Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Many schreef:De goedkoopste muesli is meestal de beste, NathalieTenminste, daar zitten vaak de minste toegevoegde suikers in. Dus helemaal onderaan in het schap zoeken naar de simpelste verpakkingen. Even op de ingrediëntenlijst kijken wat erin zit. Als dat niet meer is dan havervlokken (of vlokken van een andere graansoort), noten en rozijnen, dan heb je een gezonde variant te pakken.
xNathaliee schreef:Wat voor muesli doen jullie door de yoghurt of kwark heen? Ik zag een nieuwe van quaker. Is die gezond of zit die vol met suikers en andere slechte dingen?
Ik zit na te denken om mijn kwark in de mixer te gooien met de whey voor de smaak en dan muesli en/of fruit toe te voegen.
ChantalSmook schreef:late dienst, eenmaal uit mijn bakje op mijn bord op het werk leek het zo'n berg (ook mede door de groente e.d.). ze vroegen al, krijg je dat allemaal op? Maar qua kcal kon ik het sowieso wel gebruiken. Uitgerekend zit ik op +- 1900 vandaag.
Met late diensten voel ik me altijd meer opgeblazen omdat ik in de avond mijn tussendoortjes pak en ook wat later.
O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
L: 75 gr havermout/soyamelk/lijnzaad + peer en mespunt stroop
T: 200 ml magere yoghurt met galia meloen
A: 50 gr ong. penne, zakje tuna with a twist (zong. tomaat) 85 gr. 220 gr. kidneybonen/kikkererwten, 1 tomaat, komkommer en rode ui en flinke eetlepel cottage cheese
T: Magere yoghurt met meloen, paar cherry tomaatjes + 3 cafe noir koekjes
B: Uur BBB, 1,5 uur fietsen
NeverGiveUp schreef:Gaat steeds wat beter met mijn eten.
O - tosti van spelt broodjes met kaas+banaan, 3 rijstwafels pindakaas, appelstroop, kipfilet+tomaat+spinazie
L - 50 gr havermout, ongezoete sojamelk, chiazaad, blauwe bessen, 3 dadels
T - klein stukje brood met geitenkaas en walnoot, verse muntthee
A - meergranen bolletje, hummus, spinazie, zalm, gekookt ei, gedroogde tomaat, ui, tomaat
T - 1 rijstwafel pindakaas, smoothie 1 rode biet, handje witte druiven, 1 sinaasappel, hand spinazie, scheutje sojamelk, schepje griekse yoghurt
B - 2 uur schoonmaken, stalwerk, 30 min. sporten met fitnessblender
D - water, thee
Phylos schreef:Bizarre dag vandaag met begrafenis en andere drukte voor het werk.
Als ik geen tussendoortjes heb, dan gaat de lunch helemaal buiten proportie (tenminste dat denk ik)
O: kwark met muesli, nootjes, chiazaad, lijnzaad, rozijnen.
T: - (geen tijd, begrafenis duurde lang).
L: bol kaas, bol ham, krentenbol, kopje courgettesoep
T: worteltjes rauw en blokje chocolade
A: gebakken aardappels, sla, broccoli, 2 filetlapjes.
T: bakje druiven en kopje warme chocomelk
B: paardrijden 30 min. Stalwerkzaamheden. 1.5 uur hardlooptraining
D: thee, water, 2 koffie.
Citaat:O: Overnight oats met ongezoete sojamelk, 2 nectarines en lijnzaad
T: Handje druiven
L: Salade van bulghur, witte kaas, bietjes, pompoenpitten, zonnebloempitten, knoflook en ui
T: Banaan
A: Lauwwarme salade van krielaardappels in de schil, spekjes en sperziebonen
T: ?
B: -, moet direct uit m'n werk naar een vergadering
Skinnylove schreef:O: Havermout, amandelmelk, goji, moerbessen, chia, lijnzaad, cranberry
T: Chocolade gebakje
L: Kroket, bruine bol carpaccio
T: Gebakken tomaat, paprika, ham, ei, peper en zout
A: Wokmaaltijd met Noodles, kip, groente, zoet/zure saus
T: Smoothie van magere yoghurt, banaan, frambozen, kiwi en appel