Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimble

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:35

Callorien tellen is volgens mij echt een van de slechtste methodes die er is. Je kan wel leuk weinig callorien eten, maar je moet ook genoeg voedingstoffen binnen krijgen!
Ook iedere morgen een schaaltje yoghurt klinkt misschien wel lekker en gezond, maar dat is ook niet goed. Je moet vooral gevarieerd eten! Dus dan een keer yoghurt, een boterham met kaas, of jam of hagelslag (dat kan best hagelslag, maar met mate). Geen boter op je brood.
Als je alleen zo al op je eetpatroon let en niet snoept, geen zak ships als je thuis komt, dan val je ook af.
Al die rare methodes zijn helemaal niet nodig!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:43

Maar wie zegt dat ik een zak chips at als ik thuiskwam? Ja, goed, óóit at ik veel te veel, en daar moet ik nu voor boeten. Maar de laatste 4 jaar was 't al een uitzondering als ik eens een toetje nam in 't weekend, eet nooit boter op m'n brood, zelden hagelslag of jam, elke dag 4-6 sneetjes brood en avondeten.
En ja, dan eens op een verjaardag wat chips oid, en elke avond bij de thee een biscuitje.
Dan kan jij mij niet vertellen dat ik niet aan de rare methodes moet gaan Knipoog
Maar goed
Ik let dus wel heel erg op de calorieën en op de vetten die ergens in zitten. Gebruik sowieso geen boter, maar olijfolie. Eet bijna geen vlees, wel elke week minstens 1x vis. Drink alleen maar light frisdrank, water, en een a twee glazen vruchtensap per dag.

Verder eet ik 2 sneetjes roggebrood, een appel, en als ik 's avonds nog trek heb in eten (gezien de vervelende tijden van m'n sport), dan maak ik wat of ik neem een cup a soup. En ik neem graag een bakje yoghurt met muesli 's ochtends.

Kijk, en 't zal vast slecht zijn. Maar ik krijg 't er anders gewoon niet af. Dus zodra ik rond de 68 kilo weeg, begin ik langzaam weer dingen toe te voegen en kijk bij hoeveel m'n gewicht zich stabiliseert.

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:05

Ik ben sins gisteren al 0,2 kg lichter, ondanks de friten die ik niet kon weerstaan Nagelbijten / Gniffelen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:17

Kimble schreef:
Callorien tellen is volgens mij echt een van de slechtste methodes die er is. Je kan wel leuk weinig callorien eten, maar je moet ook genoeg voedingstoffen binnen krijgen!
Ook iedere morgen een schaaltje yoghurt klinkt misschien wel lekker en gezond, maar dat is ook niet goed. Je moet vooral gevarieerd eten! Dus dan een keer yoghurt, een boterham met kaas, of jam of hagelslag (dat kan best hagelslag, maar met mate). Geen boter op je brood.
Als je alleen zo al op je eetpatroon let en niet snoept, geen zak ships als je thuis komt, dan val je ook af.
Al die rare methodes zijn helemaal niet nodig!

Ik eet 's ochtends meestal 2 boterhammen met sla, tomaat, komkommer en augurk of 2 boterhammen met halva jam.
Ik ben idd gaan minderen met chips eten, eet het nu alleen nog bij uitzondering.
Op calorieen en vetten letten heeft bij mij wel geholpen. Want van sommige dingen wist ik helemaal niet dat ze zo 'slecht' voor je waren.
Laatst bijgewerkt door Spetterlover op 11-05-05 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:18

Gunufje schreef:
Ik ben sins gisteren al 0,2 kg lichter, ondanks de friten die ik niet kon weerstaan Nagelbijten / Gniffelen

Jéééj das al een begin Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:11

In het weekend eet ik echt wel chips hoor, als je alle lekkere dingen moet gaan laten staan heb je ook geen leven meer toch? Verward

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:15

Mazzel-meid schreef:
In het weekend eet ik echt wel chips hoor, als je alle lekkere dingen moet gaan laten staan heb je ook geen leven meer toch? Verward

Nee dat is zo, maar ik probeer het toch te minderen. Neem af en toe een chocolaatje, of een klein beetje chips, maar het is niet zo dat ik in het weekend een hele zak chips ga leeg eten ofzo Lachen Maar dat deed ik evengoed al niet. (ik nam vaak zo'n 3 keer per week een bakje)

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:48

Ik heb gister ook 3 chocolaatjes op. Anders heb je idd echt geen leven meer. Als je echt ik helemaal niks meer zou snoepen dan kan het zijn dat ik in 1 keer echt een enorme vreetbui krijg. Maar om de 2 a 3 dagen een keer wat lekkers is gaat best wel goed.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:05

Kimble schreef:
Ik heb gister ook 3 chocolaatjes op. Anders heb je idd echt geen leven meer. Als je echt ik helemaal niks meer zou snoepen dan kan het zijn dat ik in 1 keer echt een enorme vreetbui krijg. Maar om de 2 a 3 dagen een keer wat lekkers is gaat best wel goed.

Ja het is idd beter om af en toe wat te nemen.. anders vreet je je straks in 1x helemaal vol, daar heb ik heel erg last van gehad Lips are sealed daarom neem ik nu ook af en toe wat lekkers

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:11

ik woog net 55,1 terwijl ik dus al had ontbeten en ook net al weer 2 beschuitjes heb gegeten Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:43

netjes hoor, Spetterlover Ja

Ik zat vanochtend op 59 kilo Lachen
Wil er graag nog eentje af, en dan proberen op gewicht te blijven..
hebben jullie ook last van snel moe zijn enzo? Ik heb dat nl. wel heel erg sinds ikben gaan lijnen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:16

Nee niet echt moe zijn, maar wel duizelig enzo, maar dat heb ik evengoed al, dus ik weet niet of het van het gezonde eten komt.. Scheve mond maar als ik dat heb eet ik wel echt even een chocolaatje of sultana ofzo Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:48

Meiden, mag ik even wat zeggen???

