus tot op zekere hoogte wel gewoon zuivel kunt innemen? Misschien eens proberen met half glaasje melk en dat na een paar dagen iets uitbouwen en zo verder totdat je een reactie krijgt? Dan weet je ongeveer hoeveel zuivel jij kunt innemen. Zoals ik het nu begrijp ben jij intolerant voor zuivel, niet helemaal maar gedeeltelijk aangezien je nog wel wat zuivel kunt verdragen. Bij een allergie krijg je namelijk een directe reactie (rode uitslag, rode ogen enz) doordat het immuunsysteem wordt ingeschakeld. En kun je dus dat product/stof waar je allergisch voor bent helemaal niet verdragen ook niet in kleine hoeveelheden dit omdat jouw immuunsysteem het ziet als lichaamsvreemd en dat moet bestreden worden. Bij een intolerantie treden de reacties vaak pas later op. Bij een intolerantie is het zo dat je een bepaald stofje (enzym) mist om bijv. zuivel af te breken (het immuunsysteem wordt dus niet ingeschakeld). Jij hebt waarschijnlijk nog wel het enzym om zuivel af te breken maar niet voldoende waardoor je grote hoeveelheden zuivel niet kunt verdragen. Door dus kleine beetjes in te nemen en dit langzaam uit te bouwen kun je op een gegeven moment jouw grens vast stellen. Zuivel is namelijk wel een hele goede manier om aan je eiwitten te komen en calcium enz.
Ik raad je wel aan om meteen een schema te laten opstellen in je sportschool, en om iemand te vragen om de eerste keer met je mee te lopen. Dan weet je in ieder geval dat je de oefeningen op de juiste manier uitvoert. En gooi er niet meteen teveel gewicht op. Beter eerst werken aan een goede uitvoering met wat minder gewicht.
. Maar een schema is toch prettiger, dan werk je wat doelgerichter en kun je je vooruitgang ook beter zien.
) en dan zuivel omdat jullie dit als tip geven om meer te eten
Dank je wel in ieder geval!
Maar inderdaad, zelf kun je het ook hoor! Het belangrijkste is om gewoon te beginnen, dan merk je vanzelf wat goed voor jou werkt.
_Zidane schreef:Vandaag:
O: 2 speltbth met laagje zonnestroop en belegen 48+ kaas
T:portie witte druiven1 rijstwafel met gekookt eitje
L: 2 speltbth met pindakaas
T:appelhandje witte druiven
A: volkorenpenne met zelfgemaakte pastasaus van tomatenblokjes, courgette, worteljes en ui + zalm
T: ?