Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:50

Bedankt danoesje :o In mijn kharme periode bakte ik mijn eieren altijd in kokosvet, als ik nu eieren 'bak' dan doe ik dat in een laagje heet water :) De geurloze heeft inderdaad een extra verwerking ondergaan, wat de olie niet ten goede komt. Vandaar dat ik die niet koop, het is al duur zat :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:53

klopt, is zeker niet goedkoop. Maar doe er wel erg lang mee. Heb nu een emmertje van pakweg een kilo via internet besteld, daar vul ik mijn potje voor in de kast weer mee bij. En gebruik ook geregeld olijfolie en soms roomboter voor de afwisseling :) De natuurwinkel had het laatst over Ghee, kent iemand dat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:57

Ghee is een Indiaase geklaarde boter, zit geen lactose meer in, het is gewoon puur vet :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:58

En is het wat? die gast zwoor erbij maar kon er niet achter komen of ie me wat aan liep te smeren hehe

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:01

Ik maak het zelf weleens, of koop het bij de Turk :j Ik weet niet of het 'geweldig' is. Ik zie het vooral als een mogelijkheid tot boter eten voor mensen met een melk allergie :+
In principe is het gewoon verzadigd vet. Of je dat gezond vind ligt aan wat voor onderzoeken je hebt gelezen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:04

Ach, alles met mate denk ik dan maar :) Beetje afwisselen en van verschillende dingen wat naar binnen werken kan vast geen kwaad. En soms gewoon omdat het lekker is. Nou ja, soms..dat denk ik eigenlijk elk weekend haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:10

Vind ik ook hoor. Ik wissel de vetbronnen graag af, elke maaltijd een andere :))

Planning voor vandaag:

O: 70gr havermout, 15gr whey, 15gr lijnzaad, 1 banaan, 2tl walnootolie
B: 1.5u KT borst, armen en buik
T: shake van 250ml magere melk, 25gr whey, 1 banaan
L: 70gr couscous, 150gr gepocheerde kipfilet, komkommer, augurk, ajvar, citroensap, kruiden
T: 1 appel
A: 70gr pandanrijst, 300gr broccoli, 75gr kipfilet, 1 ui en knoflook, 15gr zelfgemaakte roomboter
D: zwarte koffie, Yanga, water, bronwater, thee, misschien een glas cola light

2050kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:15

phormicola schreef:
Bedankt danoesje :o In mijn kharme periode bakte ik mijn eieren altijd in kokosvet, als ik nu eieren 'bak' dan doe ik dat in een laagje heet water :) De geurloze heeft inderdaad een extra verwerking ondergaan, wat de olie niet ten goede komt. Vandaar dat ik die niet koop, het is al duur zat :+

Dat klinkt bijzonder, bakken in water. Is daar nog een bepaalde manier voor of gewoon heel simpel een laagje water (hoe hoog?) in de pan wachten tot het goed heet is en dan ei er bij?

Citaat:
Ontbijten met alleen koolhydraten is niet optimaal.

Daar kom ik nu ook achter. :') Wou rond negen uur vanochtend sporten (shred with weights + 30 min blogilates) dus dacht slim te zijn met een licht ontbijt van banaan, aardbeien en frambozen. Getver, ben er gewoon misselijk van. Waarschijnlijk was het beter gegaan als ik noten of yoghurt had toegevoegd? Heb nu net een eiwit shake op en voel me een stuk beter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:24

Een heel dun laagje, zo dun dat niet je hele pan bedekt is Vuur megahoog zetten totdat het kookt en dan je eieren erbij. Ik 'bak' zo ook vlees en groente. Ik voeg namelijk liever de vetbron koud toe aan het gerecht :)

In de ochtend heb je gewoon proteine nodig, klaar :+ Tijdens de nacht men je catabool (vetafbraak, maar ook spierafbraak), bij het ontbijt wil je graag weer anabool worden (spieropbouwend, ook vetopbouwend bij teveel eten natuurlijk). Van koolhydraten word je niet anabool, van proteine wel :) Het is ook guntiger voor je bloedsuiker, waardoor je minder heftig insuline nodig zal hebben, waardoor je minder vet aanzet. It's all connected B-)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:26

Gelukkig voel je je al beter Judith!

