Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:03

Soya yoghurt met muesli of cruesli of granola! Vaak met een kopje thee, soya macchiato koffie en fruit :D

Heeft er iemand nog tips voor goede documentaires?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:25

Brood met veganistisch beleg of havermout met rijstemelk. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:42

Smoothies :9
En ons zelfgebakken brood met pindakaas, appelstroop, vleesvervanger, komkommer/tomaat, spinazie spread, zelfgemaakte vlierbessenjam, hummus.. en zo heb ik nog wel meer lekkers voor er op.

Goede documentaires.. Forks over Knives vind ik erg goed.. Milk.. OMG, GMO (al gaat die niet echt over veganisme, wel over onze groente en fruit).. Food inc.. Sick, fat and nerly dead.. En dan heeft Netflix er ook nog een over bijen maar daar weet ik de naam niet van.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:44

Forks over knives heb ik gekeken op Netflix en was inderdaad ontzettend leerzaam. Bedankt voor de tip! De volgende keer ga ik Cowspiracy kijken en daarna de anderen die op Netflix staan.

Weet iemand van jullie waar ik groenteburgers of groenteschijven kan halen zonder ei? Ik kan kiezen tussen de Jumbo en Albert Heijn haha. Wil vanavond vegan hamburgers maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:48

8nnemiek, hier ben ik trouwens nog benieuwd naar. Ik eet zelf al een poos geen eieren meer. Ik doe dit omdat ik heel erg tegen de industrie ben, en vooral de leugens die er verspreid worden. Hoe biologisch eigenlijk het tegenovergestelde is van biologisch en dergelijke. Maar ik heb wel altijd geroepen dat als ik zelf kippen in de tuin heb lopen die overduidelijk gelukkig zijn en zij geven mij eieren, dat ik dat wel wil eten. Hoe sta jij hierin? Ik zag toevallig je topic net voorbij komen met je kipjes (zulke lieve beestjes trouwens <3 ) en ik kan me herinneren dat je hier gezegd hebt dat de eieren die ze geven alleen voor je vriend zijn.

Ik ben sowieso wel benieuwd hoe jullie hierin staan. Bij dierlijke producten uit de supermarkt weet je natuurlijk nooit zeker of ze dierenleed vrij zijn, ook niet als dat op de verpakking staat. Maar als je zelf een aantal dieren hebt en je besluit uiteindelijk om de producten die zij jou bieden omdat ze er zelf geen doel voor hebben te eten, is dat dan per se heel fout? Imo niet namelijk, mar ik ben heel benieuwd hoe jullie dat zien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:58

De eieren van onze eigen kippen zijn inderdaad vooral voor vriendlief en de hond, maar dat is eigenlijk ook deels omdat ik zelf een beetje allergisch ben voor kippeneieren. Als ik een paar dagen achter elkaar eieren heb gegeten dan heb ik direct puistjes op mijn rug en schouders :=
Maar ik zal niet heel streng vega zijn wat eigen eitjes betreft hoor :) Ik weet waar ze vandaan komen, je kan de kippen lastig zeggen dat ze geen eieren meer mogen leggen :+ En oud laten worden en weggooien vind ik nog veel erger dan opeten, dus als we eieren te veel hebben dan maak ik daar wel een lekkere cake of quiche van en die lust ik dan ook wel :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:53

Als je inderdaad weet waar het vandaan komt vind ik het ook geen probleem! Hartstikke mooi juist! Ze leggen die eieren toch :P

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:31

Zolang de dieren zelf de producten niet gebruiken en gewoon een fijn leven hebben zie ik niet in waarom je het niet zou gebruiken. Juist zonde -met kijk op het milieu en honger in de wereld- om het te laten liggen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:42

Ik heb gisteren zo lekker gekookt! Couscousburgers en linzenburgers op een spelt broodje. Met ui, paprika, komkommer, sla, ketchup en vegan mayo. Was echt heerlijk!!

Vrijdag ga ik met Tillie20 in het veganistisch restaurantje eten in Tilburg. Wat kijk ik daar naar uit!! :D

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:02

Dat klinkt inderdaad erg lekker! Kun je vegan mayo gewoon in de supermarkt halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:35

Leuke kipjes annemiek en wat lief dat je ze hebt opgevangen! Mooi 'tweede leven' zo :+: Op mijn werk (Boerderij IJburg) hebben we nu ook ex-scharrelkipjes, zo fijn dat ze daar zo bewust bezig zijn ook.
Heerlijk klinkt dat xMercury! En wat gezellig, veel plezier, ik ben heel benieuwd hoe het eten daar is :)
Gisteren heb ik zelf gegeten bij de Vegetarische Snackbar in Den Haag, een vegan kapsalon met vegan knoflooksaus en kaas, dat was echt... geweldig :D Heel lekker.

