Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarliesV schreef:Ja die tip kwam ineens naar boven drijven na 10 minuten en daarmee was gelijk het probleem opgelost
Maar dus direct handen invetten is het beste. Goede tip voor de volgende keer.
silverdapple schreef:Ik ben zo jaloers op jullie! Hier ligt al een tijdje een pak meel klaar maar ik kan gewoon niet aan gist komen. Allebei de winkels uitverkocht en dat al meer dan een week. Geduld hebben dus...
silverdapple schreef:Dorien ik woon in Noord-Holland langs de kust.
De rest dankjulliewel voor de tips! Sligro heb ik nog niet aan gedacht.Volgende keer zal ik daar checken. Anders vraag ik het bij de bakker!
RijsaTwijfelde je niet even voordat je oké zei?
silverdapple schreef:Dorien ik woon in Noord-Holland langs de kust.
De rest dankjulliewel voor de tips! Sligro heb ik nog niet aan gedacht.Volgende keer zal ik daar checken. Anders vraag ik het bij de bakker!
snorkel1986 schreef:Mmm hier een kant en klaar mix gebruikt voor de no knead versie.. Maar die rijst erg hard ..en hij moet nog tot morgenwat zou wijsheid zijn vanavond al bakken of toch morgen?
Deeg staat gewoon op aanrecht in keuken ongeveer 18 graden denk ik.. of nachtje in koelkast
tamary schreef:we zullen zien heb toch besloten te wachten op morgen het komt mij vanavond niet uit dus.. word vervolgtsnorkel1986 schreef:Mmm hier een kant en klaar mix gebruikt voor de no knead versie.. Maar die rijst erg hard ..en hij moet nog tot morgenwat zou wijsheid zijn vanavond al bakken of toch morgen?
Deeg staat gewoon op aanrecht in keuken ongeveer 18 graden denk ik.. of nachtje in koelkast
No knead gebruikt veel minder gist, als je een kant en klaar mix op die manier behandeld ben ik bang dat je morgen een plat brood hebt.
MarliesV schreef:Die witte bolletjes lijkt mij ook wel wat. Was dat lastig te maken?
Brood van gisteren vergeten een foto van te maken. Smaak was goed, was alleen wat compacter dan gehoopt. Volgend het recept moest ik 20 min rijzen, lucht er uit drukken, 40 min rijzen, weer lucht er uit drukken. 1 a 1,5 uur rijzen, dan weer de lucht er uit, opvouwen en afbakken.
imd schreef:Gister/vandaag een volkoren no knead brood gebakken volgens dit recept: https://www.jocooks.com/recipes/no-knea ... eat-bread/
Super goed gelukt, erg lekker en heel simpel!
Verder nog zachte witte bolletjes van Levine: https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... 5.html?m=1 Ook duidelijk goedgekeurd hierwaren wel wat zoet, terwijl er helemaal niet veel suiker door zit. Dat ga ik volgende keer proberen weg te laten.