Ik ga het eens aan mijn vriend voorstellen!
Hier nog twee fanatieke wandelaars

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mar_fay schreef:Wat een ontzettend leuk idee Pien! Ik kan hier mezelf en sjefke waarschijnlijk ook wel warm voor krijgen
poes schreef:Wat een leuk idee Pien! Volgens mij ben jij een vree toffe madam
poes schreef:Ik snap de hype rond quiche niet :’)
Magrathea schreef:poes schreef:Ik snap de hype rond quiche niet :’)
Hype? Ik eet altijd al quiche. Zo handig! Lekker om restjes in te verwerken en de volgende dag ook nog lekker(al gaat ie hier meestal gewoon op haha)
Pien ik neem een verpakking vers bladerdeeg op rol (of pizzadeeg dus), die moet je wel een tijdje buiten de koeling laten liggen anders kan hij scheuren (30 minuutjes ofzo). Intussen snijd je groenten (deze keer had ik ui, champignons, prei, paprika (groen en rood) en courgette) , die bak je even kort aan. Dan neem je een blok tofu en die doe je in de keukenmachine, en dan hakken tot het gruis is. Vervolgens een scheutje sojamelk (of andere plantaardige melk) toevoegen in scheutjes tot je er een deegbal van kan kneden (dat gaat vrij snel). Intussen is waarschijnlijk je groenten wel aangebakken, samen doe je dat in een kom, daarbij kruiden naar jouw keuze (wij hadden gemalen komijn, knoflookpeper (een kruidenmixje van de markt
) en cajun kruiden) en dan goed mengen.
Vervolgens een ovenschaal oid bekleden met de rol bladerdeeg (zit meestal al bakpapier aan vast, handig!), afhankelijk van het aantal eters zul je wat overhebben of niet. Ik knip de randjes af en daar maak ik soms appelflapjes mee voor het toetje![]()
Stort het mengsel erin, strooi er cashewnootjes / vegan kaas / extra kruiden over, of steek er halve cherrytomaatjes in (met de snijkant naar boven, ziet er leuk uit). Net wat je in huis hebt / trek in hebt. Dan vouw je het deeg naar binnen en bak je tot het klaar is. Bij het pizzadeeg was dat 15 minuten gehele warmte op 180 graden, en dan omzetten naar 200 graden onderwarmte. Bij bladerdeeg iets korter (10 en 15 minuten zou ik zeggen, maar kijk even hoe het eruit ziet).
Hij blijft soms wel wat vochtig, zeker als je met (veel) olie kookt of wat uitgeschoten bent bij het keukenmachinen van de tofu. Maar dat deert ons persoonlijk niet
Edit: ik geloof wel dat als je hem laat afkoelen en hem koud/lauw eet hij vaak wat steviger wordt
LiannePuthzy schreef:Ik ben niet echt thuis in de vega/Vegan wereld, maar heeft 1 van jullie misschien een tip/advies voor het volgende:
Ik heb vandaag vega bruine bonen burgers genaakt (bruine bonen, ui, knoflook, rood pepertje, Italiaanse kruidenmix, en bloem+havermout, dit gepureerd met de staafmixer) na bet bakken was de buitenkant lekker knapperig, maar van binnen nog een soort brei/behangplaksel, hoe kan ik er voor zorgen dat de volgende keer de binnenkant ook iets meer bite heeft/steviger is?
LiannePuthzy schreef:Ik ben niet echt thuis in de vega/Vegan wereld, maar heeft 1 van jullie misschien een tip/advies voor het volgende:
Ik heb vandaag vega bruine bonen burgers genaakt (bruine bonen, ui, knoflook, rood pepertje, Italiaanse kruidenmix, en bloem+havermout, dit gepureerd met de staafmixer) na bet bakken was de buitenkant lekker knapperig, maar van binnen nog een soort brei/behangplaksel, hoe kan ik er voor zorgen dat de volgende keer de binnenkant ook iets meer bite heeft/steviger is?