O: 100 g haver, 250 ml halfvolle melk, water, tl haverzemelen; glas soja mild
B: Paarden verzorgen
L: 70 g donker zemelenbrood met geraspte knolselder, cottagecheese, peper en zout, tomaat; Griekse roomyoghurt met tl honing
T: Smoothie van sinaasappel, kiwi, cactusvijg, ananassap, gember, kaneel, chiazaad en 100 g magere kwark
B: 20 minuten intervallopen (met vriendlief, geen HIIT); 20 min. ballet, 20 min. wandelen, 1 uur balletles, 20 min. wandelen
A: Lasagne (35 g lasagnebladen, 1 laag ricotta + parmezaan, 1 laag Philadelphia kruiden light, verse tomatensaus met veel paprika en champignons

1770 kcal, 90 g eiwit; ten opzichte van 2300 te verbranden kcal. Morgen all you can eat-dagje :)

Heldere uitleg hoor Phor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:30

Geen last van de kokosgeur als je het op je huid smeert, Phor? Ik weet niet of mijn vriendje daar zo blij mee is :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:05

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, water, honing, cacao
T: Banaan
L: 2 meergranenboterhammen sambal/kaas, 150g magere kwark met appel/kaneel
T: 2 mandarijnen
T2: 1 meergranenboterham hüttenkäse
A: Hutspot
B: 14km fietsen, misschien vanavond nog 30min pilates

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:56

Gisteren:
Anoniem schreef:
Hele lijstje:

O: havermout met peer en water
T: roggecracker met pindakaas
L: 6 roggecrackers met hummus en komkommer/sla/tomaat
T: 2 mandarijnen, appel, wortel, roggecracker met hummus
A: kip uit de oven met tagliatelle (met rode saus) en rucola

B: 45 min paardrijden

+ 2 roggecrackers met hummus
+ grapefruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:57

Vandaag planning:

O: havermout met appel en water
T: -
L: 6 roggecrackers met hummus, komkommer en rucola
T: mandarijn, appel
A: 2 meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, gewokte kip, paprika, ijsbergsla, creme fraiche en pijnboompitten
T: peer

B: 28 km fietsen, paard longeren

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:02

Zucht, meteen weer een paar dagen gemist.

Vandaag:

O: 1 Banaan, 1 ei, 2el haverzemelen, 1,5el lijnzaad (pannenkoekje van gemaakt)
T: Handje: Mix van incaberries, moerbeien, walnoten, cranberries, rozijnen en cashewnoten
L: Groene smoothie (1 peer, 60gr ijsbergsla, stukje verse gember, 1tl kokosvet, munt en water daarin: goji, 1tl chiazaad, 3el speltvlokken, 1el lijnzaad)
T: Havermout-banaan koekje (met walnoot en cacao)
A: Veel zelfgemaakte sushi
T: Zelfgemaakte chocolade soufflé

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:40

phormicola schreef:
Een heel dun laagje, zo dun dat niet je hele pan bedekt is Vuur megahoog zetten totdat het kookt en dan je eieren erbij. Ik 'bak' zo ook vlees en groente. Ik voeg namelijk liever de vetbron koud toe aan het gerecht :)

In de ochtend heb je gewoon proteine nodig, klaar :+ Tijdens de nacht men je catabool (vetafbraak, maar ook spierafbraak), bij het ontbijt wil je graag weer anabool worden (spieropbouwend, ook vetopbouwend bij teveel eten natuurlijk). Van koolhydraten word je niet anabool, van proteine wel :) Het is ook guntiger voor je bloedsuiker, waardoor je minder heftig insuline nodig zal hebben, waardoor je minder vet aanzet. It's all connected B-)

Het is ook eigenlijk heel logisch, had het zelf ook wel kunnen bedenken. Maar ja eigenwijs. :+ Naja een ezel stoot zich niet twee keer aan de zelfde steen, dat scheelt weer. ;)

Edit wat betreft 'bakken' met water. Het duurt langer heb ik het idee? Net met eieren geprobeerd, misschien met iets teveel water maar het duurt echt wel een poosje voor het gestold is?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:48

Ik doe altijd de deksel op de pan, dan gaat het sneller :)

Gast7391: dat vet haal je er weer vanaf he! Niet laten zitten hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:50

Haha ok :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:29

Dani_ schreef:
O: groene smoothie van andijvie, spinazie, mango, banaan en munt.