Er zullen mensen in dit topic zijn die te zwaar zijn, en dan ook echt te zwaar, maar de meesten van jullie zijn nu al te licht. Waarom nu nog lijnen?? Somigen van jullie zijn no in de groei en dan heeft het lichaam die voedingsstoffen echt heel erg nodig hoor!!
Ik begrijp het echt niet hoor, maar ha zelf weten maar dan niet mekkeren straks als iedereen jullie te dun vind.
Ik vind dta jullie gevaarlijk bezig zijn.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:58

Ik ben niet minder gaan eten, maar gewoon gezonder en daardoor ben ik afgevallen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:00

Ik vind niet dat je zo vanachter de computer kunt bepalen of iemand te dun is of niet. Gezond eten kan niet verkeerd zijn lijkt mij en als je daardoor eerst afvalt is dat toch alleen maar goed? kennelijk was al het (ongezone) eten nergens goed voor en wanneer iemand gezond wil eten zou ik diegene niet in de weg gaan staan. Natuurlijk moet je niet telkens minder gaan eten maar minder snoep/chips ed is toch niet verkeerd?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:03

Passival schreef:
Ik vind niet dat je zo vanachter de computer kunt bepalen of iemand te dun is of niet. Gezond eten kan niet verkeerd zijn lijkt mij en als je daardoor eerst afvalt is dat toch alleen maar goed? kennelijk was al het (ongezone) eten nergens goed voor en wanneer iemand gezond wil eten zou ik diegene niet in de weg gaan staan. Natuurlijk moet je niet telkens minder gaan eten maar minder snoep/chips ed is toch niet verkeerd?

Ik kan niet eens minder eten, dan word ik duizelig en ga ik zwart voor mijn ogen zien Scheve mond Maar gezonder lukt prima en voel me ook een stuk beter Ja

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:11

zo weinig eten dat je duizelig wordt, is natuurlijk NOOIT goed, maar gezond eten lijkt mij wel. Volgens mij ben jij (spetterlover) helemaal niet zo verkeerd bezig maar je moet wel blijven eten i.v.m dat duizelig worden. Zelf probeer ik ook altijd gezond te eten,dit gaat meestal goed, alleen ontbijt ik soms niet terwijl dat we belangrijk is voor het verteren van voedsel maar s'ochtends heb ikg ewoon geen zin in eten , meestal dan.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:13

Nee dat heb ik evengoed heel snel, dat duizelig worden komt vooral door mijn lage bloeddruk en begint alweer als ik 2 uurtjes niets gegeten heb, zelfs als ik daarvoor echt 3 borden macaroni ofzo heb gegeten. Dan heb ik gewoon even iets zoets nodig, thee met suiker helpt vaak al prima. Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:16

Ja Ja dus dan zou het niets uit maken als je veel eet? dan ben je alsnog snel duizelig? zou het dan niet een andere oorzaak hebben? maar wel goed van je dat je het met een kopje thee kunt oplossen Lachen daar kom je ook niet zoveel van aan

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:19

Nouja, bloedonderzoek kwam niets uit, maar toen ik in het ziekenhuis bijna flauwviel moest ik verplicht thee met veel suiker drinken Tong uitsteken
Bij het avondeten eet ik altijd heel veel, vooral pasta en gister dan aardappelpuree, maar 's avonds moet ik dan ook weer iets eten omdat ik dan duizelig word Scheve mond Maar ook als ik iets lichts gegeten heb, heb ik er last van Lachen
en ik heb net lekker een kom groentenbouillon op (schrijf je dat zo?), zitten geen calorieen in, maar ik zit wel vol en voel me meteen een stuk beter Ja

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:23

Stoom uit je oren ik heb tussendemiddag vruchtenhagel gegeten, zo stom Stoom uit je oren

Wel heb ik vandaag al 2 liter water gehad, ik probeer elke dag iets van 2 tot drie liter water te drinken. Hier raak je ook wel vol van en kom je niet van aan

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:25

Ja ik drink heel erg veel groene thee, lekker Haha!
Vruchtenhagel valt best mee volgens mij, zitten sowieso geen vetten in.
even opgezocht : er zitten 60 calorieen in per 15 gram, dat doe je ongeveer op je brood.
Dat valt wel erg mee Scheve mond kan ik het ook weer eens gaan eten want vind dat echt geweldig lekker Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:27

Ja, erg lekker Vingers aflikken maar wel erg slecht, volgens mij is het bijna alleen maar suiker al het zoete broodbeleg eet ik bijna niet meer, veel beleg is nergens voor nodig en alleen maar wel lekker... zelfs in kaas of wordt zitten al veel caloriën

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:28

Jaa hagelslag en vlokken zijn ook zo lekker Scheve mond
maar ik eet nu eigenlijk alleen nog maar groentes op brood.. en halva jam.
trouwens ook wel kaas, maar dat vind ik niet lekker om dik op brood te doen dus daar krijg ik dan ook niet zoveel van binnen Lachen En de kaas die ik eet is volgens mij aardig vet. (vega kaas, moet nog even een vegetarische kaas vinden die iets gezonder is)

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:25

Ik eet nu op m'n brood van die gore slankiesmeerkaarding met maar 20+ maar ik kan niet van de roompaté afblijven Verdrietig