[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistic

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:43

Oei, dan zit ik zoals ik het nu het opgeschreven op 1009 kcal.
Toch er maar wat bijzetten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:45

Klopt Midasje, écht niet leuk! En ik ben niet eens meer gaan snoepen, op een gegeven moment natuurlijk gewoon minder/ niet omdat ik maar bleef aankomen.

Mijn moeder is trouwens toen ze stopte 22 kg aangekomen, maar die sportte er niet bij. Dus zal wel familiair zijn Nagelbijten / Gniffelen

BenAngelique, ik heb vorige maand mijn bloed laten nakijken op afwijkingen van de schildklier. Dat is misschien ook een tip voor jou?

Net uitgerekend: ik kom vandaag op 1600 kcal. Ben ik niet ontevreden over...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:52

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:56

Ik moet nog een essay schrijven, anders moet dat zondagnacht dus dat verlicht de pijn iets Clown

Goed Denice dat je lekker gemotiveerd bent!

Pff 14 kilo aankomen alleen van stoppen met roken. Ik dacht dat mensen daar alleen van aankwamen, omdat ze meer gingen eten.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:56

Chubby schreef:
Klopt Midasje, écht niet leuk! En ik ben niet eens meer gaan snoepen, op een gegeven moment natuurlijk gewoon minder/ niet omdat ik maar bleef aankomen.

Mijn moeder is trouwens toen ze stopte 22 kg aangekomen, maar die sportte er niet bij. Dus zal wel familiair zijn Nagelbijten / Gniffelen

BenAngelique, ik heb vorige maand mijn bloed laten nakijken op afwijkingen van de schildklier. Dat is misschien ook een tip voor jou?

Net uitgerekend: ik kom vandaag op 1600 kcal. Ben ik niet ontevreden over...

ja lijkt me erg als je daar gewoon geen grip op hebt.
Als ik een dag weinig eet ben ik gelijk een kilo kwijt ( blijvend )

Maar goed heb je soms kinderen ze zeggen dat alles dan ook veranderd mijn zusje is erg slank en heeft een kindje gekregen is 10 kilo aangekomen en 7 kwijt maar die laatste 3 krijgt ze met geen mogelijkheid eraf en als ze niet oplet nog een paar kilo extra.
En dit heeft ze sinds de zwangerschap

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:57

Ik kan me heel goed vinden in dat artikel! Je wilt niet weten wat voor rotzooi er in ons eten zit en daarom denk ik er meer en meer over de "geraffineerde" producten (is dat een juiste benaming?) te mijden. Dus simpelweg zo weinig mogelijk bewerkt, fabrieksmatige voeding.

Natuurlijk kun je je natuurlijke voedingsmiddelen (melk, groenten, fruit, aardappelen, granen, vlees en vis) wel klaarmaken door koken of bakken of mengen e.d. Maar allerlei toevoegingen en chemische bewerkingen zijn m.i. absoluut veroorzaker van veel afwijkingen, zowel in onze eigen fysieke gesteldheid áls van onze nakomelingen.

Mijn hond en katten krijgen alleen vers vlees; dus puur natuur, zonder toevoegingen of bewerkingen. En als ik zie hoe goed zij het doen zonder al die enge troep!

Het is toch ook al bewezen dat geur- kleur- en smaakstoffen een enorme invloed hebben op het gedrag van kinderen met ADHD?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:57

Dag dames, ik ben weer terug, heb het overleefd hoor Lachen
Zit nu wel aan 2 stukjes chocolade, mag even van mezelf. Was een beetje flauwtjes, misselijk en ik heb gewoon gezweet (ik zweet niet snel, niet eens in de sportschool). Brrr, ik denk de hele tijd aan het geluid dat dat mesje maakte toen de arts in m'n schouder sneed, blegh! Nou ja, het is mooi (?) gehecht en over 5 dagen mag het verbrand/pleister eraf, over 11 dagen bellen voor de uitslag.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 11:58

Nope, geen kids. Het enige wat veranderd is, is dat ik gestopt ben met roken en meer ben gaan sporten (naja, meer fitness en minder paardrijden, moet m'n tijd ergens vandaan halen)..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:01

Chubby schreef:
Mijn hond en katten krijgen alleen vers vlees; dus puur natuur, zonder toevoegingen of bewerkingen. En als ik zie hoe goed zij het doen zonder al die enge troep!

Hier hetzelfde, al moet ik zeggen dat het ook voor de hond steeds lastiger is om aan goede kwaliteit vlees te komen.
Ik ga nu maar proberen te bestellen bij iemand uit Didam. Wordt dus een vriezer aanschaffen aangezien het dan pas vanaf 100 euro gratis wordt thuis bezorgt.

Het heeft me wel aan het denken gezet over mijn eigen voeding. Het is alleen zo verdoemde moeilijk om anders te gaan eten.

Mijn man is echt super mager, die mag best wat kilo'tjes aankomen. Daarnaast is hij best een moeilijke eter. Dit maakt het voor mij nog lastiger. De chips en frisdrank zijn namelijk voor hem wel in huis. Hij zal het me niet in dank afnemen als ik dat ook nog eens weghaal.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:04

Iehl dat geluid lijkt me heel naar LJ! Fijn dat alles goed is gegaan Ja

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:05

Ja wij ook mijn vader produceerd zelf dieren voer en we hebben ook worsten van gewoon PUUR gemalen kip.

Hopa bij iemand bekend toevallig

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:06

ladyjoy schreef:
Dag dames, ik ben weer terug, heb het overleefd hoor Lachen
Zit nu wel aan 2 stukjes chocolade, mag even van mezelf. Was een beetje flauwtjes, misselijk en ik heb gewoon gezweet (ik zweet niet snel, niet eens in de sportschool). Brrr, ik denk de hele tijd aan het geluid dat dat mesje maakte toen de arts in m'n schouder sneed, blegh! Nou ja, het is mooi (?) gehecht en over 5 dagen mag het verbrand/pleister eraf, over 11 dagen bellen voor de uitslag.

Fijn dat het goed gegaan is en iid jij verdiend een stukje choco

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:07

Didam = Herby toch?

Die heeft echt súper mooi vlees en een geweldig assortiment. Zéker een aanrader! Ik heb afgelopen maandag een bestelling gedaan voor mezelf van ruim 100 euro maar doordat er ook wat anderen uit de buurt meebestellen kom ik uit op een totaalbestelling van ruim 200 euro!

Ken je barfplaats en voernatuurlijk? Misschien kun je met iemand die daar ook zit en bij jou in de buurt woont samen een order maken. Herby is altijd bereid 2 (of meer) orders apart te verpakken maar wel te beschouwen als 1 order ivm die minimale ordergrootte..

Ik heb overigens voor onszelf een tafelmodel vriezer, voor onze hond en katten een tafelmodel en sinds kort een kist van 320 liter waaruit ik zelf wat producten verkoop aan kennissen uit de buurt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:08

LadyJoy, fijn dat je er weer vanaf bent! Het is toch altijd spannend als ze aan je lichaam gaan knutselen Ach gut

Midasje, de naam klinkt me bekend!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:11

Ja Hard aan gewerkt om het voer te krijgen wat het nu is en het is werkelijk Top
Er wordt door heel NL bezorgd en we hebben in elke provincie een tussen handelaar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:14

Ik ben erg benieuwd ernaar Midasje, waar vind ik er meer info over? Heb je een website of foldermateriaal?

Ik ben een bedrijfsplan aan het schrijven om komend jaar een dierenspeciaalzaak te openen die zich specifiek richt op natuurlijke voeding en medicijnen en exclusieve accessoires e.d. Misschien is jullie product wel interessant voor mij Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:16

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:18

Didam is niet dezelfde als herby. Ik wil eigenlijk wel bestellen bij herby, maar ben in mijn omgeving de enige die vers voert.
Daarnaast is de laatste bestelronde in omgeving rotterdam eind februari geweest en die heb ik dus gemist.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:20

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:21

Ik had gisteren een planning gemaakt maar die is nu al iets anders Verdrietig

Ik ben namelijk ziek thuis, dus ik zal vandaag denk ook niet veel eten Tenzij het ineens beter gaat.

Ik heb nu in iedergeval alleen nog maar 1 eierkoek op

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:21

goedemorgen! jullie zijn alweer druk aan t schrijven geweest hahah

Ladyjoy, fijn dat het goed verlopen is! Lijkt me wel naar als ze met je bezig zijn en je ben gewoon 'wakker'.

Tayga, balen als je te vroeg op school bent voor niets!

SL, tof dat je je auto gaat halen vanmidddag!

BA, echt raar dat je aan blijft komen... hopen dat de dieetist helpt!

ik moet zo weer werken over 10 min weg, en pas half8 weer thuis dus rustig aan met schrijven Heb net ook al kei veel blz bijgelezen!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:22

Wind schreef:
Jouw baas? Hoe dat zo dan? Ik werk bij de universiteit in Groningen, dus het is mijn of meer mijn collega. Tong uitsteken

Ik werk op voor het Centrale lab. in het UMCG.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:23

Jullie korten mij toch altijd af tot SL?
Haha dat zijn de middelste 2 letters van het kenteken van mijn auto valt me net op Clown

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:25

Haha grappig Spetterlover Nagelbijten / Gniffelen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:25

Mistic schreef:
Didam is niet dezelfde als herby. Ik wil eigenlijk wel bestellen bij herby, maar ben in mijn omgeving de enige die vers voert.
Daarnaast is de laatste bestelronde in omgeving rotterdam eind februari geweest en die heb ik dus gemist.

Ik kan nog wel een bestelling toevoegen aan wat ik van de week heb doorgestuurd, maar dan zou je dat helemaal in Roosendaal moeten ophalen Nagelbijten / Gniffelen