T: handje gemengde noten en rozijntjes
L: 1 zuurdesemboterham met auberginepuree, tomaat, gele paprika en pijnboompitten, 1 zuurdesem met auberginepuree, avocado, komkommer en pijnboompitten. 2 volkoren crackertjes met roomboter en geitenkaas. Paar rauwe worteltjes.

D: liter water, 2 koppen kruidenthee

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:05

Vraagje, hoelang en welke snelheid gaan jullie op de loopband? Zat vandaag op 2 x 15 minuten met 2 minuten wandelen. Tempo lag opgebouwd tussen de 7-9,5. Kon het redelijk volhouden. Vanaf 8,5 werd het wel echt vermoeiend. Weet niet zo goed hoe snel ik kan opbouwwn. Leek mw verstandig om eerst lang een lekker tempo te doen en daarna me nog een paar minuten over mn grens te trekken?

O: 2BB met 2 plakjes kipfilet
T: appel
A: 470 gr crunchy linzen tomatensoep zelfgemaakt met water en veeeel groente(wortel, ui, tomaat, knoflook, linzen en kruiden) + 2plakjes roggebrood met kaas, 2 tomaat ui en komkommer
T: magere yoghurt, lijnzaad, rozijnen en peer
B: 50 minuten fietsen, 35 minuten loopband en 10 minuten ABS

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:17

O: havermout met amandelmelk, banaan, chiazaad en honing
T: -
L: spelttosti met pesto, kaas en curry
T: appel, 2 blokjes pure chocola
A: roerbak met kip, broccoli, prei en courgette
T: yoghurtsmoothie met bosbessen en framboos

B: uur fitness

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:02

Ik doe altijd korte stukken sprinten op de lopende band. Ik switch tussen 8.5 en 13km p/u.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:05

Tot nu toe:

O: 2 speltboterhammen (pindakaas en halvarine)
B: 5 km fietsen
T: Ontbijtkoek
L: 1 wit bolletje en 2 speltboterhammen (pindakaas, kaas, pasta)
B: 5 km fietsen
T: Spelboterham (droog, geen zin om te gaan beleggen :P )
A: Boerenkool of brood, ligt even aan de planning
B: een uur paardrijden
T: ?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:13

ChantalSmook schreef:
Vraagje, hoelang en welke snelheid gaan jullie op de loopband? Zat vandaag op 2 x 15 minuten met 2 minuten wandelen. Tempo lag opgebouwd tussen de 7-9,5. Kon het redelijk volhouden. Vanaf 8,5 werd het wel echt vermoeiend. Weet niet zo goed hoe snel ik kan opbouwwn. Leek mw verstandig om eerst lang een lekker tempo te doen en daarna me nog een paar minuten over mn grens te trekken?

O: 2BB met 2 plakjes kipfilet
T: appel
A: 470 gr crunchy linzen tomatensoep zelfgemaakt met water en veeeel groente(wortel, ui, tomaat, knoflook, linzen en kruiden) + 2plakjes roggebrood met kaas, 2 tomaat ui en komkommer
T: magere yoghurt, lijnzaad, rozijnen en peer
B: 50 minuten fietsen, 35 minuten loopband en 10 minuten ABS

Ik loop niet op de loopband maar buiten. Mijn tempo ligt nu rond de 11,5 km/u. Om je tempo te verhogen is intervaltraining het effectiefst!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:12

O- bananenkwark
L- 4 cracottes met kaas, peer
T- 250g yoghurt, 2 madarijen
A- rijst, forel, sla
1310kcal

Nette dag vind ik niet teveel en niet te weinig.
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 26-11-13 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt