Ik beperk alleen Soja, daar word ik misselijk van(de veggiesate van mora gaat goed, maar tofuh , tempeh en melk bijv. No go)
kikkererwten gebruik ik alleen in de falafel en rode linzen (structuur is op 1 of andere manier tenenkrommmend als ik ze gewoon gebruik)
Anderskleurige linzen gaan wel goed trouwens

Maar Margrathea
Dat stukje over principes toegeven, wil ik nog wel wat aan toevoegen , als je gewoon echt problemen hebt met het gebruik van vlees (even het voorbeeld simpel houden) dus je hebt last van schuldgevoelens, het staat je gewoon tegen op een heel basaal niveau (dus gevoelsmatig kun je er eigenlijk gewoon niet mee leven)
Dan vind ik het ergens ook gewoon heel respectloos als je partner je bijkans wil dwingen dat maar gewoon lekker aan de kant te schuiven
Als partner zou je daar gewoon respect voor mogen/moeten hebben en je wederhelft in zijn/haar waarde moeten laten
Als je dan zo graag vlees wil eten lijkt mij dat je dan ook best zelf dat vlees zou kunnen kopen en klaar maken(even er van uit gaand dat de 1 er echt niets mee van doen wil hebben)
Of er vrede mee hebben dat je minder en/of minder vaak op je bord krijgt als de kokende partij bijvoorbeeld wel beperkt bio of andersoortig wil klaarmaken