Drogon, in de supermarkten verkopen ze Mayolijn, in pot (de tube-variant is niet vegan geloof ik) en die is volledig plantaardig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:40

Weet iemand een goede vervanger voor melk? 'S ochtends drink ik altijd chocolademelk die ik zelf 'maak' met een paar schepjes cacao. Ik heb 's ochtends gewoon iets warms nodig, en van koffie/thee houd ik niet. Is er daarom dan misschien sojamelk oid wat melk hierbij kan vervangen? Ik zoek dus eigenlijk iets 'smaakloos' (cacao doet het werk), een melkachtige substansie en het moet ook warm te maken zijn zonder dat je klontjes/velletjes o.i.d. krijgt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:42

Ik vind sojamelk met cacao prima te drinken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:45

In principe kan sojamelk of notenmelk daarvoor geloof ik wel, geleidelijk verhitten :) Ik wil wel een keer experimenteren met warme hazelnootmelk met cacao denk ik, hmm..

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 06:49

hallo,

Na 32 pagina's lezen hebben jullie z'n beetje mijn ogen geopend.

Ik heb besloten dat ik stop met vlees eten. Ik eet graag vlees, maar wilde eigenlijk nooit weten hoe het op mijn bord kwam. Echter bedenk ik me de laatste tijd steeds. Dat het dier dat op mijn bord lag een ellendig leven heeft gehad om mij 10 minuten plezier op te leveren in de vorm van eten? Ik vind dat eigenlijk behoorlijk egoistisch van mij!!

Daarom heb ik besloten dat ik stop met het eten van vlees. En ik ga het eten van dierlijke producten langzaam af proberen te bouwen in de vorm van nu alleen nog maar 'Biologisch' en wellicht in de toekomst helemaal niet meer.

Nu eet echt iedereen in mijn omgeving vlees & gaan wij ook vaak uit eten, het zal daarom een uitdaging voor mij worden & ik hoop dat ik de mensen om mij heen ook kan inspireren.

vinden jullie het goed als ik gezellig mee blijf lezen in dit topic? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:11

+:)+
Kan me voorstellen dat het een enorme uitdaging lijkt, maar ik vond het zelf van het begin al meevallen. Iedereen heeft er altijd rekening mee gehouden, vrienden en familie koken altijd vegetarisch voor ons, in restaurants is tegenwoordig ook genoeg te vinden, en je wordt vanzelf steeds creatiever met koken. Vriendlief eet sinds een paar jaar ook bijna helemaal veganistisch, en ik hoor hem regelmatig zeggen dat hij het vlees helemaal niet mist :)

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:00

8nnemiek schreef:
+:)+
Kan me voorstellen dat het een enorme uitdaging lijkt, maar ik vond het zelf van het begin al meevallen. Iedereen heeft er altijd rekening mee gehouden, vrienden en familie koken altijd vegetarisch voor ons, in restaurants is tegenwoordig ook genoeg te vinden, en je wordt vanzelf steeds creatiever met koken. Vriendlief eet sinds een paar jaar ook bijna helemaal veganistisch, en ik hoor hem regelmatig zeggen dat hij het vlees helemaal niet mist :)

Waar een wil is een weg inderdaad.

Op dit moment voel ik best wel schaamte dat ik zo lang een bord voor mijn kop had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:12

Wat supergoed van je Kelly +:)+
Bijna alle restaurants hebben in elk geval 'een' vega aanbod, en bij veel plekken is dat ook best een goed/lekker aanbod :) Als je tips nodig hebt over vleesvervangers (bij avondeten, of op brood, in salades, etc) en later plantaardige producten ter vervanging van andere dierlijke producten, denk ik dat je altijd goed terecht kunt in dit topic.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:15

Hoe doen jullie dat met groente en fruit? kopen jullie dat altijd biologisch? Want ik neem aan dat bestrijdings middelen ook niet bepaald gezond is voor de mens/dieren die er leven.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:34

Ik wil naar die vegetarische snackbar in Den Haag! Wat klinkt dat onwijs lekker zeg!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:40

Hallo nieuwkomers :)
Ik geef niet zo om bestrijdingsmiddelen. De vee indistrie is op het moment de meest vervuilende, de impact die je hebt door biologische groenten te kopen is minimaal. Wel wil ik het later zelf gaan telen, lijkt me leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:45

Nouja, maar je draagt door het kopen van biologisch geteelde groente ook weer niet bij aan de sterfte van vele insecten. Ik vind het ook moeilijk hoor, hoe ver ga je? Ik wil in elk geval er op gaan letten dat de producten die ik koop niet bestrijd zijn met pesticiden die bijdragen aan de bijensterfte, dat is toch wel een groot probleem en ach.. elk beetje helpt denk ik dan maar :)

Echt een aanrader hoor xMercury! Ook een leuke meetingsplek voor als er eens een vegantopicmeeting komt O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-15 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:58

WildWings, wat bedoel je precies met je eerste zin over biologische groente en insecten?

Ja!! Ik stem voor! Tillie20 kan met mij mee reizen haha.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:01

Ik denk dat ze bedoelt dat je met niet biologische geteeld, je bijdraagt aan de bijen/insectensterfte... beestjes die onmisbaar zijn voor ons.

Voor mij ook een reden om toch zo veel mogelijk biologisch geteeld groen etc te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:02

Haha ik had het verkeerde woordje gebruikt zie ik al :') Ik bedoelde *zie edit in het betreffende bericht*, foutje, sorry!
Hier btw nog een heel artikeltje voor wie geïnteresseerd is: http://www.leefmilieu.nl/pesticiden
Ik doe er momenteel nog weinig mee, maar denk dat ik er eens op moet gaan letten van mezelf, waar mijn groenten vandaan komen etc.